Viser resultater 1 til 13 av 13
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

Treningskamptråd: Levanger - Start (27 Februar 2017) LA MANGA

Etter at russerne trakk seg, så skal vi endelig få spille kamp. Motstander er Levanger - som vel endte på 7.plass i OBOS i fjor. Med litt over en mnd til seriestart vil Steinar nå begynne å spisse laget, og det ser vi klart i dag.

Her er de som starter:

Håkon Opdal

Eirik Wichne, Tapio Heikkilä, Rolf Daniel Vikstøl, Henrik Robstad

Abubacar Ibrahim, Niels Vorthoren, Gudmundur Kristjansson, Espen Børufsen

Lars-Jørgen Salvesen, Dennis Antwi.

Simon Larsen er hjemme i forbindelse med fødsel, så han mangler jo. I tillegg har vi et par småskader. Gleder meg til å se Abu - etter at han nå offisielt er Start-spiller og så blir det spennende å se Gummi på midten igjen. Han har jo variert kraftig tidligere, men han har jo hatt enkelte gode kamper så det er jo håp om at han kan gjøre det greit.

Håper vi kan fortsette der vi slapp mot Mjøndalen, for der var det mye bra...

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Gledet meg også til å se Ibrahim, men han fikk virkelig ikke vist seg frem. Skuffende debut av en spiller som er blitt hypet opp.

Levanger hadde virkelig ikke mye å by på og fremstod som et særdeles ordinært Obos-lag. Vi vinner helt klart fortjent, men ingen av konkurrentene våre blir skremt av det Start viste. Vi mangler kreativ kraft.

Nå er det kun Sandnes, Jerv og Odd igjen før seriestart med mindre Start avtaler en ekstra kamp.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av EternalSunshine Vis innlegg
    Vi mangler kreativ kraft.
    Enig. Defensivt har vi ok kontroll, men offensivt er det tynn suppe. Man kan lure på hvordan vi skal score noe særlig med mål i år. Litt bedring er det å spor, hvis vi legger godviljen til, men det er vel alt.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Man kan jo undres hvorfor man signerer en spiller før man har fått sett han tilstrekkelig.
    I tillegg før en kamp. Hadde det vært etterkamp forstår jeg.
    Det hadde vært en glede om Antwi og Ibrahim kunne finne tonen. Antwi begynner for meg å se ut som en gedigen fiasko. La meg ta feil.
    Videre kan man stille spørsmål om 2 kamper på en uke på La Manga er bra nok, de ble stående med 1 kamp.
    Det er kamper som er viktig, drille taktikk og posisjoner i praksis.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Man kan jo undres hvorfor man signerer en spiller før man har fått sett han tilstrekkelig.
    I tillegg før en kamp. Hadde det vært etterkamp forstår jeg.
    Hva mener du med "før en kamp" og "hadde det vært etter kamp"? Han spilte jo treningskampen mot Mjøndalen og fikk kontrakt etter dette?
    Steinar P trengte 1 treningsøkt på å skjønne at dette er en spiller han ville ha med seg videre.
    Så kan man alltids kritisere for at man ikke har sett en spiller lenge nok før man signerer han, men da risikerer man også ett nytt Simon Larsen scenario (for de som husker det)...

Ellers er det vel en tanke for tidlig å hevde at han er hypet opp. Vi er fremdeles i februar, han har trent med laget i litt over ei uke og fått 2 treningskamper i sekken. En god og en dårlig.

Det skal bli deilig i bli ferdig med disse treningskampene og starte opp med seriespill!

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Så vidt jeg har skjønt har Ibrahim overbevist fra første stund i Norge, og levert på trening og kamp for Sarpsborg og Start. Da er det nok kanskje litt foruroligende at han gjør sin første svake opptreden den dagen kontrakten er undertegnet.

Rapportene tyder på at Ibrahim har ferdighetene som skal til. Skal han lykkes, må han trives og beholde motivasjon og ambisjoner også etter at pengene tikker inn på konto. Det er jo det som er usikkerheten rundt spillere fra andre kontinenter som hentes uten veldig god bakgrunnssjekk.

Gode ferdigheter er ikke nok. Selv Christian Bolanos falt gjennom i norsk fotball da hverdagen kom. Og han hadde tross alt familien med seg på lasset.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg ser ingen grunn til å slakte overgangen til Abu. Kampen mot Levanger ble spilt i kraftig vind og i tillegg var det veldig kaldt. Spesielt vinden gjorde det vanskelig og en ving skal jo komme seg ned langs kanten og legge inn, men det blir jo vanskelig når det er sterk vind. I tillegg så trengs det vel litt tid til å venne seg til spillestil og nye lagkamerater.
    Dette var også forste kamp på gress etter en vinter i Sorlandshallen/Sor Arena og andre kunstgressbaner så at ikke alt satt er ikke noen bombe. Jeg kikket litt på Sarpsborg sine hjemmesider og Abu hadde både mål og målgivende i treningskampene han spilte der og han var god mot Mjondalen, så ingen grunn til å tvile på denne overgangen på bakgrunn av denne kampen.

Han er i tillegg ung og har fremtiden foran seg. Målet er å spille for Real Madrid (som er vel kanskje litt i overkant) men jeg tror ikke han onsker at Start skal vaere endestasjonen, og da er det ingen grunn til "å slippe seg ned" bare fordi pengene begynner å tikke inn på kontoen...

Kampen generelt var lite velspilt, men igjen vil jeg tro at vinden hadde endel å si - i tillegg til at det er forste kamp på naturgress for Start.

Er ennå over 1 mnd til seriestart så nok av tid for både Abu og de andre til å få spillet til å sitte. Ellers er jeg enig med Jesper som mener at Gummi og Vorthonen begge er litt for defensive, og at man trenger en på midten som kan bidra litt mer offensivt... Var forresten utrolig morro med 16-år gamle Tobias Christensen som fikk noen minutter og som viste glimt i den perioen. God med ball, god teknikk og uredd. Håper han får rikelig med spilletid framover.. Kan fort bli en ny publikumsyndling!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Jeg har troen jeg, mindre troen på Antwi.
    Men håpet er at Ibrahim og han kan utgjøre en fryktet duo i Toppserien 2018.
    Er vel på tide at Antwi viser noe som helst...

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Jeg ser ingen grunn til å slakte overgangen til Abu. Kampen mot Levanger ble spilt i kraftig vind og i tillegg var det veldig kaldt.
    LOL.

Ja DA så.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    [QUOTE=Swans Till I Die;25046]Hva mener du med "før en kamp" og "hadde det vært etter kamp"? Han spilte jo treningskampen mot Mjøndalen og fikk kontrakt etter dette?

Mener bare det er rart man signerer etter så lite matcher. Med mindre man har tidspress fra andre interesserte. Ihvertfall når man har mulighet til å se han siste gang mot Levanger før dommen faller.😀

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stormchaser Vis innlegg
    LOL.

Ja DA så.
    Dette er da faktorer som gjor at det blir vanskelig å måle kvaliteten på spillerne. Hele kampen ble jo sterkt preget av den sterke vinden og når det i tillegg er surt og kaldt så synes jeg ikke det er rart at Abu ikke spiller en like god kamp som mot Mjondalen.

En kantspillers rolle er jo å komme seg rundt på kanten og legge inn, men med så sterk vind som det var i denne kampen, blir jo det veldig vanskelig.

Poenget med den kommentaren var vel et svar til de som mente Abu var en flopp pga denne kampen. Vi får uansett håpe at både Abu og Start gutta hever seg i de neste kampene!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Var det slik at det ikke var surt og kaldt på Børufsen sin side ;D
    Fra fleip til alvor. Ser ikke noe om flopp her, det var bra kalt mot Mjøndalen også så hvordan man lykkes er basert på motstanderen, og den enkelte spiller man møter.
    Jeg tror vi har fått en spiller på det jevne med Nwakali, godt potensiale og forhåpentligvis noe mer stabil og kraftfull i 16 meteren.
    Skal vi snakke flopp må det bli Bojang ... hvis ikke Antwi viser noe snart kommer han også i den boka

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Ingen som har kalt Abu en flopp, men det han leverte mot Levanger var skuffende siden han hadde fått så rosende omtale i forkant.

Nå er det uansett ingen grunn til å dvele ved denne treningskampen i all tid. En isolert treningskamp er ikke noe å vektlegge. Nå ser vi frem til fredagens kamp mot Sandnes som forhåpentligvis blir spilt på Sør Arena. Går kampen inne i hallen blir kvaliteten en helt annen.

Lignende tråder

1. Svar: 7
    Siste innlegg: 02-20-2017, 13:20
  2. Treningskamptråd: VIKING - START (11 Februar 2017)
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 12
    Siste innlegg: 02-12-2017, 20:40
  3. Treningskamptråd: Start - Sandnes Ulf (La Manga)
    Svar: 30
    Siste innlegg: 02-25-2016, 14:57
  4. Treningskamptråd: Start - Aalesund (La Manga)
    Svar: 24
    Siste innlegg: 02-25-2015, 20:45
  5. Treningskamptråd: Start - Brann (La Manga)
    Svar: 24
    Siste innlegg: 02-20-2015, 13:37

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •