Side 6 av 11 FørstFørst ... 45678 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 210

Tråd: Sportssjef

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes
    Og her kom grunnen til at det ikke er ansatt en sportssjef enda.

http://www.fvn.no/100Sport/fotball/S...r-237631b.html

Dette er utvilsomt veldig spennende!
    Ja, da var katta ute av sekken. Frykter dessverre at Brandsdal vil lykkes. Slu drittsekk den fyren. Først kjører han hele klubben i grøfta og så skal han jaggu selge klubben på billigsalg også.

Men siden Brandsdal har gjort tilværelsen så grå og trist som mulig frykter jeg at medlemmene ikke klarer å stå imot.

Jeg krysser fingrene for at folk ikke blir historieløse, men velger demokrati og åpenhet.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Endelig noe positivt.

Sitat Opprinnelig skrevet av EternalSunshine Vis innlegg
    Ja, da var katta ute av sekken. Frykter dessverre at Brandsdal vil lykkes. Slu drittsekk den fyren. Først kjører han hele klubben i grøfta og så skal han jaggu selge klubben på billigsalg også.

Men siden Brandsdal har gjort tilværelsen så grå og trist som mulig frykter jeg at medlemmene ikke klarer å stå imot.

Jeg krysser fingrene for at folk ikke blir historieløse, men velger demokrati og åpenhet.
    Dette er foreløpig det mest usaklige og smakløse innlegget jeg har lest her inne. Og det sier litt.

Hvilken historie var det du ønsket å bevare? Toget med historien fra 1978 og -80 har vel gått for rimelig lenge siden, og med unntak av det har vi vel ikke mye annet i historien vår å ta vare på? Eller vet du om noen cupfinaler, seriegull, publikumsfester og kamper i Europa vi andre ikke ble informert om?

Her får du ikke for forsøket engang. Snakk om påtatt negativitet.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012

Det var da voldsomt EternalSunshine. Bør vel få litt mer innsikt i hva som ligger i denne avtalen før man totalslakter den? Etter mitt syn har Brandsdal tatt helt nødvendige grep de siste årene. Han kan kritiseres for ikke å ha prioritert det sportslige nok, men skylden for det må deles med styret.

Prinsipielt ønsker jeg at Start skal være en medlemsklubb fremfor et aksjeselskap. Men den nåværende organiseringen har ikke akkurat fungert knirkefritt. Klubben virker dessuten å ha kjørt seg litt fast, derfor ønsker jeg en endring velkommen. Men det betinger selvsagt at avtalen som skal inngås ikke er ufordelaktig for idrettsklubben. Og det betinger at den som nå skal inn på eiersiden har både kompetanse og fornuft til å påta seg en slik rolle.

Engasjementet for Start har vært på et absolutt bunnivå de siste sesongene. Nå kjenner jeg i det minste på en viss spenning, selv om dette i utgangspunktet kan gå i alle retninger.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Det er slik fotballen er.. kapitalisme styrt.
    Jeg får ikke lest om hva dette innebærer.
    Slik det er nå .. med under 3000 på kamper, død interesse og lite tegn på solid sportlig drift synes jeg overskriften virker spennende.
    Brandsdal har vist seg som trygg på labben på sikker drift, han har klart å berge klubben med upopulære tiltak som spillersalg.
    Vakuumet har vært spillere inn, og ansettelsen av Pedersen. ( Min mening)
    Brandsdal med videre er kun positiv følelse, han kjenner til klubben og vi får ikke en uten tilknytning til Sørlandet.
    Jeg tror ikke direktør rollen har mange kandidater heller blant steinene i skjærgården.
    Jeg liker tanken, det er en tid for alt.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Det var da voldsomt EternalSunshine. Bør vel få litt mer innsikt i hva som ligger i denne avtalen før man totalslakter den? Etter mitt syn har Brandsdal tatt helt nødvendige grep de siste årene. Han kan kritiseres for ikke å ha prioritert det sportslige nok, men skylden for det må deles med styret.
    Nei, her er både prosess og det lille som er kjent nok. Dette var ikke hva årsmøtet ba om og nå blir medlemmene satt i en ekstremt vanskelig posisjon.

Så blir det selvsagt spennende å se om avtalen blir grusom eller forferdelig.

Prinsipielt ønsker jeg at Start skal være en medlemsklubb fremfor et aksjeselskap. Men den nåværende organiseringen har ikke akkurat fungert knirkefritt.
    Det skal ikke være knirkefritt! Og om noe ikke fungerer helt som man ønsker så jobber man for å forbedre de elementene.

Klubben virker dessuten å ha kjørt seg litt fast, derfor ønsker jeg en endring velkommen. Men det betinger selvsagt at avtalen som skal inngås ikke er ufordelaktig for idrettsklubben. Og det betinger at den som nå skal inn på eiersiden har både kompetanse og fornuft til å påta seg en slik rolle.
    Endring ønsker jeg også. Her må Brandsdal og Tønnesland ut. Heldigvis føler jeg meg trygg på at dersom mot alle odds årsmøtet ender opp med å takke nei så forsvinner de.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Jeg har hatt et godt inntrykk av Brandsdal, og synes han har gjort en god jobb. Jeg mangler innsikt i hva ulike former for organisering egentlig innebærer av positive og negative sider, og har vel ingen veldig sterke motforestillinger mot retningen som pekes ut.

Samtidig er jo dette ren propaganda, og et spill så skamløst utilslørt at man må stusse over at Fevennens journalister ikke setter et eneste spørsmålstegn ved hverken timing, motiv eller innhold.

Var Brandsdals oppsigelse reell, eller kun et ledd i dette kuppforsøket? Brandsdal hevder å ha veldig respekt for at klubben er medlemsdrevet. Det virker jo ikke akkurat slik.

Jeg tror ikke frisk kapital og nytt aksjeselskap kan løse Starts egentlige problemer. Men om man har funnet en eller annen gjøk som er villig å gi klubben titalls millioner for å nå Norgestoppen, så vil ikke konsekvensene av vanstyre bli like synlige.

Men det beste ville i mine øyne vært om klubben kunne løst dette selv, og funnet en bærekraftig driftsmodell som fikk utnyttet klubbens store potensial. Jeg tror Start kunne kommet styrket ut på den andre siden om de faktisk hadde drevet som utviklingsklubb slik de hevder de vil være, i stedet for å hente en ny, aldrende utlending hver måned.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Nei, her er både prosess og det lille som er kjent nok. Dette var ikke hva årsmøtet ba om og nå blir medlemmene satt i en ekstremt vanskelig posisjon.
    Det eneste vi vet er at det er en potensiell investor som ønsker å komme inn på eiersiden, og at det i så fall betyr at årsmøtet må ta stilling til om klubbens organisering skal endres igjen. Jeg synes ikke det er i nærheten av å være nok til å gjøre meg opp en mening om dette enda.

Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Men det beste ville i mine øyne vært om klubben kunne løst dette selv, og funnet en bærekraftig driftsmodell som fikk utnyttet klubbens store potensial. Jeg tror Start kunne kommet styrket ut på den andre siden om de faktisk hadde drevet som utviklingsklubb slik de hevder de vil være, i stedet for å hente en ny, aldrende utlending hver måned.
    Det er jeg enig i. Det jeg ønsker fra en ny eier er at denne vil bidra til at Start kan bli en slik klubb. Vi trenger ikke masse penger å bruke på overgangsmarkedet, vi trenger mennesker med den riktige kompetansen til å bygge en levedyktig klubb. Dersom den eller de som nå vurderer å komme inn på eiersiden ser det, da er jeg positiv.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Enig - Det viktigste nå må være å få inn kompetansen som trengs for å bygge klubb. Even har gjort en flott jobb med det økonomiske, men har (naturlig nok) ikke den fotballfaglige kompetansen som trengs i forhold til det fotballfaglige.

Om A-laget organiseres i idrettsklubben eller i et samarbeidende AS er underordnet, så lenge man får opp entusiasmen.

Noen som vet noe mer om hvem investoren er? Basert på det lille som har kommet frem i media, virker det som om han er lokal og det virker som om han har en viss fotballfaglig kompetanse.

Storebror "Netthandel" Einar Ø. Brandsdal som eier og IAO som sportsdirektør? I så fall kan vi skifte navn til FK Søgne.
    --

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg

Storebror "Netthandel" Einar Ø. Brandsdal som eier og IAO som sportsdirektør?
    Dette er nok ikke et usannsynlig tips.. Det er lokalt og det er kompetanse der.

Uansett blir det spennende å se hva som skjer - men det er helt klart at vi alle trenger en skikkelig opptur og noe som kan i oss litt optimisme. Hvis det kommer litt kapital inn, regner jeg med at vi kan forsterke endel allerede nå i sommer - og det trengs ser det ut som.

Dette er veldig gledelig og spennende og jeg kan ikke forstå at Eternalsunshine (som er et veldig positivt ladet nick) kan vaere så negativ til dette - selv uten å vite noe. Start er i gronn sone, vi har flust av gode unge spillere på vei opp. Dette tror jeg blir bra!

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    flyttet til annen tråd

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    I utgangspunktet høres dette oppløftende ut. Men det som skurrer litt Er at Even som har utført orkestrert en imponerende økonomisk snu operasjon, nå skal få en ny rolle. Siden det sportslige i lange tider, inklusiv den senere tiden er utført etter blind revolvermann metoden så burde man tømt alle skapene i den sportslige delen. Jeg frykter at det nå starter et nytt vill endring av stallen, der utvelgelseskriteriene baseres på magefølelse, skrytevideoer og noen gode minner. Skjer så tror jeg det legger grunnlaget for at investor over tid går lei, og en ny buklanding hos kemneren er mere et spørsmål om tid.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Tipper IAO blir presentert som ny sportsdirektør like etter årsmøtet, hvis planene går gjennom.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012

Cool

Jada! Hei hvor det går!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Harry G Vis innlegg
    Jada! Hei hvor det går!
    Haha tenkte akkurat det samme 😂
    Hei hvor det står fast 😉

Senior Member
    Ble medlem
    Feb 2015
    En positiv ting er at NFF har godkjent den nye ordningen etter avgjørelsen på årsmøtet. Trakk littegrann ut, er tross alt midt i ferien, men nå er alt det formelle i orden og de kjører for fullt for å få en sportssjef på plass. Ble bekreftet av Brandsdal i dag.

Ang spillere inn så sier Fvn at etter det de kjenner til så er Start midt i forhandlinger med noen spillere. De har hovedfokus på spiss. Virker som det kan komme inn ca 3 spillere i dette vinduet. Salvesen skulle være den som satte målene og Hollingen var tiltenkt som den offensive ballsentralen i følge Steinar Pedersen. Var virkelig ikke med i planen med alle skadene på sentrale spillere. De to plassene har vært noen av svakhetene i laget og vi må regne med at de vil prøve å ordne det med nysigneringer.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Fyll på med signeringer før sportssjef ankommer og helst med 5 års kontrakter 😂

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Hvem fa.. trenger Inge Andre når man får Tor-Kristian Karlsen

http://www.tv2.no/sport/9276844/

Snakk om å plukke på øverste hylle, også forran nese på VIF da...

Gud så gøy.....
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Tor Kristian Karlsen er visst klar som ny sportslig leder.

http://www.tv2.no/sport/9276844/

Den kom veldig uventet på meg, men det er utrolig spennende. Her har vi et navn med stort nettverk, og en spennende filosofi. CV-en hans er veldig sterk i norsk sammenheng, selv om det er et lite uro moment at han stort sett har hatt korte opphold i de klubbene han har vært i.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Fy faen så bra!

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •