Side 1 av 4 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 69
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

OBOS-Ligaen 2017 (kamper, tabell, dommere og annet som ikke kun handler om Start)

Tenkte det var greit med en tråd der vi kan prate om andre lag, om andre resultater og tabell-situasjonen samt andre interessante og uinteressante ting!

Glimt og Start er opprykksfavoritter, med Sandnes Ulf, Kongsvinger og Jerv som de største outsiderne.

Arendal må nok kjempe om å holde plassen denne sesongen.

Kjør debatt!

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Etter 2 runder ligger Start på 3.plass - bak Sandnes Ulf og Ranheim som begge har 2 strake seire. Ingen tvil om at vi har hatt vanskeligst motstand til nå.

I dag spilte Mjondalen og FFK 1-1 som er bra for oss. Det er bra når antatte topplag avgir poeng, og i forrige runde tapte Glimt 2 poeng, Jerv tapte 3 poeng og nå tapte MIF/FFK 2 poeng - mens Start denne runden tok 3 poeng. En meget god runde for oss.

La oss håpe det fortsetter!!

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Kongsvinger og Ranheim spilte 0-0 i dag.

Bra med alle lag som avgir 2 poeng..

Ellers så ble linjedommeren sprayet med rQdfarge i ansiktet etter 80 minutter!!! Er det mulig? På en OBOS-kamp?

Hva burde reaksjonen bli for noe slikt? Poengtrekk? Bot? En eller annen form for reaksjon burde vel komme...
    Sist endret av Frankieboy : 04-22-2017 kl 16:37

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Bot er vel standard. Nå er vel dette det drøyeste vi har sett på lang tid, men poengtrekk virker helt feil for meg. Nå virker det som dette er en utlending som neppe tilhører KIL-fansen engang. Da blir poengtrekk ekstra meningsløst.

I realiteten er det fryktelig vanskelig å stoppe enkeltpersoner som har bestemt seg for å gjøre slike ting. Hvor mye ressurser skal Obos-klubber tvinges til å bruke på sikkerhet? Du må ha en ganske så tett linje med mennesker som kun har som oppgave å følge med på tribunene dersom du skal garantere deg. Og da nytter det ikke å komme drassende med folk fra seniorklubben som vakter.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Ja, enig i det. Blir nok gjerne en bot - men den bota kan vel gis til gjerningsmannen. For en sopp... Hva er det som får noen til å gjore slikt?

Som du sier så er det vel lite man kan gjore hvis en idiot finner på noe slikt. Hadde vaert annerledes om det var en hel gjeng man mistet kontrollen over!

Sporty av linjemannen forresten!!

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av EternalSunshine Vis innlegg
    Bot er vel standard. Nå er vel dette det drøyeste vi har sett på lang tid, men poengtrekk virker helt feil for meg. Nå virker det som dette er en utlending som neppe tilhører KIL-fansen engang. Da blir poengtrekk ekstra meningsløst.

I realiteten er det fryktelig vanskelig å stoppe enkeltpersoner som har bestemt seg for å gjøre slike ting. Hvor mye ressurser skal Obos-klubber tvinges til å bruke på sikkerhet? Du må ha en ganske så tett linje med mennesker som kun har som oppgave å følge med på tribunene dersom du skal garantere deg. Og da nytter det ikke å komme drassende med folk fra seniorklubben som vakter.
    Ver det en utlending??

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det var vel en fra Bosnia (tror jeg) som vel ikke bodde i landet engang. Han fikk 12 000 kroner i bot og er sendt ut av landet..

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Ellers var det en meget god runde for Start.

Sandnes Ulf ble knust 0-4 mot Aasane.
    Jerv tapte hjemme mot Strommen
    KIL og Ranheim spilte uavgjort
    Mjondalen avga 2 poeng mot Levanger

Glimt vant vel litt ufortjent 1-0 borte mot FFK, og dermed topper Start og Glimt tabellen - med Ull/Kisa og Ranheim paa samme poengsum.
    Neste helg braker Glimt og Start sammen! Får vi med oss minst 1 poeng der så har vi fått en strålende start på sesongen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Mange gode resultater for vår del denne runden ja. Det mest oppsiktsvekkende var vel Ulf sin totale kollaps mot Åsane, som definitivt ikke er noe godt tegn for fortsettelsen for deres del.

Neste helg mot Glimt blir den virkelige testen for vår del som du skriver Frank. Det er en av de sjeldne anledningene denne sesongen hvor vi er i utfordrerposisjon.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sist klubben var i denne divisjonen hadde Start 2 tap frem til midten av august. 4 totalt. 71 scorede mål totalt.
    Den gang vant vi med utfordrere som SP08, Mjøndalen og Sandefjord.
    Men vi hadde viljhalmsson, Asante i angrep som var
    Enestående.
    I år, uheldigvis som jeg ser det pr nå ingen killere på topp.
    Det er hele 2 spillere igjen fra byggesettet til Mons Ivar Mjelde i 2012.
    Det betyr at 31 spillere er borte.

Det blir spennende å se. Det er fler talenter enn på lenge, de får prøve seg. Noen mer modne enn andre.
    For resten av sesongen trenger laget å få Aliyu Ibrahim snarest klar. Samt 1spiss inn.
    For neste år , kanskje litt tidlig 😉 men ny høyre back for Skogmo som absolutte prioritet.
    Den jobben bør begynne allerede nå, kanskje signere i år da markedet best..

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Bra dag for Bojang og Mjøndalen. Bojang får assist + scoring. Merkelig å se et så stusselig Kongsvinger-lag mtp hvordan de tidvis rundspilte oss.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det er vel det som er utfordringen til Kongsvinger, at de varierer noe voldsomt. Ellers ser jo sesongstarten til Mjøndalen ganske bra ut nå.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Ja, Kongsvinger varierer for mye til å henge med i toppen. Nå mangler de vel også endel ute med skade. Da spesielt Adem Güven er jo stort savn.

Jerv klarer bare uavgjort i dag. Jeg så andre omgang. Synes spillerne (og publikum) virket ganske så preget utover i kampen. Begynner virkelig å bli kritisk for dem nå. Sandstø sitter selvsagt trygt, men de mangler kvalitet i begge ender av banen.

Litt rart med Ull/Kisa på topp, men at Mjøndalen, Glimt, Start og Sandnes Ulf alle er på topp 6 er vel ingen overraskelse.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av EternalSunshine Vis innlegg
    Ja, Kongsvinger varierer for mye til å henge med i toppen. Nå mangler de vel også endel ute med skade. Da spesielt Adem Güven er jo stort savn.

Jerv klarer bare uavgjort i dag. Jeg så andre omgang. Synes spillerne (og publikum) virket ganske så preget utover i kampen. Begynner virkelig å bli kritisk for dem nå. Sandstø sitter selvsagt trygt, men de mangler kvalitet i begge ender av banen.

Litt rart med Ull/Kisa på topp, men at Mjøndalen, Glimt, Start og Sandnes Ulf alle er på topp 6 er vel ingen overraskelse.
    Ja det er noe spesielt at de er med der oppe. Spesielt skal man se opp for Nicolay Solberg når Start møter dem. Ellers så er det ofte spillere fra UllKisa som dukker opp i LSK og videreutvikles. Så de gjør absolutt noe riktig og de helt ned på barnefotballen har gode trenere UllKisa blir å regne med høyt oppe men det skal vel hardt holde at de blir blant de 4 øverste

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Fint at Mjøndalen gikk på et poengtap hjemme mot Elverum denne runden. Ellers skulle jeg helst sett at det var Glimt som stakk av med poengene mot Ulf. Litt kjedelig at Ranheim avgjorde helt på tampen også, men de er vel neppe å regne med helt til slutt uansett. Og for interessen rundt sørlandsderbyene begynner det å bli litt kjedelig at Arendal og Jerv går på smell etter smell. Jerv har sin dårligste start på sesongen siden de rykket opp, og er allerede ute av kampen om direkte opprykk.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Hverken Ranheim eller Ull/Kisa bekymrer meg. De kan umulig holde helt inn. Men av de fire lagene som er verd å følge (Start, Glimt, Sandnes, Mjøndalen) har det bare vært to internoppgjør:

Runde 5: Glimt - Start 3-2
    Runde 7: Sandnes - Glimt 3-0

Kommer litt flere i påfølgende runder nå:

Runde 8: Start - Sandnes
    Runde 9: Mjøndalen - Sandnes
    Runde 10: Glimt - Mjøndalen
    Runde 11: Mjøndalen - Start

Alle disse kommer de tre neste ukene nå. Hadde vært behagelig om vi kunne fått en liten luke ned til to av lagene. Kan ikke tenke meg at lagene på topp6 skal fortsette med 1,85 - 2,29 poeng per kamp i snitt. Det er langt over normalen.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Ny god runde for Start.
    - Vi vinner mot en annen opprykkskandidat.
    - Mjondalen taper mot Tromsdalen
    - Jerv fortsetter å avgi poeng
    - Ranheim avgir poeng mot Levanger
    - Elverum slår Strommen

Plutselig begynner det å bli noen luker nedover. Vi leder sammen med Glimt. Deretter kommer Ranheim poenget bak. Så er det 3 poeng ned til Sandnes Ulf og ytterligere 3 poeng ned til Mjondalen og Ull/Kisa. Kan vi ta Ranheim i neste runde så begynner det virkelig å se bra ut...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Mjøndalen - Sandnes Ulf: 2 - 0 til pause.
    Det hadde kanskje vært perfekt med et uavgjort resultat her, men at Mjøndalen vinner tenker jeg er ok. Sandnes Ulf fremstår som en sterkere opprykkskandidat i mine øyne.
    Med seier til helgen kan vi og B/G få en pen 4 poengs luke ned til Ranheim, og 6 poeng til de neste lagene. Jeg tviler sterkt på at Florø klarer å ta 3 poeng mot B/G, selv på hjemmebane.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Og der var det 2 - 2 gitt. Litt deja vu over kampen. Et Mjøndalen som dominerer første omgang, og deretter faller bakpå i andre. Tror jeg så det på tirsdag også, men da scoret heldigvis ikke Sandnes 2 mål på 8 minutter

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    I utgangspunktet håpte jeg også på Mjondalen-seier da jeg mener at Sandnes Ulf er den klart storste trusselen for Start, men uavgjort betyr at begge lag taper 2 poeng. Det er veldig greit det også. Vinner vi mot Ranheim så begynner vi å få en fin luke..

Lignende tråder

1. Tippeligaen 2016 - Tabeller, andre kamper, dommere +++
    By EternalSunshine in forum IK Start
    Svar: 7
    Siste innlegg: 08-05-2016, 11:39
  2. Svar: 281
    Siste innlegg: 11-06-2015, 07:12
  3. Svar: 51
    Siste innlegg: 09-21-2014, 16:36
  4. Tabell og andre kamper i Adeccoligaen 2012
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 44