Vis avstemningsresultater: Hvordan går det i Trondheim?

Stemmere
3. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen
  • Rosenborg vinner med 5 mål eller mer...

1 33,33%
  • Rosenborg vinner med mellom 2 og 4 mål

2 66,67%
  • Rosenborg vinner knepent

0 0%
  • Det blir uavgjort

0 0%
  • Tidenenes fotball-bombe - Start VINNER!!

0 0%
Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 36
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

24. Serierunde: ROSENBORG - START (kamptråd)

TID: Søndag 18.september kl. 2000
    STED: Lerkendal Stadion

TABELLEN
    1. Rosenborg. 23__ 17-5-1___52-16__56 poeng
    16. Start....... 23__ 0-9-14___18-48__9 poeng

ROSENBORG BALLKLUBB
    Om det er en stor luke mellom Start og nest-siste lag i Tippeligaen, så er det enda større luke mellom Rosenborg og Odd, som ligger som lag nummer 2 på tabellen. Med 15 poengs margin kan i praksis Rosenborg avgjøre det hele med seier mot Start og Odd-tap. Da er det utrolige 18 poeng ned til Odd - med 6 kamper igjen å spille. Det er lenge siden et lag har vunnet med en slik margin. Det er bare å gratulere Kåre Ingebrigtsen og laget fra Trondheim. Denne sesongen har de utklasset alle andre, og det er ting som tyder på at vi går inn i en ny periode med stor RBK-dominans i Norsk fotball - dessverre!

I tillegg til seriegull så er laget også klart for kvartfinale i cupen og med kamp borte mot Tromsø førstkommende onsdag er det veldig sannsynlig at den kampen vil bli prioritert denne uken. Seriegullet er i boks og det er helt klart at Rosenborg ønsker å ta the double - akkurat som i fjor, og dermed vil man helt klart sende et uthvilt og toppet lag til Tromsø onsdag kveld. I tillegg har laget en kamp mot Molde neste helg, så det er stor sannsynlighet for at det blir et sterkt redusert lag som sendes på banen mot Start. Problemet - for Start - er at selv reservene til Rosenborg er så sterke at de trolig hadde gått rett inn på Starts lag alle mann.

Christian Gytkjær er lagets toppscorer med 16 scoringer - kun 2 færre enn det hele Start-laget har scoret denne sesongen. Jonas Svensson har flest assist (8) mens Fredrik Midtsjø har 6 målgivende.

Det er umulig å vite hvordan RBK kommer til å stille i denne kampen, men det blir helt klart store endringer fra forrige kamp.

RBK startet med disse i forrige seriekamp borte mot Stabæk : (4-3-3)

A. Kwarasey

J. Svensson
    T. Reginiussen
    H. Eyjólfsson
    A. Gersbach

M. Jensen (C)
    A. Konradsen
    F. Midtsjø

E. Rashani
    C. Gytkjær
    M. Stamnestrø

ROSENBORG's 5 SISTE KAMPER:
    18 august: Austria Wien - Rosenborg 2-1 (Europa League Kvalik)
    21 august: Brann - Rosenborg 1-1 (serie)
    25 august: Rosenborg - Austria Wien 1-2 (Europa League Kvalik)
    28 august: Rosenborg - Tromsø 3-1 (serie)
    11 september: Stabæk - Rosenborg 0-2 (serie

PASS PÅ DENNE SPILLEREN
    Det er vanskelig å vite hvem som spiller her, men jeg vil tro at de fleste i forsvaret beholder plassene. Dermed vil jeg trekke fram Jonas Svensson. Høyrebacken har 8 målgivende så langt i serien og er definitivt en av de beste i sin posisjon. Alltid med framover, men med hurtighet til å komme raskt tilbake. Han blir en utfordring for Starts vensteside.

IK START
    Hos Start er det igjen flere faste som er ute og det antydes at vi starter med disse på Lerkendal: (4-4-1-1)

----------------------------------Håkon Opdal--------------------------------

Jens Skogmo---Tapio Heikkila-Gudmundur Kristjansson---Henrik Robstad

Eirik Wichne----Erlend Segberg----Chidiebere Nwakali----Espen Børufsen

-------------------------------Lars-Jørgen Salvesen---------------------------

-----------------------------------Dennis Antwi--------------------------------

I FARESONEN
    Nå har vi spilt endel kamper og spillerne begynner å samle opp gule kort. Her er en oversikt over hvem fra Start og vår neste motstander som er i faresonen for å miste kampen i neste runde. Vår neste kamp spilles hjemme mot Haugesund søndag 25 september kl 1800. Haugesund spilte fredag kl.1900 og fikk ingen gule kort på spillere i faresonen.Disse mister Start - Haugesund om de får gult kort denne runden:

Haugesund:
    Haugesund spilte fredag og har ingen karantener foran kampen mot Start.

Start:
    Robert Sandnes
    Gudmundur Kristjánsson
    Rolf Daniel Vikstøl
    Espen Børufsen

NOEN TANKER TIL SLUTT
    Etter 23 serierunder skiller det utrolige 47 poeng mellom disse klubbene. Det betyr at RBK i gjennomsnitt har tatt mer enn 2 poeng mer enn Start i hver kamp de har spilt denne sesongen. Rosenborg har 66 mål bedre i målforskjell. Dette er sensasjonelle tall og viser bare hvilken klasseforskjell det er på disse to lagene denne sesongen. Når Start så skal til Trondheim, så er det ikke rart at man får 22 ganger innsatsen tilbake om man satser penger på Start. Ser man så at det er over 14 måneder siden Start har vunnet en kamp i Tippeligaen så tviler jeg på at jeg skal satse noen av pengene mine på Start-seier. Da vil jeg heller gi dem til kollekten i Start-gudstjenesten som Paul Richardsen skal ha. Da går pengene til Start Life Support - noe som er mye bedre enn at de går til et bettingselskap.

Starts nedrykk er et faktum. Det er 14 poeng opp til kvalikplassen så å tro på at Start skal klare det blir bare latterlig. Da er det bare å erkjenne at vi denne sesongen ikke var gode nok, og heller begynne å forberede seg på spill i OBOS-ligaen i 2017. Dermed mener jeg at vi må prioritere spillere vi vil ha med framover, og la disse få verdifull erfaring fra Tippeligaen. Det er ikke noe poeng å la spillere som ikke har en fremtid i Start, få spilletid i de resterende kampene. Det er mange spennende unggutter i Start, og jeg ser heller at noen av disse får bli med på kampene og gjerne få noen minutter mot slutten. Det vil garantert motivere dem og det vil gi dem verdifull erfaring.

Så hva kan vi forvente i Trondheim? Jeg er sikker på de som heier på hjemmelaget søndag kveld, vil ta med seg både en og to kulerammer og for dem er det ikke snakk om hvem som vinner - men spørsmålet er om hvor stor seieren blir. Jeg tror ikke det er mange som tror på Start-poeng i denne kampen.

Det eneste lille halmstrået av håp Start har er at RBK spiller en mye viktigere kamp på onsdag. Da skal de til Tromsø å spille kvartfinale i cupen og med gullet langt nede i lomma og allerede utslått av Europa, så er NM det eneste hjemmelaget har å spille for denne sesongen. Dermed er det naturlig at de hviler så mange som mulig av sine beste spillere i kampen mot Start så de er uthvilte til onsdag kveld. Der ligger Starts eneste håp, men samtidig så vet vi at Rosenborg har en stor og god stall og selv et rent B-lag vil nok bli en for stor oppgave for et Start-lag fullstendig uten selvtillit...

MEN så vet vi at det fantastiske med dette vakre spillet vi kaller fotball, er at overraskelser skjer. Vi har sett bittelille Island både kvalifisere seg til EM, gå videre fra gruppa i EM og deretter slå ut England i sluttspillet. Vi har sett utallige lag fra lavere divisjoner slå ut topplag i Tippeligaen. Det gir absolutt ingen mening og skal ikke skje - men allikevel skjer det.

Det gir absolutt ingen mening i det hele tatt at Start skal ta poeng søndag kveld - men allikevel KAN det skje.. Jeg tør ikke håpe på seier, men håper i det minste at Start kjemper som løver og kan dra fra Trondheim med hodet hevet - og ikke som slakt. For fortsetter Start som de har gjort i det siste - og Rosenborg spiller som vanlig så kan det bli stygge sifre.

Jeg frykter det verste, men har et bittelite håp om at tidenes Tippeliga-bombe blir detonert i Trondheim søndag kveld..

LYKKE TIL ALLE START-VENNER!! (Det trenger vi)

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Tror ikke det er nødvendig å spare for rbk.
    Dette kunne like godt vært internkamp mot rbk2.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012

det

Ja det hadde nok gitt betydlig vanskeligere motstand enn Start kan gi. Dette laget er ikke godt nok for Obos ligaen engang.Hvis Jerv og Arendal spiller i Obos sammen med oss neste år kommer vi til å havne bak begge. Og hvem har sagt at rekorden må stoppe på 45 kamper. Er full mulig med 50 også selv om vi nok kan karre til oss et par seire neste år, med litt flaks.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av tigerberget4ever Vis innlegg
    Dette laget er ikke godt nok for Obos ligaen engang.Hvis Jerv og Arendal spiller i Obos sammen med oss neste år kommer vi til å havne bak begge.
    Latterlig påstand. Joda, vi har slitt denne sesongen, men ingen grunn til å krisemaksimere det. Vi har allerede forsterket laget med tanke på neste sesong med Simon Larsen og Thomas Zernichow. Neste sesong begynner alle med 0 poeng og da betyr det ingenting hvordan vi gjorde det denne sesongen!

Start har f.eks ikke tapt noen av kampene mot Molde og SIF denne sesongen. Det er sterkt. Vi har vist i glimt at vi henger med men har slitt altfor mye mot de andre bunnlagene. Jeg tror vi vil kjampe i toppen av OBOS neste sesong, så kan du gjerne tro at vi rykker ned.. Jeg tar gjerne et veddemål på at Start ikke rykker ned fra OBOS!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    De Start-supporterne som har tenkt å se 90 minutter fra Lerkendal idag må lide av en enorm trang til å påføre seg selv lidelse. Resultatet idag blir vel omtrent så stygt som RBK selv velger å gjøre det. Vi får håpe det sniker seg inn en grad av undervurdering slik at vi slipper unna med anstendige siffer. Men det skal nok mye til, og vi er jo itillegg blitt riktig så gode til å spille våre motstandere gode.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Alle andre bunnlag vinner i dag ser det ut til. Akkurat nå er det LSK som rykker ned med oss... Er det bra eller dårlig for oss om kanarifuglene rykker ned? (med tanke på neste sesong)

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Latterlig påstand. Joda, vi har slitt denne sesongen, men ingen grunn til å krisemaksimere det.
    Enig i at dette en latterlig påstand. Men å si at vi har slitt litt denne sesongen er vel en tilsvarende latterlig underdrivelse.

Det er relativt stor forskjell mellom TL og OBOS. Start bør derfor klare å stable på beina et lag som skal klare seg bra i landets nest øverste divisjon. Men jeg sliter med å se at vi skal kjempe om noe opprykk, med mindre det skjer noe iløpet av vinteren. Vesentlig bedre lag enn oss har rykket ned tidligere, og har måttet slite hardt for å rykke opp igjen.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Enig i at dette en latterlig påstand. Men å si at vi har slitt litt denne sesongen er vel en tilsvarende latterlig underdrivelse.
    Jeg sa ikke at Start hadde slitt LITT. Jeg skrev at Start hadde slitt i Tippeligaen. Det er jo ingen underdrivelse - det er fakta. (Enig i at det hadde vaert et poeng om jeg hadde skrevet det du mener...)

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Vi har ikke slitt denne sesongen. Vi har blitt ydmyket og fornedret.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Håper Pedersen kan forklare hvorfor start setter opp 4 spillere på en svært god dødball mulighet.
    Pedersen er helt ubrukelig

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Ingen grunn Til å krisemaksimere etter 38 kamper uten seier. Neivel du om det. Vi får se etter sesongen neste år, hvem som hadde rett. Når det gjelder veddemål får du heller gå på et betting selskap som jeg har gjort når det gjelder Satrt i år. Kan inkassere en pen gevinst etter sesong slutt dersom Start fortsetter sin utrolige rekord ut sesongen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Vi legger ned en ok innsats i dag, og får med oss et helt greit resultat. Men det kunne fort blitt både to og tre baklengs til, så marginene var definitivt på vår side. Offensivt er vi fortsatt helt tannløse. Gjennomspillet av Antwi og innlegget fra venstre i første omgang var vel hele beholdningen. I andre fikk vi noen gode overganger, uten at vi klarte å gjøre noe ut av de.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Man er duell svake, max 3-5 trekk i gjennomsnitt før ball tap og dårlig samhandling i løp og bevegelse.
    Det er null progresjon og utvikling i laget, Pedersen mener jeg derfor er en flopp

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Artig å høre en ærlig Demidov si at grunnen til at de ligger på 2 plass er at tippeligaen er svakere enn på mange år. Treneren til Viking er heller ikke helt uenig virker det som. Et lag som kommer fra Obos skal selvsagt ikke ligge på 2 plass i tippeligaen etter så mange runder. Selvsagt er det et svakhetstegn.

Lurer på hva Start og startspillerne tenker om dette. De står der med snart 40 kamper uten en seier i en liga som er svært svak. Det gjør det ikke akkurat mindre flaut. Det gjør ikke denne prestasjonen elendig, men helt hinsides hva som skal være mulig.
    Sist endret av bosve : 09-18-2016 kl 21:14

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av bosve Vis innlegg
    Et lag som kommer fra Obos skal selvsagt ikke ligge på 2 plass i tippeligaen etter så mange runder. Selvsagt er det et svakhetstegn.
    Ikke unomalt at lag kommer rett fra 1.div/Obos/Adecco og gjor det bra. Start gjorde jo nettopp det i 2005, etter å ha rykket opp i 2004. Stabaek rykket opp i 2005, ble nr 5 i 2006, nr 2 i 2007 og seriemester 2008.
    Lag som rykker opp kommer gjerne med massevis av selvtillit i laget, samt at de ofte blir litt undervurdert som nyopprykket, så at nyopprykkede lag gjor det bra - som Brann i år - er ikke noen bombe.

Det som er så spesielt i år og som gjor at ligaen virker svakere er at alle slår alle - utenom Start og Rosenborg som henholdsvis ikke vinner noen kamper eller vinner nesten alle. Det er ganske merkelig at det kun skiller 6 poeng mellom 2.plass og 8 plass nå og bak der er det 8 poeng mellom 9 plass og 15 plass. Ja, det er sikkert en veldig svak sesong og det fikk vi jo også se når de norske lagene skulle ut i Europa, MEN husk at Start med laget i fjor allerede var for svake for Tippeligaen. I en normal sesong hadde de rykket ned med et smell i fjor, men da var det heldigvis 2 andre lag som var enda svakere. Det har vi ikke i år og dermed har Start fullstendig blitt akterutseilt. Stallen til Start var ikke god nok for Tippeligaen i fjor host og i denne sesongen. Spesielt da Vilhjalmsson dro, så falt laget sammen som et korthus... De vi har hentet har enten slitt med skade eller slitt med å levere på det nivået som krever. Det er mange grunner til at det har gått som det har gått, men det er ingen tvil om at den stallen vi hadde rett og slett ikke var god nok. Steinar har selvsagt ikke levert som forventet, og det er skuffende, men jeg er villig til å gi han en sesong til. Dersom Start er hektet av i toppen neste sommer, da mener jeg at han burde trekke seg!! Men denne sesongen mener jeg han har hatt utrolig vanskelige arbeidsvilkår der man har solgt unna spillere med kvalitet og erstattet dem med OBOS og 2.div spillere. Samtidig så er det utrolig kjiipt at Uduak ikke har vaert tilgjengelig. Jeg tror han kunne bidratt på en annen måte enn de spissene vi hadde og gitt oss en X-faktor i angrepspilet. Dessverre ble det ikke slik.

En av tingene jeg er veldig kritisk til er at vi ikke hentet en god midtstopper i sommer. Vikstol er venstreback og burde kjempet med Robstad om den plassen. Han har levert enkelte OK kamper, men er ingen midtstopper. Heikkila har variert enormt. Jeg synes faktisk De John burde fått flere sjanser, selv om han også har store mangler... Vi burde hentet en erfaren midtstopper/kapteinstype som kunne tatt tak bakfra. Vikstol er ikke en slik type og burde ikke vaert kaptein. Gummi er heller ikke en slik type (selv om han ser slik ut). Faktisk var det Kristoffer Ajer som var den som ropte mest i den perioden han spilte, men det skjedde som midtbanespiller og han hadde nok ikke den respekten som en kaptein burde ha.

Neste sesong kommer Simon Larsen og det er bra, men jeg kunne tenke meg enda en solid midtstopper. Vi har endel fart framover på banen og kommer til sjanser - men vi slipper inn så altfor mange mål!!

Det må vi fokusere på inn mot neste sesong. Hvis ikke, så kan det ta tid å komme opp igjen...

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Det må vi fokusere på inn mot neste sesong. Hvis ikke, så kan det ta tid å komme opp igjen...
    Tja. Start har vel egentlig hatt store defensive problemer siste ti sesonger med to baklengs i snitt pr kamp i eliten. Men til tross for at forsvarsspillet faller igjennom i eliten, har det vært mer enn godt nok i Obos. Og det er kanskje litt av grunnen til at Start ikke har tatt ordentlig tak i dette. Fordi man har trodd at forsvarsspillet har vært på bedringens vei etter gode prestasjoner mot svak motstand i Obos.

Jeg tviler ikke på at en spiller som Skogmo kan vise seg som en nyttig back neste sesong. Men eliteserienivået har vist seg for høyt, og da blir det naivt å tro at Start kan leve med Skogmo på backen dersom klubben er tilbake i det gode selskap i 2018.

Jeg har vel heller ikke allverdens tro på at Steinar P ser klubbens defensive problemer. Forrige uke var det en artikkel om at Start vil forlenge med Robstad. Og Steinar P trekker her frem siste tredjedel offensivt som Robstads utvklingsområde. Det er jo direkte latterlig. Offensivt viser Robstad i det minste litt potensial. Defensivt har han vært skrekkelig de siste kampene, og det holder jo å ta en liten titt på en håndfull av RBKs sjanser i går for å kokludere med at Robstad er milevis unna standarden som kreves av en god eliteserieback.

Etter den famøse kampen mot Ålesund sist helg ble Steinar P sitert på at han ville prioritere spillere som "har lyst til å være med på dette inn i fremtiden." Han gjorde en endring på laget. Alex DeJohn inn - Gummi ut. DeJohn har kontrakt ut året, og er vel den spilleren i troppen som det er minst sannsynlig at klubben forlenger med. Gummi kom forøvrig inn ved første bytte.

Dulee Johnson ble foretrukket som hengende spiss. Han har ikke bidratt med noe som helst etter overgangen, og leverte nok et nullbidrag i går. På benken hadde Start to unge spisser som delte syv mål forrige andrelagskamp. Den beste av dem omskoleres til indreløper til tross for at Steinar P forlengst har gått bort fra 4-3-3-formasjonen, og vendt tilbake vårens slager 4-4-1-1. Hva må Salvesen tenke? Han omskoleres til en rolle som ikke finnes på førstelaget, og benkes systematisk til fordel for spillere av lavere kvalitet. Det er rett og slett ikke til å tro.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Ser nå at selveste Eggen er ute og snakker i media om hvor elendig denne årgangen av tippeligaen er også. Er riktig at det ikke er første gangen et lag fra nivå 2 gjør det godt i eliten, men Brann slet jo egentlig store deler av sesongen i fjor i Obos også. Startlaget som tok sølv, herjet jo året før på nivå 2.

Så med tanke på at nivået er så lavt i eliten i kombinasjon med 0 seire, gjør nok prestasjonen til Start i år til All Time High.(i negativ forstand).

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Det er rett og slett ikke til å tro.
    Det har du helt rett i. Det minste Steinar kunne sørget for å gjøre nå som sesongen i praksis har vært over i noen uker, hadde vært å starte jobben med å bygge laget før neste sesong. Det kan selvsagt tenkes at det er det han mener han gjør, men som du skriver Peder, en del av disposisjonene henger rett og slett ikke på greip. Og det er jo disse disposisjonene som gjør det vanskelig å tro på fremtidsutsiktene til klubben. Jeg tror ikke vi spiller for spiller vil ligge noe særlig tilbake for de beste lagene i OBOS neste år. Men Så lenge Steinar disponerer stallen slik han gjør, og samtidig ikke får spillerne han satser på til å yte sitt beste blir resultatet dårlig.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Jeg vil først og fremst tenke at start tenker Obos og der vil DeJohn, Vikstøl og Gudmundur passe inn.
    Når Brandsdal krydrer med bojang så kan alt skje.
    En spiller som hadde blitt snappet opp av lsk, skeid, lyn, vif om det hadde vært potensiale.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Nå ble jo Bojang snappet opp av både VIF og Skeid nettopp pga potensialet da. U19 landslag og prøvespill i England også så det er jo åpenbart at endel talentspeidere har sett potensiale der.

Lignende tråder

1. 26.Serierunde: START - ROSENBORG (kamptråd)
    By Frankieboy in forum Kamptråder
    Svar: 77
    Siste innlegg: 10-07-2015, 17:52
  2. 5.Serierunde: ROSENBORG - START (kamptråd)
    Svar: 82
    Siste innlegg: 05-02-2015, 12:40
  3. 19.Serierunde: ROSENBORG - START (kamptråd)
    Svar: 116
    Siste innlegg: 08-11-2014, 20:54
  4. 27. Serierunde: Start - Rosenborg (kamptråd)
    Svar: 25
    Siste innlegg: 10-23-2013, 19:53
  5. 4.Serierunde: Rosenborg - Start (kamptråd)
    Svar: 48
    Siste innlegg: 04-15-2013, 09:12

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •