Vis avstemningsresultater: Vinner Start ,mot Viking?

Stemmere
5. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen
  • Ja

1 20,00%
  • Selvsagt

0 0%
  • Så klart!

4 80,00%
Side 2 av 2 FørstFørst 12
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    Tja. Vi skapte ok med sjanser i andreomgang mot det som ser ut som en medljekanditat. Så helsvart er det ikke.

Har dere allerede glemt at vi slapp inn nesten to mål hver kamp de siste tre årene?

Nå har vi fikset det største problemet, så gjenstår det litt detaljer offensivt.
    Er vel 250 minutter og 1 mål, det er mer en litt detaljer hehe.
    Detaljer kan forsåvidt ligge i å bytte hoff ut med Sigurdsen.
    Og Nwakali kan og bør spille fast.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2013
    Nwakali var kampens positive bekjentskap. Han bør ta plassen til Ajer som ikke fikk til noenting. Offensivt må vi få fler inn i boksen når innleggene kommer, Pokemon alene mot 5-6 motstandere blir jo nytteløst. Må si jeg savner en targetman som er god på avslutninger med både hode og beiin. Ellers synes jeg det defensive fungerer bra, og backene er det beste vi har hatt på årevis. Vi får håpe det offensive kommer etterhvert, kanskje Ajer bak spissen som i fjor kan være et grep?

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Enig i at det er mer enn detaljer vi sliter med offensivt. At Pedersen begynner å eksperimentere med Børufsen som hengende spiss er vel også en slags innrømmelse av at han sliter med å finne vinnerplanen.

Det kanskje mest bekymringsverdige er at våre offensive problemer nok i stor grad skyldes manglende kvalitet i troppen. Som vi sa før sesongen mangler de virkelig målfarlige spillerne så vi er avhengig av at nye står frem.

Pål Jørgensens forslag om å flytte Ajer frem virker veldig naturlig siden Chidie ser ut til å forsvare en plass i elleveren. Ajer skal uansett bare spille her i to måneder til så vi må nesten se på hvor han kan bidra nå fremfor hvor hans presumtivt beste posisjon vil være engang i fremtiden.

Jeg håper også at Børufsen får tilbake plassen sin på venstrekanten. Det er der han hører hjemme. Årets svake posisjon er høyrekanten. Der synes jeg vi skal plassere Idemokon. Jeg mener en kantrolle vil være enklere å få ham inn i.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av EternalSunshine Vis innlegg
    Pål Jørgensens forslag om å flytte Ajer frem virker veldig naturlig siden Chidie ser ut til å forsvare en plass i elleveren. Ajer skal uansett bare spille her i to måneder til så vi må nesten se på hvor han kan bidra nå fremfor hvor hans presumtivt beste posisjon vil være engang i fremtiden.
    Jeg er helt enig i at det må ryddes plass til Chidie sentralt. Men jeg er mer usikker på om det er riktig å flytte frem Ajer. Han scoret riktignok bra med mål i fjor, men de tre første kampene i år har han vært ubesluttsom og keitete i de avgjørende situasjonene foran mål.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    Har dere allerede glemt at vi slapp inn nesten to mål hver kamp de siste tre årene? Nå har vi fikset det største problemet, så gjenstår det litt detaljer offensivt.
    Vi slapp vel inn tre mål første tre kamper i fjor, så det er vel litt tidlig å friskmelde forsvaret. Jeg så ikke kampen mot Viking, men skjønner det var solid defensivt. Høydepunktene har jeg imidlertid sett, og det var ingenting solid over forsvarsspillet der. Baklengsmålet var vel spesielt begredelig der ingen anstrenger seg nevneverdig for å stoppe innlegget eller hindre Abdullahi å vende opp og skyte. Det er sjeldent man ser så tafatt og udugelig forsvarsspill selv i norsk eliteserie.

Ellers stusser også jeg over at Børufsen ender opp som spiss etter å ha blitt matchet på høyrekanten gjennom hele oppkjøringen. Pedersen virket veldig klar og bestemt på preferansene sine i oppkjøringen, men så fort det ble alvor virker mye å være forkastet eller glemt. Det er overraskende og litt bekymringsfullt. Det kan virke som om han har mistet litt troen på plan A allerede.

Man kan naturligvis skylde på manglende kvalitet i troppen. Men det handler jo også om å utnytte det man har, og Start har jo spillere som har scoret en del mål i eliten tidligere. Pedersen foretrekker nok raske og livlige spisser som kan true bakrom, kontre og skape ting på egenhånd. Men foreløpig har det gitt magert utbytte. I etablert angrep handler det mye om å bruke backene til å komme rundt på kantene, og da er savnet etter en goalgetter og typisk boksspiller påfallende. Likefullt ser altså Lars Jørgen Salvesen ut til å stille bak halve troppen i køen om en av spissplassene. Det er trist.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Vi slapp vel inn tre mål første tre kamper i fjor, så det er vel litt tidlig å friskmelde forsvaret. Jeg så ikke kampen mot Viking, men skjønner det var solid defensivt. Høydepunktene har jeg imidlertid sett, og det var ingenting solid over forsvarsspillet der. Baklengsmålet var vel spesielt begredelig der ingen anstrenger seg nevneverdig for å stoppe innlegget eller hindre Abdullahi å vende opp og skyte. Det er sjeldent man ser så tafatt og udugelig forsvarsspill selv i norsk eliteserie.
    Vi var i perioder litt shaky, men totalt sett var det greit defensivt. Vi taper kampen på at vi ikke er nok kvalitet offensivt. For mulighetene og rommene er der, men vi klarer ikke utnytte de på en god nok måte. Jeg deler også litt av bekymringen når det kommer til hvordan Pedersen disponerer de offensive spillerne. Det virker litt meningsløst å sette i gang med nye konstellasjoner allerede nå, mens det vi trenger er å få i gang de spillerne som er blitt satset på i vinter. Jeg vil også heller satse på spillere som Salvesen og Sigurdsen fremfor å dytte frem Ajer eller Børufsen. Jeg vil for øvrig tro at Salvesen kommer sterkere tilbake senere, han har slitt mye med skader nå i starten.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Det virker litt meningsløst å sette i gang med nye konstellasjoner allerede nå, mens det vi trenger er å få i gang de spillerne som er blitt satset på i vinter.
    Det er ingen skam å snu heter det. Å sette i gang med nye konstellasjoner gir jo absolutt mening dersom man ser at plan A ikke fungerer. Ja, det er en klar innrømmelse fra Pedersens side, men kanskje en innrømmelse man bare må gjøre.

Jeg synes Ajer så litt keitete og ubesluttsom ut i fjor også, men det ble nå mål ut av det.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg synes det er for tidlig etter tre kamper. Problemet til Start er jo ikke utelukkende spissene, men like mye i det oppbyggende spillet. Jeg tror det er viktigere å få i gang spillere som Idemokon og Sigurdsen fremfor å bruke tiden på å "omskolere" Børufsen og Ajer.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Børufsen har jeg ingen tro på som spiss. Derfor jeg ønsker ham tilbake til komfortposisjonen på venstrekanten.

Ajer frem ser jeg knapt på som noen omskolering. Den rolla er jo ikke langt unna den han med suksess hadde under Mjelde. Begge disse to grepene handler i høyeste grad om å få det oppbyggende spillet i gang.

Å få igang Idemokon er viktig men vil trolig ta tid. Som sagt tror jeg en kantposisjon vil være enklere for ham. Da beholder vi uromomentet som vi trenger samtidig som vi får en lettere spiller å bruke. Sigurdsen er også bedre avslutter og får som sagt spissplass en hos meg.

Member
    Ble medlem
    May 2014
    Det begynner å bli lenge siden Børufsen var god, og av det jeg så av pre-seasonkamper, så var han veldig svak. Kanskje komfortposisjonen hans er benken inntil han igjen gjør seg fortjent til en startplass?

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Hoppalong Vis innlegg
    Det begynner å bli lenge siden Børufsen var god, og av det jeg så av pre-seasonkamper, så var han veldig svak. Kanskje komfortposisjonen hans er benken inntil han igjen gjør seg fortjent til en startplass?
    Børufsen ble jo matchet i uvandt høyrekantrolle i pre-season, og var tydelig utenfor komfortsonen. Som venstrekant leverte han vel en sterk vårsesong i fjor, men falmet utover høsten i likhet med resten av laget.

I skrivende stund er det vel ingen av Starts offensive spillere som fungerer tilfredsstillende, og da gir det mening å la Børufsen få tilbake venstrekanten og flytte Ajer frem. Ajer og Børufsen er de eneste offensive spillerne som har levert på ok eliteserienivå i nyere tid, og dette er de eneste rollene de har fungert i. Men spørsmålet er jo hva dette har å si for måten Pedersen ønsker å spille fotball på.

Når det gjelder Salvesen, så virket han ganske langt bak i køen også før skaden. Det virker som om Pedersen har bestemt seg for å prioritere andre spillertyper. Men jeg har vanskelig for å forstå at ikke Pedersen ser verdien av å ha Salvesen på benken som et alternativ når Start jakter scoring og spiller motstanderne lave som mot slutten av Vikingkampen. Å sette inn Sigurdsen og Sandnes i sluttminuttene på jakt etter scoring er neppe noen god suksessformel.

Men det ser vel kanskje ut som om Salvesen kan ha havnet litt i samme posisjon som Breimyr.

Lignende tråder

1. 26 Serierunde: VIKING - START (kamptråd)
    By Frankieboy in forum Kamptråder
    Svar: 15
    Siste innlegg: 10-06-2016, 12:31
  2. 17.Serierunde: START - VIKING (kamptråd)
    Svar: 33
    Siste innlegg: 07-25-2015, 21:15
  3. 9.Serierunde: VIKING - START (kamptråd)
    Svar: 71
    Siste innlegg: 05-17-2015, 19:16
  4. Treningskamptråd: Viking - Start (Viking Stadion)
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 42
    Siste innlegg: 03-30-2015, 19:52
  5. 5.Serierunde: START - VIKING (kamptråd)
    Svar: 67
    Siste innlegg: 04-29-2014, 23:09

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •