Side 1 av 4 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 63
    Senior Member
    Ble medlem
    May 2013

6. Serierunde: IK Start - Sarpsborg 08

Ny kamptråd allerede på en mandag? Jepp! Bare tre dager til Sarpsborg kommer på besøk og så føler jeg et visst behov for å se fremover etter helgens lille glipp. Torsdag Kl. 19:00 skal vi "hjem og snu kjerringa" som Jørn Jamtfall så legendarisk sa.

Og dette her blir virkelig en spennende kamp. Det er nok ikke få som har markert nettopp denne hjemmekampen som første kamp for året som skal gi 3 poeng. Det gir ganske mye press og forventninger. Å snakke om at man vinne allerede i April er selvsagt tull, men skulle vi finne på å tape denne kampen så ramler vi ned på direkte nedrykk. Det er aldri noe hyggelig sted å være. Vinner vi så kommer håpet om at vi kan komme oss vekk fra den verste bunnstriden.

Sarpsborg har som oss 3 uavgjort og 2 tap på sine fem første kamper. Med 1-6 ligger de sist på tabellen. Her er alle kampene til S08 så langt i sesongen:

Sarpsborg-Haugesund 0-1
    Viking-Sarpsborg 0-0
    Sarpsborg-Sogndal 0-0
    Lillestrøm-Sarpsborg 4-0
    Sarpsborg-Stabæk 1-1

Svært så målfattige kamper dette, bortsett fra smellen mot LSK. Sarpsborg har byttet veldig på laget de første rundene. Faktisk bare 5 spillere som har startet alle 5 rundene og Geir Bakke har allerede benyttet 22 spillere. En som garantert ikke spiller er Matti Lund Nielsen. Midtbanespilleren som kom fra Odense før sesongen fikk sitt tredje gule mot Stabæk. Ole Heieren Hansen, Anders Østli og Jonas Lindberg sliter visst alle med skade. Om noen av de kan bli klare til torsdag er ukjent for meg.

Jeg har sett Sarpsborg (på TV) to ganger i år. På La Manga mot oss og forrige seriekamp mot Stabæk. Vi vant som kjent 2-1 på La Manga uten at vi imponerte. Jeg ble ikke skremt av det Sarpsborg viste mot Stabæk. Det er ikke bare uflaks som har ført Sarpsborg til bunnen av tabellen.

Betbrain gir sannsynlighet 40% - 28% - 32% basert på bookmakernes odds. Gode muligheter for at torsdagen blir en fin dag altså.

Neste kamp er mot Vålerenga. Hos dem har Kjetil Wæhler 2 gule og må sone karantene om han får nytt gult. Hos oss har Ajer og Gummi 2 gule og er i faresonen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Gir oss en grei fasit på hvor våren og sommeren bringer oss denne kampen.
    Kommer det over 3500 her er det ett mirakel..
    Jeg vil si Pedersen har fått en del til, så det store forbedringspotensialet ligger ikke der. Men disse kampene må vinnes.
    Jeg ser ikke helt hva som skal til for å løfte klubben. Ajer og Gudmundur presterer jevnt, Nwakali er ett bra tilskudd men resten er variabelt med Børufsen i ammetåka. Jeg drister meg til å si 4-3-3 med Gudmundur Nwakali og Ajer i midten.
    Det er en god trio.
    Idemokon sentralt og så trengs det brutalt nok 2 nye skapende tekniske og beveglige kanter av god stabil standard.
    Faktisk det eneste som kan redde det fraværende offensive.
    Idemokon trenger folk rundt seg, alene blir det mye av nå og da er han like ineffektiv som meg og en 6 pack med sterk øl

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    TID: Torsdag 21.april kl.1900
    STED: Sparebanken Sør Arena

TABELLEN
    14. Start........ 5__ 0-3-2__ 2-6__ 3 poeng
    16. Sarpsborg. 5__ 0-3-2__ 1-6__ 3 poeng

SARPSBORG 08
    Sarpsborg 08 gjorde enormt mange endringer foran denne sesongen og det var mange som var usikre på hva slags kvalitet deres nye spillere hadde. Det var spesielt store forventninger til den nye spissen Alexy Bosetti fra Frankrike. Han var med på å vinne VM for U-17 landslag med Frankrike og spilte blant annet med Juventus stjernen Paul Pogba. Etter det har det gått feil vei med karrieren og i Sarpsborg har han absolutt ikke slått til. Etter svake treningskamper har han kun fått to innhopp på henholdsvis 16 og 25 minutter i to av hjemmekampene til Sarpsborg. Det er dog mulig at han vil slå til etterhvert, men han har iallefall ikke fått noen god start. Det skal sies at Bosetti fikk starte cupkampen forrige uke der han i tillegg scoret ett mål..

Sarpsborg har en nesten identisk sesonginnledning som Start. Begge lag har 3 uavgjorte og 2 tap og den eneste forskjellen er at Sarpsborg har scoret ett mål mindre enn Start. Men det som er en forskjell er at Sarpsborg produserer langt mere enn det Start gjør og hadde f.eks 17 avslutninger i forrige kamp mot Stabæk. Faktisk har de produsert 23 sjanser så langt i sesongen og ligger her på en 6.plass i Tippeligaen når det gjelder sjanseskaping.
    Start derimot ligger ikke overraskende helt sist med kun 10 sjanser på 5 kamper. Når det gjelder sjanser i mot så har Sarpsborg også gjort det bra her. Faktisk er laget nest-best i Tippeligaen så langt etter å ha sluppet motstanderne til kun 16 sjanser. Start ligger her på en 7 plass med 23 sjanser i mot. Disse tallene er en klar indikasjon på at det laget som kommer til Kr.sand torsdag kveld ikke har hatt god uttelling i forhold til sjanser for og i mot.

Til Kr.sand får de ikke med seg den danske midtbanespilleren Matti Lund Nielsen som søndag pådro seg sitt 3 gule kort for sesongen.
    Jonas Lindberg er langtidsskadet og er uaktuell men tror ikke laget har spesielle skadeproblemer utenom dette.

Sarpsborg 08 startet med disse i forrige seriekamp mot Stabæk : (4-4-2)

A. Kristiansen

H. Toivomäki
    K. Berge
    J. Glesnes
    J. Thomassen

K. Tokstad
    M. Nielsen
    S. Ernemann
    A. Groven

P. Mortensen
    P. Kirkevold

SARPSBORG's 5 SISTE KAMPER:
    20 mars: Viking - Sarpsborg 0-0 (seriekamp)
    3 april: Sarpsborg - Sogndal 0-0 (seriekamp)
    9 april: Lillestrøm - Sarpsborg 4-0 (serie)
    13 april: Ås - Sarpsborg: 0-5 (cup)
    17 april: Sarpsborg - Stabæk 1-1 (serie)

PASS PÅ DENNE SPILLEREN
    Kristoffer Tokstad spiller på Sarpsborgs midtbane og har hatt en flott utvikling de siste sesongene og har denne sesongen vært lagets beste spiller. 24-åringen hadde i 2014 et snitt på VG sin børs på 4.41, mens han i 2015 hadde 4.96 i snitt.
    Denne sesongen har han fått karakter 6 i tre av kampene og har så langt et snitt på 5.50. Det er bedre enn samtlige Start-spillere. Han er en viktig spiller for Sarpsborg 08 og må passes på i kampen til torsdag.

IK START
    Hos Start er Daniel Aase og Andreas Hollingen fremdeles ute. Det er et håp om at Uduak Idemokon skal bli klar igjen - og det trenger Start. Er han klar går han nok inn i stedet for Lasse Sigurdsen. Jeg skulle ønske at Mathias Rasmussen fikk spille hengende spiss der han kan slå stikkere til Uduak og han kan komme oftere til skudd. Det er nok ikke trolig at Steinar vil gjøre denne endringen da han trolig vil fortsette med Ajer som spiss eller hengende spiss. En annen endring jeg kunne tenke meg var å flytte Espen Børufsen tilbake på venstrekanten. Det er der han alltid har spilt og der han trives best. Espen Hoff kan spille høyrekant og jeg tror Start hadde blitt bedre offensivt med disse to i mer vandte roller. Om Steinar tenker slikt er nok heller tvilsomt.

Jeg tipper vi starter med disse:

---------------------------------Håkon Opdal----------------------------------

Jens Kristian Skogmo--Tapio Heikkila--Rolf Daniel Vikstøl--Henrik Robstad

------------------Gummi Kristjansson--Chidiebere Nwakali-------------------

Espen Børufsen--------------------------------------------Espen Hof

-------------------------------Kristoffer Ajer------------------------------------
    ------------------------------Uduak Idemokon----------------------------------

I FARESONEN
    Nå har vi spilt noen kamper og spillerne begynner å samle opp noen kort. Her er en oversikt over hvem fra Start og vår neste motstander som er i faresonen for å miste kampen i neste runde. Vår neste kamp spilles borte mot Vålerenga søndag 24 april kl 2000. Vålerenga spiller borte mot Molde torsdag kl 1900. Disse mister VIF - Start om de får gult kort denne runden:

Vålerenga:
    Kjetil Wæhler

Start:
    Kristoffer Ajer
    Gudmundur Kristjansson

NOEN TANKER TIL SLUTT
    Foran kampen mot Odd var det grunn til en forsiktig optimisme etter mye godt forsvarspill så langt i sesongen og deretter en 8-0 seier mot Donn i cupen. Gode bakover og endelig endel fulltreffere gav signaler om at Start ikke ville bli noen kasteball i Skien. Så feil kan man ta, for det var vel akkurat det vi ble - en kasteball. Odd løp rundt Start-spillerne som om det var kjegler og innlegg etter innlegg ble sendt inn foran Opdal. Etter at Odd fikk et latterlig billig straffespark (som de smalt i tverra) så måtte det gå som det gikk. Målene begynte å trille inn og heldigvis stoppet det på 3-0 i en kamp som fort kunne endt med det det dobbelte antall baklengsmål. I tillegg var vi fryktelig tafatte offensivt og det er lenge siden jeg har sett Start bli så utspilt og utkjempet.
    Dette er en kamp vi bare må glemme - og i hvertfall håpe at vi ikke får se noe lignende denne sesongen!

Vi har hatt et vanskelig kampprogram så langt og har spilt mot Viking, Molde og Odd i våre tre siste kamper. Dette er alle kamper mot medaljekandidater og vi skal si oss fornøyd med at vi klarte å få med oss det ene poenget vi gjorde mot Molde.

Nå kommer det derimot en kamp der vi må få lov å forvente mer enn maks 1 poeng. Nå kommer et lag som fort kan kjempe i bunnstriden med oss. Akkurat nå ligger Sarpsborg sist, men det blir farlig å kun se på tabellen og forvente at vi skal vinne greit. Sarpsborg er kanskje det laget i Tippeligaen som har fått dårligst betalt så langt. De har produsert massevis av sjanser og har i tillegg hatt god kontroll bakover - med unntak fra kampen der de tapte 0-4 mot LSK på bortebane.
    Hvis Start-gutta tror at de kan gi 90 % i denne kampen og allikevel vinne, så taper vi garantert. I denne kampen må vi kjempe som om det var snakk om en avgjørende kvalik-kamp og det stod om fornyet Tippeligaspill. Har vi ikke en slik innstilling så skal vi slite veldig med å vinne... For bedre enn det er vi ikke. Der lag som Molde kan slippe seg ned noen prosenter og allikevel vinne, så har ikke Start så god kvalitet i laget at de kan tillate seg det. Her må hver eneste duell vinnes. Spillerne må gå på det ekstra løpet uansett om det er framover eller hjemover. Når man ikke orker mer, så må man finne krefter til allikevel gjøre det.

Dette er vår hjemmebane og her skal vi styre. Vi skal vise Sarpsborg at de ikke bare kan komme og ta med seg 3 poeng uten kamp. Skal Start ha noe å gjøre i denne divisjonen så må kamper som dette vinnes - og det håper jeg samtlige gutter i gult og svart er klar over torsdag kveld.

Jeg vet at mange er lei av å høre om at de må gå på Start-kamp, men dette er en kamp der publikum kan bli helt avgjørende. Det er veldig sannsynlig at det blir en tett og jevn kamp og da KAN publikums engasjement hjelpe våre gutter å ta ut det lille ekstra - som tipper kampen i vår favør. Det er kun spilt 5 kamper av sesongen og selv om vi ble utspilt av Odd sist, så er det altfor tidlig å gi opp.. både for spillere og publikum.

Vis at du bryr deg og at din interesse for Start ikke bestemmes av hvordan laget har spilt i forrige kamp. Er man Start-supporter så er man det i medgang og i motgang.

Lykke til i den viktige kampen mot Sarpsborg!!

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    FVN melder at Idemokon er uaktuell mot Sarpsborg og det er uvisst når han blir klar. Ikke bra.

Samme artikkel sier at Rasmussen trolig er tilbake på laget. Da tipper jeg Hoff går ut og Rasmussen inn på venstrekanten. Sigurdsen tar vel spissplassen, men Salvesen gjorde et brukbart innhopp mot Odd. Ikke helt utenkelig at han får sjansen.

Angående tilskuertall forventer jeg definitivt over 4000, men ikke nødvendigvis så mye mer. Denne publikumssvikten er virkelig kjedelig for den vil gjøre det vanskelig for Start i sommervinduet. Med mindre Club21 tar regninga så får ikke Steinar mulighet til å hente de spillerne vi trenger. Om noen tror at det er smart å boikotte Start så de "får opp øynene" så er man totalt på villspor.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Austine Ikenna er med i troppen for første gang i år.

Hoff er derimot ikke med. Må være akillesskaden som holder han utenfor.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Imorgen skal vi vinne. Så enkelt er det. Nå har vi bortforklart de siste tapene med god motstand, men i morgen møter vi et lag som skal være fullt ut overkommelige. Hvis ikke vi viser mer imorgen enn det vi har gjort til nå, da ser det mørkt ut etter min mening.

Det er veldig synd at vi fortsatt må gå uten Aase og Idemokon. Førstnevnte har kvaliteter offensivt vi kunne hatt glede av, sistnevnte trenger å spille for å tilpasse seg. Interessant at Ikenna er med i troppen, men han blir være godt bak både Salvesen og Sigurdsen.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Imorgen skal vi vinne. Så enkelt er det. Nå har vi bortforklart de siste tapene med god motstand, men i morgen møter vi et lag som skal være fullt ut overkommelige. Hvis ikke vi viser mer imorgen enn det vi har gjort til nå, da ser det mørkt ut etter min mening.
    Greit nok at Sarpsborg er overkommelig, men samtidig er de vel trolig fullt på høyde med oss. Det er kun hjemmebanefordelen som gjør oss til knepne favoritter. Dette er en helt åpen kamp og Sarpsborg har mange spillere som ville gått rett inn på laget vårt.

At vi "skal vinne" denne kampen er vel mer en vurdering av poengfangsten så langt enn styrkeforholdet mellom lagene.

Men jeg er enig i at vi må skape mer enn de to siste kampene. En sjanse per kamp er ekstremt dårlig. Jeg har dog ingen tro på at vi får noe ketchup-effekt hvor alt løsner. Problemene stikker vesentlig dypere enn som så.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det er riktig, vurderingen er mer basert på poengfangsten til nå enn styrkeforholdet. Eller kanskje heller prestasjonene enn poengfangsten. Lagene er nok relativt jevne, og S08 tenker nok i likhet med oss at dette er en kamp de kan vinne.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Når vi ser hvor liten poengfangst vi har hatt på hjemmebane siden seieren i fjor sommer (!), så er det liten grunn til å forvente seier

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av jbasma Vis innlegg
    Når vi ser hvor liten poengfangst vi har hatt på hjemmebane siden seieren i fjor sommer (!), så er det liten grunn til å forvente seier
    Men det må jo snu en gang - og det blir kanskje i dag?

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg frykter denne kampen. Jeg er redd for at gutta tror at det blir enklere enn det er, og at Sarpsborg plutselig begynner å sette noen av de mange sjansene de skaper.

Jeg liker heller ikke at Uduak og Daniel Aase ikke er klare og nå er også Hoff ute... MEN, samtidig så er Sarpsborg ikke like gode som Viking og Molde som vi har hatt av besok av i det siste - og vi spilte jo ganske jevnt med dem, så vi har absolutt en god sjanse til å få en etterlengtet seier.

Vi trenger en skikkelig opptur og jeg håper virkelig at gutta tar ut alt de har og at vi endelig kan droppe praten om hvor lenge siden det er siden forrige serie-seier!!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Tror på seier, selv om det vil være små marginer.
    Tror fortsatt på dette laget.
    Men uten tre poeng her, blir det blytungt fremover. Både sportslig og økonomisk.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Viktig kamp ja. Jeg forventer ikke seier, hvordan kan man gjøre det når vi har spilt så mange kamper uten seier?. Undervurdering kan vel ikke være mulig. Nå har vi spilt over en halv sesong uten seier, så vi kan vel ikke klare å undervurdere noe som helst lag?.

Men vinner vi ikke i dag så er det jo selve bekreftelsen på at det blir en kamp for å overleve, og vinner vi så er det likevel stor sjanse for at det blir nettopp det likevel. For hvem slår vel ikke bunnlaget på eget gress som har scoret 1 mål på 5 kamper?. Vi bør helst være vesentlig bedre enn Sarp i dag for å vise at vi hører hjemme i divisjonen.

Personlig har jeg ikke så alt for store forventinger. Særlig ikke etter kampen sist. Odd er riktignok et bra lag, men kan nesten ikke huske at vi har vært så mye dårligere enn Odd tidligere. Det var kattens lek med musa, enkelt og greit. Nå er det lov å håpe at vi har et litt høyere nivå i dag enn vi viste da, og kampen i dag vil vise om vi har det. For nå møter vi tross alt et mye svakere lag, og kanskje det svakeste laget i ligaen. Tabellen sier i alle fall det, så langt.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Da var laget klart.

Opdal
    Skogmo, Heikkilä, Vikstøl, Robstad
    Børufsen, Gummi, Nwakali, Rasmussen
    Ajer, Sigurdsen

Trenger vel ikke gjenta hva jeg mener om Børufsen på høyre Uansett er laget helt som forventet.

Like nervøs som før Jerv-kampen nå.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Akkurat som forventa egentlig....jumboen med 1 scoring feier over Start, og bruker 3 min på å score. Nesten en vits. Men hva forventer vi når vi ikke kan så enkle ting som å markere?. Kan jo ikke la spillere stå umarkert inne i 16, for da er det bare å dunke til. Sjanseløst. Vi ser helt hjelpesløse ut.

Vi får selv jumboen med 1 scoring på 5 kamper se ut som Barca. Nesten så man må le seg i hjel.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sier vel egentlig sitt når vår farligste angriper er en midstopper....

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Har vi våkna nå?. Bare så synd at vi trenger 5-10 min før vi våkner.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Dette er tragisk....Vi blir feid over av bunnlaget Sarp på hjemmebane??. Sarp har scoret dobbelt så mange mål mot oss på 20 min enn de har gjort over 5x90 min. Vi ser ikke ut i måneskinn. Gutta er ikke interessert i tippeligaspill i det hele tatt ser det ut som.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Vikstøl er en skandale!!!

Må være ligaens dårligste stopper og kaptein

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Vi kan absolutt ingenting...ikke kan vi markere ikke kan vi slå et innlegg. Ikke kan vi slå frispark. Vi ser ut som et middels 7 divisjonslag.

Lignende tråder

1. 25.Serierunde: START - SARPSBORG 08 (kamptråd)
    By Frankieboy in forum Kamptråder
    Svar: 91
    Siste innlegg: 09-30-2014, 16:52
  2. 3. Serierunde: SARPSBORG 08 - START (kamptråd)
    Svar: 39
    Siste innlegg: 04-16-2014, 14:31
  3. 18. Serierunde: Start - Sarpsborg 08 (kamptråd)
    Svar: 33
    Siste innlegg: 08-20-2012, 13:26
  4. 18. Serierunde: Start - Sarpsborg 08 (kamptråd)
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 33
    Siste innlegg: 08-20-2012, 13:26
  5. 1. Serierunde: Sarpsborg 08 - Start (kamptråd)
    Svar: 70
    Siste innlegg: 04-12-2012, 17:47

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •