Side 2 av 2 FørstFørst 12
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Kris81 Vis innlegg
    Herlig med seier, men nå står vi uten spisser, hva nå?
    Tipper/håper det bare var krampe!

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Espen K G Vis innlegg
    Antwi har i hvert fall vist sin styrke i denne kampen. Det er ikke taktisk spill, det er ikke skuddteknikk, det er ikke dribleferdigheter. Hans største styrke er å utnytte det andre lagets feil i eget forsvar
    Vel, han hadde jo et fantastisk dribleraid etter 1-0 scoringen som ble reddet av keeper. Men en god spiss presser fram forsvarsfeil. Antwi var anonym i 1.omg men fantastisk i 2.omg. Ingen tvil om at han fikk masse selvtillit etter 1-0 scoringen!

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stormchaser Vis innlegg
    I år må Start først og fremst holde tre lag bak seg på tabellen.
    Enig i at vi var svake i 1.omgang, men grepet fra Steinar i pausen var utrolig vellykket. Vi tok kontroll over midtbanen og etter at Antwi fikk sin scoring fikk han et selvtillit boost som jeg ikke har sett tidligere. I andre halvdel av 2 omgang var han fantasisk.

Start spilte ikke bra, men de vant en utrolig sterk seiere borte mot en opprykksrival - og det med masse skader og utilgjengelige spillere. Ellers la jeg merke til hvordan spillerne ofret seg foran eget mål og blokkerte skudd hele tiden. Mye innsats og lite fint spill - men 3 utrolig sterke poeng. Tror du ennå Start er en nedrykkskandidat Stormchaser?

Senior Member
    Ble medlem
    Aug 2013
    Start ble reddet av ren flaks og to personlige feil fra Kongsvinger sin side. Utrolig svakt Start spill, men selvsagt skal vi juble foe 3 poeng. Kritikkverdig spill, men kjærkomne 3 poeng er fasiten fra kampen.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Franko Vis innlegg
    Start ble reddet av ren flaks og to personlige feil fra Kongsvinger sin side. Utrolig svakt Start spill, men selvsagt skal vi juble foe 3 poeng. Kritikkverdig spill, men kjærkomne 3 poeng er fasiten fra kampen.
    Joda, men det var klar bedring i 2.omgang i forhold til 1.omgang, så vil si at trekket fra Steinar med å legge om fra 4-4-1-1 til 4-5-1 var vellykket! Vi skaper endel sjanser i 2.omgang som vi ikke scorer på også. Antwi har en alene med keeper bl.a så det var ikke KUN feil fra hjemmelaget.

Vil ellers tro at vi legger om til 4-5-1 (4-3-3) framover.. Viktig å vinne midtbanen og det er ikke så lett i et 4-4-2 (4-4-1-1) system. Ellers er 4 poeng fra de to forste kampene veldig bra, spesielt med tanke på skadene vi har hatt i det siste!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Joda, men det var klar bedring i 2.omgang i forhold til 1.omgang, så vil si at trekket fra Steinar med å legge om fra 4-4-1-1 til 4-5-1 var vellykket!
    Trekket til Steinar var vellykket ja, vi fikk mye bedre kontroll med tre på midten. Samtidig la hele laget seg lavere, og gjorde det vanskelig for Kongsvinger. Jeg synes fremdeles de var det beste laget også i andre omgang.

Denne kampen burde vært avgjort til pause. Men istedenfor å sette sjansene sine forærte Kongsvinger heller seieren til Start, med noen vanvittige defensive brølere. Uten de tabbene hadde vi aldri vært i nærheten av seieren i dag. Kongsvinger var det klart beste laget, og spilte morsom fotball slik jeg skulle ønske Start gjorde. Men det fine spillet fra februar/mars er forduftet i vårsolen, tilbake står vi med et lag som spiller fotball som hører hjemme i steinalderen. Det er rett og slett lite som minner om moderne fotball i det Start presterte i dag.

Noen ting vi kan ta med oss fra kampen ellers er at omleggingen til 451/433 fungerte. Treeren på midten fungerte langt bedre enn en duo, og Antwi viste seg frem som enslig spiss. Kristjansson og Vorthoren kan ikke spille sammen sentralt på midten. Da har vi en midtbane med lite tempo, lite fart og null kreativitet. Og Skogmo på backen må fortest mulig ut av laget, han holder rett og slett ikke nivået.

I kveld kan vi puste lettet ut etter tre særdeles ufortjente poeng, og dermed en helt ok start på sesongen poengmessig. Men det som ble vist på banen var særdeles bekymringsfullt.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Stig Hornnes: Jeg forstår ikke helt hvorfor du så ofte trekker frem farta til Kristjansson. Han er jo på ingen måte treg.

At vi ikke slipper inn mål er jo utrolig. Steinar gjorde langt på vei det jeg ønsket i pausen med Segberg inn for å få mer folk sentralt, men jeg så for meg Skogmo ut. Å gjøre en 16-åring til "syndebukk" virker alltid litt brutalt. Nå spørs det vel om grepet hadde holdt dersom ikke dommeren også var på vår side, men for gruppa generelt og kanskje Antwi spesielt så var nok dette en stor lettelse.

Lurer veldig på hva Steinar tar med seg fra denne kampen. Neste motstander er Åsane på Sør Arena. Det blir en helt annen kamp enn denne mot Kongsvinger, men jeg håper vi holder på tre sentralt.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Joda, vi fikk kjort oss i 1.omgang, men ser du på store sjanser så hadde ikke KIL mange flere enn Start. Bryr meg lite om hva som skjer mellom lagenes 16-meter da det er det som skjer foran målene som virkelig betyr noe. Der synes jeg vi forsvarte oss bra og det var flere ganger jeg så Start-spillere kaste seg foran skudd som ble blokkert til siden eller bort fra målet.
    I den andre enden hadde vi en heading i tverra, vi hadde den Antwi driblet seg alene med keeper og som skuddet etterhvert ble reddet på streken og vi hadde en litt senere der Antwi og en annen spiller der de egentlig gikk litt i veien for hverandre og det ebbet ut med 5-meter. Greit at KIL rotet det til for seg selv, men feilene kommer etter bra og hardt press fra Antwi spesielt. Presser man forsvarene slik så presser man ofte fram feil - som i dag, så jeg synes det er greit at vi gir litt ros til Start og ikke bare sier at alt ble lagt i beina våre.

Ellers så synes jeg det blir litt urettferdig å kritisere spillestilen når to av våre sentrale spillere i angrepsspilet er borte. Salvesen og Abu var veldig sentrale i de siste treningskampene og vi lider offensivt når disse ikke er der.

I denne ligaen er det poengene som betyr noe, og i dag justerer vi i pausen og KIL blir presset til feil og vi spiller en ganske god 2.omg der KIL nesten ikke skaper sjanser (bortsett fra den ene som Opdal redder mesterlig). Vi skaper mye mer enn KIL i 2.omg, selv om KIL var bedre enn oss i 1.omg..

Skal også sies at vi spiller borte mot en av opprykksrivalene - og ikke mot et antatt bunnlag. Jeg tror vi kommer til å styre mer i kampene som kommer senere, men i en kamp som denne er det aller viktigst at vi får med oss 3 poeng. Det klarte vi og det er sterkt!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av EternalSunshine Vis innlegg
    Stig Hornnes: Jeg forstår ikke helt hvorfor du så ofte trekker frem farta til Kristjansson. Han er jo på ingen måte treg.
    Jeg har aldri oppfattet han som rask heller, men det kan selvsagt hende jeg blir lurt av dårlig posisjoneringsevne. Den sentrale midtbanen med Kristjansson og Vorthoren klarer ihvertfall ikke å dekke de rommene de skal, og er altfor enkle å spille seg forbi.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Det er rett og slett lite som minner om moderne fotball i det Start presterte i dag.
    Nei, dette var som å se Barcelona mot det norske kvinnelandslaget. Men Kongsvinger er unike på godt og vondt. Start møter neppe andre lag med tilsvarende evne til å spille dem ut, men heller ikke lag som gir bort slike gavepakker.

Dagens beholdning var Antwi og Opdal som reddet poengene. Wichne var også brukbar. Resten sugde i mer eller mindre grad. Det er ingen grunn til å hylle Pedersen for taktisk kløkt. Trekket var åpenbart, kom altfor seint, og inngangen til kampen var i etterpåklokskapens navn en tabbe.

Start har fått en fin start på sesongen om man ser bort fra skadene. I de innledende rundene er det kun poengene som teller. Men man hadde nok ventet langt mer spillemessig etter fine treningskamper. Og noen nye spørsmålstegn har vel også dukket opp.

For det virker vel ikke som om Start har truffet blink på overgangsfronten denne gangen heller. Simon Larsen har startet sesongen skrekkelig, og er milevis fra å være kapteinen og lederen han er hausset opp til å være, mens Vorthoren faktisk ser ut som om han venter på en hofteoperasjon. Begge vil sikkert være viktige i kampen om opprykk, men i tippeligaen kreves det nok langt mer.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    0-2 er sterkt, spillet er som hodeløse høns. Vi kan ta kontringen med Tobias og Dennis , null samhandling og ender i kaos .
    Jeg vil hardnakket påstå at Tobias løp mye feil og tidvis ødelag for Antwi.
    Derfor var omgang 2 ett løft uten Tobias som er for lite drillet i laget og knapt utretter annet enn ugang i maskinen.
    Godt Pedersen tok han ut

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Vinne 2-0 på Gjemselund er isolert sett bra. Men er usikker på hvor KIL står i år, blant annet fordi de har mistet treneren.(og de slapp inn 3 mål i Bodø)
    Vi står med 4 poeng på to kamper, men spillemessig har vi vel egentlig spilt 2 ganske dårlige kamper. Om 3-4 kamper får vi nok litt mere svar på hvor vi står, men Ulf, Glimt og Mjøndalen er muligens våre argeste konkurrenter. Men Obos er jo kjent som en bingo-liga der alle slår alle, og ser vel for meg at det blir mye av det samme i år.

Lignende tråder

1. 16.Serierunde: START - KONGSVINGER (kamptråd)
    By Frankieboy in forum Kamptråder
    Svar: 12
    Siste innlegg: 07-25-2017, 14:20
  2. 29.Serierunde: Start - Kongsvinger (kamptråd)
    Svar: 7
    Siste innlegg: 11-04-2012, 21:12
  3. 29.Serierunde: Start - Kongsvinger (kamptråd)
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 7
    Siste innlegg: 11-04-2012, 21:12
  4. 6.Serierunde: Kongsvinger - Start (kamptråd)
    Svar: 26
    Siste innlegg: 05-14-2012, 18:17
  5. 6.Serierunde: Kongsvinger - Start (kamptråd)
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 26
    Siste innlegg: 05-14-2012, 18:17

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •