Jo mer jeg har fordøyd dette desto dårligere kommer Gjone ut av det.
Han har gått bak ryggen til styret og daglig leder og vært i dialog med agenter om prisen på Ajer. Agenten er "sjefsskurken" Solbakken. Videre går han ut å "blåser" styrets interne diskusjoner på egen blogg. Det er utrolig lite profesjonellt styrearbeid, og ville aldri blitt akseptert andre steder heller. Det strider med alle prinsipper for selskapsledelse og styrearbeid.
De ankepunktene han har mot klubben, synes jeg heller ikke treffer med dagens situasjon. For 2-3 år siden, ville det nok vært en presis beskrivelse, men ting har bedret seg, slik også andre har påpekt. Videre virker det som om han ikke har klart å holde fokus på økonomi, til tross for at klubben hadde vært konkurs om vi ikke hadde solgt Vilhijamson.
Jeg synes dette bærer preg av at Gjone ønsker å plassere sin versjon i media og fremstå som den som trekker seg fordi han ikke fikk med resten av styret på å gjøre populære tiltak, når han i realiteten blir kastet for å ha gått bak ryggen på styret og daglig leder. Han forsøker å fremstå som offer og ikke "kjeltring", men lykkes dårlig. I tillegg svir det nok litt eksta at Jesper dels har en rolle som sportsdirektør, om enn i en 20%-stilling. Gjone skulle nok gjerne hatt tilbake denne jobben, som han mistet i 2006.