Side 2 av 2 FørstFørst 12
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Administrator
    Ble medlem
    Mar 2012
    De John har nok større ekstremkvaliteter enn gummi, men gummi er nok en mer spillende å ballspillende stopper enn de John. I vikstøl og gummi har vi 2 passningsspillere som nok passer bedre i Pedersens måte å bygge opp angriperne bakfra. Personlig liker jeg de John å tipper at siste ord ikke er sagt der...

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Jeg vet om hvertfall en som er uenig i at Gummi er en pasningsspiller ;-)

Forøvrig enig

Member
    Ble medlem
    May 2014
    Sitat Opprinnelig skrevet av Swans Till I Die Vis innlegg
    Jeg vet om hvertfall en som er uenig i at Gummi er en pasningsspiller ;-)

Forøvrig enig
    Vel... Jeg er i hvert fall glad for at SP i det minste er enig med meg. Det er for meg betryggende å observere at han to ganger i fvn i dag blir sitert på at Heikkila er en pasningssikker midtstopper. Han så åpenbart problemet med å parkere kickball-spillere bakerst på banen, og gjorde noe med det.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Hoppalong Vis innlegg
    Vel... Jeg er i hvert fall glad for at SP i det minste er enig med meg. Det er for meg betryggende å observere at han to ganger i fvn i dag blir sitert på at Heikkila er en pasningssikker midtstopper. Han så åpenbart problemet med å parkere kickball-spillere bakerst på banen, og gjorde noe med det.
    Skjønner ikke helt hva du mener. Det er vel SP som har plassert Gummi (som vel egentlig er midtbanspiller) som midtstopper, uten at han MÅTTE det. Han kunne eksempelvis brukt Nordheim der i stedet (som jo er rimelig pasningssikker). Alex er også et alternativ bakerst. Likevel er det Gummi som har fått tillit fra start (som midtstopper) i treningskampene så langt. Sånn sett er han vel absolutt ikke enig med deg. At det forsterkes på midtstopperplass er naturlig da det har vært tynt bak der. At det hentes inn en pasningssikker spiller er naturlig da SP ønsker pasningssikre spillere. At SP velger Gummi som midtstopper foran andre tilgjengelige spillere sier meg at han ser annerledes på saken enn deg.

Member
    Ble medlem
    May 2014
    Sitat Opprinnelig skrevet av Swans Till I Die Vis innlegg
    Skjønner ikke helt hva du mener. Det er vel SP som har plassert Gummi (som vel egentlig er midtbanspiller) som midtstopper, uten at han MÅTTE det. Han kunne eksempelvis brukt Nordheim der i stedet (som jo er rimelig pasningssikker). Alex er også et alternativ bakerst. Likevel er det Gummi som har fått tillit fra start (som midtstopper) i treningskampene så langt. Sånn sett er han vel absolutt ikke enig med deg. At det forsterkes på midtstopperplass er naturlig da det har vært tynt bak der. At det hentes inn en pasningssikker spiller er naturlig da SP ønsker pasningssikre spillere. At SP velger Gummi som midtstopper foran andre tilgjengelige spillere sier meg at han ser annerledes på saken enn deg.
    Å alltid skulle tilpasse terrenget etter kartet må vel være slitsomt for deg? Men, det blir i det minste diskusjon av sånt.

MIM forsøkte Gummi som midtstopper og back flere ganger, uten at det var noen stor suksess, så han kan vel i praksis ikke lenger defineres som en rendyrket midtbanespiller? Det at SP forsøker ham i en etterhvert vant rolle i svak treningskampmotstand mot Vindbjart, og mot middelmådig treningskampsmotstand mot B/G, er vel ikke sjokkerende for noen? Det at Gummi feilet i disse kampene, og at SP så seg nødt til å bringe inn en mer sofistikert variant, er vel neppe en handling som underbygger din grunnløse tro på Gummi som spillende stopper (eller bare stopper for den saks skyld)?

Jeg nevnte etter Vindbjartkampen at Norheim sammen med Ikenna så ut som den så var lengst unna nivået, og dersom SP er enig i det, så forklarer vel det hvorfor han ikke blir vurdert som et reelt alternativ? De John har som alle her inne har sett også*store mangler og svakheter, selv om han kan gjøre gode enkeltkamper, så konkurransen til Gummi på stopperplass har jo ikke akkurat vært sylskarp, noe du virker å*være enig i. Hvorvidt dette motbeviser noe som helst av det jeg har sagt er vel heller tvilsomt.

Junior Member
    Ble medlem
    May 2012
    Gi han bort til Odd! Faktisk ville det være en meget fornuftig bruk av spillermidlene om vi betalte Odd for å hente ham. Det ville styrket oss, og svekket Odd. Dobbel gevinst der altså!
    Sist endret av Pope : 02-18-2016 kl 10:15

Member
    Ble medlem
    May 2014
    Sitat Opprinnelig skrevet av Pope Vis innlegg
    Gi han bort til Odd! Faktisk ville det være en meget fornuftig bruk av spillermidlene om vi betalte Odd for å hente ham. Det ville styrket oss, og svekket Odd. Dobbel gevinst der altså!
    Fagermo har nok skjønt at Gummi er vår Francis Benali (alle klubber har en Francis Benali, i.e. en spiller som får betydelig mer spilletid enn hva prestasjonene hans skulle tilsi), og han vet nok at han vil falle fullstendig gjennom i deres hurtiggående spill i lengderetningen, der det stilles minimumskrav til en midtbanespillers evne til førstetouch, rask omstilling, spillerro, overblikk, og evne til å treffe medspillerne sine med minst ett av beina. Gummi har ingen av disse egenskapene.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    En ting er hva Gudmundur kan, en annen hvilket alternativ man har hatt.
    Jeg ser arbeidsforholdene i start i hele 2015 som udugelige for alle.
    2016 er restart for meg

Member
    Ble medlem
    May 2014
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    En ting er hva Gudmundur kan, en annen hvilket alternativ man har hatt.
    Jeg ser arbeidsforholdene i start i hele 2015 som udugelige for alle.
    2016 er restart for meg
    Jeg håper du har rett Steinar, men jeg har vanskelig for å se at grunnleggende basisferdigheter hos en spiller skal forbedres kraftig over natten som følge av bedre arbeidsforhold.

Men, for all del, jeg håper du har rett. Om det er Gummi eller andre som får en ny vår denne sesongen, så tjener det selvsagt en felles sak.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Herreminhatt hva har skjedd med Gummi? Fra 4. div nivå til Starts beste og viktigste mann. Hærlig når mann tar feil!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Starten Vis innlegg
    Herreminhatt hva har skjedd med Gummi? Fra 4. div nivå til Starts beste og viktigste mann. Hærlig når mann tar feil!
    For første gang siden han kom til klubben, blir han brukt konsekvent i den defensive midtbanerollen. Han har spilt der før men ikke hatt det som sin primære posisjon og nå ser vi hvor stor forskjell det kan være på en spiller som blir brukt riktig og ikke...
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Starten Vis innlegg
    Det er vel en del her inne som lenge har sagt at han passer best i en defensiv midtbanerolle. Det får vi bevis på nå!
    Han har fremdeles noen sløve pasningsfeil i kampene, men defensivt gjør han jobben sin veldig bra.
    Flott å se at han endelig har funnet sin plass i laget!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Gummi gir seg i klubben og drar hjem til Island

https://www.fvn.no/100Sport/fotball/...n-244032b.html

En 100% lojal og hardtarbeidende spiller, som i begynnelsen ble flyttet for mye rundt. Etablerte seg til slutt som midtbanespiller. På sitt beste var han en bra spiller, men bunnivået var nok for lavt, spes pasningsspillet.

Takk for innsatsen Gummi!
    --

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Ja, absolutt en spiller som har gitt alt for klubben. Var lojal og positiv selv om han ble flyttet rundt i hytt og pinne. Han spilte vel back, midtstopper, kantspiller, sentralt på midten og spiss i lopet av en kort periode. Var OK - men var altfor ustabil og var langt mellom de virkelig gode kampene.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Ja, en lojal spiller som av ukjente årsaker er blitt tiltrodd forskjellige plasser i laget gang på gang av flere trenere, stort sett alltid uten å bevise.
    Riktignok noen få imponerende forestillinger, etterfulgt av håpløse kamper. Men føler at manglende evner hos trenerene har gjort at han ikke har klart å fylle rollene bedre enn han har.
    Uansett, takk for innsatsen du har gitt oss.

Lignende tråder

1. "Oppskriften på et helhjertet forsøk"?
    By Andreasland in forum IK Start
    Svar: 4
    Siste innlegg: 08-11-2016, 01:11
  2. Svar: 3
    Siste innlegg: 06-11-2015, 22:15
  3. "Vesterveien" (Christianssandsvisa) på Stadion?
    By ikstart in forum Tigerberget
    Svar: 7
    Siste innlegg: 01-14-2015, 09:53
  4. "Heia Start" sangen
    By FIL99 in forum Sang
    Svar: 0
    Siste innlegg: 08-07-2014, 16:39
  5. Svar: 47
    Siste innlegg: 09-28-2013, 07:51

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar