Vis avstemningsresultater: Hvor tror du vi hadde havnet om Mjelde hadde blitt ut sesongen?

Stemmere
16. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen
  • Reddet plassen

6 37,50%
  • Kvalik

7 43,75%
  • Direkte nedrykk

3 18,75%
Side 4 av 4 FørstFørst ... 234
Viser resultater 61 til 77 av 77
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Deilig seier, og lovende at de spiller så bra i 2. omgangen. Det lover godt at Hodnemyr og Aase gjorde det så bra, når vi i tillegg vet at Rasmussen er et kjempetalent så er jeg litt optimist i forhold til neste sesong. Håper Start bruker vinteren godt. Nå har de muligheten til å hente noen spillere og få et samkjørt lag før neste års sesongstart!

De 12 første artiklene på fevennen sin side om Start er bak betalingsmuren, elendig av fevennen!

Senior Member
    Ble medlem
    Aug 2013
    Fantastisk dag i går, det var befriende. Første omgang var egentlig slik de har spilt i hele år. De blir presset bakover, og offensivt er det tilfeldigheter og tynn suppe. 2 omgang var veldig bra, og de fikk vist at de kan. Super avslutning.

Det kan ikke fortsette med de samme spillerne. Det må renskes ut endel, vi trenger mere X faktor og vi trenger SJEFSEMNER i forsvar og på midtbanen. Framme trenger vi raske folk som kan gjøre ting på egenhånd. Vi så at Jerv hadde etpar slike spillere, og Jerv spiller fin fotball og angriper med mange folk samtidig. Alt dette håper jeg en ny trener vil se.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Supermann Vis innlegg
    De 12 første artiklene på fevennen sin side om Start er bak betalingsmuren, elendig av fevennen!
    Slutt og vær en snylter og gjerrigknark. Vil du bruke et produkt så betaler mann for det.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Supermann Vis innlegg
    HVORFOR er det elendig å ta betalt for et produkt?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Aukland Vis innlegg
    HVORFOR er det elendig å ta betalt for et produkt?
    Fordi man mottar x millioner i pressestøtte fra fellesskapet, og da skal man gi noe tilbake til fellesskapet.....

Er vi ikke litt OT nå?
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Gratulerer til alle supportere og til laget som utrolig nok beholder TL-plassen med 22 poeng. For en lettelse!

Igjen har vi vært gjennom en sesong der glede nesten har vært en fraværende følelse. Hvor lenge skal dette holde på? Vi er blitt så dårlig vant at enhver forbedring fremover antakelig vil oppleves som en bursdagsfest om det så bare dreier seg om seier i en treningskamp.

Kjære medsupporter: Senk skuldrene, legg fra deg skjerfet og pust ut, for du trenger å hente krefter igjen. Husk at en ny sesong med fornedringer er bare noen måneder unna....

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    At de var De John som skulle stå frem og være avgjørende for oss i dag hadde jeg aldri trodd, men måten han spilte på var fantastisk. Da er det godt at Antwi ikke falt før scoringen, da hadde garantert De John røket ut med rødt kort. Men det var mange som stod opp i går, blant annet Aase og Børufsen.
    Ja. Hadde Antwi hatt vett til å legge seg, ville DeJohn blitt den store syndebukken og Jerv etter all sannsynlighet rykket opp til eliten. I stedet blir DeJohn helten, og den beste og viktigste spilleren kvaliken sett under ett.
    Det viser hvor små marginer det er. I kampen generelt og i DeJohns spill spesielt.

Jeg har hatt sansen for DeJohn siden jeg så den første youtube-videoen fra Finland. Potensialet er stort om man bare klarer å plukke av ham unotene.

Ellers viser jo Aase at han befinner seg på et helt annet nivå enn sine medspillere. Men allround-egenskapene hans er ikke allverden, så Aase må dyrkes om han skal lykkes. Det er gledelig at han signaliserer at han ønsker å bli, og da kommer det nok til å bli ramaskrik om ikke Start benytter seg av opsjonen. Men han passer neppe inn i Steinar Ps foretrukne formasjon i Jerv, så for Aases del er det nok en fordel om dagens trenerduo får fortsette.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Jeg så ikke kampen, men forstår at Jerv var best, ifølge Claus Eftevaag i radioen. Naa har vel Start vært et lag det har vært klokest å følge nettopp i radio, om ikke annet enn for sjelefredens og mentalhygienens skyld. Så derfor er jeg forsiktig optimist foran treningsvinteren som kommer.

Spillerne kan bruke denne feide karamellen av en kamp til å hente en energi de ikke trodde de hadde. Man skal ikke glemme de to-og-tyve poengene, men men huske at der er to klubber vi skal holde bak oss til neste år, og realitetsorienteringen om at det er et slags Sogndal vi må være.

VG-lupen for 2016 er allerede skrevet for de to nederste plassene, og ingen i Start kan bli fornærmet over at vi okkuperer den siste plasseringen. Det gjør at vi for en gangs skyld kan slå nedenifra--ikke at vi skal forvente å slå så gruelig hardt.

Hva skal til for å konkurrere ned Sogndal, Sarpsborg, TIL, Bodø Glimt og Aalesund? Haugesund? Lillestrøm? Finnes der en irrgang i de nåværende spilleres sjeler og hoder som en flink motivator kan åpne for en selvtillit som gir resultater? Eller er vi fullstendig avhengige av millioner fra sørlandske milliardærer hvis bidrag vanligvis er øremerket misjonsvirket?

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Ja. Hadde Antwi hatt vett til å legge seg, ville DeJohn blitt den store syndebukken og Jerv etter all sannsynlighet rykket opp til eliten. I stedet blir DeJohn helten, og den beste og viktigste spilleren kvaliken sett under ett.
    Det viser hvor små marginer det er. I kampen generelt og i DeJohns spill spesielt.

Jeg har hatt sansen for DeJohn siden jeg så den første youtube-videoen fra Finland. Potensialet er stort om man bare klarer å plukke av ham unotene.
    Samtidig er det vel mye flaks/tilfeldigheter for at De John i det hele tatt fikk spille.. Jorgen Hammer hadde helt sikkert spilt hvis han ikke ble skadet da det var ingenting som tydet på at Borgersen ville sette Hammer ut av laget - til tross for at han var en tikkende bombe bak der (i likhet med Gummi). Jeg er rimelig sikker på at vi hadde rykket ned om Hammer hadde spilt kvalik-kampene i stedet for De John. Så små er tilfeldighetene...

Ellers er vi også utrolig heldige med at Antwi holder seg på bena. De John prover jo å klippe han rett ned og faller Antwi der er det rett ut... Det er vel også problemet til De John at han mister hodet til tider. Taklingen som han fikk gult på i 1.omgang var jo helt vill og soleklart gult. Han hadde en holding noen minutter til og måten han prover å feie ned Antwi på viser manglende vurderingsevne. Han må jo vite at han ikke rekker å nå den ballen og det er bare bittesmå tilfeldigheter som gjor at Antwi holder seg (og De John) på banen... Men heldigvis hadde vi marginene med oss i går!!!!!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Nå taklet vel DeJohn utenfor 16-meteren, så rødt kort og 10 mann i en omgang, men fortsatt 1-0 kunne vel fort ha gått bra det også? DeJohn er til tider villmann bak der, men han har et veldig potensial hvis han klarer å forholde seg roligere. Han har duellstyrke, taklingsstyrke og spenst, og er fremdeles ung. Har trua på han. Og han har uten tvil vært vår store spiller i kvalikken.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Om DeJohn hadde blitt utvist og hvordan veien videre blir bare spekulasjoner.
    Men vi vet hvor jevn kampen var, da er det naturlig nok ikke positivt med 10 mann.
    Men vi får glede oss over det som skjedde og ikke bekymre oss over scenario.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Jeg er rimelig sikker på at vi hadde rykket ned om Hammer hadde spilt kvalik-kampene i stedet for De John.
    Jeg tror også det. Hammer har i mine øyne vært en katastrofe. Borgersens hyllest av Hammer får meg til å tvile på dømmekraften. Men det kan jo naturligvis også være medieutspill for å booste ham. Det er dog ingenting som tyder på at Hammer var på vei ut av laget, så skaden kom beleilig og var kanskje redningen.

Sitat Opprinnelig skrevet av jbasma Vis innlegg
    Nå taklet vel DeJohn utenfor 16-meteren, så rødt kort og 10 mann i en omgang, men fortsatt 1-0 kunne vel fort ha gått bra det også?
    Du har rett. Med pauseledelse og en mann i manko kunne det naturligvis gått veien. Jeg trodde taklingen var på innsiden. Med 1-1 til pause og en mann i manko ville det blitt fryktelig vanskelig.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Ja, godt vi slapp Hammer i de kampene. Og takk og lov at Vikstøl ble skadet, hvis ikke hadde han scoret selvmål i 89. minutt i bortekampen og blitt utvist i 38. minutt i hjemmekampen. Da hadde vi hvertfall rykket ned. Utrolig flaks vi hadde der altså.

...

Hammer har i mine øyne vært på et høyere nivå enn Christensen, men samtidig har han hatt noen horrible klareringer. De John på sin side synes jeg også har vært på et høyere nivå enn Christensen, men tar nesten livet av halve publikum med sine taklinger. De har begge sine positive og negative sider og jeg mener at kvalitetsforskjellen på de ikke er stor. Problemet med begge er at de har sine øyeblikk i stort sett hver kamp som ødelegger for hele prestasjonen sett under ett. At Borgersen, som var midtstopper selv, ser kvalitet i Hammer har jeg ingen problemer med. Han ser ham tross alt hver eneste dag på treningsfeltet og har et mye bedre grunnlag for å bedømme potensialet hans enn det vi har. Forøvrig fornektet ikke de John seg selv denne gang heller og var ikke langt unna å bli utvist. Veien er kort fra suksess til fiasko, spesielt med spillere som de John og Hammer.

Når dette er sagt mener jeg at begge er spillere for framtiden. Begge har fart og duellstyrke og de er begge spillere vi kan ha glede av til neste år. Jeg håper Hammer blir med videre.

PS! For de som ikke har skjønt det ennå så var den øverste delen av dette innlegget ironisk. Det er jo selvsagt totalt umulig å si hvordan det hadde gått hvis/om/men/at og det er også poenget med den delen av innlegget.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Swans Till I Die Vis innlegg
    At Borgersen, som var midtstopper selv, ser kvalitet i Hammer har jeg ingen problemer med. Han ser ham tross alt hver eneste dag på treningsfeltet og har et mye bedre grunnlag for å bedømme potensialet hans enn det vi har.
    Bob Bradley så vel også Jørgen Hammer på treningsfeltet hver eneste dag.

PS! For de som ikke har skjønt det ennå så var den øverste delen av dette innlegget ironisk. Det er jo selvsagt totalt umulig å si hvordan det hadde gått hvis/om/men/at og det er også poenget med den delen av innlegget.
    Jeg skjønte ironien selv om jeg ikke var klar over at du hadde slike språklige virkemidler i verktøykassa.

Skadene til Hammer og Vikstøl medførte at DeJohn kom inn på stopperplass der han vel utvilsomt ble kvalikens store spiller. Selv om Daniel Aase kanskje var enda bedre i returoppgjøret. Der han visstnok fikk starte fordi Hoff slet etter første kamp.

Så man kan vel si at Starts to beste spillere fikk spille pga skader. Det må da definitivt være hell i uhell.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012

Problemet med begge er at de har sine øyeblikk i stort sett hver kamp som ødelegger for hele prestasjonen sett under ett.
    Hammer, og til en viss grad De John, er ustabile og gjør altfor ofte tabber. Det gjelder spesielt Hammer, som har gjort noe horribelt nesten hver kamp han har spilt. Toppnivået er kanskje bedre enn Christensen hos begge, men det hjelper lite spør du meg når de når som helst kan finne på å tabbe seg ut. De John har vist at han kan i enkelte kamper, men det har ikke Hammer gjort.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Bob Bradley så vel også Jørgen Hammer på treningsfeltet hver eneste dag.
    Ja, hadde vi hatt Næss og Skjønsberg så kan det være han ikke hadde fått spille her heller. At Bradley velger å ikke bruke han sier ingenting om potensialet hans, det sier bare at han ikke passet inn i Bradleys måte å spille på.

Jeg skjønte ironien selv om jeg ikke var klar over at du hadde slike språklige virkemidler i verktøykassa.
    Av og til kan selv jeg overraske...

Skadene til Hammer og Vikstøl medførte at DeJohn kom inn på stopperplass der han vel utvilsomt ble kvalikens store spiller. Selv om Daniel Aase kanskje var enda bedre i returoppgjøret. Der han visstnok fikk starte fordi Hoff slet etter første kamp.

Så man kan vel si at Starts to beste spillere fikk spille pga skader. Det må da definitivt være hell i uhell.
    Det er langt fra "hell i uhell" til "vi hadde rykket ned om Hammer hadde spilt".

Jeg fikk ikke sett så mye av første kamp og har derfor ikke grunnlag nok for å si om De John er kvalikkens store spiller eller ikke, men det er ganske mange som mener det og jeg stiller meg ikke tvilende til det i det heletatt. Men man kan ikke bare ta som en forutsetning at Hammer hadde gjort en eller annen tabbe eller spilt dårligere (enn de John) slik at vi hadde rykket ned. Jeg har stor forhåpninger til De John. Han kan ha en fantastisk framtid, men det tror jeg også Hammer kan ha så lenge han får tillit og tid til å utvikle seg.

Forøvrig var Aase langt fra å være blant våre beste, til det spilte han for elendig i første omgang. Han gjorde mye bra (offensivt) i 2. omgang og det hadde vært gøy å se hvordan han utvikler seg videre, så jeg håper han signerer for oss. Jeg synes f.eks. Ajer var bedre totalt sett gjennom hele kampen (det er nå hvertfall min mening).

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Hammer, og til en viss grad De John, er ustabile og gjør altfor ofte tabber. Det gjelder spesielt Hammer, som har gjort noe horribelt nesten hver kamp han har spilt. Toppnivået er kanskje bedre enn Christensen hos begge, men det hjelper lite spør du meg når de når som helst kan finne på å tabbe seg ut. De John har vist at han kan i enkelte kamper, men det har ikke Hammer gjort.
    Det er ikke helt unaturlig når De John har spilt dobbelt så mye som Hammer i år. At Hammer i tillegg kommer inn i en periode hvor hele klubben har null selvtillit hjelper heller ikke. Hammer har spilt fast som midtstopper i 3 sesonger for Stabæk, 2 i tippeligaen og 1 i OBOS-ligaen før han de siste to sesongene har vært nesten uten spilletid. Jeg mener han fortjener en sjanse (og det han har fått til nå kan neppe kalles en sjanse).

Lignende tråder

1. Samarbeidstråden: Start og Jerv
    By Espen K G in forum IK Start
    Svar: 3
    Siste innlegg: 01-05-2018, 15:54
  2. 22.Serierunde: JERV - START (kamptråd)
    By Frankieboy in forum Kamptråder
    Svar: 5
    Siste innlegg: 09-03-2017, 18:56
  3. 10.Serierunde: START - JERV (kamptråd)
    Svar: 18
    Siste innlegg: 05-29-2017, 22:43
  4. 1 Kvalifiseringskamp: JERV - START (kamptråd)
    Svar: 68
    Siste innlegg: 11-24-2015, 10:45
  5. NM 2.runde: Jerv - Start (kamptråd)
    Svar: 43
    Siste innlegg: 05-09-2014, 12:00

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine