Viser resultater 1 til 8 av 8
    Senior Member
    Ble medlem
    May 2013

Tippeligaen 2016 - Tabeller, andre kamper, dommere +++

Litt tidlig kanskje, men vi trenger en tråd for å diskutere de andre lagene i ligaen og generelt hva som rører seg rundt i fotball-Norge.

Allerede skjedd endel på overgangsmarkedet. Mine tanker om status per nu:

Brann:
    Brann har ikke mistet noen av betydning så langt. De solgte riktignok Askar til Tyrkia, men han var på utlån til Sarpsborg i hele 2015 uansett. Midtbanetalentet Eirik Birkelund har signert for Sogndal, men han fikk ikke 600 minutt i Obos i fjor engang. Resten er veteraner som Hanstveit, vrakgods som Castro osv.

Inn har de fått en finsk forsvarer i Dani Hatakka som er totalt ukjent for meg og så har de fått inn en ny spiss i Mads Hvilsom. Det er en veldig solid forsterkning. Hvilsom bøtta inn mål for Hobro i Superligaen. Så gikk det ikke så bra i 2.Bundesliga i høst, men han bør så definitivt kunne levere for Brann.

Tror det skal bli tøft å holde Brann bak oss i år. Tipper de henter inn 1-2 solide forsterkninger til og laget ser veldig kurant ut

Sogndal:
    Chikere har forlatt Sogndal uten at de gråter over det. Litt kjedeligere var det nok å miste Thomas Drage som tydeligvis synes det ble for jævlig å bo i den lille saftbygda. Ikke at han heller er noen katastrofe å miste

Inn har de hentet Birkelund fra Brann, Martin Ramsland fra Strømmen og Ole Amund Sveen fra Hødd. Alle spillere Sogndal har sett i aksjon i Obosligaen 2015. Det store spørsmålet for oss Startfans er vel hvor godt Babacar Sarr gjør det i 2016. Kan potensielt bli en frustrerende greie. Må innrømme at jeg synes det virker som Sogndal har et solid lag på gang. Bakke ser ut til å fungere som trener og laget har brukbar kvalitet i alle ledd.

Tromsø:
    Morten Moldskred og Pål Vestly Heigre spilte endel for TIL i 2015 og er ferdige i klubben uten at Tromsø-fansen gråter av den grunn. Litt mer bekymringsfullt for Tromsø er det at Remi Johansen trolig forlater dem og Ondrasek stikker også.

De har hentet Thomas Lehne Olsen som erstatter for Ondrasek. Det er klart steg ned i mine øyne. Annet har faktisk ikke kommet inn. Tromsø fremstår dermed som en av de klare dumpekandidatene. De var svake i fjor og er pdd enda svakere.

Haugesund:
    Gytkjær har gått til RBK og Diedhiou har gått til Gent. Det er to veldig store tap for FKH selv om de har fått masse penger på bok og skal handle. Martin Bjørnbak, Søren Christensen, Daniel Bamberg, Michael Haukås er også vekke. Det er 6 spillere som alle var i første-elleveren til FKH. De har sålangt bare hentet en keeper var Vard og er veldig nære å signere Tronstad, men pdd er Haugesund kraftig svekket. Så millionene de har fått må brukes godt.

Sarpsborg 08:
    Sarpsborg har tydeligvis gått for "alle skal ut" strategien. Zajic, Askar, Nordvik, Kerr, Wiig og Thømt Jensen fra de 11 mest benytta spillerne har gått ut. Kovacs er også borte samt endel andre spillere.

Men de har hentet 8 nye også. Nesten totalt nytt lag altså. Forsterkninger fra Island, Obos, Superettan og Finland. Bortsett fra keeper Arild Østbø fra Viking så er det ukjente navn for meg. Blir vanskelig å tippe hvor dette laget ender.

Aalesund:
    AaFK har også mistet endel. Latifu, Dyrestam, Grytebust og Matland har forsvunnet. Leke James ryktes også bort. Dette er ikke bare spillere fra AaFKs ellever, det er noen av AaFKs beste.

Inn har de fått høyrebacken Kirkeskov fra Odense og keeper Cramer fra Kalmar. De har også fått inn en brasiliansk spiss. Både fansen i Odense og i Kalmar er lykkelige over å bli kvitt spillerne, men Kirkeskov gjorde det godt i AGF før han gikk til Odense.

Bodø/Glimt:
    Glimt har også mistet mange sentrale spillere. Sørloth, Chatto, Brix, Sané, Londak og Valentin er betydelige tap og de har ikke fått ei krone for disse spillerne. Bjørnbak inn er bra signering det, men fyller selvsagt ikke rommet til Sané og Martin Wiig er ikke i nærheten av Sørloth. De har også fått inn en Milan Jevtovic fra Serbia som visstnok er en kantspiller som kan brukes på begge sider. Synes det ser skummelt ut for Glimt. Ikke bare har de mistet viktige spillere, nykommerne er ikke i nærheten av samme nivå.

Skjer selvsagt noe i de andre klubbene også, men ser ikke helt at det angår oss så veldig akkurat nå. Akkurat nå er det helt klart andre dumpekandidater som har kommet dårligere ut enn oss på overgangsmarkedet og det er jo positivt.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Morro med info fra de andre klubbene. Veldig bra Eternal Sunshine. Lag gjerne noe lignende for alle lageen når sesongstart naermer seg.
    Det jeg merker meg er at utrolig mange profiler har forsvunnet, og ser vi på disse lagene som du nevner her så er det flere lag som skal slite med å komme foran Start selv om Start også trenger å forsterke seg.

Gleder meg allerede til sesongstart!

Senior Member
    Ble medlem
    Feb 2015
    Dommernes fokusområder i 2016.

Video om årets fokusområder.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Nå lurer jeg veldig her, er tippeligalagene og tippeligaen så dårlig!! KUN Rbk igjen i europa liga FØR vi teller August. Jeg satt under EM og tenkte, dette balltempoet, fysikken og pasningsikkerheten ville aldri Norge klart.
    Hva er det Norge gjør feil?
    Er selv lagleder for gutter 10, differensiering reglene er håpløse om man skal følge NFF.
    Det gis for lite til klubbene, svært få er kurset og alt er på frivillighet og dugnad.
    Trossalt "Her" ett talent dukker opp.
    Kjenner ikke til hva man gjør i England, tyskland osv... noen som vet? Hvordan kan man gjøre Eliten bedre!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    I fjor hadde jo Norge sin beste sesong i Europacupene på mange år, og marginer gjorde jo at både Odd og Strømsgodset røyk ut (de kunne like godt ha gått videre).
    Den norske modellen for idrett blant unge er ikke ment å få frem enere og store talenter, den er ment å få flest mulig barn og unge til å drive med idrett lengst mulig, mens andre land er ute etter å dyrke frem enere.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Bra for start at Haugesund ser ut til å rakne.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Bra for start at Haugesund ser ut til å rakne.
    Tja. De slo vel Viking 4-1 forrige helg, så er vel litt droyt å si at de er i ferd med å rakne pga et 0-6 tap mot Rosenborg. Dessuten så har Haugesund allerede 28 poeng så ikke et lag vi vil havne over uansett hva slags fremgang Start har.

Da er det vel mer riktig å si at Aalesund rakner - som tapte med samme sifre mot Brann, og som er innenfor rekkevidde for Start..

Junior Member
    Ble medlem
    Jul 2016
    http://www.aftenbladet.no/100Sport/f...t-794653_1.snd Stabæk ansetter speider i aust og vest.

Lignende tråder

1. Svar: 68
    Siste innlegg: 12-03-2017, 14:53
  2. Svar: 281
    Siste innlegg: 11-06-2015, 07:12
  3. Svar: 51
    Siste innlegg: 09-21-2014, 16:36
  4. Tabell og andre kamper i Adeccoligaen 2012
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 44
    Siste innlegg: 10-24-2012, 22:00

Regler for innlegg