Side 5 av 11 FørstFørst ... 34567 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 210

Tråd: Sportssjef

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Stig Hornnes: Absolutt mulig at Håland er en god kandidat. For meg fremstår han kanskje litt vel anonym og CVen gir bekymring over at Start ser seg blind på lokale talenter, men jeg har ingen sterke meninger om ham. Uten å ha sett søkerbunka så vet man jo ikke hva Start har hatt av alternativer, men at det blir en eks-Starter er selvsagt ikke overraskende.

Peder A. Sten: https://twitter.com/jespermathisen/s...51251198312450

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Jeg tenkte i samme baner. Jesper er en fin fyr, men der henger mye gutteaktig kompis-preg over ham i en tid når vi ikke har råd til å bomme på ansettelsen.

Nå er vel Twitter blitt Den store statsmanns arena, selv om jeg personlig synes det oser av av useriøsitet--verre enn man finner her på forumet en sen lørdagstime.

Jeg linker til denne litt i overkant positive kose-artikkelen: https://www.kristiansandavis.no/?id=1601

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Olsen har jo bevist både det ene og andre i Stabæk. Har fått til mye og har sikkert et godt nettverk i alle fall.
    Vi må ha inn en med big balls on fire!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Olsen er kun en brikke i alt.
    Jeg synes Start gjør det vanskelig for seg selv at personen bør ha lokale nettverk.
    Det lokale kan fint løses med andre krefter i klubben.
    Sportssjefen bør ha uavkortet kun ansvar for alagets interesser

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Olsen er ikke kandidat. Grunnen til dette er at han ikke vet hvem som blir daglig leder når Even slutter.

http://www.fvn.no/100Sport/fotball/-...t-235008b.html

Tenk om Even fortsatte med Inge A som sportssjef. 78-genrasjonen fra Søgne leder hele klubben ;-)

Nå blir det fort Alte R Håland, med mindre det kommer noen kaniner opp av hatten...
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2013
    I nyeste episode av fotballradioen deltok Teddy Moen, tidligere starttrener og nå leder av trenerforeningen. Veldig spennende å høre hvordan han ser på både klubben IK Start og norsk fotball mer generelt. Særlig når det gjelder hvor viktig det er med kompetanse hos klubbledelse og mulighet til å utvikle seg som ledere over tid, også ved å oppleve motgang. Synes det var veldig rart at ikke journalisten fra fvn gikk inn på ledelsen i start mer spesifikt, særlig det at vi nå nok mister Brandsdal, som har ledet klubben på bakrommet de siste årene. Steinar virker jo å være en god trener, men selv den beste trener er jo avhengig av et apparat rundt seg som kan pushe, beskytte og støtte han når det trengs.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Pedersen skulle vært Sportsjef

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    Da er Wiggen klar for Viking

http://www.fvn.no/100Sport/fotball/e...g-632850_1.snd

Hovedansvar for restitusjon...
    Har du sett.. Da har restitusjonsøktene i Viking gitt resultater. Jeg er sannspådd...

Uansett - Tom Berhus er ansatt i kretsen som utviklingssjef. Betyr dette at Atle Roar Haaland er på vei til Start??
    --

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Så grunnen til at vi fremdeles ikke har fått sportssjef er altså at jobben bare er "dugnadsarbeid". Flott det.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Henning Berg er klar for nye oppgaver ..
    Nei vent Start søker en med lokal kjennskap.
    Jaja 😂

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Dette er første innlegg i tråden.
    hvem er med fra den listen, og hvem har blitt ført på siden 2013?
    ----------------

I går skrev FVN at
    Start vurderer å ansette en sportssjef i 2016, såfremt laget holder seg i Tippeligaen. Føler det fortjener en egen tråd.

Hvem er så kandiater? Noen navn som dukker opp i hodet mitt:

Inge Andre Olsen står opplagt på lista. Har han lyst til å flytte sørover er kandidaturet åpenbart.
    Ole Martin Årst er et navn som vil bli nevnt.
    Tor Kristian Karlsen er også et navn
    Stig Torbjørnsen det samme, men å hente inn en ekspert på afrika-importer passer nok ikke i Starts profil
    Atle Roar Håland er visstnok siviløkonom og spiller/trenerutvikler i Vest-Agder Fotballkrets
    Jesper Mathisen har hjertet i klubben
    Erik Solér hadde vært fantastisk, men trives i nåværende jobb.
    Bård Borgersen kunne kanskje vært en mann?
    Harald Aabrekk har erfaring som speider og er kjent som en utmerket spillerutvikler også.
    Terje Liverød vil kanskje hjem til Norge? Bor visstnok i Uruguay nå.
    Henning Berg er vel ferdig i Polen og vil kanskje ha en jobb der risikoen for sparken er litt mindre?

Å ansette sportssjef er ingen lett oppgave. Blir spennende å se hva Start vil se etter. Hvem vil vi ha? Hva bør klubben se etter?

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Fra den lista er det vel bare Ole Martin Årst og Atle Roar Håland som fremdeles fremstår som kandidater. IAO har nok vært klubbens førstevalg og så har jo tydeligvis Bård Wiggen vært en het potet.

Skal vi være freidige nok til å føre opp Tørum på lista?

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av EternalSunshine Vis innlegg
    Fra den lista er det vel bare Ole Martin Årst og Atle Roar Håland som fremdeles fremstår som kandidater. IAO har nok vært klubbens førstevalg og så har jo tydeligvis Bård Wiggen vært en het potet.

Skal vi være freidige nok til å føre opp Tørum på lista?
    Da er det bare å ringe Årst!
    Håland kjenner jeg lite til.
    Tørum er jo trener, og vil fokusere på feltet, og ikke det han burde jobbe med.

Men hva med Jesper M. Nå er han blitt dreven og voksen nok til å gå inn i en sånn rolle. Han ville bidratt med litt entusiasme inn i en for tiden kommunegrå klubb, med en dørgende kjedelig trener!

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Harry G Vis innlegg
    Da er det bare å ringe Årst!
    Håland kjenner jeg lite til.
    Tørum er jo trener, og vil fokusere på feltet, og ikke det han burde jobbe med.

Men hva med Jesper M. Nå er han blitt dreven og voksen nok til å gå inn i en sånn rolle. Han ville bidratt med litt entusiasme inn i en for tiden kommunegrå klubb, med en dørgende kjedelig trener!
    Det spørs vel om klubben vil ansette en hyggelig og humørfylt ambassadør eller en mutt fyr med snusleppe og argusøyne for gode spillere fra Lillesand til Timbuktu. I mangel på sportslige festligheter, trenger man forsåvidt en blid og optimistisk side utad, men jeg har lurt ofte de siste årene om klubben trenger en renselse ... men kjedsomhet fikk vi i fire lange år under MIM, og flinke Brandsdal har gått lei, i likhet med de seks tusen tilskuerne som kom på kamp for ti sesonger siden. Jeg tviler på om så mange som femti av dem kommer tilbake pga en sportssjef som sier gøyale ting på Twitter og TV2.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Og her kom grunnen til at det ikke er ansatt en sportssjef enda.

http://www.fvn.no/100Sport/fotball/S...r-237631b.html

Dette er utvilsomt veldig spennende!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Og her kom grunnen til at det ikke er ansatt en sportssjef enda.

http://www.fvn.no/100Sport/fotball/S...r-237631b.html

Dette er utvilsomt veldig spennende!
    Noen som kan gjengi innholdet i artikkelen?

Skal de skille ut toppfotballen i eget selskap slik det var før?
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    "lokal investor"...

https://www.nrk.no/sorlandet/vurdere...art-1.13570248

Om Brandsdal blir, øker sjanesen for at IAO kommer ned som sportssjef? Grunnen til at han sa nei, sist var vel primært Evens situasjon..

http://tipsfotball.com/artikler/nors...uell-for-start

To 78-modeller fra Søgne tar over klubben. Kan bli bra det...
    --

Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    Noen som kan gjengi innholdet i artikkelen?

Skal de skille ut toppfotballen i eget selskap slik det var før?
    Lokale investorer vil overta driften av klubben, hvor Brandsdal får hoved-ansvaret for å bygge en helt ny Start-organisasjon. I følge artikkelen vil de investere både "kompetanse og kapital som legger til rette for sportslig og kommersiell suksess" Brandsdal uttaler: "får vi dette til blir det fotballfeber i Kristiansand".

Dette må vel være akkurat det klubben trenger nå, etter alt for lang tid med nedgang og negativitet. Det største høydepunktet de siste ti årene har vært da vi slo Jerv i kampen om å unngå nedrykk. Med andre ord; den største oppturen har vært å unngå enda en nedtur. Det å bygge helt på nytt, og å gi den eneste mannen som faktisk har lykkes i Start de siste årene hoved-ansvaret for denne byggingen, i tillegg til å gi han gode økonomiske rammer, må jo være det aller beste som kan skje? Denne klubben trenger en kulturendring, og fullstendig overhaling. Det er Brandsdal den beste mannen til, det er jeg overbevist om.

Helt enig i det du sier om Inge André Olsen, Krs. Føler meg rimelig sikker på at han blir sportssjef nå, dersom denne endringen av struktur går igjennom på det ekstraordinære årsmåtet som må holdes før en slik reorganisering.

Nå våknet engasjementet skikkelig hos meg! Lys i enden av den lengste og mørkeste tunnelen jeg har opplevd!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Dag Rasmussen, Knut Mosvold er vel de mest aktuelle kandidatene.

Med Svein Støle som en mulig outsider?
    Sist endret av krs : 06-21-2017 kl 17:51
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Oppdatering - Da er det ikke Mosvold

https://www.nrk.no/sorlandet/vurdere...art-1.13570248
    --

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar