Vis avstemningsresultater: Hvor mange poeng tar vi på våre 3 siste (LSK, Brann, Stabæk)

Stemmere
7. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen
  • 9 poeng

0 0%
  • 7 poeng

0 0%
  • 6 poeng

0 0%
  • 5 poeng

0 0%
  • 4 poeng

3 42,86%
  • 3 poeng

2 28,57%
  • 2 poeng

0 0%
  • 1 poeng

2 28,57%
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

28 Serierunde: LILLESTRØM - START (kamptråd)

TID: Søndag 23.oktober kl. 1800
    STED: Åråsen stadion

TABELLEN
    14. Lillestrøm. 27__7-8-12___42-48__29 poeng
    16. Start...... 27__ 2-9-16___21-53__15 poeng

LILLESTRØM SPORTSKLUBB
    Lillestrøm har hatt en vanskelig sesong og 18 september fikk trener Runar Kristinsson sparken for den tradisjonsrike klubben. Arne Erlandsen tok over og selv om det ble tap hjemme for Sogndal i første kamp etter trenerbyttet har man virkelig fått ny-trener-effekten etter dette. Først ble det 2-1 seier borte i den viktige kampen mot Stabæk før man slo medaljekandidat Brann i Bergen forrige runde. Det var mange som trodde at LSK ville rykke ned, men etter seieren mot Brann så ser ting mye lysere ut. Nå har de hjemmekamp mot Start før de skal til Ullevaal og spille en usedvanlig viktig kamp mot VIF. Dette kan ende med at taperen i kampen på Ullevaal rykker ned og interessen for denne kampen kommer til å ta helt av. I siste runde tar LSK i mot et Molde-lag som trolig kjemper om medalje, så det er ingen tvil om at kampen mot Start virkelig blir viktig å vinne.

Det er nok også derfor LSK-ledelsen tilbyr gratis inngang til denne kampen. De Qnsker masse trøkk og stor stemning i en av de viktigste kampene laget har spilt på veldig mange år.

Til tross for at LSK kjemper en desperat kamp for å holde seg i Tippeligaen så har de skapt mange sjanser. På VG sin oversikt så har faktisk laget fra Romerrike skapt 6 flest sjanser i Tippeligaen. De ligger på 5 plass når det gjelder utnyttelse av sjansene. Problemet deres er det defensive og laget har sluppet inn hele 48 scoringer og det er kun 5 færre enn Start.

Toppscorer for Lillestrøm er Malauri Martin med 6 scoringer. Erling Knudtzon har 5 nettkjenninger og sistnevnte var den store helten i Bergen da han kom inn som innbytter og satte inn 2-1 scoringen.
    Håkon Skogseid har 7 målgivende og er dermed den spilleren som har vært nest-sist på ballen ved flest LSK-scoringer.

Til denne kampen har dog laget et par karantener. Flankespiller Bassel Jradi er ute og han vil bli savnet. På Alt-om-fotball's spillerbørs er han den fjerde beste spilleren på LSK. En annen som soner karantene er spissen Gary Martin som har 3 scoringer på 8 kamper.
    I tillegg til disse er Martin Lundemo fremdeles skadet.

Lillestrøm startet med disse i forrige seriekamp borte mot Brann: (4-4-2)

A. Origi

H. Skogseid
    M. Amundsen
    F. Kippe (C)
    S. Mikalsen

I. Mathew
    S. Sinyan
    M. Martin
    B. Jradi

G. Martin
    T. Malec

LILLESTRØM's 5 SISTE KAMPER:
    11 september: Lillestrøm - Odd 2-4 (serie)
    17 september: Tromsø - Lillestrøm 2-1 (serie)
    25 september: Lillestrøm - Sogndal 1-2 (serie)
    1 oktober: Stabæk - Lillestrøm 1-2 (serie)
    16 oktober: Brann - Lillestrøm 1-2 (serie)

PASS PÅ DENNE SPILLEREN
    Erling Knudtzon scoret vinnermålet i Bergen og vil bli viktig i denne kampen. Med Jradi og Martin ute med karantene må nok hjemmepublikummet stole på sin raske og etterhvert erfarne spiss. Han har tidligere slitt veldig med å omsette store sjanser til mål, men han er uansett en stor trussel. Knudtzon har 5 scoringer så langt denne sesongen og er en spiller som Starts forsvar må passe godt på.

IK START
    Hos Start er soner Rolf Daniel Vikstøl karantene etter sin utvisning etter kun 3-4 minutter på banen mot TIL. Dermed er det mye som tyder på at vi starter med samme kvartett bakerst. På midten er vel det eneste usikkerhetsmomtentet om Chidie Nwakali kommer inn, og i såfall for hvem. Det er nok Eirik Wichne som kanskje må vike hvis Chidie skal inn på laget. Jeg tror dette skjer, men blir heller ikke veldig overrasket om Steinar fortsetter med samme midtbanekvartett som sist. Foran tror jeg vi fortsetter som sist. Jeg tipper at vi starter slik som dette:

----------------------------------Håkon Opdal--------------------------------

Jens Skogmo--------Tapio Heikkila----Alex De John--------Henrik Robstad

Chide Nwakali----Erlend Segberg--Andreas Hollingen----Espen Børufsen

--------------------Dennis Antwi------Lars-Jørgen Salvesen-----------------

I FARESONEN
    Her er en oversikt over hvem fra Start og vår neste motstander som er i faresonen for å miste kampen i neste runde. Vår neste kamp spilles hjemme mot Brann søndag 30 oktober kl 1800. Brann spiller hjemme mot Molde lørdag kl.1800. Disse mister Start - Brann om de får kort denne runden:

Brann:
    Piotr Leciejewski
    Jonas Grønner
    Remi Johansen
    Azar Karadas
    Denver Vega
    Daniel Braaten

Start:
    Gudmundur Kristjánsson
    Rolf Daniel Vikstøl
    Espen Børufsen
    Jens Kristian Skogmo
    Henrik Robstad
    Dennis Antwi

NOEN TANKER TIL SLUTT
    Ser vi på tabellen er det vanskelig å tro at det er to av formlagene som møtes til dyst. Faktisk er det bare Aalesund som er i bedre form om man ser på lagenes 3 siste kamper. (Joda, vi ser stadig etter lyspunkter)
    Etter at nedrykket ble klart så leverte Start-gutta en OK kamp mot nedrykkstruede Tromsø, og det var sterkt å komme tilbake etter å ha havnet under etter kun få minutter. Så altfor ofte denne sesongen har vi sett Start slippe inn en tidlig scoring for så å kollapse helt. Denne gangen kom vi derimot tilbake og scoret først et kranglemål med Erlend Segberg og deretter en skikkelig flott scoring etter et strålende (og etterlengtet) innlegg fra Skogmo og deretter en nydelig heading av Lars-Jørgen Salvesen. Dette er nok noe vi får se mye av i OBOS-ligaen neste sesong.

Selv om ikke de poengene vi har tatt i det siste betyr noe for tabellsituasjonen så gjør det noe positivt med spillergruppa. Det viser at dette laget faktisk KAN vinne fotballkamper, og det gir selvtillit og tro på det man driver med. Dette kan bli gull verdt i forberedelsene til 2017-sesongen da det kun er en eneste ting som gjelder - og det er å komme seg umiddelbart opp igjen til Tippeligaen.

Søndag kveld kan Start-gutta igjen slippe seg løs. Man har allerede rykket ned og dermed kan gutta bare kose seg. Verre er det med vår motstander. Selv om de kommer fra et par sterke borteseire, så kommer det garantert til å bli spist endel meter med negler blant hjemmesupporterne i denne kampen. Skulle det bli poengtap for Start så kan man oppleve enhver LSK-supporters største mareritt. Da kan faktisk Vålerenga sende erkerivalen ned helga etter. Så om Start skulle score, kan jeg garantere jubel blant VIF-supportere rundt om i Norge!

For Starts del så må man bare bygge videre på det vi har sett i det siste. Vi har vunnet 2 av de 3 siste kampene og har vist at vi ikke akter å gi poeng gratis til noen av de andre nedrykkslagene. Selvtillit er utrolig viktig i fotball og selv om hjemmelaget er favoritter her så er det ingen grunn til at Start ikke kan ta poeng på Åråsen søndag kveld. Vi har i tillegg en uendelig lang rekke med bortekamper uten seier, så på tide at vi får fikset opp i den statistikken også. Hadde smakt utrolig deilig om det skjedde søndag kveld.

LYKKE TIL ALLE START-VENNER!
    Sist endret av Frankieboy : 10-22-2016 kl 13:41

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    TID:
    ----------------------------------Håkon Opdal--------------------------------

Jens Skogmo--------Tapio Heikkila----Alex De John--------Henrik Robstad

Chide Nwakali----Erlend Segberg--Chidiebere Nwakali----Espen Børufsen

--------------------Dennis Antwi------Lars-Jørgen Salvesen-----------------

Nwakali skal vel bare spille i en posisjon?
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Så vidt jeg vet så har start publikum skrekk, passer dårlig med trøkk da.
    ( hver gang start byr opp til fest så går det åt skogen)

Med statistikken vi har på Åråsen ser jeg ikke helt hvor seieren skal komme i år dessverre.
    Spår en kamp vi taper på dødball med mindre mannen som skulle redde start putter sine første i morgen 😉

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    Nwakali skal vel bare spille i en posisjon?
    Ja, det har du sannelig helt rett i.. Glemte å endre til Hollingen

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det hadde vært morsomt å bidra til at Lillestrøm rykket ned. Men det skal vel mye til for at vi tar med oss poeng i dag. Spillet vårt har blitt bedre der siste rundene, men vi har fortsatt til gode å levere en skikkelig god kamp. Og jeg forventer et heltent Lillestrøm idag, som skal kjempe som løver for å ta et langt steg bort fra direkte nedrykk.

Jeg håper først og fremst at vi leverer en god kollektiv kamp, og at vi ikke blir overkjørt. Ellers har det vært moro om vi fikk til flere gode kombinasjoner langs sidene, for der ligger vel nøkkelen til vårt offensive spill.

Senior Member
    Ble medlem
    Aug 2013
    Er redd vi får se junior mot seniorfotball i dag. Taktisk og teknisk tror jeg de blir ett eller to nummer for små i dag. Midtbanen vår og de kantene vi har i dag, holder desverre ikke standarden de burde.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Det hadde vært morsomt å bidra til at Lillestrøm rykket ned. Men det skal vel mye til for at vi tar med oss poeng i dag. Spillet vårt har blitt bedre der siste rundene, men vi har fortsatt til gode å levere en skikkelig god kamp. Og jeg forventer et heltent Lillestrøm idag, som skal kjempe som løver for å ta et langt steg bort fra direkte nedrykk.

Jeg håper først og fremst at vi leverer en god kollektiv kamp, og at vi ikke blir overkjørt. Ellers har det vært moro om vi fikk til flere gode kombinasjoner langs sidene, for der ligger vel nøkkelen til vårt offensive spill.
    Lillestrøm er en del av tippeligaens største varemerke, ett absolutt topplag som har holdt seg i toppserien lenge, veldig lenge.
    De må ikke rykke ned.

Nå leder start...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    0-1 etter innlegg fra kant, herlig! Hvor stressa blir LSK utover nå tro?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Så langt har vi 55% ballbesittelse.... På Åråsen!!
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sterkt resultat, og etter det jeg har lest også en sterk prestasjon. Er Steinar i ferd med å levere en sesongavslutning som kan gi prosjektet hans ny giv? Det hadde vært fantastisk i så fall!

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Ser FVN fremhever Segberg på børsen i dag. Det fortjener han absolutt. Ikke bare for dagens kamp, men den høsten han har levert. Startet 7 kamper på rad nå og virkelig vist potensiale. Kanskje vår mest spennende unggutt nå.

I tillegg må Børufsen fremheves. For en innsats.

Nå fremstår vi som et ordinært bunnlag noe som er en klar fremgang fra våren hvor vi jo ikke fremstod som et lag i det hele tatt.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Oppløftende igjen i dag! Midtbanen begynner å sette seg, og i dag satt relasjonene på venstresiden. I følge whoscored traff hollingen på 9 av 9 langpassninger (best i hele TL-runden) og a.deJohn traff på 92,6% (!!!) av passningene! Også det best i hele TL-runden. Bør ikke den mannen nærme seg ny kontrakt om han er motivert? har hele tiden tenkt at det er riktig å forlenge med RDV, men ville ikke strukket meg langt i lønnsforhandlinger om deJohn er et reelt rimeligere alternativ.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    DeJohn har vært god nå, en stund faktisk.
    Løftes i takt med lagets lille marginale forbedring.
    Jo jeg kan ikke se at DeJohn fortjener en kontrakt mindre enn RDV.
    Tipper det blir kompiskontrakt på RDV og DeJohn ut

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Løftes i takt med lagets lille marginale forbedring.
    Spørsmålet er jo om DeJohn løftes i takt med laget, eller om laget løftes av DeJohn. Jeg har ikke sett så mange kamper den siste tiden, men det lille jeg har sett tyder vel snarere på at nye fjes som DeJohn og Segberg faktisk har utgjort en forskjell. Og det er jo ingen stor overraskelse. For de har jo tidligere vist at de har noe å tilføre, og de erstatter spillere som har levert langt under pari over lang tid.

I mine øyne har DeJohn et ganske stort uforløst potensial. Har har duellkraft, taklingsstyrke og fart som førstevalgene ikke er i nærheten av å matche. Jeg synes heller ikke han er noe dårligere til å lese spillet, men han spiller på for små marginer, har nok høyere feilprosent og er nok hakket svakere i det oppbyggende spillet.

Jeg tviler sterkt på at han blir med videre. Han har alltid blitt behandlet som et fjerdevalg av Pedersen. Han ble vraket til fordel for Gummi og Vikstøl før Heikkila var på plass i oppkjøringen, og ble vraket til fordel for Gummi da Vikstøl forsvant ut med betent albue i høst. Men med fire mål i sekken hjemme mot Ålesund og Rosenborg på Lerkendal neste runde, tenkte vel Pedersen at det var lite å tape på å gi DeJohn en sjanse som stopper. Bortsett fra eget ansikt da. Men også det slaget var vel allerede ubønnhørlig tapt.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    DeJohn har vært god nå, en stund faktisk.
    De John var en periode helt ute å kjøre synes jeg. Men det han har vist i høst har vært bra. Han spiller med større ro nå enn da han først ble hentet og han gjør relativt få feil. Jeg synes det er rart at han ikke verdsettes mer av Steinar. Til sammenlikning har Vikstøl vært elendig det meste av sesongen etter min mening. Jeg kunne godt sett for meg De John sammen med Larsen i midtforsvaret neste år, men det er vel heller tvilsomt om det skjer.

Lignende tråder

1. 24.Serierunde: START - LILLESTRØM (kamptråd)
    By Frankieboy in forum Kamptråder
    Svar: 26
    Siste innlegg: 09-20-2015, 15:36
  2. 1.Serierunde: LILLESTRØM - START (kamptråd)
    Svar: 93
    Siste innlegg: 04-08-2015, 20:45
  3. 28.Serierunde: LILLESTRØM - START (kamptråd)
    Svar: 53
    Siste innlegg: 10-28-2014, 21:54
  4. 14.Serierunde: START - LILLESTRØM (kamptråd)
    Svar: 50
    Siste innlegg: 07-08-2014, 11:19
  5. 6. Serierunde: Lillestrøm - Start (kamptråd)
    Svar: 49
    Siste innlegg: 04-29-2013, 19:13

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •