Side 3 av 3 FørstFørst 123
Viser resultater 41 til 47 av 47
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Start.no Vis innlegg
    S. P. Må gå, aldri har jeg sett en mere evneveik trener. Enn det Start har nå. Jeg trodde ikke Start kunne bli dårligere. Hvor er du Mjelde. Men S. P er jo lokal, det veier jo opp for alt. LOL
    Klart det, som ved Salvesen og Aase. De nye frelsere hehe.
    Ikke enig at SP må gå, laget har 3 mangler i det system som praktiseres.
    Dødlig spiss.
    En erfaren midtbanespiller som kan utfylle Nwakali sine mangler når Ajer drar
    ( overblikk og fotballforståelse)
    Ny midtstopper, Vikstøl har ikke TL standard.

Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Laget har mange mangler. Det hadde Leicester også.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    I begge tilfellene var spillermaterialet fryktelig mye dårligere enn trenere. Det gjelder nok i større grad for SP enn MIM.
    Kriteriet for at en trener skal rankes bedre enn sitt spillermateriale må vel være at han får spillergruppen til å overprestere. Mjelde leverte stort sett resultater litt i underkant av rammebetingelser og budsjett. Mens Start åpenbart har underprestert kraftig under Steinar P til nå.

Jeg synes det blir litt billig å skylde på spillermaterialet. Når ethvert andredivisjonslag med respekt for seg selv klarer å mobilisere mot eliteseriemotstand i cupen, er det naturligvis altfor dårlig at Start har gått ti kamper uten seier.

Steinar Pedersen har da også hatt rimelig gode rammebetingelser på overgangsmarkedet, slik også Mjelde hadde før ham. Han har fått hentet seks forsterkninger. De færreste har penger til overgangssummer og millionlønninger lenger. Det å få hente inn seks nye spillere i troppen uten krav til avgang er i seg selv et privilegium. Og det ser jo ikke ut som han har truffet så aller verst med forsterkningene sine, selv om man nok kan sette spørsmålstegn ved om han har prioritert de rette posisjonene.

Når Haugesund kjemper i toppen med spillere som Tronstad, Agdestein og Miljeteig i sentrale roller, burde det sannelig være håp for Start også. Jeg tror de aller fleste av Starts førstevalg ville klart seg bra på andre eliteserielag. Sammen er de imidlertid søppel. Det skyldes dels at det mangler litt kvalitet i et par posisjoner, og dels at man foreløpig ikke har klart å komponere et lag som fungerer sammen. Det siste er i all hovedsak et treneransvar. Det er sikkert ikke enkelt, men det finnes garantert trenere som ville fått det til.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2013
    Steinar Pedersens innsats til nå må klart rangeres under pari, det er det liten tvil om, men jeg er ikke klar til hogge hodet av ham ennå. Mannen bør få minst en sesong til å vise hva han er god for. Det er klart, hvis man står uten seier etter halvspilt serie kommer presset til å øke betraktelig, men jeg tviler på at om man rett og slett har råd til å kjøpe Pedersen ut av kontrakten i nåværende situasjon.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Hvilke navn det er enten på Haugesund eller annet, kombinasjonen av ulike ferdigheter er avgjørende slik at man treffer på balansen og utjevning.
    Ingen som trodde på start i 2005, men midtbanen viste seg å være udødelig, vi hadde mannfolk i forsvar, Pedersen, Håland og Borgersen b.la.
    Midtbanen med Strømstad, Hæstad, hardarson, aarsheim.
    Uansett hvem de spiller for, de var gode sammen, perfekt komponert av Nordlie.
    Ingen hadde troen på noe stort.
    Nå ser jeg frem til ajer drar, da må det ett mannebein inn, ikke en ungdom.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Når Haugesund kjemper i toppen med spillere som Tronstad, Agdestein og Miljeteig i sentrale roller, burde det sannelig være håp for Start også. Jeg tror de aller fleste av Starts førstevalg ville klart seg bra på andre eliteserielag. Sammen er de imidlertid søppel. Det skyldes dels at det mangler litt kvalitet i et par posisjoner, og dels at man foreløpig ikke har klart å komponere et lag som fungerer sammen. Det siste er i all hovedsak et treneransvar. Det er sikkert ikke enkelt, men det finnes garantert trenere som ville fått det til.
    Haugesund må jo sies å være spennende klubb å studere. For nå har de i løpet av bare noen få år solgt Djurdic, Søderlund, Diedhou og Gytkjær. Og jaggu ser det ikke ut som Agdestein er god nok til å ta over. Denne Shuaibu Ibrahim virker også veldig lovende. Det er jo utrolig hvordan de produserer spisser på løpende bånd.

Det mest påfallende er uansett hvordan spissen Ibrahim og midtstopperen Anthony ble hentet. For det var altså Jostein Grindhaug(nå sportsdirektør i FKH) som tok med seg FKH2-treneren ned til Nigeria og blinket ut disse unge stjerneskuddene før de så kom til Haugesund på prøvespill og deretter fikk kontrakt.

Det er milevis unna Starts metode om å ringe Bjarmann i Lillestrøm for å spørre hva han synes. Begge deler kan gi gode kjøp, begge deler kan gi flopper, men man kan jo ikke være overrasket over at den ene metoden over tid er mer suksessrik.

Og dette har jo vært mitt hovedpoeng angående Starts trener i mange år, vi lar dem stå så alt for alene. Greit nok at treneren skal være sjefen, men vi trenger bedre støttespillere.

Sarpsborg08 må jo også sies å være klubb som klarer å få til noe solid selv om de stort sett bare har hentet fra billigkroken rundt omkring.

Sitat Opprinnelig skrevet av Kris81 Vis innlegg
    Steinar Pedersens innsats til nå må klart rangeres under pari, det er det liten tvil om, men jeg er ikke klar til hogge hodet av ham ennå. Mannen bør få minst en sesong til å vise hva han er god for. Det er klart, hvis man står uten seier etter halvspilt serie kommer presset til å øke betraktelig, men jeg tviler på at om man rett og slett har råd til å kjøpe Pedersen ut av kontrakten i nåværende situasjon.
    Jeg har aldri kjøpt argumentet om "ikke råd". Det er ikke mange plasser på tabellen eller mange ekstra tilskuere enn ny trener skal klare for å tjene inn kostnaden ved å sparke en trener. Dersom man ikke tror at en annen trener vil løfte laget så mye engang, ja da er det jo tullete å sparke treneren i utgangspunktet. Poenget med å skifte trener må jo være at man tror at en annen ville gjort det klart bedre?

Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Ingen som trodde på start i 2005, men midtbanen viste seg å være udødelig, vi hadde mannfolk i forsvar, Pedersen, Håland og Borgersen b.la.
    Ingen trodde på sølv, men VG-lupen hadde oss på 7.plass og Dagbladet 6. plass. Det var altså forventet at Start skulle gjøre det relativt godt.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Ja, jeg maste halve høsten på en trener med bagasje og en god kontaktliste til spillere og agenter.
    Apparatet rundt trenere i Start har vært veldig svakt.
    Ligger nok økonomi i det hele at start finner så mye dårliger utenlandske og utvikler så få spillere.
    Vi dyrker ikke spillere, fellestrening på mann og mus gir kun gjennomsnitt spillere, knapt

Lignende tråder

1. 24. Serierunde: ROSENBORG - START (kamptråd)
    By Frankieboy in forum Kamptråder
    Svar: 35
    Siste innlegg: 09-21-2016, 20:58
  2. 5.Serierunde: ROSENBORG - START (kamptråd)
    Svar: 82
    Siste innlegg: 05-02-2015, 12:40
  3. 27. Serierunde: Start - Rosenborg (kamptråd)
    Svar: 25
    Siste innlegg: 10-23-2013, 19:53
  4. 4.Serierunde: Rosenborg - Start (kamptråd)
    Svar: 48
    Siste innlegg: 04-15-2013, 09:12
  5. 4.Serierunde: Rosenborg - Start (kamptråd)
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 48
    Siste innlegg: 04-15-2013, 09:12

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •