Side 3 av 4 FørstFørst 1234 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 77
    Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Det er selvsagt ingen som går på stadion spesifikt for å se pauseunderholdninga. Det er vel heller ingen som hevder det. Jeg tror alle også er veldig klar over at resultater er den dominerende faktoren.

Start vil selvsagt heller ikke kunne levere pauseshow på SuperBowl-nivå, men jeg synes det er er merkelig passivt å tro at resultater er alt. At et godt kamparrangement nærmest er totalt irrelevant.

Vi går på stadion for å se Start vinne, men også for opplevelsen.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Det er helt i orden at vi er uenige. Men jeg mener at alle krefter bør rettes mot sportslig utvikling, ikke kreative møter hvor ledere sitter og diskuterer mulige morsomme ideer til pausen - når folk uansett står i kiosk- og dokø. Start klarer ikke å komme i havn med sponsorbudsjettet, da blir det naivt å tro at eksterne bedrifter vil gjøre hele denne jobben selv. Skal Start virkelig bruke tid og sine knappe ressurser på dette? Pauseunderholdning er for meg et overskuddsgode, ikke en økonomisk eller sportslig redning.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Slikt går i bølger. For noen år siden skulle det være duskedamer i pausen og høy musikk ved stopp i spillet. Mange ønsket det vekk.

Sportslige resultater er, i bunn og grunn, det eneste som teller.

Unge middelmådige talenter trekker heller ikke så mye som mange trodde..
    --

Member
    Ble medlem
    May 2014
    Det ble akkurat lagt ut en interessant artikkel på fvn.no: http://www.fvn.no/100Sport/fotball/e...l-796878_1.snd

Jeg håper inderlig at de ikke fornyer med noen av dem som er på utgående kontrakt, kanskje med unntak av Segberg. Men, nå vet jeg vel egentlig ikke hvor god han er. Børufsen er alt for lite kreativ og produktiv som offensiv spiller, og med mindre han kan omskoleres til back, så burde det være game over for ham. Vikstøl fortjener heller ikke ny kontrakt etter hva han har vist denne sesongen. Når til og med innsatsen og gutsen er borte, så har han gått fra å være en middelmådig venstreback til å bli en fryktelig stopper.

Forhåpentlig gir dette muligheter for en grundig opprydning, men jeg holder ikke pusten så lenge det er den sittende ledelsen som skal erstatte disse spillerne.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    [QUOTE=Hoppalong;24281]Det ble akkurat lagt ut en interessant artikkel på fvn.no: http://www.fvn.no/100Sport/fotball/e...l-796878_1.snd

Tja, Børufsen vil vinne alt på å se seg om noe nytt. Bevare lønn, ny utfordring og faktisk få ut det vi vet han kan.
    Tror det tærer på alles motivasjon med dagens elendige utgave av start.
    Han drar.
    Med får han Alex og Sandnes.

Vil tro at Heikkila, Nwakali og Opdal er borte ved nedrykk.

Jeg synes Brandsdal var nøktern om direkte opprykk, det blir man lett når man se hva som vil eller kan falle bort.

Brandsdal har dekket bordet til obos, jeg mener at man burde hyret inn 2 respektable lånespillere istedet for utkjøp av antwi.
    Midstopper og spiss.
    Det ville vært ett godt forsøk.
    Jeg sendte mail til Brandsdal om spillere, han sendte det videre til jesper..
    Er jo lov å håpe på ett lite tilskudd i form av lån, naturligvis

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av greipstøl Vis innlegg
    Det er helt i orden at vi er uenige. Men jeg mener at alle krefter bør rettes mot sportslig utvikling, ikke kreative møter hvor ledere sitter og diskuterer mulige morsomme ideer til pausen - når folk uansett står i kiosk- og dokø. Start klarer ikke å komme i havn med sponsorbudsjettet, da blir det naivt å tro at eksterne bedrifter vil gjøre hele denne jobben selv. Skal Start virkelig bruke tid og sine knappe ressurser på dette? Pauseunderholdning er for meg et overskuddsgode, ikke en økonomisk eller sportslig redning.
    Jeg er også enig i at krefter innad i Start må gå til sportslig utvikling, og for meg og deg så er det kampen vi går på stadion for å se. MEN det er også mange andre som går på stadion fordi et annet familiemedlem dro dem med seg, og som ville satt pris på et eller annet i pausen. Det er ikke alle som må på do eller skal i kiosken, og jeg synes et arrangement burde vaere mer enn bare selve kampen.
    Jeg nevnte Superbowl og det kan jo selvsagt ikke sammenlignes, men det viser at et stort arrangement der pauseunderholdningen er et stort trekkplaster. Det er mange som går hit og gleder seg til pausen.

Jeg husker tilbake på gamle stadion da jeg var ung og husker et var kjempegoy når det var sponsorer som kastet ting ut til publikum - enten det var Hennig Olsen is eller chip-poser eller hva det nå var. Jeg husker også at det en gang tidligere var kampsponsorer som hadde ansvaret for pauseunderholdningen - og det skjedde noe hver eneste gang. Noen ganger var det straffekonk, noen ganger var det konkurranse der flere publikummere ble hentet ut og var med i konkurranser, noen ganger var det gamle-stjerner som spilte show-kamp...

Jeg vet at folk i Start ikke har mye tid til dette, og det var vel derfor jeg mente at man kunne lansere dette som en konkurranse mellom bedrifter som ville sponse en hjemmekamp hver.. Det er en fin reklamemulighet og kanskje endel bedrifter ser litt prestisje i dette? Er en fin måte for små og mellomstore bedrifter til å gjore seg litt mer kjent... Er nok mange kreative folk rundt om i forskjellige bedreifter som ser dette som en fin utfordring.

Det hadde gitt litt mer kvalitet på arrangementet - uten at det krever mye av Start. De kan fokusere på det sportslige og så kan andre ta seg av pauseunderholdningen.. Det er ikke snakk om noen okonomisk eller sportslig redning, men et supplement som kan gjore kampdag på Sparebanken Sor Arena litt bedre...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Hoppalong Vis innlegg
    Det ble akkurat lagt ut en interessant artikkel på fvn.no: http://www.fvn.no/100Sport/fotball/e...l-796878_1.snd

Jeg håper inderlig at de ikke fornyer med noen av dem som er på utgående kontrakt, kanskje med unntak av Segberg. Men, nå vet jeg vel egentlig ikke hvor god han er. Børufsen er alt for lite kreativ og produktiv som offensiv spiller, og med mindre han kan omskoleres til back, så burde det være game over for ham. Vikstøl fortjener heller ikke ny kontrakt etter hva han har vist denne sesongen. Når til og med innsatsen og gutsen er borte, så har han gått fra å være en middelmådig venstreback til å bli en fryktelig stopper.

Forhåpentlig gir dette muligheter for en grundig opprydning, men jeg holder ikke pusten så lenge det er den sittende ledelsen som skal erstatte disse spillerne.
    Det er ikke valgår i år, det kan fort spille en rolle. I tillegg er jo den jevne sørlending drit lei alt prat om dårlig økonomi i Start, så jeg frykter at politikerne vurderer det dit hen at de ikke har noe å tape på å motsette seg tiltakene.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Det som er farlig her er at dette kan gå utover velferden i kommunen, da blir start skyllebøtta og politikerene i posisjon valgt ut.
    Det handler vel så mye om sin egen eksistens og jobb i politikken.
    Jeg tror kommunen i dag vil tape mer på å hjelpe start enn å utsette skattebetalerne for dårlige tilbud i byen

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Det er jo helt utenkelig at dette kan påvirke velferden i noen merkbar grad. Selv om de hadde tatt hele kostnaden rett på kommunebudsjettet i ett jafs så er det alt for liten sum vi snakker om. Kristiansand har årlig budsjett på ca 4.5 milliarder dvs at dersom du har ei årslønn på 450 000kr er dette som å få ei uventa regning på 700 kroner. Du må ikke degradere fra CB til Grans av den grunn

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Okey hehe 😂

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Sitat Opprinnelig skrevet av EternalSunshine Vis innlegg
    Det er jo helt utenkelig at dette kan påvirke velferden i noen merkbar grad. Selv om de hadde tatt hele kostnaden rett på kommunebudsjettet i ett jafs så er det alt for liten sum vi snakker om. Kristiansand har årlig budsjett på ca 4.5 milliarder dvs at dersom du har ei årslønn på 450 000kr er dette som å få ei uventa regning på 700 kroner. Du må ikke degradere fra CB til Grans av den grunn
    Likevel vil det gå på bekostning av noe annet. Og kommuneøkonomien er jo ikke akkurat på topp fra før, og med nedgangen i oljeindustrien og ringvirkningene derfra så skjønner jeg ærlig talt politikerne godt at de ikke vil prioritere utgiftsposten Start. F.eks 10 lærerstillinger vs hjelpe Start nok en gang er nok for de fleste en no-brainer.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av jbasma Vis innlegg
    Likevel vil det gå på bekostning av noe annet. Og kommuneøkonomien er jo ikke akkurat på topp fra før, og med nedgangen i oljeindustrien og ringvirkningene derfra så skjønner jeg ærlig talt politikerne godt at de ikke vil prioritere utgiftsposten Start. F.eks 10 lærerstillinger vs hjelpe Start nok en gang er nok for de fleste en no-brainer.
    Men hadde ikke kommunen en LANGT storre utlegg i forbindelse med byggingen av Kilden? Kostet ikke den over milliarden og mye var Cultiva-midler? Var det noen som reagerte på det?

Dessuten så er det vel betydelig mye mer penger som kommunen må bruke hvis Start ikke overlever? Da må de ta alle driftskostnadene selv + at de får mye mindre penger i leieinntekter. Kommunen mister endel som kommer gjennom lonna til spillerne/ledelsen(som ble skrevet i brevet til Start). Dessuten så er jo Start mye mer enn bare 11 mannfolk som sparker ball. De driver mye forebyggende arbeid både i utland og lokalt, så det er viktig at folk ikke bare tror at å "redde/hjelpe" Start er å bidra til at spillere skal få mere betalt..

Vi får se. Det blir nok en losning - selv om det ikke blir akkurat slik Start har bedt om..

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Kommunen kan ikke stå med en stadion som ingen bruker. Håper de forstår dette i sammenhengen.
    Bedre med noe enn ingenting.
    Hvis kommunen ikke går med på dette og start skal slite i Obos i 2-3 år. Da er det blitt leiligheter med en flott beplantet bakgård, fontene og grillplass.
    Og det er egentlig ingen dårlig løsning for kommunen

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Men hadde ikke kommunen en LANGT storre utlegg i forbindelse med byggingen av Kilden? Kostet ikke den over milliarden og mye var Cultiva-midler? Var det noen som reagerte på det?
    Jeg synes egentlig ganske lite om sammenlikningen med Kilden. Det er et bygg det kommunene selv har oppført, og som rommer et langt større mangfold av aktiviteter enn Sør Arena som utelukkende er bygget for fotball. Egentlig skjønner jeg veldig godt de som måtte mene at Start har fått nok offentlig hjelp. Start er tross alt en bedrift som omsetter for titalls millioner hvert år, og som er skyld i sine egen økonomiske problemer. Da synes jeg det blir feil å sammenlikne med hva kommunene har brukt på Kilden, som tross alt er et bygg og en institusjon som treffer mye bredere. Jeg håper likevel kommunen hjelper Start. Men det eneste gode argumentet for hvorfor de skal gjøre det er strengt tatt kommunens egeninteresse.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Jeg er ikke helt enig i at sammenligningen med Kilden ikke er så passende. Begge er store kulturinstitusjoner. Begge favner stort i omfang. Mens Start hadde 92.000 besøkende i fjor (ligger an til rundt 71.000 i år), så har Kilden mellom 150.000 og 200.000 besøkende hvert år. Dvs. at Kilden har omtrent dobbet så mange besøkende som Start. Man kan alltids diskutere realiteten i disse tallene, men dette er de offisielle tallene på antall solgte billetter. Kilden rommer et større mangfold av aktiviteter som Stig Hornnes nevner, men jeg er ikke nødvendigvis enig i at det er antall forskjellige aktiviteter som er avgjørende, snarere hvor mange som favnes av de aktivitetene. Jeg er enig i at Kilden nok er en institusjon som treffer bredere, men jeg er ikke nødvendigvis enig i at det er en institusjon som treffer et større omfang enn det Start gjør. Ja, hvis du ser på antall tilskuere akkurat i dag så gjør den det, men jeg mener at man også må ta inn et historisk perspektiv i dette og da nærmer man seg plutselig i antall besøkende.

Når det gjelder økonomi så var tallene fra åpningsåret av Kilden de eneste tallene jeg fant. Kulturhusdriften ble da støttet med 6,8 millioner av kommunen samt 1,5 mill fra fylkeskommunen. Dette er da i tillegg til de 20,8 mill fra kommunen og 96,6 mill fra Staten til drift av Kristiansand Symfoniorkester, Agder Teater og Opera Sør. Dette er da nødvendige midler for at Kilden skal gå i balanse (dvs. de manglet 2,6 mill i støtte).

Hvor mye får andre store kulturinstitusjoner som f.eks. Start og Vipers i støtte av kommunen?

Likevel, når alt kommer til alt, er jeg enig med Stig Hornnes i at det beste argumentet er kommunens egeninteresse. Når operapampene i kommunen skal ha møtet sitt er det vel intet de ønsker å snakke mindre om enn den stygge andungen, ihvertfall ikke nå som det ikke er noe tippeligasølv å sole seg i glansen i. Den beste muligheten til å få noe ut av dette er å få politikerne til å se økonomien i det. Skal man avslå forespørselen og risikere alle inntektene, eller skal man redusere inntektene noe og sikre seg videre inntekter?

PS! Eventuelle tapte inntekter for kommunens del her vil ikke gå ut over antall lærere, eller antall sykehjemsplasser eller lignende. Dette tilhører vidt forskjellige budsjetter og må dekkes opp uavhengig av hverandre. Derfor vil man aldri få en "10 lærerstillinger vs IK Start" problemstilling. Eneste måten man får det på er politikerpropaganda.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Sitat Opprinnelig skrevet av Swans Till I Die Vis innlegg
    PS! Eventuelle tapte inntekter for kommunens del her vil ikke gå ut over antall lærere, eller antall sykehjemsplasser eller lignende. Dette tilhører vidt forskjellige budsjetter og må dekkes opp uavhengig av hverandre. Derfor vil man aldri få en "10 lærerstillinger vs IK Start" problemstilling. Eneste måten man får det på er politikerpropaganda.
    Det er vanlig at penger flyttes mellom budsjetter for å få økonomien til å gå opp i en kommune, er det ikke?

Junior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Swans Till I Die Vis innlegg
    ....
    Kommunen opererer vel med budsjettmessige sektorer. Kan det da være at den evt. reduserte leieinntekten fra IK Start faller bort fra eksempelvis sektoren "Drift idretts anlegg", slik at de manglende millioner må dekkes inn ved enten å a) redusere tilbudet innen sektoren eller b) øke leien fra andre aktører.
    Om så er tilfelle kan jo det føre til en tøffere hverdag for alle andre brukere av kommunens idrettsanlegg, i praksis de andre klubbene i byen. Antar det vil være svært vanskelig for politikerne å ta en slik avgjørelse, vi vet jo at kommunen ikke har disse pengene, de må tas fra andre steder.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Som du sier så vil det jo nødvendigvis føre til en form for redusert tilbud, å øke leien for andre tror jeg er uaktuelt. Om reduksjonen gjøres i utvikling av nye anlegg eller drift/vedlikehold av eksisterende anlegg vet jeg ikke. Poenget mitt er at det ikke vil gå ut over antall lærere...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Kast ut leietakerne og omgjør til omsorgsboliger med flott bakgård slik at de demente er i trygge omgivelser.
    Det er ihvertfall mitt geniale forslag om jeg var økonomi ansvarlig i kommunen 😉

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Kast ut leietakerne og omgjør til omsorgsboliger med flott bakgård slik at de demente er i trygge omgivelser.
    ��
    Er vel kun uniformen som må byttes, ellers forsetter alt som før ��

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •