Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 55
    Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012

Spillere på utgående kontrakt 2016

Fvn har en artikkel i dag om spillere med lite spilletid. Nederst i artikkelen har de ramset opp spillerne som er på utgående kontrakt.

Henrik Breimyr
    Alex De John
    Robert Sandnes
    Sean McDermott
    John Olav Norheim
    Rolf Daniel Vikstøl
    Espen Børufsen
    Erlend Segberg
    Espen Hoff

Sesongen er jo fremdeles lang, men det er vel noen navn som peker seg ut allerede både i positiv og negativ retning. De sikreste kortene ift tilbud om ny kontrakt må jo være Børufsen og Vikstøl. Ellers tror jeg McDermott ligger godt an og Hoff tror jeg får et nytt tilbud dersom har får en god sesong i år (dessverre).

Så da gjenstår Breimyr, De John, Sandnes, Norheim og Segberg. I mine øyne så kommer Sandnes og Breimyr til å slite med å få ny kontrakt. Antakeligvis De John også. Norheim virker det som ikke får tillit i det heletatt og Segberg har knapt vært nevnt de siste månedene. De to sistnevnte er vel fremdeles en del av toppspillergruppa og ikke A-stallen og kan fort få et år til eller to å bevise på, men det er nok kanskje avhengig av hva som kommer etter fra Start 2/juniorlaget.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Breimyr, De John og Sandnes er alle ferdige ved sesongslutt. Noe annet ville vært svært overraskende.

Seberg og Nordheim er avhenige av å prestere bra nå for å komme i betraktning. De er unge, billige og lokale så de har litt mer goodwill. Jeg har mer tro på Norheim, som virker å allerede ha et ok "OBOS-nivå" inne.

Børufsen og Vikstøl er garanterte å få et tilbud i løpet av våren/sommeren. Noe annet ville grenset til skandale.

Hoff vil nok kanskje få et tilbud om en ettårskontrakt. Han har vært ok når han endelig ble brukt i riktig poisjon som spiss. Jeg tror det avhenger av utviklingen til blant annet Rasmussen. Om Rasmussen utvikler seg til et klart førstevalg ser jeg ikke helt behovet for Hoff.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Enig i at Vikstøl og Børufsen bør få tilbud om forlengelse. Egentlig burde de fått det allerede - og kanskje har de det, uten at vi trenger å vite det.
    Jeg synes norsk fotball er blitt relativt kjedelig som følge av en hel rekke afrikanere jeg ikke lenger kan navnet på. Det er ikke det at jeg ikke kan lære meg nye navn, men mer det at de hentes inn som følge av det som ser ut til å være en bruk-og-kast-mentalitet blant ledere i fotball-Norge.
    Jeg synes Ikenna og Idemokon ser ut til å følge dette mønsteret. Det samme gjorde Oladapo og Sarr. Uten at det er deres feil.

For min del ville interessen for Start og norsk fotball generelt økt hvis Start tok vare på de kjente profilene, og samtidig modnet frem nye. Jeg tror både Segberg og Norheim har potensial til å bli nye profiler. Kanskje til og med DeJohn pga innsatsen.
    Breimyr, Sandsnes og Hoff har det ganske sikkert ikke - etter mitt syn.

Mitt syn bør naturligvis ikke tillegges mye vekt. Men interessen til fansen som helhet bør være alfa og omega for en klubb som Start.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Jeg er ikke overbevist om at Start bør ha med Børufsen videre. Per i dag sliter Start med å finne hvilken posisjon han skal være i og dersom vi ikke klarer å få det beste ut av Børufsen er han ikke spesielt god. På tross av nærmere 200 Tippeligakamper for Start så er han heller ingen stor profil. Som spiller er han rett og slett for begrenset.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Børufsen store force har alltid vært fart og innlegg. Nå som han spiller på venstre vil han bli mer dømt på evnen til å skjære inn og score mål. Ikke overbevist om at det er hans største force, men han har da vist tidligere at han vet hvor målet står. Forøvrig litt komisk at vi har fire spillere som liker seg best på venstre kant, mens høyrekanter er mangelvare...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Litt slemt men å se den lista så blir jeg glad 😁
    Mjelde sine gullhåp

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Om McDermott forsvinner er dette en type jeg kunne tenkt meg i klubben.

http://lokalsporten.fvn.no/trener-vindbjart-26621

Fy fa.. for en fysikk. Spes tatt i betraktning at han bare er 22 år gammel. Her er det mange startspillere, og fotballspillere generelt, som har mye å lære.

I kamp er han litt "vill" i stilen, men det bør ERP få plukket av han.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Har man ikke prøvd nok Vindbjart spillere nå?

Enig i fysikken, det er litt for mye kunstgress og forlite fokus på musklene.
    Trener og spiller man på kunstgress så må man trene mer koordinasjon, balanse og beinfysikk.

Junior Member
    Ble medlem
    Dec 2014
    Forny kontraktene til Segberg, Børufsen og Vikstøl!

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Start123 Vis innlegg
    Forny kontraktene til Segberg, Børufsen og Vikstøl!
    Enig i de to forste. Litt mer usikker med Vikstol.

Vet heller ikke hva disse tjener, men med okonomien i dag så må de vel ned litt i lonn om de skal få bli med videre - i allefall de to sistnevnte vil jeg tro hever tålig grei lonn i klubben.

Nwakali er også på utgående (låne)kontrakt. Han håper jeg vi klarer å få med oss videre. Kanskje lose han fra kontrakten med Man City? Kan ikke tro at han har noen fremtid der...

Dulee Johnson har vel også kontrakt ut sesongen. Den kan da ikke forlenges. Johnson har skuffet enormt - og var banens dårligste mot Haugesund..

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Fædrelandsvennen melder at Børufsen og Vikstøl har fått tilbud om nye kontrakter. Jeg er usikker på hvor mye disse har igjen å tilby på banen. Børufsen er den som har vist mest i år, men strengt tatt har begge to skuffet stort. Vikstøl har så langt ikke fremstått som en solid stopper, og Børufsen viser bare i glimt gammel klasse.

Senior Member
    Ble medlem
    Aug 2013
    Mener det er ekstremt lite tanke på fremtiden å forlenge med Børufsen og Vikstøl. Begge to er definitivt "over the top" og holder i utgangspunktet ikke lenger Tippeligastandard.

Er man realist, ser man at disse to ikke er fremtiden. De har begge stagnert, og Børufsen har begrensede tekniske ferdigheter, og holder fremdeles ikke to omganger. Bunnivået er skremmende dårlig på begge to.

Er redd Start er for snille denne gangen, og gir dem ny kontrakt kun for lang og tro tjeneste.

Skulle Start rykke opp om feks to år, er disse to garantert ikke lenger gode nok for eliten. Er dette utvikling og langsiktig tenkning? Overhodet ikke.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Franko Vis innlegg
    Er redd Start er for snille denne gangen, og gir dem ny kontrakt kun for lang og tro tjeneste.
    Jeg tviler på de får kontrakt for lang og tro tjeneste.

Dette er nok trenerens ønske. Og han tenker nok hverken på fremtiden eller om dette er spillere som er verdt lønnskostnadene sine. Pedersen er nok dessverre kun opptatt av å stille best mulig i Obos.

Klubbledelsen kunne naturligvis grepet inn og satt foten ned. Men de er nok veldig klar over at Start neppe overlever flere sesonger i Obos. Og de innser nok også at Pedersen trolig trenger eliteseriesatsing for å lykkes i Obos. Dermed har de ikke annet valg enn å satse over evne.

Det blir spennende å se om Segberg også får tilbud om ny kontrakt. Det var det absolutt ingenting som tydet på for tre uker siden da han knapt hadde vært på banen. Men nå som Pedersen motvillig har vært nødt til å bruke ham, blir det nok vanskelig å dumpe ham. For alle ser jo at han er fullt på høyde med dem han stiller bak. Så da må han nok for skams skyld gi ham ny kontrakt. Slik Mjelde ble tvunget til å forlenge med Salvesen etter scoringen i debuten mot Ulf.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Ikke uventet.
    Børufsen er nok helt enkelt god nok i obos.
    At han ikke presterer der vi ønsker så er nok det mest med laget i helheten.
    Det er vanskelig å heve seg slik det har vært.
    Det er tid for å dyrke Mr Pedersen.
    Robstad skal være vår venstreback, Heikkila og Simon midstoppere.
    Høyrekant bør vi ha ny kar fordi skogmo er en grei nr 2 men TL er ikke noe for han. Beklager.
    Wichne må dyrkes på midten.
    Hvor i granskogen skal Vikstøl tre inn her?

Det blir sjelden vakre blomster av gamle frø.
    Nå må vi tenke kontinuitet, relasjoner og utvikling.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Hvor i granskogen skal Vikstøl tre inn her?
    Vikstøl tar nok stopperplassen og dytter Larsen ut på høyrebacken. Når man forlenger med kapteinen, skal han spille.

Dersom Børufsen og Vikstøl forlenger, er stallen for neste sesong oppe i 17 spillere. Så må det nok inn en andrekeeper i tillegg.

Stallen fremstår litt dårlig balansert. Spesielt sentralt på midtbanen virker det tynt med Hollingen, Gummi og Zernichow. Zernichow er vel en typisk indreløper, og kan få trøbbel med å passe inn i Pedersens 4-4-2. Hollingen er skadeforfulgt, mens Gummi i beste fall er en nødløsning.

Dersom Start har begrensede midler, burde de nok satset alt på en skikkelig midtbanegeneral før de sikret dobbel dekning i andre lagdeler. Jeg tipper det kommer forsterkninger der, lurer bare på hvordan pengene skal strekke til.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Ja for all del flytt den beste hodespilleren på 1.93 cm ut på kant.
    ( Simon)

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Jeg tror sjansen for at Heikkilä ikke spiller i Start neste år er ganske stor og da er ny kontrakt til Vikstøl mye mer naturlig.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Dersom Start har begrensede midler, burde de nok satset alt på en skikkelig midtbanegeneral før de sikret dobbel dekning i andre lagdeler. Jeg tipper det kommer forsterkninger der, lurer bare på hvordan pengene skal strekke til.
    Og nettopp en midtbanesjef fremhever Brandsdal som pri 1 i dokumentaren FVN nettopp la ut!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Sjansen for at Heikkila spiller OBOS neste år anser jeg om omtrent lik 0. Han har ambisjoner om landslagsspill, og da må han spillei en bedre liga enn OBOS. Han har vel sikkert en eller annen klausul i kontrakten som gjør at han slippes til en annen klubb for småpenger. Forlengelse med Vikstøl blir jo da mer logisk, og Børufsen er fremdeles en av våre beste spillere i mine øyne.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Sitat Opprinnelig skrevet av EternalSunshine Vis innlegg
    Og nettopp en midtbanesjef fremhever Brandsdal som pri 1 i dokumentaren FVN nettopp la ut!
    Akkurat som å få inn en ny sportsdirektør var det før årets sesong... Håper det skjer noe denne gangen da

Lignende tråder

1. Spillere i Eliteserien 2018
    By Espen K G in forum IK Start
    Svar: 10
    Siste innlegg: 02-25-2018, 21:53
  2. Svar: 0
    Siste innlegg: 10-21-2015, 05:34
  3. Hvilke lokale spillere bør Start hente?
    By Harry G in forum IK Start
    Svar: 8
    Siste innlegg: 08-31-2015, 11:01
  4. Fornyelse av kontrakt 2014
    By 1905 in forum IK Start
    Svar: 3
    Siste innlegg: 04-21-2014, 07:28
  5. Bekreftet avganger,fornyede kontrakter og nye spillere.
    By Ole Gilboe Hermansen in forum IK Start
    Svar: 9
    Siste innlegg: 01-28-2013, 18:06

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •