Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26

Tråd: Mediedekning

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013

Mediedekning

I dag har Steinar Pedersen vært hovedtrener i 3 uker. På den tida har vi fått inn to nye backer og to låneavtaler er blitt permanente overganger. Brandsdal har gått fra "nå skal vi bygge lag" til "trege sørlendinger og sponsorer gir ikke mye å forsterke for", men i det store og hele er det ganske dødt. Nå er det selvsagt naturlig at det ikke koker i Januar, men det er for lite som pirrer interessen.

Jeg synes disse tre ukene viser at Start er for dårlige på PR. Steinar svarer fornuftig når FVN spør ham om noe, men det gløder ikke og problemet er at Start svarer på spørsmål fremfor å aktivt gå ut med det Start ønsker å si.

Hva er Steinars store slagplan? Hvordan skal vi spille? Vi vet ikke formasjon engang! Skryt litt av 4231 og si hvorfor spiller X og Y vil blomstre i den formasjonen. Si litt om hvor Start leter etter nye spillere. Si litt om hva vi leter etter. Løpskraft? Fart? Duellstyrke? Hva ønsker Steinar å få inn i laget?

Jeg sier ikke at Start skal gå ut med alle konkrete navn de jobber med, noe må holdes skjult, men ikke alle teasere vil gjøre at andre klubber snapper objektet og dagens spillere må tåle å høre at Start ser etter forsterkninger. Dagens "Vi kommenterer ikke spillerlogistikk"-linje må vrakes. Start har ikke råd til å være så hemmelighetsfulle.

Start har enormt mange muligheter til å skape forventninger, men de ser ikke ut til å benytte dem. Etter Nordlie-testen burde det vært "Dette minner om 2005" eller "Noe helt annet enn i fjor". At Vikstøl skal bli stopper ser det jo nesten ut som Start ønsket å vokte som en statshemmelighet inntil FVN avslørte det og de aller nødigst fikk noen kommentarer.

Folk trenger å høre at "dette laget kan overraske" og "her er det mye uforløst potensiale". Medieomtale kommer ikke av seg selv.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Du har absolutt rett!

Kudos for godt innlegg og at du starter denne diskusjonen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Hodet på spikeren! Start har for lengst blitt dritkjedelig å se på, og klubben for øvrig synes tydeligvis det er greit å matche baneunderholdningen med et like kjedelig skråstrek fraværende image. Ledelsen hadde hatt godt av et kurs. Tom Nordlie er sikkert ikke så dyr.. ;-)

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Dette er et uhyre godt argument til og få inn Jesper i en fremtredene rolle. Jeg tror han kan bli en ypperlig sportsjef vist han får litt tid og oppbacking.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Steinar Pedersen er sikkert en god trener, men han har medietekke som en gråstein...

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Jeg er til en viss grad enig. Start fremstår ikke så veldig offensive mot media. Både fvn og kristiansandsavisa har hatt intervjuer med spillere, men det fremstår mer som fvn og kr.sandsavisas verk enn noe Start har jobbet med. All publisering av spillerlogistikk foregår gjennom hjemmesiden. Jeg er veldig tilhenger av "vi kommenterer ikke spillerlogistikk" og jeg mener det er den eneste rette framgangsmåten. Steinar P. viste vel under intervjuene når han ble ansatt at han har et stykke å gå før han er komfortabel foran linsen. Det er et hav av forskjell på f.eks. han og Bård Borgersen. Kanskje vil det å få inn en sportsdirektør hjelpe litt i forhold til å få saker og publisitet ut mot media.

Jeg er enig at man godt kunne vært litt mer aktiv ut mot media, men samtidig må man huske på at det er 14. Januar. Hvor aktive skal man være opp mot media? Hvor mye er det å være aktiv med? Var inne og kikket på trønderavisa og på adressa.no for å sammenligne med ligavinneren. På trønderavisa er det skrevet 4 artikler om rosenborg siden 9. januar adressa har 5 og fvn har 5 om Start. I snitt tilsvarer dette en artikkel pr dag. Jeg skjønner utålmodigheten, men som sagt så er det begrenset med hva som skjer nå i januar...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    http://www.aftenposten.no/100Sport/f...n-668881_1.snd

At det ikke skjer så mye i Januar er bare vås haha
    Januar er tradisjonelt sett den viktigste månden for Pre-season. Kanskje ikke på sørlandet da de renner inn i mars.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Hva er det som gjør at du ønsker å holde alt med spillerlogistikk så hemmelig? Jeg tror Start kunne tjent mye på litt mer åpenhet.

Jeg er enig i at januar alltid vil være en litt død måned(såfremt man ikke har en spiller å presentere) og jeg hadde ikke tatt opp temaet nå dersom jeg ikke følte at det er et problem som har vedvart over tid.

Det er masse å formidle for Start selv om det er snøvær ut. Sørlendinger sitter og er kjempespente på hva trenerskifte betyr for Start. Da må klubben ut og vise at det er nytt engasjement og glød i hele klubben.

Det er nå jobben med å skape nye profiler starter!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Mer klubben klarer å markere seg, være i media og leve av oppmerksomhet. Den dagen kommer det også folk på kamp.
    Meg som andre lurer på nå; Hva tenker Start om 2016.
    Hva kan vi forvente.
    Synes det selv er litt lite engasjement, da blir også sørlandet lite engasjert.
    RBK-VIF-BRANN, soleklart best på engasjement hele året og det ser man når vi teller seriestart.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av EternalSunshine Vis innlegg
    Hva er det som gjør at du ønsker å holde alt med spillerlogistikk så hemmelig? Jeg tror Start kunne tjent mye på litt mer åpenhet.
    Det er klart jeg kunne tenke meg å vite hvorfor en spiller som f.eks. Tronstad ikke ble vurdert god nok/passende, spesielt med tanke på at klubben har ytret ønske om å satse mer lokalt. Men jeg mener det blir feil å kommentere pågående prosesser av flere grunner. En opplagt grunn er jo at det i ytterste konsekvens kan lokke andre klubber på banen. Simon Larsen er vel et veldig godt eksempel på dette. Signeringen av Skogmo var en stor overraskelse for de fleste, men jeg tror ikke det er utenkelig at andre kunne kommet på banen for å signere spilleren med flest assist i OBOS-ligaen dersom det hadde vært masse blest om han i forkant. Forøvrig synes jeg saken med Steinar P. viser hvordan man kan komme ut av en situasjon med masse kommentering i media. Så lenge man ikke har noen som er veldig dyktige med media, så kan det fort slå tilbake...

Jeg er enig i at januar alltid vil være en litt død måned(såfremt man ikke har en spiller å presentere) og jeg hadde ikke tatt opp temaet nå dersom jeg ikke følte at det er et problem som har vedvart over tid.
    Med tanke på at du refererte til de siste tre ukene i innlegget så regnet jeg med at du mente nå i januar, men jeg er ikke uenig med deg om at man ikke er flinke nok opp mot media.

Det er masse å formidle for Start selv om det er snøvær ut. Sørlendinger sitter og er kjempespente på hva trenerskifte betyr for Start. Da må klubben ut og vise at det er nytt engasjement og glød i hele klubben.

Det er nå jobben med å skape nye profiler starter!
    Enig! Men jeg tror folk ser det mer med handling enn ord. Tomme ord i januar teller lite når regnskapet skal summeres...

Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Mer klubben klarer å markere seg, være i media og leve av oppmerksomhet. Den dagen kommer det også folk på kamp.
    Meg som andre lurer på nå; Hva tenker Start om 2016.
    Hva kan vi forvente.
    Synes det selv er litt lite engasjement, da blir også sørlandet lite engasjert.
    RBK-VIF-BRANN, soleklart best på engasjement hele året og det ser man når vi teller seriestart.
    Det er kun en ting og en ting alene som får folk på kamp. Start kan være så engasjerte de bare vil i media, men det er bare 3-poengere som kommer til å lokke folk på kamp.

Forøvrig hadde det vært morro om du kom med noen eksempler på hvordan RBK, VIF og Brann er soleklart best på engasjement i januar, februar, mars.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Dette er de tre største byene i Norge. Da er det naturlig at engasjementet er størst rundt disse klubbene....
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    ...Hva er Steinars store slagplan? Hvordan skal vi spille? Vi vet ikke formasjon engang! Skryt litt av 4231 og si hvorfor spiller X og Y vil blomstre i den formasjonen. Si litt om hvor Start leter etter nye spillere. Si litt om hva vi leter etter. Løpskraft? Fart? Duellstyrke? Hva ønsker Steinar å få inn i laget?....
    Dine bønner er hørt...
    http://www.kristiansandavis.no/?id=1895

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Løpskraft er en ting, hva man gjør mellom 16-84 meter er en annen.
    11 hodeløse høns er sjelden effektivt.
    Jeg vil ha spillere som er venn med ballen, tekniske og passning/ innleggfot som myggen, bolanos og valencia samt fevang.
    Regner med Pedersen har kontroll.
    Hittil gleder jeg meg over 2 gode investeringer

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    En litt annen ting, men som hører inn under mediedekning-tråden.

Fevennen, som jo er den avisen som dekker Start mest og best, har veldig ofte Start-nyheter bak betalingsmuren sin. Personlig syns jeg det er negativt siden jeg er ikke abonnement og kommer nok aldri til å bli det. Det er en avis for Vest-Agder, og jeg kommer fra Aust-Agder. Det eneste jeg, og jeg antar at det er det samme for mange andre, syns er interessant i Fevennen er nyheter om Start.

Rundt kvalik-kampene hvor det jo var litt trøkk rundt Start, engasjementet var på topp i landsdelen så hadde Fevennen de 12 første nyhetene bak betalingsmur. Jeg ble kalt "snylter og gjerrigknark" her på forumet når jeg poengterte det

Jeg skjønner at Fevennen ønsker å tjene penger på abonnenter, men jeg har en mistanke om at vi kunne fått mer engasjement rundt Start hvis det var mulig å dele artikler, at unge supportere som aldri kjøper abonnement kan lese artikler osv. Kanskje man kunne jobbet for at alle medlemmer av Tigerberget kunne fått gratisabonnement el.l.?

Fevennen skal ha Kudos fordi de faktisk skriver mye om Start og fordi de viser treningskampene gratis. Men som "gjerrigknark" fra Aust-Agder er ikke det nok til at jeg tegner et abonnement. Og det er mange i Aust-Agder som heier på Start!

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Supermann Vis innlegg
    En litt annen ting, men som hører inn under mediedekning-tråden.

Fevennen, som jo er den avisen som dekker Start mest og best, har veldig ofte Start-nyheter bak betalingsmuren sin. Personlig syns jeg det er negativt siden jeg er ikke abonnement og kommer nok aldri til å bli det. Det er en avis for Vest-Agder, og jeg kommer fra Aust-Agder. Det eneste jeg, og jeg antar at det er det samme for mange andre, syns er interessant i Fevennen er nyheter om Start.

Rundt kvalik-kampene hvor det jo var litt trøkk rundt Start, engasjementet var på topp i landsdelen så hadde Fevennen de 12 første nyhetene bak betalingsmur. Jeg ble kalt "snylter og gjerrigknark" her på forumet når jeg poengterte det

Jeg skjønner at Fevennen ønsker å tjene penger på abonnenter, men jeg har en mistanke om at vi kunne fått mer engasjement rundt Start hvis det var mulig å dele artikler, at unge supportere som aldri kjøper abonnement kan lese artikler osv. Kanskje man kunne jobbet for at alle medlemmer av Tigerberget kunne fått gratisabonnement el.l.?

Fevennen skal ha Kudos fordi de faktisk skriver mye om Start og fordi de viser treningskampene gratis. Men som "gjerrigknark" fra Aust-Agder er ikke det nok til at jeg tegner et abonnement. Og det er mange i Aust-Agder som heier på Start!
    FVN må lønne folk. Hvem skal betale lønna til journalistene som skal dekke start om vi ikke vil betale?
    Jo flere som betaler og leser start saker, jo flere journalister kommer til og dekke start og flere saker blir laget om start. kan ikke finne et eneste argument for at fvn skal åpne disse sakene for alle. Kan du? Sett fra fvn sin side naturligvis.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    De tjener penger på annonsesalg, samt at de blir profilert selv (ved deling i sosiale medier osv.). Jeg tror de ville fått mye mere treff hvis de hadde åpnet opp.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Supermann Vis innlegg
    De tjener penger på annonsesalg, samt at de blir profilert selv (ved deling i sosiale medier osv.). Jeg tror de ville fått mye mere treff hvis de hadde åpnet opp.
    Det er vell bevist greit at det ikke holder med annonsesalg. Etter at nettavisene kom har opplagstallene falt som en stein. Det har vært store bemanningskutt og sparetiltak. Selvsagt hadde de fått mer klikk, men det holder ikke. Vil du ha gratis avis så har Kristiansand det også. KRS247.no
    Her ser du hvordan kvaliteten blir når ingen vil betale.

Jeg er 100% tilhenger av og betale for en bra vare fremfor en dårlig gratis vare.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Fvn kunne kanskje delt opp tilbudet sitt litt. Feks betale for bare nyheter, bare sport, bare fotball eller full pakke. Da kan du og andre som ønsker og lese om start men ikke om parkeringskjeller og andre tullesaker få det du ønsker til riktig pris.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Ja, kanskje tigerberget kunne jobbet for at man kunne fått et fotball abonnement for Tigerbergets medlemmer.
    Mange av Starts supportere (kanskje spesielt de tyngre) har ikke betalingsvilje for å betale abonnement, men ser gjerne annonser - og avisene tjener penger på annonser også - for å "betale" for en tjeneste.
    200 kr. måneden for å kunne lese Start-nyheter er litt for dyrt.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Inntil nylig lot FVN folk lese artikler delt via Facebook, den muligheten har de nå tatt bort. Tviler sterkt på at de tenker å reversere den politikken. Andre Schibsted-aviser som Aftenbladet har valgt det samme.

Litt kjedelig for Start, men tidligere var det mye som ikke havnet på nett i det hele tatt. FVN har behov for eksklusivt stoff og da er jo Start noe av det mer attraktive de har.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •