Vis avstemningsresultater: Hvor tror du Start ender i OBOS-ligaen 2017? (slik situasjonen er nå)

Stemmere
7. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen
  • Rykker rett opp igjen (1-2)

4 57,14%
  • Blir kvalik (3-6)

1 14,29%
  • Ender rundt midten (7-9)

2 28,57%
  • Under midten (10-16)

0 0%
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

30 Serierunde: STABÆK - START (kamptråd)

TID: Søndag 6 november kl. 1800
    STED: Nadderud stadion

TABELLEN
    15. Stabæk. 29__7-7-15___32-42__28 poeng
    16. Start.... 29__ 2-10-17__23-56__16 poeng

STABÆK FOTBALL
    Stabæk har hele sesongen kjempet i bunnen og har sort sett vært plassert rundt 14-15 plass. Trener Toni Ordinas tok over for Billy McKinlay som fikk sparken i begynnelsen av juli. Under Ordinas har Stabæk tatt 18 poeng på 15 kamper og før siste runde ligger laget på direkte nedrykksplass og må dermed vinne mot Start for å ha en mulighet til å spille Eliteserie i 2017. Men selv med seier kan det bli både direkte nedrykk eller kvalik. Laget er nemlig avhengig av at lagene foran avgir poeng for å ha muligheten til å passere dem.
    Hjemmelaget har mobilisert til denne kampen og Nadderud vil trolig bli helt full selv om det er meldt snø og kulde hele helga.

Det er fire spillere som deler toppscorstatistikken hos Stabæk med 4 scoringer. Det er Luc Kassi, Birger Meling, Agon Mehmeti og Moussa Njie. 4 scoringer er forresten det samme som Starts toppscorer (Lars-Jørgen Salvesen) har.
    Laget har lite skadeproblemer og heller ingen som soner karantene. Viktige Muhamed Keita kommer forresten tilbake etter å ha sonet karantene i Molde forrige helg.

Stabæk startet med disse i forrige kamps 0-3 tap borte mot Molde: (4-2-3-1)

M. Sayouba

A. Hanche-Olsen
    M. Skjønsberg (C)
    M. Nilsson
    J. Moe

C. Grossman
    B. Meling

M. Njie
    G. Gorozia
    L. Kassi

O. Omoijuanfo

STABÆK's 5 SISTE KAMPER:
    26 september: Stabæk - Bodø/Glimt 1-0 (serie)
    1 oktober: Stabæk - Lillestrøm 1-2 (serie)
    16 oktober: Vålerenga - Stabæk 1-1 (serie)
    22 oktober: Stabæk - Sarpsborg 1-2 (serie)
    30 oktober: Molde - Stabæk 3-0 (serie)

PASS PÅ DENNE SPILLEREN
    Moussa Njie er lagets beste poengplukker denne sesongen. Kantspilleren har 4 scoringer og 4 målgivende så langt. Njie er kun 21 år gammel og har en fortid i Vålerenga og Bærum. Er nok en spiller vi vil høre mer om i årene som kommer og som må passes på søndag kveld.

IK START
    Start har ingen spillere ute med karantene denne runden, så den eneste endringen er trolig at en skadefri Jens Kristian Skogmo tar plassen på høyrebacken og at Eirik Wichne blir flyttet fram på høyrekanten.
    Rolf Daniel Vikstøl er tilbake fra karantene, men jeg håper han blir sittende på benken da De John har spilt meget bra i det siste. Jeg kunne forresten veldig godt tenke meg at De John fikk fornyet kontrakt etter det han har vist de siste ukene.
    Et annet spørsmålstegn er Chidie Nwakali som har slitt med skade en periode nå. Er han skadefri er det mulig at han får en plass på laget, men sannsynligvis blir det kun en plass på benken på Manchester City-spilleren dersom han er skadefri.

Jeg tipper vi starter med disse:

----------------------------------Håkon Opdal---------------------------------

Jens Kristian Skogmo----Tapio Heikkila--Alex De John-----Henrik Robstad

Eirik Wichne------Erlend Segberg--Andreas Hollingen------Espen Børufsen

---------------------Lars-Jørgen Salvesen-----Dennis Antwi------------------

NOEN TANKER TIL SLUTT
    Vi er kommet fram til sesongens siste seriekamp - og vår siste toppseriekamp på en stund. Denne sesongen har vi fått som fortjent og ekspertene som tippet oss sist fikk dessverre rett. Det har blitt en blytung sesong der nedrykket ble klart for over en måned siden. Publikum har uteblitt og folk har begynt å lure på om Steinar Pedersen var den rette mannen til å lede Start. Mange mente at dette laget ikke var gode nok for OBOS-ligaen - og til tider har vi slitt enormt både bakover og framover. Vi har scoret klart minst og vi har sluppet inn klart flest. Det beskriver bare hvilken sesong det har blitt, og dersom jeg skulle konkludert etter tapet mot Rosenborg den 18 september så hadde dette stykket blitt nokså deprimerende lesning....

MEN - heldigvis skjedde det noe etter dette, og det som har skjedd de siste 5-6 ukene har gitt meg håp igjen.
    Det begynte med en utrolig deilig og etterlengtet 1-0 seier mot et medaljejagende Haugesund. Deretter ble det et noe ufortjent tap borte mot Viking - i en kamp der vi skapte flere store sjanser. I neste kamp ble det ny seier da Tromsø ble beseiret med 2-1. Sterkt mot et hardt presset bortelag. Deretter skulle vi få bryne oss på Lillestrøm som hadde gratis inngang for publikum - uten at det hjalp. Start ledet fortjent 1-0 til pause, og selv om LSK etterhvert utlignet, så var det en ny god kamp fra Start. Sist helg tok vi i mot et sølvjagende Brann-lag og der spilte Start omtrent årsbeste - i allefall i de første 60 minuttene. Vi skapte flest sjanser, vi hadde kontroll bakover og vi scoret først. Brann scoret derimot på to drømmetreff fra langt hold, men det tar ikke bort det faktum at Start igjen spilte en god kamp. Disse 5 kampene viser at Start absolutt blir å regne med i 2017 - og så må vi ikke glemme at Simon Larsen og Thomas Zernichow allerede er klare for klubben og det trolig vil bli noen få utskiftninger til. Jeg gleder meg allerede til en ny sesong!!

Men først skal vi avslutte 2016-sesongen med å ta vår første borteseier i Tippeligaen siden mai 2015. Vi møter et desperat Stabæk lag, som må vinne denne kampen. Alt annet enn hjemmeseier betyr nedrykk sammen med Start. Og det er ikke et lag i form som tar i mot oss søndag kveld. Laget har kun tatt 1 poeng på deres siste 4 kamper mens Start har tatt 7 poeng i samme periode. Jeg tror det er mange Stabæk-supportere som tror det blir en enkel seier mot et Start-lag som ikke har noe å spille for, men da kan de ikke ha fulgt med på det Start har gjort de siste ukene. Start har absolutt noe å spille for. De vil gjøre alt de kan for å avslutte med en etterlengtet borteseier og de vil ta med seg den gode følelsen det er å vinne siste kamp før den lange vinterferien.

I tillegg mener jeg at Stabæk er det laget som har minst ressurser av de nedrykkstruede lagene og det er viktig med tanke på OBOS-ligaen 2017 at vi f.eks slipper et ressurs-sterkt lag som Lillestrøm. Jeg mener det passer Start klart best at Stabæk blir med ned.

Jeg håper i tillegg at RBK vinner mot Bodø/Glimt og at sistnevnte dermed må spille kvalifisering. Jeg tror ikke det er krise om Glimt rykker ned, selv om det normalt sett er bedre at OBOS-ligalaget taper kvaliken.

Uansett, så har Start en viktig oppgave søndag kveld, og det er å sørge for å avslutte sesongen med stil. De har spilt mye bra fotball den siste måneden og får vi en god opplevelse på Nadderud, så synes jeg absolutt at Start-gutta har avsluttet sesongen på en positiv måte.

Jeg tror vi har mye morro å se fram til i de neste sesongene, og forhåpentligvis starter det med seier mot Stabæk.

IK START TE Æ DØR!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Stb har virkelig problemer, kampen vil ligne på siste seriekamp med start i 2005 bare i motsatt betydning.
    Blir drama dette.
    Umulig å spå resultater men her blir det mål i begge ender da stb vil kjøre på hardt offenivt.
    Det kan bli kostbart

Senior Member
    Ble medlem
    Aug 2013
    Ganske sikker på Stabæk seier i morgen. De er nok et mye bedre lag enn Start. Start er og forblir jumboen i eliten. Ikke nok kvalitet i laget.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Franko Vis innlegg
    Ganske sikker på Stabæk seier i morgen. De er nok et mye bedre lag enn Start. Start er og forblir jumboen i eliten. Ikke nok kvalitet i laget.
    På papiret kanskje. Men er de mye bedre når de ligger plassen før start, dog en del mer poeng!?

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Stabæk er helt klart favoritt, men jeg blir skuffa om de vinner 5-0 som i sommer. Vi er vesentlig bedre nå og bør ikke være så langt unna nivået til Stabæk. Når Stabæk i tillegg har alt presset på seg og må fremover, ja da bør det være muligheter.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Enig, her er det store muligheter. Stabæk har vært et bedre lag enn start i år, men den forskjellen utlignes fort av form og ytre faktorer. Stabæk må kjempe for livet, vi kan kose oss og utnytte rommene som kommer.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    2 seire på 30 kamper. 1 seier per 15 kamper. Det er elendig ja. Vi møter laget som ligger på nedrykk, men blir knust. Helt sjanseløst rett og slett.

Senior Member
    Ble medlem
    Aug 2013
    Nå får vi svar på styrkeforholdet. Start blir pisset på av nest dårligste laget. Vi har tapt 8-0 mot det nest dårligste laget over to kamper. Start stinker dritt, og har tildels store kvalitetsmangler. Se på Børufsen, har hatt to meget gode målsjanser, og fått null og niks ut av dette og vært usynlig resten av kampen. Og han har vi tegnet ny 3 årskontrakt med!!!!!!!! Vi går mer ræva først inn i fremtiden, og stinker dritt desverre.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Passende avslutning på sesongen. Vi taper fult fortjent og blir mer eller mindre utspilt. De gangene vi fikk et brudd sølte vi bort muligheten med en dårlig pasning eller innlegg. Det beste med å være på Nadderud var prisen på kaffen.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    5-0 ble det ikke, men en skuffende avslutning på en elendig sesong ble det.

To seire
    Ti uavgjort
    Atten tap

23-59 og dermed hele -36 i målforskjell. Poengsnitt på 0,53 per kamp. Spesielt det at vi kun har scort 23 mål gjør denne sesongen til en av de stusseligste noensinne.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Franko Vis innlegg
    Nå får vi svar på styrkeforholdet. Start blir pisset på av nest dårligste laget. Vi har tapt 8-0 mot det nest dårligste laget over to kamper. Start stinker dritt, og har tildels store kvalitetsmangler. Se på Børufsen, har hatt to meget gode målsjanser, og fått null og niks ut av dette og vært usynlig resten av kampen. Og han har vi tegnet ny 3 årskontrakt med!!!!!!!! Vi går mer ræva først inn i fremtiden, og stinker dritt desverre.
    Joda, vi har slitt veldig mot Stabaek, men selv om det har endt om med en elendig sesong og fortjent nedrykk så er vi ubeseiret mot Godset, LSK, TIL og Molde. Så hele sesongen har ikke vaert katastrofe..

At vi taper i dag er ikke veldig overraskende da hjemmelaget hadde ALT å spille for, mens vi bare hadde aeren..

Synes også det blir feil å henge ut Borufsen i denne kampen. Jeg synes det er bra at han kommer til sjanser. Jeg er glad for at vi har tegnet ny kontrakt - og tror han vil få en bedre sesong neste år - selv om de fleste trolig kan forbedre seg endel!

Et lite lyspunkt i dag var Bojang som jeg synes var bra i den tiden han spilte. Det gir håp om noe bra neste sesong!!

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Definitivt en av de stusseligste noensinne. I hard konkurranse med 1996 og 2002.

Tapet mot Stabæk skal vi vel være rimelig godt fornøyde med. Tror Glimt er en hakket enklere motstander neste sesong. Derfor vil jeg gi honnør til Steinar P for å gjøre plass til Vikstøl på stopperplass.

Ellers synes jeg det var fint at Sigurdsen, Aase og Bojang fikk litt førstelagsfotball i sesongens siste kamp, Det kan forhåpentligvis gi dem ekstra energi og motivasjon inn mot sesongoppkjøringen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Joda, vi har slitt veldig mot Stabaek, men selv om det har endt om med en elendig sesong og fortjent nedrykk så er vi ubeseiret mot Godset, LSK, TIL og Molde. Så hele sesongen har ikke vaert katastrofe..

At vi taper i dag er ikke veldig overraskende da hjemmelaget hadde ALT å spille for, mens vi bare hadde aeren..

Synes også det blir feil å henge ut Borufsen i denne kampen. Jeg synes det er bra at han kommer til sjanser. Jeg er glad for at vi har tegnet ny kontrakt - og tror han vil få en bedre sesong neste år - selv om de fleste trolig kan forbedre seg endel!

Et lite lyspunkt i dag var Bojang som jeg synes var bra i den tiden han spilte. Det gir håp om noe bra neste sesong!!
    Totalen er katastrofe, det hele blir som å kjøpe en helsikes kurv jordbær og man finner 4 bra jordbær og resten er pill råtten.
    Positiviteten din lyser tvang Frankieboy.
    Du prøvde å overbevise meg om at jeg tok feil ved effekten av fullsatt Nadderud i flomlys vs Dagens muligheter.
    Men du sier nå at det ikke var overraskende tap 😛

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Totalen er katastrofe, det hele blir som å kjøpe en helsikes kurv jordbær og man finner 4 bra jordbær og resten er pill råtten.
    Positiviteten din lyser tvang Frankieboy.
    Du prøvde å overbevise meg om at jeg tok feil ved effekten av fullsatt Nadderud i flomlys vs Dagens muligheter.
    Men du sier nå at det ikke var overraskende tap ��
    Vel, grunnen til at jeg kanskje ikke var så redd for et fullsatt Nadderud, var vel at vi taklet et nokså fullsatt stadion borte mot LSK for et par uker siden. MEN, i denne kampen var det vaere eller ikke vaere for hjemmelaget og det så vi klart på innsats og spill. Ser at en Stabaek supporter mente det var årsbeste fra laget sitt, så da blir det ikke lett.. selv om Start har hatt en ganske OK form i det siste.

Ellers er jeg fullstendig enig i at sesongen var elendig, men det jeg kommenterte på var vel at Franko konkluderte med at vi tapte 0-8 totalt mot Stabaek over to kamper, som selvfolgelig er elendig, MEN det var mange andre kamper der vi klarte oss mye bedre. Det var sterkt å ikke tape noen av kampene mot lag som Molde og Godset, men samtidig så blir helhetsinntrykket odelagt ved våre fryktelige kamper mot andre bunnlag. Det var disse kampene vi stort sett slet i...

Oh well. Det er bare å nullstille nå etter ferien og forhåpentligvis får vi en god start på 2017 så vi kan kjempe i toppen gjennom hele sesongen. Glimt blir ikke enkle og det er noen få lag som er veldig gode i OBOS, men det er vel ingen tvil om at Start vil vaere en av favorittene til et direkte opprykk!

Lignende tråder

1. 29.Serierunde: STABÆK - START (kamptråd)
    By Frankieboy in forum Kamptråder
    Svar: 118
    Siste innlegg: 11-07-2015, 00:41
  2. 15.Serierunde: START - STABÆK (kamptråd)
    Svar: 44
    Siste innlegg: 07-05-2015, 10:02
  3. 23.Serierunde: START - STABÆK (kamptråd)
    Svar: 42
    Siste innlegg: 09-15-2014, 15:15
  4. 23.Serierunde: START - STABÆK (kamptråd)
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 42
    Siste innlegg: 09-15-2014, 15:15
  5. 12.Serierunde: STABÆK - START (kamptråd)
    Svar: 98
    Siste innlegg: 06-12-2014, 16:55

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •