Side 2 av 11 FørstFørst 1234 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 210

Tråd: Sportssjef

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Spennende tråd, og viktig avgjørelse som skal treffes! Jesper har et medietekke og en fantastisk personlighet som oser av humør og mathisensk sjarm i en klubb som skal ha disse som varemerke. Der har vært mange kompisansettelser og nepotisme i klubben de siste årene, men fotballmiljøet i Norge er ikke stort.

Jeg er ambivalent. Pål Lydersen? Viggo Strømme? Erik Mykland?

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Faren hadde alderen med seg, men så vidt jeg vet ingen videre okonomi-utdannelse.
    Matta hadde nese for kvalitet og gjorde noen skikkelige stjernekjøp. Jeg tviler ikke på at Jesper har arvet mye av sin far. Men han fremstår umoden.

Og det må vel også være lov å sette alvorlige spørsmålstegn ved jobben Matta gjorde i Start. Økonomisk sett gikk det til helvete på første klasse, treneransettelsene var ikke heldige sett i ettertid, og ikke fremsto han vel særlig samlende for fotballen på Sørlandet heller.

Jesper står på Starts lønnsliste ut 2018 med mindre han får seg en annen jobb. Gi ham tittelen sjefsspeider, og la han kombinere jobben i TV2 med å følge alt som rører seg på overgangsmarkedet i inn og utland. Men la det bli med det. Starts behov for sportsdirektør begrenser seg stort sett til overgangsmarkedet. En sjefsspeider dekker klubbens behov. Det er vel langt på vei denne rollen IAO innehar i Stabæk?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Hoff er en seriøs mann, vært i klubben lenge og kjenner miljøet godt. Skal ikke tale meg selv midt i mot men Hoff ville vært ett bedre valg enn JM i dette tilfellet, tross lav alder.
    På banen har han ingen ting å tilføye i TL ihvertfall.
    Mangel på sportdirektør er nok av naturlige årsaker bundet til økonomi, kutt i årsverk etc.
    Nå er det ett gunstig tidspunkt å få inn en som kan trekke i de sportslige trådene.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av EternalSunshine Vis innlegg
    Det ble noe annet. Ser ikke det han sa der som noen forsnakkelse. Det er selvsagt pene ord om Mathisen, men å dra det helt til en slags bekreftelse på at Mathisen blir sportssjef er litt langt.
    ".....i de fagområdene han skal ha...."

31.20-31.23

Etter dette blir ikke jeg overrasket om Matta Jr blir en del av sportsligavdeling og i praksis gjør jobben som sportssjef.

Litt skuffa i såfall, jf tidligere innlegg. Men alle monner drar, og Matta Jr er vedig mye bedre enn ingen..
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Jeg synes alderskortet er urettferdig å dra fram her. Brandsdal er f.eks. bare 6 år eldre enn Jesper. Det finnes mangfoldige 1000 eksempler på verdensbasis som motbeviser alderskortet. Det er egenskaper som er mye viktigere enn alder. Forøvrig skal vel sportslig leder ha ansvar for sport, ikke økonomi...?

Glem Jesper, Hoff eller Ole Martin Årst.

Inge Andre Olsen er i mine øyne den personen som virkelig kunne løftet Start. Lokal, rett alder, bredt kontaktnett og kan vise til resultater.

Member
    Ble medlem
    May 2014
    Sitat Opprinnelig skrevet av Eksilstarter Vis innlegg
    Inge Andre Olsen er i mine øyne den personen som virkelig kunne løftet Start. Lokal, rett alder, bredt kontaktnett og kan vise til resultater.
    Han tror jeg nok du også bare kan glemme. Jeg kan ikke komme på en eneste god grunn til at IAO skulle forlate jobben han har i Stabæk, med mindre det er for en større klubb utenfor Norge.

Han bor og jobber i det mest attraktive området i Norge, han jobber for en klubb som er profesjonelt drevet og som lykkes sportslig, og som ikke minst har en lysende fremtid på grunn av sitt utmerkede talentarbeid. Mannen vil jo være gal dersom han skifter beite slik tilstanden er på Sørlandet om dagen.

Nei, vi må nok satse på mer desperate mennesker enn IAO, eventuelt noen fra utlandet som ikke kjenner historien godt nok.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Hoppalong Vis innlegg
    Han tror jeg nok du også bare kan glemme. Jeg kan ikke komme på en eneste god grunn til at IAO skulle forlate jobben han har i Stabæk, med mindre det er for en større klubb utenfor Norge.
    EN grunn er at han er fra Søgne (vil tro kona også er derfra) og at de ønsker å la barna vokse opp på Sørlandet i stedet for i Oslo-området... Er lønna den samme og han kan bo i Søgne så er dette en grunn til at han kanskje vender hjem.. Potensialet på Sorlandet er jo veldig stort i forhold til i og rundt Oslo med mange lag som kjemper om samme sponsorer og samme publikum, og det må jo vaere en bra utfordring....

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Så forløpig kan man ende opp med jesper som sportsjef og pedersen som trener.
    Gutteklubben grei hei hei

Member
    Ble medlem
    May 2014
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    EN grunn er at han er fra Søgne (vil tro kona også er derfra) og at de ønsker å la barna vokse opp på Sørlandet i stedet for i Oslo-området... Er lønna den samme og han kan bo i Søgne så er dette en grunn til at han kanskje vender hjem.. Potensialet på Sorlandet er jo veldig stort i forhold til i og rundt Oslo med mange lag som kjemper om samme sponsorer og samme publikum, og det må jo vaere en bra utfordring....
    Dette er nok en fullstendig irrelevant og meningsløs diskusjon, da vi begge sitter og gjetter på hvorvidt IAO vil være mest lykkelig i Søgne eller Bærum. Jeg klarer allikevel ikke å la være og svare deg da det du sier i mine øyne i beste fall er sentimentalt.

Alle som flytter fra Sørlandet, flytter ikke automatisk hjem igjen, selv om det er kjekt å tilbringe tre uker på Sørlandet hver sommer. Du burde vel bedre enn noen vite at det er mange steder i verden det går an og trives, med eller uten barn?

Potensialet på Sørlandet er heller ikke stort i forhold til Oslo. Innbyggertallet i Oslo Kommune er nesten 4 ganger så stort som i Vest Agder fylke, og med betydelig større befolkningstetthet, og det er åpenbart er betydelig større næringsliv i Oslo enn i Kristiansand, noe som gir et betydelig større sponsormarked.

Det eneste jeg tror du har rett i, er at det er en utfordring.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sån sett burde VIF, STB og LSK ha gjennomsnittlig 15000 på kamp annenhver uke.
    De burde ha solid økonomi og støtte.
    Slik er det ikke..
    Alle de 3 har nylig vært der start er nå.
    Folk på sørlandet bør støtte laget slik de gjorde mot Jerv.
    Ikke ligge hjemme å vente på "storkampene"
    Landsdelen har tydeligvis ett potensiale, med en sportsjef som har nettverk, tolmodighet, klar og tydelig med ambisjoner.
    Ett styre som sjønner at profiler, bygge en ryggrad med allerede de talentene som er vil gjøre Start til en toppklubb i Norge.
    Vi må avinstallere dagens håpløse spiller jakter og signeringer.
    Klubben lider av manglende sportsjef.
    Erfaring er nøkkelord.
    MIM fikk uforhindret mye spillerom her, ingen kvalitetsjekk av en kyndig sportsjef.
    Opdal var en god signering, kun pga nettverket og da er vi tilbake til det jeg mener.
    Nettverk.
    Jesper og pedersen ville vært katastrofe, Pedersen og en erfaren sportsjef blir gull.
    Selv om Pedersen er en ubeskrevet garanti.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Hoppalong Vis innlegg
    Dette er nok en fullstendig irrelevant og meningsløs diskusjon, da vi begge sitter og gjetter på hvorvidt IAO vil være mest lykkelig i Søgne eller Bærum. Jeg klarer allikevel ikke å la være og svare deg da det du sier i mine øyne i beste fall er sentimentalt.

Alle som flytter fra Sørlandet, flytter ikke automatisk hjem igjen, selv om det er kjekt å tilbringe tre uker på Sørlandet hver sommer. Du burde vel bedre enn noen vite at det er mange steder i verden det går an og trives, med eller uten barn?

Potensialet på Sørlandet er heller ikke stort i forhold til Oslo. Innbyggertallet i Oslo Kommune er nesten 4 ganger så stort som i Vest Agder fylke, og med betydelig større befolkningstetthet, og det er åpenbart er betydelig større næringsliv i Oslo enn i Kristiansand, noe som gir et betydelig større sponsormarked.

Det eneste jeg tror du har rett i, er at det er en utfordring.
    Joda, det blir selvfolgelig bare ren gjetting fra oss og det er mange faktorer som spiller inn, men som Steinar Lindgren påpeker så har alle topplagene i Oslo slitt veldig med okonomien og det er fryktelig mange andre mindre klubber også som kjemper om samme sponsorkroner og tilskuere så jeg mener fremdeles at det er storre potensiale i Kr.sand uten like mange konkurrerende klubber. Det er også lettere "å samle seg" rundt en klubb som Start - spesielt i gode tider (som vi så i 2005).

Ang det å flytte fra Sorlandet så er det et fakta at veldig mange Sorlendinger (VELDIG mange fra Sogne spesielt) som onsker å flytte hjem igjen etter noen år i en storby.. Nå vet jeg ikke hvor kona til IAO er fra, men hvis hun er fra Sogne er jeg rimelig sikker på at de begge sitter med et onske om å komme hjem til stedet de vokste opp etterhvert.. om ikke nå, så om få år...
    Jeg er gift med ei fra USA, og vi flyttet dit så hun kunne komme naermere sin familie. Familie trekker og hvis begge disse har familiene i Sogne vil jeg tro at de har et onske om å komme hjem etterhvert.. Men da er det jo mange ting som skal falle på plass..

Men dette er det uansett ingen som vet mye om, men jeg håper at Start gir IAO et bra tilbud - som han ikke kan takke nei til... Vi får bare vente i spenning...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Dette er tydeligvis høyt prioritert..

http://krs247.no/lokal-fotball/sport...punktum-17720/

Håper bare de ender opp med noen andre enn Jesper. Han er for ung og "lett", jf tidligere innlegg.

Comback for Gjone?
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg håper på at Jesper blir Sportsjef.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    For ett grusomt ønske.
    God jul

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Nå som de virker å være full fyr på logistikkfronten, kan det være vi enkelt og greit hopper bukk over sportslig leder igjen?

Steinar virker å ha klare tanker om spillertyper og har oversikt.
    Kan se ut som vår mer lokale og en forbedret utgave av Mons?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Men har han oversikt nok?
    Vi må ha kvalitetsikring

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Kan godt være Borgersen kan være en god sportssjef. han er analytisk og flink til å prate med folk.
    Men kanskje det er best å hente en ekstern, uten noen bindinger?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jesper snakker om sin rolle i dag fom 35.00 og utover:

http://www.fvn.no/sport/xfotball/sta...e-2958884.html
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Behovet for sportssjef er minst like skrikende nå, håper de hemter ekstern kompetanse til sommerviduet.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •