Side 1 av 10 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 187
    Member
    Ble medlem
    May 2012

Overgangsvindu sommer 2016

Pontus Engblom på Sandnes Ulf. Løp å kjøp!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Enig, i stede for fomlesen Salvesen

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Etter dagens tap bør Start legge planene for Obosligaen 2017 og veien videre.

Det betyr ikke at vi ikke skal se etter forsterkninger i sommer, men panikkjøp i håp om å redde plassen kan klubben hoppe over. Nå gjelder det å styre mot et kontrollert nedrykk og sørge for at kræsjlandingen ikke blir for hard. Spillerlogistikken bør altså rettes mot Obosligaen 2017 og veien videre.

For å ta kontraktssituasjonen så er ståa slik

Ut 2016:
    Chidiebere Nwakali (sommer 2016)
    Henrik Breimyr
    Alex De John
    Robert Sandnes
    Sean McDermott
    John Olav Norheim
    Rolf Daniel Vikstøl
    Espen Børufsen
    Erlend Segberg
    Espen Hoff
    Uduak Idemokon

Ut 2017:
    Gudmundur Kristjánsson
    Mathias Rasmussen
    Lasse Sigurdsen
    Austine Ikenna
    Lars Jørgen Salvesen
    Jens Kristian Skogmo
    Henrik Robstad

Ut 2018:
    Håkon Opdal
    Tapio Heikkilä
    Eirik Wichne
    Andreas Hollingen
    Daniel Aase

Tapio Heikkilä tror jeg fort kan være ferdig i klubben allerede i sommer. Dyr spiller som neppe er motivert for Obosligaen når han kunne spilt Champions League.

Det virker også åpenbart at Start er mer enn villige til å slippe Ikenna dersom de klarer å bli kvitt ham. Resten av spillerne med kontrakt ut 2017 eller 2018 regner jeg blir med videre.

I 2016 gjengen er vel Breimyr, Sandnes og Hoff ferdige og vil kunne gå i sommer om de vil. Så får vi se hva som skjer med de andre. Det er hvertfall mange på utgående kontrakt så muligheten for å kutte kostnader og bygge nytt er stor.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Skal det investeres nå må man være så sikker at man vet hvilken skjortefarge man har. Hittil har start vært
    " fargeblinde" på hvem de har hentet.
    Inkl Nwakali, god men trengte midtbanen en ungdom til?!
    Den tanken slo meg tidlig.

Faren ved å sette skuta kontrollert på obos skjæret er at flere av spillerne som ender 2016 kan være nyttige i obos får fornyet kontakt. Da er vi like langt ved opprykk.

Spillere som kan utvikle seg i obos og bli nyttige TL spillere er;
    Segberg
    Dermott
    Norheim.

Resterende har ingen mulighet av 2016 gjengen.

Tror ikke start er tøffe nok i trynet til å si nei til Vikstøl og Børufsen.

Absurd å tenke obos i Mai, sån har det blitt.
    Også Pedersen har godt av ett dypp i obos.
    Klubben satset med begge beina ned i ei bøtte med sement i år

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Ingen penger å hente spillere for ifølge Brandsdal
    http://www.vg.no/sport/fotball/tippe...ar/a/23697172/

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Det var vel ventet.
    Jeg tviler på at vi har rett mann bak roret, altså Brandsdal

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Selv om vi hadde hatt penger til å hente spillere ville ikke Brandsdal sagt det. Å flagge at man er klar til å bruke millioner er ikke noe klubbene liker (stort sett).

Men det skal sies at Brandsdal har sagt at klubben ikke har penger omtrent hver sommer, og så har vi endt opp med å kjøpe noe uansett.

Lista vår over sommersigneringer de senere år består av Breimyr, Ikenna, Stokkelien, Hammer, Olofinjana og Heikkinen så vi kan vel slå fast at det er langt mellom godbitene. Vi har riktignok hentet Aase, Ajer og noen lokale unggutter også, men det blir en litt annen kategori.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det er mange som snakker om nedrykk allerede nå - og det er ALT for tidlig.
    Vi ligger bare 5 poeng bak sikker plass.
    Får vi i gang noen spisser, kanskje noe så enkelt som Idemokon tilbake, i løpet av em-pausen så kan det fremdeles snu.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Supermann Vis innlegg
    Det er mange som snakker om nedrykk allerede nå - og det er ALT for tidlig.
    Vi ligger bare 5 poeng bak sikker plass.
    Får vi i gang noen spisser, kanskje noe så enkelt som Idemokon tilbake, i løpet av em-pausen så kan det fremdeles snu.
    Enig i det med nedrykk, det har vært nesten mye nå, flere uavgjort som kunne vært 3p om spissene hadde fungert, ajer, Nwakali, Salvesen har også hatt muligheten på åpent mål omtrent. Men så er det dette med rutine og vært i krigen før.
    Vi drar langt inn i afrika å henter ut det ene etter det andre floppet.
    Stabæk dro til Jerv å hentet Ohi.
    Da sjønner du hva som rører seg i hodene på Sør Arena kontorlandskap.
    Ja, litt tidlig å rope ulv men ikke bare må vi få liv i spissene, tanta lekker som ei sprukken pramm bak og mye fordi vi står å sover på Dødballene og mangler luftstyrke, sjef og klokskap særlig i midtforsvaret.
    Vi gir ikke opp men det er lov å rope ulv akkurat nå

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Fevenne skriver at Idemokon er reist på ferie til Nigeria, og ikke ventes skadefri til fellestreningene starter opp 13. juni. De skriver også at Start kan si opp låneavtalen i sommer. Det skal vel mye til om ikke så blir tilfellet.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Fevenne skriver at Idemokon er reist på ferie til Nigeria, og ikke ventes skadefri til fellestreningene starter opp 13. juni. De skriver også at Start kan si opp låneavtalen i sommer. Det skal vel mye til om ikke så blir tilfellet.
    Ja, er det ikke klare tegn på at han er mye bedre når han kommer tilbake fra Nigeria så er det vanskelig å forsvare at låneavtalen fortsetter. Skulle det skje (at han ikke er god nok og at låneavtalen avsluttes) så er det vel dermed midler til å minst hente en ny spiller på lån... Jeg skulle onske at Start hadde hentet en spiller som Peter Kovacs, selv om det nok er uaktuelt da han kjemper om opprykk med Sandefjord. Han har ekstremferdigheter i boksen og hadde helt sikkert scoret endel mål i dette Start-laget.

Jeg håper virkelig at ikke Steinar og resten av apparatet i Start tar ferie nå, men jobber intenst med å finne et par-tre forsterkninger. (gjerne på lån) Deretter vil jeg tro at Club 21 vil bli inneblandet og at vi har 2-3 nye spillere som er klar med en gang vinduet åpner senere i sommer. Trenger ikke å koste allverden hvis det er låneavtaler - eller spillere som ikke har kontrakt noe annet sted.

Synd at det gikk slik med den begavede Uduak.. Hadde han vaert frisk, så hadde vi trolig tatt flere poeng enn de vi har nå...

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Fuseini Mohammed virker å være ute i kulden i Jerv med et halvt år igjen av kontrakten. Han var vel regnet som Jervs beste spiller i fjor inntil han skadet seg på høsten.

Mulig skaden satte ham veldig tilbake. Ellers burde det vel være mulig og interessant å få til et lån ut sesongen. All den tid Jerv har hentet inn tilsvarende type i Ogungbaro fra Midtjylland, og i tillegg har Tobias Collett i bakhånden.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Da er Club21 på banen. Det snakkes om to forsterkninger i sommer!

Too little, too late?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Tre prøvespillere er innom:

http://www.fvn.no/100Sport/fotball/e...r-781677_1.snd

En rendyrket høyrekant er fornuftig, selv om Wichne utvikler seg bra. En dyktig midstopper har vært savnet lenge, men jeg skjønner ikke hva vi skal med en 30-årig keeper, særlig etter at vi solgte islendingen.

Ellers hinter Venneslas store sønn, Gausdal, om "sjokknyhet". At en 30-åring legger opp kan neppe betegnes som "sjokknyhet"...

http://www.fvn.no/100Sport/fotball/a...t-781725_1.snd

Skal Gausdal redde oss i år?.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Keeperen kom jo på eget ønske, tviler på at overgang er spesielt aktuelt. Ellers registrerer jeg at kantspilleren nylig har vært på prøvespill i Falkenberg som ligger på direkte nedrykk i Allsvenskan.

Når det gjelder RBK-stopperen tenker jeg som tidligere, dersom permanent overgang er aktuelt så kan det være greit. En 19-åring på lån ut sesongen er tull.

Av disse tipper jeg Steiring er nærmest. Forstår ingenting dersom Gausdal blir Startspiller nok en gang.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Alt dette må jo være spøk, vel det rustes for obos. Det er klart.
    Vi trenger aldeles ikke en stopper på 19 år.
    Keeperen, greit å hilse pent på.

Jeg kan donere spillere fra mitt lag på Bjørndal i oslo.
    De er 10 år da 😂
    De 8 har scoret 71 mål hittil i sesongen og tapt 1.

Men vi kan holde oss i området, Holmlia som har fostret opp en rekke flotte profiler som fks Alesaami, Diomande.
    Vært i toppen av 4 div 2 år nå, siden 2-3 div slankes så ble det ikke opprykk i fjor.
    Ett par spillere som ventes å pryde..

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Gitt at Norheim ikke får fornyet kontrakt så har vi absolutt plass til en 19-åring.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Om det er det man mener skal forbedre høstsesongen, nei😊
    En 19 åring er null værdt i denne situasjonen med mindre han er ett supertalent og heter Alexis Sanches

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Nei nei. Jeg tenkte selvsagt i et lengre perspektiv. Å redde plassen er ikke tema i mine øyne. Det løpet er kjørt. Nå handler det om å bygge for Tippeliga 2018 og videre.

Junior Member
    Ble medlem
    Jul 2016
    http://touch.agderposten.no/kjop-tilgang?aId=1.1554522 Antwi på prøvespill i Tyskland. Der glapp den signeringen

Lignende tråder

1. Overgangsvindu vinteren 2017-2018
    By krs in forum IK Start
    Svar: 424
    Siste innlegg: 04-20-2018, 18:21
  2. Formasjon 2016
    By Espen K G in forum IK Start
    Svar: 30
    Siste innlegg: 01-28-2016, 14:56
  3. Treningskamper 2016
    By EternalSunshine in forum IK Start
    Svar: 18