Vis avstemningsresultater: Hvem håper du blir med oss ned?

Stemmere
3. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen
  • Bodø/Glimt

0 0%
  • Tromsø

0 0%
  • Lillestrøm

2 66,67%
  • Stabæk

1 33,33%
  • Aalesund

0 0%
Side 2 av 3 FørstFørst 123 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 43
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Sitat Opprinnelig skrevet av Borkis Vis innlegg
    Dette hadde jeg ikke trodd jeg skulle si, men nå er det altfor flaut. Bli kvitt Pedersen umiddelbart!!!! Nå er det ikke fler unnskyldninger. Vi hadde vel hatt ca18 poeng med Mjelde
    Ikke overbevist om at Mjelde heller kunne reddet dette laget fra nedrykk, men overbevist om at vi hadde vært bedre

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    7-25 i målforskjell stod detta laget med på bortebane. Og det sier vel alt om hvor elendige Aalesund er. Og vi ligger under 1-4. Kan virkelig en trener overleve noe sånt noe etter 23 kamper spilt i sesongen uten en seier?. I så fall må IK Start være en vernet bedrift.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2013
    1-4 hjemme mot nestjumbo. Jaja, kunne visst bli flauere, man får bare le av det. Det er så tragisk at det skulle vært umulig

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Men hva forventer man av et lag der selv Benny Hill hadde fått latterkrampe av forsvarspillet. Og målet vi scorer på selvsagt et heldig langskudd, for vi klarer knapt å skape noe på annet vis.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av bosve Vis innlegg
    I så fall må IK Start være en vernet bedrift.
    Ja og de vil til og med ha penger fra kommunen til å fortsette.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Dette blir jo bare verre og verre.

I dag hadde vi virkelig stang inn. AaFK kunne fått straffe på 0-0, Robstad skulle opplagt vært utvist og vi scorer på en keepertabbe.

Med marginene med oss klarer vi altså 1-4 hjemme mot et svekket AaFK.

Men at AaFK skulle snu denne kampen ble ganske opplagt i pauseintervjuet med Steinar. Den passive holdningen han utstrålte og det defensive budskapet han kom med bar bud om hva som ventet.

Lerkendal neste. Det blir så stygt som RBK gidder å gjøre det.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stormchaser Vis innlegg
    Ja og de vil til og med ha penger fra kommunen til å fortsette.
    Ja, en gang bør det bli slutt med å bare få

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Hvis ingen går fra stillingen sin nå er det voldtekt av klubben.
    Det er grenser og Brandsdal kan peke så mye han vil på tall og desimaler han vil

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Hvis ingen går fra stillingen sin nå er det voldtekt av klubben.
    Det er grenser og Brandsdal kan peke så mye han vil på tall og desimaler han vil
    Klubben har blitt voldtatt i majoriteten av kampene i år....

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg har sett alt av kamper i år på tv, frem til TV2 kuttet tilgangen, samt dagens kamp på Zebra.

Jeg ser at vi er drit dårlige, for resultatene taler for seg selv. Men om man skulle rangert problemene, hva mener dere er de største problemene?

Her er min liste:

1 - Fysikk/duellstyrke
    Vi har for mange for lette spillere som blir dyttet vekk for lett. Slik blir det nødvendigvis når vi har mange unggutter, men det må gjøre vondere å spille mot Start. Vi har ikke en eneste spiller i stallern over 1,90. Ikke har vi hentet de, og ikke får vi de frem internt heller. Nordheim og Larsen sentralt bak til neste sesong kan hjelpe?

2 - Taktisk forstøelse /løpsstyrke
    Det å vite hvor man skal være og komme seg dit raskt nok. Midtstoppere rygger helt inn, og backer som heller ikke kommer opp i når innlegg slås. Er løpskapasiteten tilstrekkelig? Om vi hadde klart å komme opp i motstanderen, er vektforskjellen 10-15 kilo i vår dissfavør, så det hjelper vel ikke så mye?

3 - Løpsstyrke generelt
    Vi har sluppet inn 17 mål på de siste 15 min på 23 kamper. Det er ikke bra. Mange mål i mot ila det siste kvarteret, er normalt en indikator på manglende løpskapasitet.

4 - Ferdigheter med ball
    Jeg føler ikke dette er hovedproblemet. Det er mange som kan håndtere en ball, men valgene er jevnt over dårlige.

5 - S. Pedersen
    Han har ikke fått til noe som helst. Er det nok nå?
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Alt dette bunner i for ung stall og mangel på menn og erfaring, kort fortalt.
    Brandsdal trodde han kunne gjøre sirkus av 4 tannpirkere og 2 loff

Member
    Ble medlem
    May 2014
    Kjøreplan for ledelsen i IK Start for resten av sesongen:

1.
    Spark Pedersen. Få inn en annen trener (det spiller knapt nok noen rolle hvem det er) for resten av sesongen, hvis eneste jobb skal være å forberede spillerne på neste sesong. Det eneste positive med denne sitausjonen er at vi kan begynne oppkjøringen til Obos allerede nå.

2.
    Gi alle spillerne på utgående kontrakt (unntatt Segberg) beskjed om at de ikke kommer til å spille en eneste kamp resten av denne sesongen. Heller ikke på reservelaget. De må få muligheten til å bruke tiden sin på å finne nye arbeidsgivere. Resten av Tippeligaen 2016 må brukes som en utviklingsarena av de spillerne som skal være med videre.

3.
    Lei inn en person med lang administrativ erfaring fra mindre, men velykkede klubber, i utlandet. La denne personen få fri tilgang til alle ressurser i klubben resten av denne sesongen, og gi vedkommende så gode arbeidsforhold som mulig for å kunne gjennomføre en grundig revisjon/analyse/DD av hvordan klubben har blitt drevet de siste ti årene og spesielt i dag. Dersom styret i Start velger rett mann, vil en slik analyse langt på vei legge grunnlaget for oppsigelser og nyansettelser i administrasjonen, og kanskje til og med i trenerteamet i klubben. Ingen i klubben bør fredes.

Vel, vel... bare et par ideer jeg fikk i farten. Kommer sikkert på mer etterhvert. Start: Si i fra dersom dere trenger noen til å lede disse prosessene, så stiller jeg gjerne.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    2 - Taktisk forstøelse /løpsstyrke
    Det å vite hvor man skal være og komme seg dit raskt nok. Midtstoppere rygger helt inn, og backer som heller ikke kommer opp i når innlegg slås. Er løpskapasiteten tilstrekkelig? Om vi hadde klart å komme opp i motstanderen, er vektforskjellen 10-15 kilo i vår dissfavør, så det hjelper vel ikke så mye?
    Dette er vel det største problemet. Et forsvar som ikke har taktisk forståelse nok til å både jobbe sammen, dekke trusler, og komme opp i riktig press. Altfor ofte kommer det upressede innlegg til umarkerte spillere i boksen. Vi har scoret i 14 av 22 kamper, altså gått målløse av banen rundt 1/3 av kampene. Hadde vi tapt alle kampene uten å score mål hadde jeg skyldt på angrepet. Siden vi derimot må score minst to, helst fem mål for å vinne kamper sier det seg selv at det blir altfor vanskelig. Forsvaret er vår akilleshæl og har vært det lenger enn denne sesongen.

3 - Løpsstyrke generelt
    Vi har sluppet inn 17 mål på de siste 15 min på 23 kamper. Det er ikke bra. Mange mål i mot ila det siste kvarteret, er normalt en indikator på manglende løpskapasitet.
    Dette er mer som Steinar sier etter kampen, mer et resultat av at forsvaret har sluppet inn et mål eller to allerede, som gjør at laget må fremover og derfor åpner seg bak. Dette har ikke med løpskapasitet å gjøre slik jeg ser det, men heller situasjoner tidlig i kampen som påvirker spillet de siste 15 minuttene.

5 - S. Pedersen
    Han har ikke fått til noe som helst. Er det nok nå?
    Absolutt ikke. Vi har allerede rykket ned til Obos, og da vil jeg heller ha Steinar der og se om han kan utvikle seg i klubben enn å betale "ventelønn" til han og hente inn en ny. Å sette inn Bård har vi forsøkt før og vi så hvordan det gikk. Vi har ingen i klubben som kan overta, så da er det bedre å ha Steinar der i hvert fall et stykke ut i neste sesong.
    At noen andre kan overta spillersøk og bestemme overganger derimot, det er jeg for. Med få unntak har Steinar hentet fra nestøverste hylle og det ser vi resultatet av. Vi har ikke signert noen etablerte spillere på Tippeliganivå, med mulig unntak av Tapio. Det virker rett og slett ikke som om Steinar ser forskjell på Obos og Tippeliga, siden han henter spillere han kjenner fra tiden i Jerv.

Tipset mitt om 9 poeng opp til kvalik ser ikke akkurat ut å slå til, men sånn er det. Jeg er ikke frustrert faktisk. Ikke skuffet engang. Jeg har vel, som resten av de som ikke møtte på Sør Arena i dag, allerede gitt opp denne sesongen. Om ikke vi får en seier i år så gjør det ingenting. Sluttresultatet er det samme, vi spiller i Obos neste år. Vi vil derimot inneha en uslåelig verdensrekord

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg orker ikke starte å analysere hvorfor ting er som de er akkurat nå. Eneste jeg gidder slå fast er at det ikke er en enkeltstående grunn til at vi er så dårlige som vi er. Det er mange ulike årsaker. Resultatet er at klubben uke etter uke blir ydmyket på nytt, og stort sett alt som var av stolthet er borte. At vi klarer å tape 4-1 hjemme mot bunnkollegaen Aalesund sier jo sitt. Og måten vi avslutter kampen på viser at spillerne ikke har respekt for verken klubben eller publikum.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Pål Jørgensen sa i FVNs sending etter kampen at det er fryktelig vanskelig å vurdere kvaliteten på spillerne. Hvor mye er kvalitet og hvor mye er mentalt? Synes Jørgensen har et poeng der. Det er vanskelig å vite hvor dårlig spillerne egentlig er. Min mening er dog at Steinar er veldig langt unna å utnytte potensialet i troppen.

Enig i at vi mangler litt fysikk, duellkraft og luftstyrke. I så måte er det jo merkelig at DeJohn er på benken, men jeg synes faktisk ikke det er hovedproblemet. Onefootball.com sier Start har vunnet 1095 av 2199 dueller som ikke er helt galt.

Men Mos sin gigantsjanse er litt for typisk. Se posisjonering her. Var ikke noe gigantisk kontringsmulighet heller, men vi ligger så elendig posisjonert at vi ber om trøbbel.

Her er jo også en klassiker fra kampen mot Glimt.

Bildene er altså sånn:
    # 9 meter inn på egen banehalvdel får Glimtspilleren slå opp helt upressa
    # Glimtspilleren får lov til å ta imot ballen helt upressa og løpe nedover
    # Vi har endelig kommet opp i press, idet Glimtspilleren kan slå inn og vi ser allerede det gigantiske rommet Glimts nummer 9(Alexander Jakobsen) truer
    # Bare et mellombilde
    # Avslutningsøyeblikket. Denne gangen ble det ikke mål takket være en flott redning av Opdal

Dette er ikke i en klar kontring engang. Det er bare vi som slipper til Glimt ekstremt lett. Jeg synes den sjansen er ganske så vanlig. Det er tidlig i kampen også.

Merk også at Jakobsen er med på det første bildet med Børufsen noen meter bak. Her er ett nytt bilde like etterpå (mellom bilde 1 og bilde 2 tidsmessig) med ballen i lufta. Har markert ballen med rødt. Det bildet viser det enorme rommet Jakobsen har. Fremfor den lange ballen opp til Trond Olsen(han som mottar på kant) kunne altså Jakobsen blitt spilt opp i mellomrommet. Ville blitt farlig da også.

I angrep synes jeg vi ofte er utrolig dårlige til å ta kontringsmuligheter, men det er vanskelig å finne bilder av siden det ikke er med i høydepunktene hver gang en av Starts midtbanespillere dreper et angrep og spiller på tvers og bakover.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Må legge til at jeg synes Start får null og niks ut av de offensive backene sine. Robstad har knapt skapt noe som helst. Han står med 1 assist og that's it. Ikke mange innlegg han har kommet til heller. I forhold til Vikstøl som er bedre defensivt og bedre til å spille opp bakfra så er vi trolig svekket på venstrebacken. Vikstøl skapte mer farligheter med mindre risiko. På høyresida er det jo også dødt. Skogmo er flopp deluxe. Ingenting offensivt og svakt defensivt.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av EternalSunshine Vis innlegg
    Min mening er dog at Steinar er veldig langt unna å utnytte potensialet i troppen.
    Det er nok godt mulig spillermaterialet ikke hadde vært godt nok til å holde plassen uansett. Likevel, å ikke vinne en eneste kamp hele sesongen er ufattelig. Jeg nekter å tro at spillerne er SÅ dårlige. Da er eneste andre konklusjon det du skriver.

Jeg lurer imidlertid på hva som blir konsekvensen av dette internt. Det virker lite trolig at Steinar blir sparket, noe som er smått utrolig med tanke på resultatene. Likevel må vel til og med ledelsen forstå at det må foretas grep. I den grad vi hatt sett utvikling i laget er det av negativ karakter.

Noen eksterne konsekvenser er likevel ganske åpenbare. Nedrykket er allerede klart. Og antall solgte sesongkort neste år kommer garantert til å stupe. Med den sinnsyke rekken av elendighet tror jeg vi får se elendige tilskuertall hele neste sesong, med mindre noe spesielt skjer. Det betyr enda et innteksfall på toppen av de 10 millionene i andre tapte inntekter. Vi må få presentert en troverdig sportslig satsning snart, jeg tror det er det eneste som kan redde klubben.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Det rare her er jo at mange ønsker å fortsette med Pedersen. Og eneste argumentet de har å komme med er jo økonomi. Så dårlige som vi er nå der vi blir slaktet av det ene bunnlaget etter det andre selv på hjemmebane(Aalesund og Glimt), så frykter jeg faktisk at vi kan risikere og havne på nivå 3 hvis vi fortsetter med Pedersen. Og vi har jo spilt mot lag i Obos i cupen også, og det gikk jo akkurat like dårlig.

Som spiller likte jeg Pedersen. Og innsatsen hans på banen var sjelden mangelvare. Men som trener var jeg skeptisk, fordi han hadde så lite erfaring. Men når han først ble valgt synes jeg det var modig, men samtidig skjønte jeg at klubben måtte gamble litt siden økonomien var dårlig, og at han tilsynelatende fikk det til bra i Jerv og var sørlending som kunne gi ny entusiasme på sørlandet.

Men nå har nok vært nok en stund allerede. Her er mine hovedgrunner til at jeg ikke ønsker Pedersen med videre:

1 0 tippeligaerfaring.

2 Sesongen med Jerv som er hovedgrunnen til at han ble hentet er plukket fra hverandre(middels trener som Sandstø gjør det bedre selv om flere av deres beste fra i fjor er borte). Så selv på nivå 2 har han ingen ting å vise til i norsk fotball. Og selv på dette nivået har en lite erfaring.

3 Virker for meg som han ikke har temperament nok og blir for snill. Selv om han taper stort viser han aldri noen emosjoner. Virker som om han ikke bryr seg noe om han blir pissa på. Dessverre tror jeg også alt for mange av spillerne heller ikke bryr seg nok. Og spillerne liker Pedersen fordi han duller med de og ikke setter noe krav. Vi hadde noen spillere/trenere tidligere som viste litt temperament/vinnervilje og da var vi gode, i Hæstad/Nordlie blant annet.

4 Pedersen og hans prosjekt svekker engasjement fra sponsorer og tilskuere.

5 Selv en temmelig dårlig trener hadde klart å fått til noen seiere med laget han disponerer. 23 strake kamper uten en seier er skrekkelig. Og at vi i tillegg blir feid av banen på hjemmebane mot bunnlag gjør det enda verre.

6 0 fremgang.(mer tilbakegang) Selv de mest banale som enkle markeringer klarer han ikke å får gjort noe med, og det samme gjentar seg til det kjedsommelige. Flere stortap nå enn det var på starten av sesongen. Veldig lite som tyder på at det skal snu.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Man kan saktens diskutere spillernes kvalitet. Opdal berører forsåvidt samme tema når han tar til orde for å erkjenne at dette faktisk er nivået laget ligger på tiden.

Steinar P er nådeløs mot spillerne etter kampen, og påpeker at det er for mange spillere som ikke leverer til den standard som kreves for å vinne kamper i eliteserien. Det er vanskelig å være uenig med ham i det.

Samtidig sliter jeg veldig med å se at de individuelle prestasjonene mot Ålesund lå spesielt tilbake for det som har vært vanlig utover denne sesongen, og som således må antas å være spillernes normalnivå. Man kan kanskje innvende at Gummi og Segberg svekket laget som andrevalg, og at Robstad som normalt sett pleier å prestere stabilt tilfredsstillende, hadde en nattesvart dag på jobben. Men resten av gutta er vel akkurat der de pleier å være?

Antwi jobber og sliter, men får lite til. Wichne løper opp og ned langs vingen, viser god nærteknikk de få gangrene han får ballen, men klarer ikke å komme ordentlig inn i kampen. Johnson ligger der som en duplikat, stasjonær sentral midtbanespiller uten å gjøre særlig ut av seg hverken offensivt eller defensivt. Børufsen krummer nakken og forsøker uten helt å få det til. Skogmo havner i knestående hver gang han utfordres, og Heikkila sliter både i duellspill og plasseringer. Bakerst er det lite å utsette på Opdals bidrag, og Nwakali er tilbake som lagets stjerne etter en nulldag i Bodø. Dette er oppsummeringen etter Start-Ålesund, og den passer i mine øyne nesten like godt for alle Starts seneste kamper. Og ser man på Fevennens spillerbørs får man jo samme inntrykket. Det er vel kun Robstad som får vesentlig lavere børskarakter enn det som har vært snittet denne høsten.

Og dette er i mine øyne noe av kjernen i problemet. Det er spillere på laget som plukkes ut til førstelaget uke ut og uke inn som ikke leverer prestasjoner på den standard som kreves for å vinne kamper i eliteserien. Så kan man kanskje hevde det gjelder dem alle med et par hederlige unntak. Men i mine øyne er det helt åpenbart at det er enkelte spillere som utmerker seg ekstra negativt, og som ikke leverer i nærheten av standarden som kreves. Og selv om klubben muligens ikke har spillere på benken som har standarden inne, så finnes det i det minste spillere som har prestert vesentlig bedre enn dem som alltid leverer lavmål.

Start mangler kvalitet i troppen. Og Steinar P får ikke noen verdens ting ut av spillernes potensial. Det er åpenbart. I mine øyne er også laguttaket med på å senke slagkraften vesentlig. Og da blir det bekmørkt.

Ellers ble jeg tatt litt på senga av Starts inngang mot Ålesund. Der man i Bodø gikk ut i noe som minnet om tradisjonell, trøndersk 4-3-3, lå midtbanetrioen på linje i lengderetningen mot Ålesund, med Segberg som bakerste mann, Johson sentralt og Nwakali i mellomrommet, mens stopperne la seg bredt. Jeg har ikke sett Start spille slik før. Jeg har faktisk ikke sett noe lag spille slik siden Rune Skarsfjords Brann i 2013. Man gir bort enorme rom sentralt i banen, og kompenserer for stoppernes manglende evne til å spille fri bakfra med å dytte ned midtbanespillere, som spiller fri stopperne. Som da blir ballførerer i møte med andre pressledd i stedet for første, og dreper hvert angrep med dårlig valg og bedritne pasninger. Så hva i herrens navn er poenget med den strategien?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Kanskje Pedersen bør se at spillere han hentet ikke har den evnen ennå.
    Noen vil heller aldri få evnen som skogmo.
    Det er ett stykke fra ski stadion til TL.
    Og med den tynne utviklingstaben til Start lurer jeg på om de i det heletatt kan kalle seg toppfotball!
    De bruker heller en halv million på Antwi enn en spillerutvikler stilling.
    Det er ingen som har tatt merkbare steg som synes utad. Det er unikt men ikke overraskende

Lignende tråder

1. 11. Serierunde: AALESUND - START (kamptråd)
    By Frankieboy in forum Kamptråder
    Svar: 31
    Siste innlegg: 05-17-2016, 13:01
  2. Treningskamptråd: Start - Aalesund (La Manga)
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 24
    Siste innlegg: 02-25-2015, 21:45
  3. 27.Serierunde: START - AALESUND (kamptråd)
    Svar: 40
    Siste innlegg: 10-21-2014, 11:18
  4. 4.Serierunde: AALESUND - START (kamptråd)
    Svar: 48
    Siste innlegg: 04-24-2014, 11:35
  5. 21. Serierunde: Aalesund - Start (kamptråd)
    Svar: 38
    Siste innlegg: 08-26-2013, 14:44

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •