Viser resultater 1 til 15 av 15
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

Treningskamptråd: Start - Sarpsborg 08 (La Manga)

Torsdag kl.1900 er det klart for ny treningskamp. Da skal vi endelig utendors og vi skal spille på naturgress og det skal bli godt å komme seg bort fra Sorlandshallen.

Steinar vil starte med de antatt beste som er tilgjengelige, bortsett fra Rasmussen som har spilt mye med landslaget. Skogmo og Norheim er skadet men ellers er vi vel nokså fulltallige.

Fevennen antyder at vi starter med disse:

------------------Opdal-------------------

Wichne--Heikkila------Vikstol--Robstad

-----------Gummi-----Hollingen---------

Borufsen---------------------------Aase

-------------------Hoff-------------------

---------------Idemokon----------------

Er en spennende oppstilling dette. Håper vi får se mer til Idemokon, og at Robstad og Wichne fortsetter sitt gode spill. Skulle gjerne sett Rasmussen, men det er forståelig at han blir spart her. Han får nok sjansen fra start mot Sandnes Ulf til mandag.. Ajer kommer nok også inn etterhvert for Gummi eller Hollingen.

Er usikker på hvordan Sarpsborg 08 er denne sesongen så det blir også spennende

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Sarpsborg har spilt tre treningskamper hittils i 2016:

30.januar IFK Gøteborg - Sarpsborg 1-0
    5. februar Sarpsborg - Trollhättan 3-0 (Trollhättan er nyopprykka til nivå 3 i Sverige)
    13. februar Lillestrøm - Sarpsborg 2-0

Ikke veldig imponerende resultater altså. Laget som stilte mot LSK var følgende:

Arild Østbø
    Kjetil Berge, Jakob Glesnes, Anders Østli, Kristinn Jonsson
    Kristoffer Tokstad, Tor Øyvind Hovda, Anders Trondsen, Alexander Groven
    Alexy Bosetti, Jonas Lindberg

Ikke mange igjen fra 2015-laget. Sarpsborg har nemlig vært særdeles aktive på overgangsmarkedet.

Inn har denne gjengen kommet:

Jakob Glesnes - Åsane
    Arild Østbø - Viking
    Anders Kristiansen - Bryne
    Jonas Lindberg - Ljungskile
    Jon-Helge Tveita - Bryne
    Henri Toivomäki - FC Lahti
    Kristinn Jónsson - Breiðablik
    Tor Øyvind Hovda - Kalmar
    Anders Østli - FC Vestsjælland
    Alexy Bosetti – OGC Nice
    Matti Lund Nielsen - Odense

Mens disse har forsvunnet:

Peter Kovacs
    Claes Kronberg
    Habib Bellaid
    Amin Askar
    Andreas Nordvik
    Lasse Heinze
    Duwayne Kerr
    Barry Maguire
    Martin Wiig
    Martin Thømt Jensent
    Badr Rahhaoui
    Simen Brenne
    Martin Hoel Andersen
    Bojan Zajic
    Kamer Qaka

Jepp, ikke mindre enn 11 nye spillere og 15 ut. Jeg tror ikke selv Sarpsborg vet hvor laget står.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Wow..

I utgangspunktet virker de svakere, men kan ikke skryte på meg at jeg kjenner mange av spillerne de har hentet inn.

Det er nok en mulighet for at de vil kjempe i bunnen med så mange nye spillere - og så mange profiler borte.

Får nok noen svar i dag...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Laget:

Håkon Opdal

Eirik Wichne - Tapio Heikkilä - Rolf Daniel Vikstøl - Erlend Robstad

Espen Børufsen - Andreas Hollingen - Gummi Kristjansson - Daniel Aase

Espen Hoff

Uduak Odimokon

http://www.ikstart.no/news/article/1...-stiller-start

Dette kan fort være det laget som starter mot LSK, med mindre Skogmo blir skadefri samt at Ajer tar en av de to sentrale plassene.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    3-1, alle ved idemokon.. Alt annet er håpløst 😂

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Inkluderer det baklengsmålet?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Håper ikke det 😉

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Tanker etter første 45'

- Idemokon har virkelig bra fart, god fysikk og grei ballbehandling. Samhandling med laget er derimot fraværende.
    - Fraværende er også Børufsen. Børufsen på høyre fungerer rett og slett ikke.
    - Vi sliter med å spille oss fri bakfra. Utover fare for å pådra oss brudd er det eneste vi oppnår at vi er litt mer pressa når langpassningen slås.
    - 1-1 målet er flott, men etter utspark fra Opdal skal virkelig ikke ballen havne så fort i eget mål.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Etter første omgang er det ikke mye å rope hurra etter. Ett mål på grunn av en særdeles klønete keeper, og ett i mot på akkurat det vi har sett de siste årene; elendig markering i feltet. Sarpsborg er nærmere både ett og to mål enn vi er.

Et par spillere som bemerker seg;
    Hollingen kan jeg ikke se at forsvarer en plass i førsteelleveren slik han spiller i dag og forrige kamp. Han er ikke pasningssikker nok, ikke rolig nok med ball, og sliter med både plassering og taklingene når han skal forsvare. Han er et bra talent, men ikke god nok enda.
    Robstad er svakere bakover enn jeg hadde trodd. Ligger langt unna sin spiller i forsvar og kommer ikke raskt nok opp i han, så det har blitt en del enkle og farlige innlegg fra den siden. I tillegg er han bare en dårlig dommer unna å gi bort straffe; klar holding i feltet. Han er frisk fremover derimot, men det holder ikke med vårt forsvar. Han må bidra bak også.
    Godwell er ikke akkurat den mest lagspillende, og han sliter både med løp og valg. Han har en del å jobbe med for å bli den målfarlige spissen vi leter etter.
    Wichne er frisk på høyre back og plasserer seg bra bakover. Imponert over at han spilte midtbane frem til 1. januar i år

Ellers er det lite nytt. Markeringene svikter og når det andre laget legger press på vår halvdel mister vi ballen på en-to-tre. Vi er enkle å spille mot, og jeg ser ikke bort fra at alle lag kommer til å sende tre mann i press på oss i serien, for da sliter vi skikkelig

Member
    Ble medlem
    May 2014
    Jeg synes ikke det bare er Børufsen som fremstår som en fisk på land fremover, faktisk så synes jeg at det er for lav kvalitet jevnt over på alle de 7 spillerne som har oppgaver fremover. Aase og Hoff har vært veldig svake i hele oppkjøringen, og i dag er backene heller ikke med til tross for at SP har lagt opp til et system hvor han forsøker å skape overtallssituasjoner på kantene - uten og lykkes.

Det er jo litt interessant å se at vi spiller 3-5-2 når vi etablerer spill bakfra (nettopp for å skape overtallsituasjoner), og går over til 4-4-2 med en gang ballen er spilt oppover i banen eller når vi forsvarer oss. Jeg synes ikke det har fungert veldig bra, og Vikstøl slet helt klart med å omstille seg på målet i mot mellom de to formasjonene idet Opdal spilte en rævva ball opp i banen uten noe som helst press. I det hele tatt så synes jeg han er svak med beina, og trenger å roet egget når han har mulighet til å vri spillet fremfor å pole ballen oppover.
    Sist endret av Hoppalong : 02-18-2016 kl 20:12

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Alltid bra å vinne kamper, selv om vi ikke imponerer noen i dag. Noen lyspunkter er det dog og veldig morro at Uduak fikk sin forste scoring. Som ny spiss er det utrolig viktig å få en scoring og han fikk vist der at han har bra fart...

Opdal var veldig solid bakerst og det kan se ut som han går mot en ny god sesong. Han oser autoritet og har selvtillit.

Jeg synes midtforsvaret klarer seg ganske bra i dag og holder stort sett unna. Scoringen til SA08 var veldig fin og lite man kunne gjore der - bortsett fra at vi kanskje tapte ballen litt enkelt på midten.

Det var vår forste kamp på gress, og jeg tror vi kan vaere fornoyd med at det er over 3 uker til seriestart - og 2 treningskamper til som vi kan bruke til å forberede oss.

Uansett er det alltid en godt å vinne kamper!

Member
    Ble medlem
    May 2014
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Alltid bra å vinne kamper, selv om vi ikke imponerer noen i dag. Noen lyspunkter er det dog og veldig morro at Uduak fikk sin forste scoring. Som ny spiss er det utrolig viktig å få en scoring og han fikk vist der at han har bra fart...

Opdal var veldig solid bakerst og det kan se ut som han går mot en ny god sesong. Han oser autoritet og har selvtillit.

Jeg synes midtforsvaret klarer seg ganske bra i dag og holder stort sett unna. Scoringen til SA08 var veldig fin og lite man kunne gjore der - bortsett fra at vi kanskje tapte ballen litt enkelt på midten.

Det var vår forste kamp på gress, og jeg tror vi kan vaere fornoyd med at det er over 3 uker til seriestart - og 2 treningskamper til som vi kan bruke til å forberede oss.

Uansett er det alltid en godt å vinne kamper!
    Jeg vet ikke helt jeg. Det er nesten sånn at jeg skulle ønske vi hadde tapt denne kampen, slik at man kunne fått max læring ut av den. S08 var klart best, og som jeg skrev i pausen, så er det rett og slett bekymringsfullt hvor ufattelig svake vi er fremover. Det er åpenbart at vi har en plan om å doble på kantene idet Gummi trekker inn som en tredje stopper i etablert oppbygging, men vi gjennomfører ikke planen lengre enn 5 meter utenfor vår egen 16-meter. Etter det er vi helt lost.

I det systemet vi spilte i denne kampen, så ble Aase og Børufsen mer eller mindre overflødige som dårlige hybrider av kantspillere og indreløpere, og Hoff evner ikke å tilføre noe som helst i sin offensive rolle.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Godt å vinne kamper ja, men resultatet er veldig flatterende. Blir riktignok litt bedre utover i andre, men lurer på om ikke det var Sarpsborg som bytta litt for mange.

Vi skaper veldig lite utover målene samtidig som vi sliter defensivt. Ingen tvil om at vi må løfte oss voldsomt frem mot 13. mars.

edit: Jeg tror ikke Start ville fått noe mer læring ut av kampen ved å tape. I intervjuene etter kampen virket spillerne og Steinar veldig klar på at alt ikke var rosenrødt.
    Sist endret av EternalSunshine : 02-18-2016 kl 20:26

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg fulgte ikke veldig godt med på kampen i går, men det jeg så var tidvis skremmende svakt. Det jevner seg litt ut mot slutten av kampen, men totalt sett var vi det klart dårligste laget. Målene vi scorer er også av de heldige slagene, selv om Uduak fikk vist frem farten på ledermålet. Ellers kan vi ikke konkludere med annet enn at vi fortsatt har veldig mye å jobbe med før vi er klare til seriestart.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Det er påfallende at Start leiter i truseskuffen etter skjorte når man åpenbart trenger en skjorte.
    Det er litt slik jeg ser start på overgangsmarkedet...

Lignende tråder

1. Svar: 12
    Siste innlegg: 03-04-2017, 20:04
  2. Treningskamptråd: Start - Sandnes Ulf (La Manga)
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 30
    Siste innlegg: 02-25-2016, 14:57
  3. Treningskamptråd: Start - Aalesund (La Manga)
    Svar: 24
    Siste innlegg: 02-25-2015, 20:45
  4. Treningskamptråd: Start - Brann (La Manga)
    Svar: 24
    Siste innlegg: 02-20-2015, 13:37
  5. Treningskamp: Alesund - Start (La Manga)
    Svar: 12
    Siste innlegg: 02-27-2014, 13:40

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •