Viser resultater 1 til 11 av 11
    Senior Member
    Ble medlem
    Aug 2013

Rykker vi ned?

Selvsagt har vi ikke rykket ned enda, ettersom det er mange poeng som skal fordeles enda.

MEN, gjøres det ikke spillerlogistikkgrep, så er vi garantert ferdige med den stallen vi har. Vi er svekket etter sommerpausen rent mannskapsmessig. Problemet er at de mere etablerte spillerne ikke lenger holder eliteseriestandard. Vi har jo sett hva Start har produsert av sjanser i hele år. Det er jo direkte flaut.

Må si jeg er litt skremt over vurderingsevnen til Startsystemet, over at ingen har egentlig har tenkt tanken på at de kunne være så svake. Og supporterne rundt blir etterhvert LIKEGYLDIGE. Ingen skal fortelle meg at det kun er snakk om å få inn selvtillitt i laget, så kommer poengene. Nei, ferdighetene er rett og slett for svakt, og vi må bare innse at Start pr i dag er et middels eller svakt OBOSLAG. Det er virkeligheten vi må ta inn over oss.

Steinar har en formidabel jobb foran seg med å bygge opp et nytt lag. I dag er halvparten lik i lasta.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Vi har den desidert svakeste spillerstallen i ligaen. Det finnes ikke penger til å forsterke i sommervinduet. Ja, vi rykker ned. Noe annet vil være en sensasjon...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Alt tyder på det, det vises ikke noen iver til å sette igang noen operasjon annet enn å trene godt i sommer.
    Men laget mangler typer og karakterer. Laget er ett dårlig satt fiskegarn med kun spennende spillere som wichne, robstad, rasmussen. Disse kan forsvinne lett for 2 binders

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Forventer helt klart nedrykk ja. Start er ikke attraktive nok for spillere av det kaliberet vi trenger for å redde plassen, vi har ikke kompetansen som trengs for å finne de rette spillerne og vi har ikke pengene til å lønne dem.

Vanskelig å akseptere at vi allerede er nede, men våre sjanser er vel omtrent like store som Nord-Irlands sjanser til å vinne EM.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Etter å ha fulgt Start gjennom vinteren var det ganske opplagt for meg at Start var en klar dumpekandidat da serien startet. På tross av ok resultater i vinterens treningskamper viste prestasjonene at litt dystrere bilde. Vi vant fordi vi var effektive og litt heldige. Slik jeg ser det var det fire ting vi var avhengige av å lykkes med for å kunne overleve.

1. Treffe på overgangsmarkedet
    2. Få frem gode prestasjoner fra de etablerte
    3. Få frem 1-2 unge som leverer TL-nivå stabilt
    4. Sette et godt kollektiv

Grunnen til at vi ligger der vi ligger i dag er fordi vi har mislyktes med for mye av dette. Det viktigste har nok vært manglende prestasjoner fra de etablert spillerne og mangelen på et godt kollektiv. Men også denne gangen har vi ikke truffet godt nok på overgangsmarkedet. Nå har riktignok Chidie, Heikilla og Robstad vært ok signeringer som har prestert akseptabelt. Men det som skulle vært spydspissen har knapt vært på banen, og nødvendig tyngde sentralt på midtbanen ble aldri prioritert. Det gledelige er at spillere som Wichne og Rasmussen har vist seg frem på en positiv måte. Men det alene er ikke nok.

Jeg tror vi rykker ned.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Ja........

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Vif ansetter Deila, Stabæk har fjernet sin flopp.
    Altså flere av de som sliter har kommet godt igang nå.
    Dette kan bli årets thriller i bunnen, men start ser ut til å stå på sitt.
    Aldri har jeg sett en så passiv ledelse i Start.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Tja...dersom du kappløper med Usain Bolt, og han får ti meters forspring fordi du somlet med skolissene: Gir du alt, eller velger du å å fokusere på neste løp?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Nja serien er ikke avgjort i juli, det vil aldri skje.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det er kun teorien som skiller oss fra OBOS. Vi må ha et poengsnitt på 1,6 poeng per kamp i siste halvdel av sesongen for å nå 30 poeng, det klarer vi enkelt og greit ikke. Jeg vil si det er direkte uansvarlig av klubben å ikke ta utgangspunkt i at det blir nedrykk.

Junior Member
    Ble medlem
    Jul 2016
    Ja vi rykker ned så det synger etter. Vi har vel kanskje det svakeste mannskapet som noensinne har spilt i tippeligaen. Desverre. Jeg føler selv at Steinar er "hypet" . Se hva Sandstø får til med Jerv laget. Som i mine øyne spiller bedre fotball enn det Steinar gjorde. Steinar har en naiv tilnærming til Tippeligaen og jeg føler selv at han prøver å "forsvare" seg til en plass. Det funker dårlig. Det i tillegg til at han til stadighet vender nesten mot Grimstad når han skal bedrive spillerlogistikk bekreftet også mine antagelser om at Steinar IKKE er den rette mannen. Jeg håper vi kan få inn Tom Nordlie etter sesongen, han har kun en 1 års kontrakt med Skeid og bør være lysten på å trene Start igjen.

Lignende tråder

1. Hva om Jerv rykker opp?
    By Raoul Duke in forum IK Start
    Svar: 14
    Siste innlegg: 12-06-2016, 13:34
  2. Er det saa farlig om vi rykker ned?
    By Raoul Duke in forum IK Start
    Svar: 30
    Siste innlegg: 09-20-2015, 01:57
  3. Rykker Start opp?
    By start05 in forum IK Start
    Svar: 18