Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 35
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

NM 3 Runde: Sandnes Ulf - Start (kamptråd)

Sted: Sandnes Stadion
    Tid: Onsdag 4 mai kl.1800

Skal dette bli sesongen Start endelig skal komme seg til cupfinalen. Ser man på tabellen i Tippeligaen så er svaret helt klart NEI, men samtidig så er det et par ting som er litt uvanlige denne sesongen. For det første: Når hadde vi sist 11-0 i målforskjell etter de to første rundene? Selv om vi ikke har blendet noen så har vi vunnet to klare seire. 8-0 mot Donn var kanskje ikke noen overraskelse, men at vi vant 3-0 borte mot et Fram Larvik som toppet sin avdeling var sterkt - selv om det var jevnt lenge.
    For det andre så har vi så langt hatt lang reisevei i de første rundene. Turer til Larvik og Sandnes gir oss flere kilometer enn de fleste andre lag, og SKULLE vi klare å komme oss videre fra denne runden får vi nesten garantert hjemmekamp i 4.runde og meget sannsynlig hjemmekamp i en eventuell kvartfinale.
    For det tredje, så er det en spennende utvikling i Start-laget. Fra å ha blitt latterliggjort i Skien og hjemme mot Sarpsborg 08, så viste vi tendenser på Ullevaal og sist leverte vi årsbeste hjemme mot Godset.
    Det er ikke uvanlig at lagene til Steinar Pedersen starter svakt, men så kommer sterkere og sterkere. La oss håpe på lignende utvikling også i Start.

Men, før vi begynner å prate om 4 og 5 runde i cupen, må vi ta oss over et meget vanskelig hinder onsdag kveld. Da venter nemlig en av de store opprykksfavorittene fra OBOS-ligaen.

I cupen vant de lyseblå først 2-1 borte mot Madla i 1.runde før de vant 2-0 borte mot Egersund i 2.runde. I serien har de variert veldig - fra å vinne 5-0 hjemme mot Mjøndalen, til å tape 0-2 borte mot Hødd i forrige runde. Laget er definitivt bedre på hjemmebane der de har to strake seire og 8-1 i målforskjell, mens de har 2 uavgjorte og 1 tap på deres tre bortekamper.

Laget til Bengt Sæternes slo også Viking i siste treningskamp foran sesongstart, mens de tapte 2-0 for Start på La Manga. Det er liten tvil om at dette fort kan bli en jevn kamp.

Hos Start så har jeg ikke fått med meg siste nytt på skadefronten, men jeg vil tro at Uduak fremdeles er ute men at de fleste andre er tilgjengelige. Med kamp allerede lørdag - mot et uthvilt Brann-lag i Bergen - så vil nok ikke Pedersen ta sjanser med de som nylig er tilbake fra skade. Espen Hoff er vel også ute med skade vil jeg tro. Samtidig så er dette en mulighet for å teste ut litt forskjellige ting. Vi fikk et godt resultat i Larvik med enkelte endringer på laget og kan fint klare det igjen. Jeg tipper vi starter med disse:

------------------------Mc Dermott---------------------

Wichne-------------DeJohn--Heikkila--------- Robstad

----------------- Kristjansson--Ajer--------------------

Sandnes--------------------------------------------Aase

------------------------Nwakali-------------------------

-----------------------Sigurdsen-----------------------

Uansett hvem Steinar sender utpå i Sandnes, så håper jeg de fortsetter den gode trenden vi så mot Godset. At man jobber hardt framover og bakover og klarer å holde på ballen og skape sjanser. Dette er selvfølgelig en kamp vi kan vinne, men samtidig så kan det nesten ikke kalles en bombe om en av opprykksfavorittene i OBOS-ligaen slår jumbolaget i Tippeligaen. Kanskje Sandnes Ulf går i undervurderingsfella og tror at det blir en enkel kamp?

Enn så lenge så lever cupdrømmen, og kommer vi oss videre fra 3.runde så vil det bety ekstra inntekter i form av en hjemmekamp i 4.runde på Sparebanken Sør Arena.

Ullevaal skimtes ennå i det fjerne....

LYKKE TIL ALLE START-VENNER!

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Lasse Sigurdsen spilte hele kampen for Start 2 mandag kveld, det samme gjorde Segberg og Breimyr. Jeg vil tro at det betyr at ingen av de kommer til å starte cupkampen. Jeg vil tro at det blir Salvesen eller evt. en overraskende plass for Ikenna i startoppstillingen. Bortsett fra det tror jeg ikke du er langt borti natta med den lagoppstillingen

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Og da var laget klart.

(1-4-4-2)

1. Håkon Opdal

4. Alex DeJohn
    3. Tapio Heikkilä
    28. Rolf Daniel Vikstøl
    15. Henrik Robstad

27. Eirik Wichne
    17. Gudmundur Kristjansson
    6. Kristoffer Vassbakk Ajer
    9. Daniel Aase

7. Chidiebere Nwakali
    32. Mathias Rasmussen

Overraskende at Opdal står i mål. Børufsen og Sandnes hjemme i Kristiansand så litt behov for hvile der altså. Laget ser uansett godt ut. Steinar velger altså å fortsette med Nwakali på topp.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Et greit lag det synes jeg..

Irriterer meg fremdeles at man absolutt må poengtere at det er en keeper ved å bruke 1-4-4-2 som oppstilling. Jeg kommer ALDRI til å bli enig med Ruthford Pedersen om dette. Er enig i at keeperen er viktig, men å poengtere det med å ha med dette i en formasjon blir for dumt. Den dagen det er lov å ha flere keepere, så er jeg med på tankegangen.

Det var dagens frustrasjon!

Blir spennende å se dette laget. Håper Daniel Aase har en god kamp. Det er viktig å ha han i form og skadefri framover.

Ellers så synes jeg det er merkelig at ikke McDermott får sjansen i målet. Cupkampene er jo en fin anledning til å la han få kamptrening med A-laget, og han har absolutt ikke gjort seg bort i de to kampene han har spilt.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Muren har en jævla jobb, nemlig å stå stille. Men selv det klarer de ikke. Sprekker opp og lar skuddet gå gjennom og rett i mål. At det skal være så vanskelig...

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Farvel Start.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Herregud hvor dårlige vi er. Da er det god natt og takk og farvel til årets cup (ikke det at jeg haddeforhåpninger om å nå en historisk cupfinale)

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Forsvarsspillet er rett og slett skandaløst dårlig. De gode tendensene vi viste mot godset er borte vekk.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Herregud for en start på kampen. Først er muren ræva, så er vi griseheldige som ikke får DeJohn utvist og så slipper vi jaggu Sandnes-spilleren alene igjennom for andre gang. Hvordan er det mulig å ikke lese de løpene?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Vi blir overkjørt. Selv til start å være et dette ingenting annet enn bedritent jævlig. Det er vanskelig å se noen redning for dette laget dessverre.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Grusom omgang, regner med at Steinar tar grep i pausen.

Det er egentlig ok frem til 1-0 målet, men så kollapser vi helt. Spillerne virker frustrerte og uten selvtillit. Ingenting fungerer. Det slurves og jukses. Halvhjertet innsats og null relasjoner.

Dette var virkelig ikke hvordan vi skulle bygge videre på Godset-kampen.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Ufint av Sandnes å spille Hells Bells, men veldig beskrivende for situasjonen

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Ha, det målet er typisk Salvesen. Vi har ikke skapt en dritt, faktisk ikke vært i nærheten av å skape noe. Salvesen har ikke gjort en dritt, men så kommer ballen inn i 16-meteren og vips så står Salvesen på rett sted.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Salvesen leverer igjen. Når skal det egentlig bli godt nok til å få starte?

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Salvesen leverer igjen. Når skal det egentlig bli godt nok til å få starte?
    På lørdag kl 20:00 antar jeg? Hvertfall deilig å se en spiss som beveger seg som en spiss og tar de løpene man forventer av en spiss.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Der var det kjørt. Nok en gang elendig forsvarsspill.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    3-1

God natt!!
    --

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Der var det kjørt. Nok en gang elendig forsvarsspill.
    Nja, det er selvsagt aldri godt forsvarsspill å slippe inn sånne dødballmål, men slikt skjer.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    De hadde gode muligheter til å klarere, men evner ikke. Det er elendig i mine øyne.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Dette var tragisk å se på. Men det er dette som er nivået vårt om dagen, altså midt på treet Obos-nivå. Vi blir i hvertfall utspilt av et Sandnes Ulf som er bedre enn oss i absolutt alt. De kunne like gjerne scoret 4 eller 5, mens vi hadde en sjanse utenom målet. Det er utrolig skuffende rett og slett, og ikke verdig et lag som spiller i TL.

Lignende tråder

1. 17.Serierunde: SANDNES ULF - START (kamptråd)
    By Frankieboy in forum Kamptråder
    Svar: 15
    Siste innlegg: 07-30-2017, 22:00
  2. 8.Serierunde: START - SANDNES ULF (kamptråd)
    Svar: 15
    Siste innlegg: 05-18-2017, 15:27
  3. 15.Serierunde: SANDNES ULF - START (kamptråd)
    Svar: 68
    Siste innlegg: 07-15-2014, 19:37
  4. 22. Serierunde: Start - Sandnes Ulf (kamptråd)
    Svar: 55
    Siste innlegg: 09-06-2013, 14:55
  5. 15. Serierunde: Sandnes Ulf - Start (kamptråd)
    Svar: 75
    Siste innlegg: 07-10-2013, 03:21

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •