Vis avstemningsresultater: Hvem håper du blir med oss ned?

Stemmere
3. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen
  • Bodø/Glimt

0 0%
  • Tromsø

0 0%
  • Lillestrøm

2 66,67%
  • Stabæk

1 33,33%
  • Aalesund

0 0%
Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 43
    Senior Member
    Ble medlem
    May 2013

23. Seriesrunde: IK Start - Aalesund

Får vel opprette en kamptråd for morgendagens oppgjør i tilfelle noen skulle forville seg inn på forumet her

Ligaens nest dårligste lag skal altså besøke byen vår og vi er utrolig nok favoritter på oddsen. Start har bare egen selvrespekt å kjempe for mens AaFK fortsatt har greie muligheter til å berge plassen.

AaFK står med 7-25 i målforskjell på bortebane og er således et elendig bortelag. Vi står med 10-27 på hjemmebane. Det sier vel egentlig alt om kvaliteten på lagene som møtes i morgen.

AaFK har Godset, Enga og Odd i de tre neste kampene. Kun seier er godt nok for dem. Dette høres perfekt ut. Dårlig bortelag som må fremover samtidig som de er svake i lufta og dårlige til å forsvare seg mot kontringer. Hva mer kan vi be om?

Ble antydet på fotballradion at Salvesen får ny kamp som indreløper. Jeg må helt ærlig innrømme at jeg ikke ser Salvesens store potensial i den rolla, men vi får nå se.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av EternalSunshine Vis innlegg
    Jeg må helt ærlig innrømme at jeg ikke ser Salvesens store potensial i den rolla, men vi får nå se.
    Salvesen har enkelte gode indreløperferdigheter. Han er flink uten ball, kommer til sjanser og virker å ha bra løpsstyrke. Men han har vært veldig variabel i pasningsspillet sitt og har også mange enkle balltap selv om det skal sies at han også glimter til med detaljer på høyt nivå. Slike enkle tekniske feil er skjønnhetsfeil å regne i angrepsposisjon, men blir fort katastrofale på egen banehalvdel.

Det er mulig Salvesen kan bli en bra indreløper. Men det kan jo de fleste. Hans spisspotensial er sjelden vare. Og det er i mine øyne et utrykk for ekstremt dårlig dømmekraft om Start velger å omskolere ham.

Jeg skulle veldig gjerne sett Sandnes i indreløperposisjon. Han uttaler til en lokalavis før kampen mot gamleklubben at han trives best i indreløperrollen, og jeg skulle gjerne sett Sandnes og Nwakali på hver sin side av Segberg. Han uttaler videre at han ikke har hørt fra Start vedrørende forlengelse av kontrakt.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Aalesund har faktisk dårligere målforskjell på bortebane enn det vi har hjemme. Det er en prestasjon i seg selv av Ålesund.(7-25 i målforskjell mot vår 10-27)

Men jeg husker vi møtte Glimt og Vif som også hadde utrolig lite poeng borte(før de møtte oss). Men vi tapte vel 1-4 for Glimt og 2-4 for enga, og ble vel feid av banen, slik at jeg vil aldri utrope Start som noen favoritt som oddsen sier. Ja, det er mulig at Start kan slå Aalesund, fordi Aalesund er et dårlig fotballlag og enda enda dårligere bortelag. Men jeg vil aldri hevde at Start er favoritter likevel, fordi Start er så dårlige at selv et ikke alt for godt obos lag feier oss av banen(jamfør cupkampen mot Ulf).

Aalesund er i en posisjon hvor nesten seier er forventet av dem.(gitt motstanden og tabellposisjonen) Tviler også på at de undervurderer oss. Men der de normalt har stor respekt for hjemmelagene i tippeligaen kommer de til å ha 0 respekt for Start. Dette har med psykologi å gjøre. For hvem har vel respekt for et lag som ikke har vunnet på over et år?. De kommer til ha en veldig tro på 3 poeng som de normalt aldri har på bortebane i tippeligaen. Fotball har mye med kvalitet og gjøre, men psykologi og respekt for en motstander spiller også veldig mye inn.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Starts lag:

Opdal
    Skogmo, Gummi, Heikkilä, Robstad
    Nwakali, Segberg, Johnson
    Wichne, Antwi, Børufsen

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Dette må være den kampen hele sesongen hvor vi faktisk kan "tro" på tre poeng. Et AAFK i "fritt fall" som også mangler tre viktige spillere som er forventet å være i eller rundt førsteelleveren.
    Ved seier i dag kunne man håpe på en opptur og flere seiere, men dessverre møter vi RBK på bortebane i neste runde og da er det nok tilbake igjen til 0-poengere.

Men, i dag har jeg faktisk tro på en mulighet til å bryte rekken og gå opp til 12 poeng! Bare 8 poeng bak neste lag og 9 poeng opp til kvalik dersom Stabæk taper mot RBK. 9 poeng! Det er bare tre seiere det...lett!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Ja å troen ble sterkere når man leste at Pedersen har vært mye borte denne uka 😉
    Klarer start å gjøre fredagen til en fest!!

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2013
    Tror jeg hadde valgt Johnson sentralt, Sandnes som venstre indreløper, Antwi som høyrekant og Salvesen på topp

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Jeg tror også at sjansen for at vi går gjennom tippeligaen 2016 uten seier øker betydelig hvis vi ikke skulle vinne i dag. Vi møter det dårligste laget som vi kan møte i tippeligaen på hjemmebane.

Vi er forresten ajour med Os sin rekord fra 1975 nå.(41 år siden) Den gangen spilte Os 22 seriekamper(hel sesong) uten seier(færre lag og kamper den gangen). Vi har nå allerede tangert den rekorden med 22 seriekamper uten seier.

Men mye større prestasjon av en lag som Start å klare dette. Os er tross alt en miniputt. Start er en stor by, og en stor klubb med en av de beste stadionene, og med det beste fotballklimaet landet har å by på. Start sin prestasjon er på et helt annet nivå.

Og rekorden med antall kamper uten seire har vi allerede...og ikke så alt for mye snakk om å sparke treneren heller. I Start er det umulig mulig.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Til og med Frankieboy har forlatt det synkende skipet...

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2013
    Forferdelig start på kampen. Ser ut som spillerne var på byen i natt! Håper virkelig de slipper baklengs før hangoveren er over....

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stormchaser Vis innlegg
    Til og med Frankieboy har forlatt det synkende skipet...
    Synkende skip?. Laget er på havets bunn allerede.

Dette ser ut til å bli akkurat som jeg hadde regnet med. Selv et redusert Aalesund på hjemmebane med en elendig bortestatisikk klarer Start å få til å se ut som et topplag....Aalesund skulle hatt straffe etter 3 min og det er utrolig at de klarer å bomme på åpent mål. I tillegg hadde de et skudd i farlig posisjon som gikk rett utenfor. Altså 3 gode sjanser allerede etter 7-8 min... Aalesund for alle penga med andre ord. Start har ikke hatt noe som helst å skrive hjem om. Start er akkurat så dårlige som tabellen og antall seire tilsier...så langt.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Mål til Start!. Selvfølgelig måtte det være et langskudd. 25+ meter og litt spiss vinkel. Godt skudd, men selvfølgelig skal keeper ta den.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Målet bør i alle fall øke sjansen for seier og trua....så for vi se om det holder inn da....har mine tvil...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Borkis Vis innlegg
    Forferdelig start på kampen. Ser ut som spillerne var på byen i natt! Håper virkelig de slipper baklengs før hangoveren er over....
    2 gule etter ti minutter for våre mest
    " erfarne " 😀
    De vil mye på feil måte

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    2 omgang har knapt startet også er Aalesund nære 1-2 allerede.....samme gamle leksa med andre ord....

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Der var det 1-2 ja.....er en vits detta laget. For stå totalt umarkert og heade inn 1-2. At de aldri lærer!.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Flaks at vi leda til pause....der ligger vi under 1-3. Bisart dårlig detta laget.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2013
    Er det virkelig mulig ?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Føler jeg har sett detta før... Må være drømmen for alle lag som sliter å få lov til å møte Start

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2013
    Dette hadde jeg ikke trodd jeg skulle si, men nå er det altfor flaut. Bli kvitt Pedersen umiddelbart!!!! Nå er det ikke fler unnskyldninger. Vi hadde vel hatt ca18 poeng med Mjelde

Lignende tråder

1. 11. Serierunde: AALESUND - START (kamptråd)
    By Frankieboy in forum Kamptråder
    Svar: 31
    Siste innlegg: 05-17-2016, 12:01
  2. Treningskamptråd: Start - Aalesund (La Manga)
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 24
    Siste innlegg: 02-25-2015, 20:45
  3. 27.Serierunde: START - AALESUND (kamptråd)
    Svar: 40
    Siste innlegg: 10-21-2014, 10:18
  4. 4.Serierunde: AALESUND - START (kamptråd)
    Svar: 48
    Siste innlegg: 04-24-2014, 10:35
  5. 21. Serierunde: Aalesund - Start (kamptråd)
    Svar: 38
    Siste innlegg: 08-26-2013, 13:44

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •