Viser resultater 1 til 5 av 5
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012

Forventninger til 2017-sesongen

Kalenderen viser 20. januar, og det er fortsatt et stykke igjen til seriestart. Men om en uke er vi i gang med treningskamper når Vindbjart kommer på besøk i Sørlandshallen, og da går tiden relativt fort frem mot 2. april når FFK kommer på besøk på Sør Arena. Det er sjelden er det gøy å måtte spille på nest øverste nivå, men med de siste to sesongene friskt i minne er det egentlig helt greit denne gangen. Og når vi får oppleve tre sørlandslag i samme divisjon er det utvilsomt mye å se frem til.

Hvordan det vil ende er jeg derimot veldig usikker på. Bare hver fjerde person på Sørlandet tror på opprykk for Start i år, ifølge fvn. Det skjønner jeg godt. Ut fra ressurser og spillermateriell (ihvertfall på papiret) er vi en åpenbar opprykkfavoritt. Men det vi leverte i fjorårssesongen var så langt under det nivået som kreves at det er lett å tenke at OBOS-ligaen langt fra blir noen enkel oppgave.

Jeg forventer imidlertid at vi får se et Start-lag med en tydelig plan og et tydelig spill når sesongen kommer i gang. Og jeg forventer at Steinar klarer å få mer ut av spillerne enn hva som var tilfellet i fjor. I tillegg forventer jeg en tydelig satsing på klubbens unge spillere, langt tydeligere enn det jeg synes var tilfellet i fjor. Lykkes han bør vi ligge i toppen, mislykkes han er veien veldig kort ut døra. Og evalueringen bør skje allerede i løpet av våren. Og så gleder jeg meg til treningskampene kommer i gang, da får vi se litt av konturene for hvordan det ligger an.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Min forventing er ganske så enkel, opprykk. Alt annet er for dårlig.

Kvaliteten på motstanderne i årets Obos-liga er ikke allverden og med de rammene Start har ser jeg ingen grunn til å legge lista lavere.

Treningskampene blir interessante. I fjor ble Steinar unnskyldt med at det ville ta tid å bygge laget, nå har han fått over ett år på seg.

Jeg kan ikke si at jeg direkte gleder meg til årets sesong, men får jeg se godt spill i vinter så kan jo det komme.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Brandsdal sa vi kunne håpe på tidenes sesong i år. Da er man relativt historieløs om man tror en fantastisk sesong i Obos skal gruse 2005 sesongen.
    Jeg har og det må alle ha, forventninger til Antwi og skogmo. De var poengplukkere for sine lag i Obos. Vil Pedersen bruke disse riktig!!
    Skogmo som var låst til posisjonen sin sist sesong håper jeg får brukt venstrefoten i år.
    Kanskje merkelig å nevne skogmo, men jeg mener det er potensiale for akkurat det, OM Pedersen lykkes med bruken av han. Det forventes.
    Antwi må innfri, jeg forventer at han er ett soleklart valg i hver tilgjengelige kamp.
    Med 2 gode keepere, Antwi, Niels og Simon som danner ryggraden.
    Med Segberg, Wichne, Robstad som de mest fremtredende unge bør dette gå lekende lett.
    Men jeg forstår skepsis, laget er ikke veldig ulikt i fjor.
    En sesong som knapt var god nok for topp 8 i Obos i fjor så blir jeg litt nervøs.
    Vi får håpe på medvind og fest.
    Forventingene er topp 3.
    Alt annet vil være en real underprestasjon

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Bare hver fjerde person på Sørlandet tror på opprykk for Start i år, ifølge fvn. Det skjønner jeg godt. Ut fra ressurser og spillermateriell (ihvertfall på papiret) er vi en åpenbar opprykkfavoritt. Men det vi leverte i fjorårssesongen var så langt under det nivået som kreves at det er lett å tenke at OBOS-ligaen langt fra blir noen enkel oppgave.
    Det er oppsiktsvekkende at kun en av fire sørlendinger tror på opprykk. Jesper Mathisens kommentar til disse tallene i forrige utgave av fotballradioen var at Fevennen hadde spurt folk som ikke har peiling. Jeg ser ikke bort fra at Mathisen har et utilsiktet poeng. Det er vel ikke umulig at Starts vedvarende ørkenvandring har gjort at bare et lite mindretall følger klubben tett nok til å gi et realistisk anslag på klubbens sjanser i Obos 2017.

Når det gjelder forventninger til 2017, så ble vel ikke disse styrket av å høre nevnte utgave av fotballradioen. En time fotballpodcast med Starts trenerteam uka før sesongoppkjøringens første treningskamp burde normalt fungere som en liten appetittvekker, men gud bedre så dørgende kjedelig denne duoen fremstår. Så må selvsagt Jesper Mathisen ta det mye av skylden for at de ikke leverte noe av interesse eller verdi, all den tid han knapt lar de andre slippe gjennom sin kakofoni av brautende plattheter. Men når de en sjelden gang slipper til, så har de absolutt ingenting å melde.

I England sier man at laget reflekterer managerens personlighet. Grøss og gru.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    I morgen sparkes sesongen endelig i gang! En lang vinter er over, og det er på tide å spille om poeng igjen. Og Start har gjennom vinteren heldigvis levert prestasjoner som gjør dem til en av opprykksfavorittene.

Glimt holdes som en ganske stor favoritt av omtrent samtlige eksperter. Ikke uventet. Start tippes stort sett som en knapp favoritt til å ta den andre opprykksplassen. Det virker som et fornuftig tips. Samtidig tror jeg styrkeforholdet mellom Start og Glimt er jevnere enn flere legger til grunn. Oppfatningen av Start virker å være preget av de siste års resultater, uten helt å ta innover seg utviklingen som har skjedd i Start i vinter. Glimt på sin side skal spille sammen et helt nytt lag, og kan fort bruke litt tid på å komme igang.

Presterer Start som de har gjort på beste i vinter når alvoret begynner, da vinner vi ligaen.

Lignende tråder

1. Tribunekultur igjennom sesongen
    By Markusbukken in forum Tigerberget
    Svar: 65
    Siste innlegg: 02-13-2015, 20:08
  2. Sesongen 2015
    By Bob Affe in forum IK Start
    Svar: 49
    Siste innlegg: 11-27-2014, 00:17
  3. Hva er en forøyd medi 2013 sesongen?
    By vinne in forum IK Start
    Svar: 13