Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 32
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

2. Serierunde: KONGSVINGER - START (kamptråd)

TID: Søndag 9.april kl.1500
    STED: Gjemselund Stadion

TABELLEN
    6. Start............ 1 0-1-0 2-2 1
    12. Kongsvinger 1 0-0-1 2-3 0

KONGSVINGER IL
    Kongsvinger Idrettslags historie begynner med dannelsen av Kongsvinger og Omegns Skiløberforening 31. januar 1892 der noen framsynte kvinner og menn samlet seg i Herdahls Lokale for å danne en forening som samlet og utviklet idretten i Kongsvinger.
    Tidsperioden fra 1982 til 1999 må ses på som KILs storhetstid i norsk fotball. Fra opprykket 10. oktober 1982 og til nedrykket i 1999 hadde klubben holdt seg 17 strake sesonger på rad i landets øverste divisjon. I løpet av denne tiden tok klubben ett sølv, to bronse og nådde semifinalen i norgesmesterskapet fire ganger.
    Bortsett fra et kort opphold i Tippeligaen i 2010 har klubben slitt i 1 divisjon og 2 divisjon, men noe er på gang igjen med laget fra de dype skoger. I fjor endte laget på 5 plass i serien men kom seg i tillegg helt til cupfinalen - der det ble et klart tap for Rosenborg.
    Trener er Hans-Erik Eriksen og et par av deres profilerte spillere er Adem Guven (som scoret begge KIL's mål mot Glimt) og Espen Nystuen som begge har eliteserie-erfaring. I tillegg har de Jørgen Kolstad på lån fra Lillestrøm.
    Vi må jo også nevne Jørgen Richardsen som er sønn til selveste Paul "Tåa" Richardsen.

Laget tapte 2-3 borte mot Bodø/Glimt i sin første kamp, men er absolutt et av lagene som blir å regne med i opprykkskampen.

KONGSVINGER'S 5 SISTE KAMPER
    24 februar: Jerv - Kongsvinger 1-1 (treningskamp)
    11 mars: Kongsvinger - Mjøndalen 2-2 (treningskamp)
    17 mars: Strømmen - Kongsvinger 1-0 (treningskamp)
    25 mars: Kongsvinger - Vålerenga 2-1 (treningskamp)
    4 april: Bodø/Glimt - Kongsvinger 3-2 (serie)

IK START
    Hos Start er skadesituasjonen plutselig blitt kritisk med stygge skader både for Lasse Sigurdsen og Lars-Jørgen Salvesen og akkurat nå har vi kun Dennis Antwi av rene spisser. Dermed har Uduak Idemokon blitt hentet tilbake - i første omgang for å fylle opp med litt spisser på trening. Uduak er ikke spilleklar her. En annen som ikke er spilleklar er Abubakar Ibrahim. Overgangen er ennå ikke klarert etter papirkrøll mellom spillerens tidligere klubber. FIFA er koblet inn og vi håper Abu er klar til neste kamp, men han er ikke med til Kongsvinger.

Ellers gjorde Tapio Heikkila en god jobb og scoret 2 ganger mot FFK så han beholder nok plassen ved siden av Simon Larsen.
    Jeg tipper vi starter med følgende lag: (4-4-1-1)

Håkon Opdal

Eirik Wichne
    Simon Larsen
    Tapio Heikkila
    Henrik Robstad

Daniel Aase
    Gummi Kristiansson
    Niels Vorthoren
    Espen Børufsen

Tobias Christensen

Dennis Antwi

NOEN TANKER TIL SLUTT
    Etter en god vinter med lite skader og gode resultater, har vi virkelig møtt motgang denne uka. Det startet med at vi fikk vite at Abu ikke var klarert for spill pga rot i tidligere klubber. Deretter berget vi med nød og neppe ett poeng hjemme mot FFK i serieåpningen. Det som virkelig rammet oss hardt var at Lasse Sigurdsen igjen fikk en alvorlig skade, og nå blir borte et par måneder, og om ikke det var ille, så ble Lars-Jørgen Salvesen skadet på trening med noe som virker som en alvorlig kneskade. Det tar nok dessverre litt tid før lysluggen er tilbake på banen. Utrolig synd for både Start og disse ungguttene - som begge har levert gode prestasjoner i vinter.

Nå er det dessverre ikke noe vi kan gjøre med dette og da er Steinars jobb å plukke ut de rette erstatterne og det er mye som tyder på at vi nå endrer om fra 4-4-2 til 4-4-1-1 og at Tobias Christensen får muligheten i drømmerollen (i følge han selv) like bak Antwi. Det blir spennende å se om det er dette Steinar velger og i såfall hvordan det slår ut. Er nok uansett ikke lett for KIL's trenere å vite hva som møter dem på søndag...

Nå som to av våre spisser er ute er det viktig at andre tar ansvar. Antwi må begynne å score for han er den eneste rene spissen vi nå har, og Espen Børufsen er en annen som er målfarlig og som vi nå må stole mer på.

Etter kun 1 poeng mot FFK så fikk både jeg og andre optimister noe å tenke på, men det er ennå 28 kamper igjen av sesongen så det er altfor tidlig å trekke noen konklusjoner. Vi har ennå nok av gode spillere til å vinne mot Kongsvinger. Jeg håper de som tar på seg Start-drakta søndag ettermiddag virkelig vil blø for drakta og at vi kan få med oss 3 poeng hjem til sørlandet. I utgangspunktet er jeg OK fornøyd med 1 poeng i denne kampen, men samtidig mener jeg at Start er gode nok til å vinne.

Til slutt må jeg få luftet litt skuffelse og frustrasjon. Det er ikke ofte jeg klager og jeg pleier som oftest å se positivt på det meste, men da jeg fikk sett de nye hjemmedraktene til Start ble jeg utrolig skuffet. For meg skal en Start-drakt ha gul som hovedfarge, så at vi nå spiller med en drakt som forfra har svart som hovedfarge er utrolig trist. Jeg synes det er greit at man er kreative, men når man ikke lenger har gult som hovedfarge, da er man på helt feil vei. Min drøm som Start-supporter er at de fleste som kommer på stadion har på seg Start-drakt og at man etterhvert kan farge Sparebanken Sør Arena gul. (slik man ser hos Borussia Dortmund og andre gulkledde lag). Om hele stadion hadde hatt på seg den nye drakta, hadde man sett mer svart enn gult - og for meg blir det helt feil. Jeg støtter IK Start av hele mitt hjerte og håper vi kan komme oss opp i Tippeligaen så fort som mulig, men denne drakta er dessverre den verste jeg har sett i min tid som Start-supporter.

Heldigvis er det ikke draktene som avgjør hvor mange poeng vi får søndag. Det er de gutta som er inni draktene som betyr noe og så får vi bare håpe at samtlige 11 spillere i svart og gult har dagen - og at vi ikke får noen flere skader.

Vi trenger desperat noen gode nyheter nå etter en veldig tung uke for oss som heier på Start!

HEIA START!

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Jeg ville vært fornøyd med uavgjort borte mot Kongsvinger før alle skadene kom. Med Hollingen, Vikstøl, Ibrahim, Salvesen og Sigurdsen ute så er jeg definitivt fornøyd om vi reiser fra Gjemselund med poeng. Skulle vi tape blir det mye negativt, men det er viktig som du sier å huske på at det er 28 runder igjen etter denne. Det blir hvertfall spennende å se hvordan laget responderer etter nedturen mot FFK og påfølgende langtidsskader. Elleveren ser jo fremdeles bra ut.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Oddsens klareste hjemmeseier. Midtbanen ser pill råtten ut med Aase og Gudmundur og tviler på at våre lovende spisser får det de trenger ...en kompis ball.
    ( Årets mest negative innlegg )

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Ser ingen grunn til å være så negativ. Skal være åpen kamp dette. Om Kongsvinger på noen som helst måte kjører over Start så har de siste dagene påvirket laget mye mentalt. Og hva er galt med Gummi i den formen han har vist i det siste?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Helt enig EternalSunshine. Elleveren vår er fortsatt bra. Men mulighetene for Steinar til å gjøre endringer iløpet av kampen begrenser seg jo nå.

Ellers er kamptroppen lagt ut på ikstart.no.

Håkon Opdal
    Benjamin Boujar
    Jens Kristian Skogmo
    Tapio Heikkilä
    Simon Larsen
    Philip Aukland
    Eirik Wichne
    Henrik Robstad
    Niels Vorthoren
    Erlend Segberg
    Daniel Aase
    Gudmundur Kristjansson
    Thomas Zernichow
    Espen Børufsen
    Tobias Christensen
    Dennis Antwi

Jeg merker meg at Steinar ikke har tatt med en eneste offensiv spiller fra Start 2. Dersom vi starter med Antwi og Christensen har vi ingen offensive spillere igjen på benken. Hvorfor har han ikke funnet en plass til en juniorspiller på benken, i tilfelle? Det et merkelig etter min mening.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Jeg merker meg at Steinar ikke har tatt med en eneste offensiv spiller fra Start 2. Dersom vi starter med Antwi og Christensen har vi ingen offensive spillere igjen på benken. Hvorfor har han ikke funnet en plass til en juniorspiller på benken, i tilfelle? Det et merkelig etter min mening.
    Vel, vi har jo Zernichow som er en offensive spiller... Daniel Aase er jo ganske offensive, så at vi ikke har noen offensive kort er jeg uenig i..
    Er vel verre bakover? Der har vi vel bare Aukland?

Her er laget forresten: (4-4-1-1)

Håkon Opal

Jens Kristian Skogmo
    Tapio Heikkilä
    Simon Larsen
    Henrik Robstad

Eirik Wichne
    Gudmundur Kristjansson
    Niels Vorthoren
    Espen Børufsen

Tobias Christensen

Dennis Antwi

Innbyttere:
    Benjamin Boujar, Philip Aukland, Thomas Zernichow, Daniel Aase og Erlend Segberg.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Vel, vi har jo Zernichow som er en offensive spiller... Daniel Aase er jo ganske offensive, så at vi ikke har noen offensive kort er jeg uenig i..
    Er vel verre bakover? Der har vi vel bare Aukland?
    Ingen av dem er spisser, de er midtbanespillere som også kan spille kant eller offensiv midt. Og Aukland på benken er fortsatt bedre enn ingenting, som er tilfelle på spiseplass.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg synes det ser farlig ute for Start sin del etter de første 20. Kongsvinger spiller med høyt tempo, og vi sliter med å holde følge. De får jo stå helt alene på begge kantene også. Ikke en god åpning av oss.

Senior Member
    Ble medlem
    Aug 2013
    Kongsvinger kjører over Start foreløpig. De står med lua i hånda. Start har elendig press på ballfører, og ren flaks gjør at ikke Start ligger under. Sannsynligvis er nok Kongsvinger et vel så bra lag som Start. Desverre, men trolig en realitet.

Midtbanen til Start har null kreativitet, og blir latterlig deffensive. Dette er skrale greier!!!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Det er ikke tvil om at Kongsvinger fremstår som et mye bedre lag. Godt press, god ballbehandling, og finner medspillere selv i pressede situasjoner. Det skal flaks til for å få med seg poeng hjem herfra i dag.

Skuffet over det Start viser. Det ser ikke ut som om det er noenting igjen fra det vi så i treningskampene

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Søgne
    Bare å håpe på litt bedre uttelling i 2 omgang . Satser på en ordentlig peptalk fra Pedersen i pausen. Men hvem i all verden har ansatt ho derre dama som kommenterer kampen på Eurosport, hun er jo en skandale. Sier nesten utelukkende corner ,frispark eller kast til feil lag. Ser hun ikke forskjell på gult og rødt. Han andre kommentatoren var forsåvidt ikke så mye bedre.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    I år må Start først og fremst holde tre lag bak seg på tabellen.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2013
    Huff og huff, horrible taktiske valg blant forsvarsrekka hvor man flere ganger serverer Kongsvinger på sølvfat, bare flaks som gjør at vi ikke ligger under. Backene og midtbanen gjør ikke jobben sin defensivt, noe som gjør at midtstopperne får alt på seg. Det er som er positivt er at vi får endel sjanser hvor vi med litt mer kompetanse kunne fått et mål. Tror ikke Kongsvinger greier å holde dette tempoet oppe hele kampen og da kan vi forhåpentligvis straffe dem på en kontring eller når de blir slitne(hvis de ikke har bedre kondis enn våre gutter).

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det startet ganske jevnt de første 10-12 minuttene. Etter det har vi blitt rundspilt. Kongsvinger spiller rundt oss på kantene, gjennom oss sentralt og løper fra oss i bakrom. De spiller moderne fotball med gode bevegelser, høyt tempo, masse fart og finesse. Start ser dessverre ut som en forhistorisk kjempe, som mangler alt som forbindes med moderne fotball. Noe handler om selvtillit og struktur, som begge deler ser ut til å ha forduftet så fort alvoret startet. Men det handler også om typer. Spillere som Gummi og Vorthoren blir rett og slett avkledd, og viser at de mangler alt som skal til for å styre midtbanen. De er stasjonære, blottet for fart og teknikk og helt uten kreativitet. Den sentrale midtbanen er et fint sted å starte med å gjøre utskiftninger, helst så fort som overhodet mulig.

Ellers må jeg berømme Kongsvinger. De spiller fantastisk fotball. Det er nesten så jeg blir Kongsvinger-supporter etter å ha sett de første 45.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Huff dette var like elendig som Steinar Lindgren spådde. Henger jo ikke sammen noen plasser dette. Begynner på topp der Antwi og Christensen ikke er i nærheten av den førsteforsvarerjobben som Salvesen gjør. Så bare baller det på seg bakover.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Det startet ganske jevnt de første 10-12 minuttene. Etter det har vi blitt rundspilt. Kongsvinger spiller rundt oss på kantene, gjennom oss sentralt og løper fra oss i bakrom. De spiller moderne fotball med gode bevegelser, høyt tempo, masse fart og finesse. Start ser dessverre ut som en forhistorisk kjempe, som mangler alt som forbindes med moderne fotball. Noe handler om selvtillit og struktur, som begge deler ser ut til å ha forduftet så fort alvoret startet. Men det handler også om typer. Spillere som Gummi og Vorthoren blir rett og slett avkledd, og viser at de mangler alt som skal til for å styre midtbanen. De er stasjonære, blottet for fart og teknikk og helt uten kreativitet. Den sentrale midtbanen er et fint sted å starte med å gjøre utskiftninger, helst så fort som overhodet mulig.

Ellers må jeg berømme Kongsvinger. De spiller fantastisk fotball. Det er nesten så jeg blir Kongsvinger-supporter etter å ha sett de første 45.
    Gummi har dessverre vært fæl, irriterende at vi må slite med slikt vrakgods fullstendig blottet for teknikk og overblikk, Vorthoren vil jeg ikke helt avskrive ennå, spesielt ikke når han spiller side med side med en fortidslevning.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2013
    Ser ut som Gummi vil ha rødt kort, påtide å få han av banen Steinar.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Ja, hva skal man si? Jeg nevnte det tidligere at vi behøvde en god porsjon flaks for å få med oss poeng, og med en snill dommer ser det ut til at vi får det. Helt utrolig

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Antwi har i hvert fall vist sin styrke i denne kampen. Det er ikke taktisk spill, det er ikke skuddteknikk, det er ikke dribleferdigheter. Hans største styrke er å utnytte det andre lagets feil i eget forsvar

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2013
    Herlig med seier, men nå står vi uten spisser, hva nå?

Lignende tråder

1. 16.Serierunde: START - KONGSVINGER (kamptråd)
    By Frankieboy in forum Kamptråder
    Svar: 12
    Siste innlegg: 07-25-2017, 13:20
  2. 29.Serierunde: Start - Kongsvinger (kamptråd)
    Svar: 7
    Siste innlegg: 11-04-2012, 20:12
  3. 29.Serierunde: Start - Kongsvinger (kamptråd)
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 7
    Siste innlegg: 11-04-2012, 20:12
  4. 6.Serierunde: Kongsvinger - Start (kamptråd)
    Svar: 26
    Siste innlegg: 05-14-2012, 17:17
  5. 6.Serierunde: Kongsvinger - Start (kamptråd)
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 26
    Siste innlegg: 05-14-2012, 17:17

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •