Viser resultater 1 til 11 av 11

Tråd: Drakta 2017

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012

Drakta 2017

Så nettopp innslaget på Facebook fra kick-offet, hvor den nye drakta ble presentert.

Helsort "vest" forran.. Styggere blir det ikke....
    --

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Kan ikke huske å ha sett en styggere drakt noensinne. Ville mye heller ha fortsatt med drakta fra i fjor med svart firkant enn å ha den som nå er vist fram. Ser ut som en med gul drakt har tatt et mageplask i en haug med leire....

Det må jo også bli problemer for både medspillere når man ser 2 farger når man skal se etter medspillere?

Og for et bortelag som kommer med svarte eller morkeblå drakter? Det vil da bli problemer?

Hvis man håper at folk skal renne inn i supporterbutikken for å sikre seg denne, da tror jeg de tar grundig feil. Er utrolig skuffet!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Kan ikke huske å ha sett en styggere drakt noensinne. Ville mye heller ha fortsatt med drakta fra i fjor med svart firkant enn å ha den som nå er vist fram. Ser ut som en med gul drakt har tatt et mageplask i en haug med leire....

Det må jo også bli problemer for både medspillere når man ser 2 farger når man skal se etter medspillere?

Og for et bortelag som kommer med svarte eller morkeblå drakter? Det vil da bli problemer?

Hvis man håper at folk skal renne inn i supporterbutikken for å sikre seg denne, da tror jeg de tar grundig feil. Er utrolig skuffet!
    Den er så stygg at jeg mistenker de har gjort det med vilje.

Den eneste jeg kan komme på som er værre er den gule og blå camo-drakta til Napoli for noen år siden:
    http://www.footyheadlines.com/2014/0...-2014-kit.html
    --

Member
    Ble medlem
    May 2014
    Jeg likte den. All honnør til Start at de tør å*gå for noe nytt. Jeg tror denne blir en hit.

Junior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Ser ut som en med gul drakt har tatt et mageplask i en haug med leire....
    Særlig denne "glidende" overgangen mellom grått og gult nederst gjør at jeg også får assosiasjoner til magaplask i en sølepytt.

Ved første øyekast på dette bildet fra kick-offet trodde jeg det var keeper- og bortedraktene/ eventuelle 3.drakter der var bilde av og at man ikke hadde fått med førstedrakta på bildet.

"Heia Start...I GRÅTT og svart!"

Nei at man skulle "lengte tilbake" til den gule drakta med den enorme svarte boksen: det hadde jeg aldri trodd skulle skje!

Håpte i det lengste at dette var en April-spøk som gikk av noen timer for tidlig- noe som dessverre ikke ser ut til å være tilfelle Start skal spille i GULT og svart- og da skal selvfølgelig "hele" overdelen være Gul

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Hoppalong Vis innlegg
    Jeg likte den. All honnør til Start at de tør å*gå for noe nytt. Jeg tror denne blir en hit.
    Er det ironisk ment eller likte du den virkelig? Da er du en av de ytterst få jeg vet om som liker den..

Som VESTHOVDEN skriver så var den gule drakta med den store svarte firkanten vesentlig finere enn den de nå kommer med.

En ting jeg lurer på er om hvem som har ansvaret for dette. Er det draktsponsor (Sparebanken Sor?) eller er det noen i klubben? Har de ikke noen de rådforer seg med i prosessen eller er det en eller to personer som har fullt ansvar? Hvis man ser på responsen her inne og på FB så er jo 95 % utrolig negative, og den viben burde vel bli fanget opp fQr man sender draktene til trykking??

Som jeg skrev tidligere så kan jeg også se at denne vil skape problemer for motstandere om hva de skal ha på seg. De kan ikke ha noe som ligner på gult og de kan ikke ha noe som ligner på svart.. Da står man vel igjen med røde drakter som eneste mulighet som ikke vil ligne på noe av det Start har på seg??

Siste ord i denne drakt-debatten er ikke skrevet/sagt og jeg tror media og NFF og andre vil komme på banen når man ser hvordan dette utspiller seg i praksis...

Senior Member
    Ble medlem
    Aug 2013
    Noe av det styggeste jeg har sett i mitt liv. Hvordan er det mulig å surre det slik til. Skulle tro den var designet med høy promille innabords. Tror faktisk også det kan skape praktiske problemer på banen med å skille den fra andre laget. Jeg mistenker sterkt at Sparebanken Sør har påvirket dette. Hele drakta står til terningkast 0. Søppel og tøv hele draktprosjektet. Kryp til korset og ta i bruk fjorårets drakt. Det er det eneste fornuftige i denne situasjonen. Ender vel med at NFF sier at Start må bruke bortedraktene sine permanent.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Franko- Forbundsstyret i NFF godkjenner drakter.
    Så den er forhåpentligvis sendt inn til godkjenning.

Sparebanken Sør har normalt hvit bakgrunn, hadde man valgt dette ville det ha skapt en utfordring.

Synes det er modig av klubben, tenker nytt.
    Derimot ville jeg frigjort noe plass til mer gult ved å snevre inn nederst etter Sparebanken Sør logo.
    Stripene burde vært smalere og gule.[0.4cm]
    Veldig bra at den avskjæres i sort fargen nederst.
    Sprek drakt 👍👍

Den er kanskje ikke trygg, tradisjonell og i tråd med slik drakta "skal" se ut. Men er det ikke litt fint at klubben tenker nytt og annerledes? Den er ikke perfekt, og jeg er enig i at mye kunne vært gjort annerledes, men den står for et av norsk fotballs modigste draktvalg på lenge.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Jeg synes drakta er litt stilig jeg. Detaljer jeg også ville endret på og det er uvant med så mye svart.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Uten den sorte firkanten så har drakta blitt mer helhetlig.
    Dette er positivt.
    Som nevt burde avtoningen fra mørkt til gult vært annerledes nederst.
    En drakt man fint kan kjøpe

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •