Vis avstemningsresultater: Hvor tror du vi hadde havnet om Mjelde hadde blitt ut sesongen?

Stemmere
16. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen
  • Reddet plassen

6 37,50%
  • Kvalik

7 43,75%
  • Direkte nedrykk

3 18,75%
Side 1 av 4 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 77
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

2 Kvalifiseringskamp: START - JERV (kamptråd)

TID: Onsdag 25 november kl.1900
    STED: Sparebanken Sør Arena

En kamp igjen - 90 minutter - som vil avgjøre hvilken divisjon Start havner i neste sesong. Vi har alltid ønsket oss en cupfinale i slutten av november. Dette er mye viktigere enn en cupfinale. Det står om utrolig mye penger og det står om hvem som skal få representere Sørlandet i Tippeligaen i 2016.

Bård Borgersen har en viktig oppgave foran seg når han nå skal ta ut laget. Joda, man kommer langt med innsats, men det er usedvanlig viktig at man setter opp riktig lag i en slik kamp som dette, og siden jeg er en kunnskapsrik supporter - bosatt i Minnesota, så skal jeg komme med noen tips foran sesongens viktigste laguttak.

Håkon Opdal står i mål! Ingen over - ingen ved siden.

Med Vikstøl og Hammer ute med skade må det bli Christensen og De John i midtforsvaret. Her håper - og tror jeg at Bård Borgersen er enig med meg. Når det gjelder høyrebacken så har Bård Borgersen fremdeles tro på Gudmundur Kristjansson - til tross for at dette ikke er en plass islendingen vår passer - i det hele tatt. Når han i tillegg ikke er i form, så må vi se etter andre løsninger på denne plassen. Jeg ville valgt Jon Hodnemyr - hvis han er frisk og skadefri. Hvis han er ute, så ville jeg valgt Rindarøy på høyrebacken - selv om han er venstrebent.
    Er Hodnemyr spilleklar så ville jeg flyttet Rindarøy over på venstrebacken.
    Dersom Hodnemyr ikke er spilleklar ville jeg brukt Rindarøy på høyre og Robert Sandnes på venstre. Da har vi enormt med fart på begge kantene - noe som garantert vil true et ganske tregt Jerv-lag.

På midtbanen må - jeg gjentar må vi bruke Daniel Aase i en slik kamp. Dette er en perfekt kamp for vår fremste tekniker. Han ble i tillegg hvilt i kampen på lørdag og er nok utrolig spillekåt foran denne kampen. Vi husker da vi spilte mot Mjøndalen, og det først var etter at Daniel Aase kom inn - at vi ble farlige. Jeg tror Daniel Aase kan bli helt avgjørende i denne kampen, og da kan han ikke bli sittende på benken. På en strøken matte kan han få brukt sin eminente teknikk og jeg synes Daniel er den første som burde settes opp når Bård Borgersen setter opp laget til onsdagens kamp.
    På venstrekanten må Espen Børufsen spille. Han var til tider god forrige gang og en spiller som ofrer seg slik han gjorde da vi gikk opp i 1-0, må få spilletid i en slik kamp. Jeg ser i tillegg gjerne at han og Aase bytter litt plass innimellom.
    Sentralt spiller Kristoffer Ajer garantert, og så ville jeg valt Andreas Hollingen som makker. Jeg synes Henrik Breimyr skuffet sist og tror Hollingen passer bedre sentralt enn i en spiss-rolle som han ble brukt i mot Jerv.

Foran ville jeg spilt med Mads Stokkelien - som begynner å få litt selvtillit etter ny scoring mot Jerv. I tillegg ville jeg brukt Espen Hoff. Dette av to grunner. Vi trenger Daniel Aase på kanten, men i tillegg er Hoff en gammel spiss som er fotball-klok og jeg tror han og Stokkelien vil utfylle hverandre bedre enn noe annet spisspar.

Sa står vi igjen med dette laget4-4-2)
    Håkon Opdal

Jon Hodnemyr
    Michael Christensen
    Alex De John
    Ole Martin Rindarøy

Daniel Aase
    Kristoffer Ajer
    Andreas Hollingen
    Espen Børufsen

Espen Hoff
    Mads Stokkelien

Dette laget mener jeg et det beste vi kan stille med i onsdagens utrolig viktige kamp. Det er dog dessverre liten grunn til å tro at Bård Borgersen vil lytte til en supporter fra Minnesota, men det er lov å håpe at vi har samme syn på endel av dette.

Uansett hvem som får plass på Start-laget, så håper jeg at disse er klar over ansvaret som hviler på deres skuldre. Da kan man ikke sove på en corner slik som et par Start-spillere gjorde da Jerv utlignet på Levermyr. Da må man jobbe til man kjenner krampe i bena og blodsmak i munnen. Jerv-spillerne vet at de kvalitetsmessig ikke er like gode som Starts spillere og de vet at skal de vinne mot storebror fra Kr.sand så må de spille på sine styrker og Starts svakheter. Og svakheter har Start-laget... Til syvende og sist er det det laget som vil mest - som vil gå seirende ut av denne kampen.

Med 1-1 fra Levermyr så må Jerv score, men det er fallgruve for Start. Det kan bety at Bård Borgersen vil ligge dypt og vente på Jerv, og så prøve seg på kontringer.. I utgangspunktet er ikke dette en dum taktikk, men alle som har fulgt Start de siste månedene/årene vet at Start ikke behersker en slik type fotball. De gangene Start har levert best er da man har sendt folk i angrep og prøvd å styre kampene. Jeg vil påstå at dersom vi prøver å ri på det resultatet vi fikk i Grimstad, så vil vi tape..
    Derfor håper jeg at Bård Borgersen tør å tenke litt nytt i denne kampen. Jeg håper han velger det vi har av X-faktorer i denne kampen. Daniel Aase er en av disse og i tillegg har vi mye fart på kantene. Ikke la disse bli sittende på benken.. I tillegg håper jeg han tør å angripe. La oss få en tidlig 2-0 ledelse, så vi kan ta litt av motet fra Jerv sine spillere.

Til slutt: Det er allerede solgt 11 000 billetter og mye tyder på at de resterende billettene vil ryke før kampstart. Det vil bli full brakke og enormt med trøkk. Det vil bli skikkelig cupfinalestemning og enormt med nerve. Start har et lite overtak i og med at de har det ene bortemålet, men vi vet veldig godt at Jerv har nok av kvalitet til å straffe Start i denne kampen.

Etter denne kampen er det fotballpause fram til januar for Starts spillere. Jeg håper virkelig at de klarer å yte det lille ekstra i denne kampen. Det har blitt en tung sesong med mye motgang, men klarer vi å få det resultatet vi trenger i denne kampen så har vi klart en bragd. Vi har solgt stjernespillere i hytt og pinne, vi har kuttet kostnader og klarer vi da å beholde plassen, tror jeg ting vil snu i Start.
    Det er mye spennende å se fram til:

- Start skal hente en ny trener - som alltid er spennende. Blir det Steinar eller blir det en annen spennende trener? Vi må uansett se utenfor klubbens egne rekker når dette skal avgjøres.

- Kanskje klubben endelig får en sportsdirektør. Det har vi ventet utrolig lenge på - og jeg er helt sikker på at det vil hjelpe klubben i tiden fremover.

- Det florerer av unge og talentfulle spiller i og rundt Kr.sand for tiden. Både Start, Søgne og flere lokale lag har masse kvalitet i lagene med 15 og 16-åringer og disse vil trekke til Start med den rette treneren og økt satsing på unge talenter.

- Kampen mot Jerv blir trolig utsolgt og det viser at det er en interesse for Start på Sørlandet. Får vi kontroll over økonomien og i tillegg begynner å produsere egne talenter, så vil resultatene komme - og da kommer Sørlendingene tilbake til stadion.

- Vi har endelig klart å få et annet Sørlandslag opp blant de beste, og dette er kjempegunstig for Sørlandet. Da kan de som ikke er helt klare for Start få spille seg gode nok i Jerv. Med Start i Tippeligaen og Jerv i toppen av OBOS-ligaen så har vi et godt grunnlag til å få opp nye gode spillere som kan styrke både Jerv og Start.

...men da må altså Start trekke det lengste strået i onsdagens kamp.

Da gjenstår det bare å ønske alle Start-venner lykke til i denne kampen og takke for i år. 90 minutter gjenstår av årets sesong. La oss avslutte med stil - med god hjelp av et fullsatt Sparebanken Sør Arena.

Onsdag kveld håper jeg vi får se 10 000 Sørlendinger danse og feire fornyet Tippeligakontrakt.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Breimyr har spilt back store deler av sin karriere, blant annet på flere u-landslag.

Om ikke Hodenmyr holder nivået, vil jeg heller flytte ned Breimyr på back og Gummi opp på sentral midtbane. Der er han IMO minst dårlig.

Jeg liker også tanken på å flytte inn gamle Hoff som hengende spiss. Hoff er gammel spiss, eller primært spiss/vingi 433. Han kommer ikke helt til sin rett som kant i 442. Han har ikke tempoet til det og kommer for skjelden inn i boksen.

Sør Arena har vært fullsatt ved to anledninger, nemlig første og siste gang det ble spillt toppfotball der....
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    Sør Arena har vært fullsatt ved to anledninger, nemlig første og siste gang det ble spillt toppfotball der....
    Det er slettes ingen umulighet at det blir en realitet. Og det er min største frykt ved et nedrykk, at Start er ferdig som toppklubb. Alle andre konsekvenser kan jeg leve med.

Vi har et godt utgangspunkt foran returen. Men all den tid det er overveiende sannsynlig at vi slipper inn mål, så er vi antakeligvis avhengige av å score selv for å vinne. Min største bekymring, sett bort fra det defensive, er derfor hvordan vi skal klare å score de nødvendige målene. Det offensive spillet under Borgersen har vært begredelig, og jeg synes ikke lørdagens oppgjør var så veldig oppløftende. Foruten målet skapte vi en stor sjanse gjennom spill, vi hadde ett godt skuddforsøk fra distanse og vi skapte en farlig situasjon etter frispark. Vi er nødt til å skape mer på hjemmebane. Spillere som Børufsen og Hoff, som er vant fra tidligere med å være i scoringsposisjon må bli mer involvert. Jeg har derfor også tenkt tanken om at Hoff kunne vært spennende å prøve enten som spiss sammen med Stokkelien, eller i den hengende rollen. Det ville også gitt rom for Aase, som jeg tror kan bli viktig for oss i denne kampen.

Men hvordan skal vi komponere det defensive? Jeg frykter konsekvensene av å ha Kristjansson på banen. Han har vært uhyre svak over en lengre periode nå. Med han på backen og De John sentralt har vi to store usikkerhetsmomenter i den bakre fireren. Alternativet med å flytte Rindarøy over på høyre og bruke Sandnes på venstre gir oss fart og backer som kan bidra offensivt. Samtidig er jeg usikker på nivået til Sandnes. Alternativet med å bruke Breimyr på høyreback og Hollingen i den sentrale defensive rollen kan også være spennende. Da får vi en mer spillende og ballsikker spiller inn sentralt, men spørsmålet er hvor god Breimyr er på backen. Vi har flere alternativer, men jeg tipper Borgersen går for det vanlige og bruker Kristjansson.

Det var også positive ting å ta med seg fra lørdagens kamp. Jeg synes spesielt andre omgang var et skritt i riktig retning. Mens Jerv var det beste laget i første omgang synes jeg det var langt jevnere i andre. Vi vant flere dueller og hadde større innsats enn jeg har sett på en stund. Vi må bygge videre på det vi gjorde da. Så er det store spørsmålet hvordan lagene vil fremstå når det skal spilles fotball på en bane som faktisk innbyr til det. Jeg er ikke helt uenig med dem som mener det er en større fordel for Jerv enn for oss. Spillere som Lind og Ohi vil nok komme bedre til sin rett når de kan bruke farten og teknikken sin i større grad enn de kunne på lørdag. Det blir en utfordring.

Så har vi fremdeles det mentale aspektet som må overvinnes for begge lag. Selv om Jerv i utgangspunktet er underdogs er det liten tvil om at presset er stort også på dem når de entrer Sør Arena på onsdag. Det blir helt sikkert 12-13 000 mennesker på tribunen, og minst 2000 av dem er nok Jerv-supportere. For vår del må vi bare håpe at vi ikke blir for defensive i hodet fra avspark på grunn av utgangspunktet. Det nytter ikke å gå for 0-0, vi må satse på å score.

Jeg har holdt Jerv som favoritt helt siden det ble klart at de kapret kvalikkplassen. Det tror jeg fortsatt, men heldigvis var både resultatet og prestasjonen bedre enn fryktet på lørdag. Det betyr at det er håp.

Senior Member
    Ble medlem
    Aug 2013
    Fantastisk kamptråd Frankieboy. Er fullstendig enig med alle dine vurderinger. Gummi er for tiden en tikkende bombe i forsvaret, han blir veldig lett lurt, og tyr ofte til ulovligheter for å kompensere. Dette resulterer i meget farlige dødballsituasjoner imot. I tillegg har han tildeles elendige markeringer. Dersom han på død og liv skal spille må det bli på sentral midtbane, men han er overhodet ikke i form eller selvtillitt til det nå.

Støtter også dette med bruk av den lille X faktoren vi kan stille med. Raske backer og Aase inn er et klart krav.

Er livredd og frykter at Borgersen nå skal satse på det safe og ri ledelsen inn. Vi kler ikke det, og får da garantert mål imot oss på slutten.

Nå må de stå opp, ta tak i kampen, styre den og satse alt på ledelse til pause. Vi nå for pokker at det skal være litt forskjell på Eliten og Obos.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Det er slettes ingen umulighet at det blir en realitet. Og det er min største frykt ved et nedrykk, at Start er ferdig som toppklubb.
    Faren for at Start skal være ferdig er nok betydelig overdrevet. Sør Arena står der den står, Start trekker nok 4000 tilskuere selv i Obosligaen og tilveksten av talenter i distrikter vil alltid være der. Det er ingen andre kristiansandsklubber som står klare til å overta og da vil Start alltid ha en vei tilbake.

For de som er redde for at Jerv skal overta hegemoniet i sør er det bare å roe nervene. Akkurat som MK og Mandal er det helt umulig for en klubb fra Grimstad å utfordre Start over tid. De har et eventyr nå, men det blir spennende å se hvordan det går når hverdagen kommer.

Nok et nedrykk vil uansett være kjipt som faen, men det å redde plassen i en dramatisk flomlyskamp med 12-13000 tilskuere hadde vært fantastisk. Største kamp siden 2005 dette her.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Tipper Start vinner med 2-3 må her. OM hoff vrakes på ving og jeg synes laget til Frankieboy er flott med unntak av Hodnemyr. Spilt for lite, breimyr er det beste valget.

Men hvor er alle billett kjøpere mellom April og Oktober??
    Tydligvis er det potensiale, sååå mange jervere er det ikke som kommer . Få skikk på skuta, ansett Pedersen som sportsjef , få inn kompetent speider og bygg ett lag som består av publikumsmagneter og lederskikkelser.
    Vi kan bruke flere av dagens spillere, men det trengs ryggrad i laget.
    Bård har jeg troa på men på treningsfeltet.
    Vinner vi dette må det skuring til, det er ingen dyr løsning men de riktige typene må inn.
    En hovedtrener med klar visjon, tydelig og en begeistringsmitter som får spillere til å få troen tilbake og får tilbake ett varemerke i spillestilen som er tydelig og startfotball.
    Pedersen kan være mannen, jeg tror også karen har evner som sportsjef, spørs om han vil akkurat det!
    Sist endret av Steinar Lindgren : 11-24-2015 kl 21:07

Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    I spekulasjonens tjeneste : Vil Starts nye trener være på Sør Arena og overvære kampen. Eller sitter han hjemme og venter på resultatet.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Ole-Bernt Vis innlegg
    I spekulasjonens tjeneste : Vil Starts nye trener være på Sør Arena og overvære kampen. Eller sitter han hjemme og venter på resultatet.
    Han står kanskje på sidelinjen
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    Han står kanskje på sidelinjen
    Det kan godt være. Borgersen fikk i oppgave å redde laget fra nedrykk. Om han lykkes, virker det underlig om ikke han får fortsette.

Steinar Pedersen er muligens enda høyere oppe på Starts liste over kandidater. Men han forlenget nylig kontrakten som opprinnelig løp ut 2016 til 2018. Da ville det vært merkverdig om han skulle bryte kontrakten noen måneder senere for å gå til Start.

Når det gjelder morgendagens kamp, så krysser jeg fingrene for at Hammer fremdeles er ute med skade. Og jeg håper Borgersen er smart nok til å unngå å gå på en Høgmo. Dette er ikke tiden for å ommøblere. Start trenger duellkraft og rutine. Gummi og Hoff bør spille. Men jeg kunne også godt tenke meg Hoff bak Stokkelien om Aase foretrekkes på kanten. Jeg synes Jervs stopperpar ga bort overraskende mye rom både foran seg og mellom seg i første kamp. Det kunne sikkert Hoff ha utnyttet. Men det blir vel muligens en annen kamp på Sør Arena.

Jeg ser av overskriften i dagens avis at Starts spillere sier de skal ta ned ballen, spille og ha det gøy. Det er utrolig hvor lite selvinnsikt de har. Det er godt de har en realitetsorientert trener som får dem til å trene på straffer og som garantert vil spille på resultat.

Det er nok Jerv som har det beste fotballaget. Men Start bør ha de beste spillerne. Forhåpentligvis blir det avgjørende.

Dette er lakmustesten for Borgersen. Etter 9 kamper i stolen er det absolutt null progresjon å spore. Men Borgersen fikk en nesten håpløs oppgave, og 9 kamper er ingenting å dømme ut fra. Fotball handler også mye om vinne de store kampene. Resultatet i morgendagens kamp vil vise om Borgersen er en vinner eller en taper.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av EternalSunshine Vis innlegg
    Faren for at Start skal være ferdig er nok betydelig overdrevet.
    Jeg er ikke så overbevist om det. Ikke fordi jeg er redd for at Jerv skal overta som Sørlandets beste klubb, men fordi jeg er veldig usikker på om klubben overlever økonomisk.

Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten
    Borgersen fikk i oppgave å redde laget fra nedrykk. Om han lykkes, virker det underlig om ikke han får fortsette.
    Dersom Borgersen får fortsette bør det være på tross av resultatene, uavhengig av resultatet i dag. Det han fikk å jobbe med i sommer var ikke allverden, men laget har likevel vært markant dårligere enn selv de siste kampene under Mjelde.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Dersom Borgersen får fortsette bør det være på tross av resultatene, uavhengig av resultatet i dag. Det han fikk å jobbe med i sommer var ikke allverden, men laget har likevel vært markant dårligere enn selv de siste kampene under Mjelde.
    Det som har skuffet meg mest med BB er at han har kopiert Mjelde nesten i ett og alt. Samme laguttak, samme formasjon og følgelig samme resultater. Ja, kvaliteten på spillerstallen er ikke all verden. Men når noe så til de grader ikke fungerer må man prøve noe nytt. Evnen til å se nye muligheter i laget, tror jeg taler i mot BBs søknad. At han i tillegg høres ut som en kommunal mellomleder som har vært på ledelseskurs, trekker også i hans disfavør (utvikling, energi, tenning bla bla bla).

Tror han kommer bedre til sin rett som talentutvikler...
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Vi kommer til å fortsette i 4-4-1-1 med et lignende lag som sist, men jeg skulle gjerne sett følgende:

Opdal

Hodnemyr
    DeJohn
    Christensen
    Rindarøy

Hoff
    Ajer
    Breimyr
    Børufsen
    Aase

Stokkelien

--
    McDermott
    Kristjánsson
    Sandnes
    Hollingen
    Rasmussen
    Ikenna
    Salvesen

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Hodnemyr har knapt spilt i år.
    Hoff har knapt vist seg nyttig på vingen, 34 år og ving! Tror bolanos med brikket bein hadde gjort det bedre

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Her er laget: (4-4-1-1)

Håkon Opdal

Gudmundur Kristjansson, Michael Christensen, Alex De John, Ole Martin Rindarøy

Daniel Aase, Kristoffer Ajer, Henrik Breimyr, Espen Børufsen

Andreas Hollingen

Mads Stokkelien.

Benken: Sean McDermott, Jon Hodnemyr, Robert Sandnes, Espen Hoff, Austine Ikenna, Lars-Jørgen Salvesen, Mathias Rasmussen.
    __________________________________________________ _________________________

Steike. Pulsen er ufattelig hoy akkurat nå... Er så utrolig spent. Kom igjen gutter!!!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Gummi på back.

Der mistet jeg troa...

Ellers et fornuftig lag..
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    I dag er jeg veldig skeptisk til høyresiden vår. En Aase med minimale defensive ferdigheter og en Gummi som er helt ute og kjøre på høyreback. Dette er en åpen låvedør for Jerv, så får vi se om de klarer å utnytte den.
    På venstresiden er det mer spennende. Rindarøy er en offensiv back med god innleggsfor, i tillegg til å være ok defensivt.
    Hollingen skulle jeg gjerne sett lenger bak på banen, siden han ikke er den mest målfarlige spilleren i troppen. Å satse alt på at Stokkelien skal score er det amerikanerne kaller et "long-shot". Mulig han har fått ut proppen i ketchupflasken og er på gang, men han har ikke vist skikkelig målteft siden han kom i sommer. Håper jeg tar feil. Jeg ville uansett stilt med en annen på topp sammen med Stokkelien, og da faktisk Ikenna. Han har noe uforutsigbart som de andre (kanskje med unntak av Aase) på laget ikke har. Han dæljer til i dueller foran, løper i "hytt og pine" fra side til side, fremover og bakover, og det er muligens det som behøves mot et duellsterkt Jerv forsvar.
    Det blir uansett en spennende kamp, og jeg gleder meg mer enn jeg gruer meg

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Gummi og Aase mot Ohi.....

Grøss......
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Bredeli: "Herlig driv, denne Aase. Han er jo lynrask."...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Fy faen så dårlig den midtbanen er!!!!

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Store Tå Vis innlegg
    Bredeli: "Herlig driv, denne Aase. Han er jo lynrask."...
    he...for si som Einstein; alt er relativt. Sammenligner man med en skilpadde så er han rask.

Lignende tråder

1. Samarbeidstråden: Start og Jerv
    By Espen K G in forum IK Start
    Svar: 3
    Siste innlegg: 01-05-2018, 15:54
  2. 22.Serierunde: JERV - START (kamptråd)
    By Frankieboy in forum Kamptråder
    Svar: 5
    Siste innlegg: 09-03-2017, 18:56
  3. 10.Serierunde: START - JERV (kamptråd)
    Svar: 18
    Siste innlegg: 05-29-2017, 22:43
  4. 1 Kvalifiseringskamp: JERV - START (kamptråd)
    Svar: 68
    Siste innlegg: 11-24-2015, 10:45
  5. NM 2.runde: Jerv - Start (kamptråd)
    Svar: 43
    Siste innlegg: 05-09-2014, 12:00

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine