Side 1 av 7 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 125
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012

Overgangsvinduet - sommeren 2017

Vinduet varer fra 21. juli til 18 august.

Nå som Tripic ikke får forlenget kontrakten i Tyskland er det vel ikke noe å lure på?

Alt avhenger vel av om han fortsatt sliter med skader..

http://www.fvn.no/100Sport/fotball/T...h-234896b.html
    Sist endret av krs : 05-02-2017 kl 11:10
    --

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Det er bare en drøy måned siden Tripic utelukka retur til Start nå i sommer.

Ville naturligvis vært en drømmesignering, men virker ikke særlig realistisk all den tid vi driver og surrer nedi Obos og har færre tilskuere enn Hamkam på tribunene. Forstår veldig godt at Tripic primært ønsker å fortsette karrieren i utlandet. Blir ikke overrasket om han havner i Danmark.

At han ikke fikk fornyet kontrakten med Greuther Fürth var ingen overraskelse. Har jo knapt klart å beholde rollen som innbytter og når han nå har vært ute både en og to ganger med skade så var det vel rimelig opplagt hvilken vei det ville gå.

Er helt enig i at Tripic er en veldig god spiller, og en spiller som vil kunne tilføre Start noe klubben ikke har i dag. Likevel er jeg ikke overbevist om at det vil være riktig å hente ham hjem igjen (enda?). Først og fremst av samme grunn som EternalSunshine nevner ovenfor - Tripic har nylig uttalt at han ikke ønsker å spille for Start på nåværende tidspunkt. Dersom Start tilbyr han en kontrakt nå, og det ender med en overgang, får vi altså en spiller som egentlig ikke ønsker å spille for oss. Det er ofte et dårlig utgangspunkt for en overgang.

I tillegg er jeg usikker på hvordan Steinar og Tripic ville fungert sammen. De er to fullstendig ulike personligheter, og på mange måter ytterpunkter i hver sin side av kollektiv forståelse. Uten å konkludere eller diskutere noe videre omkring hvilke av disse tolkningene av fotball som lagsport som er riktig, er jeg redd for at Tripic er for opptatt av seg selv fremfor laget, noe som virker å være helt i strid med Steinars oppfatning. Vi så jo hvordan Jibril Bojang og Steinar Pedersen fungerte sammen.

Kan godt hende Tripic har forandret seg, men forrige gang han var Start-spiller hadde han en utstråling som tydet på at han følte seg bedre enn samtlige av lagkameratene. Noe han kanskje var, men han har aldri vært på et høyere nivå enn "ganske god Eliteserie-spiller" etter min mening.

Men dersom valget står mellom å gamble på Nigel Reo-Coker eller Zlatko Tripic, taler selvsagt mye for at Tripic er det beste av de to alternativene (litt avhengig av økonomiske forhold, selvsagt).

Member
    Ble medlem
    Dec 2012
    Da er Nigel Reo-coker etter sigende klar for oss. Hva har noensinne en fallen stjerne med 2 år+ uten kamptrening å tilføre?

Videre, en slik spillertype (ballvinner ala f.eks Kantè) er jo helt avhengig av å fortsatt ha tempoet i kroppen, noe jeg tviler på at han har. Har chattet med en Villa-fan jeg kjenner, og han sier hans største styrke tidligere var fysikk, aggresivitet og arbeidskapasitet. Han har visst aldri vært verken noen tekniker eller pasningsmaskin og da klarer jeg ikke tro at han har noe å tilføre så lenge etter sin siste match.

Vi får håpe han kan kompensere noe av "det tapte" med god posisjoneringsevne, smartness og rutine. Nivået i Obos er jo ikke allverdens, og vår sentrale midtbane er svak, så det taler jo forsåvidt hans sak.

"Interessant" er vel det mest positive adjektivet man kan beskrive denne overgangen med foreløpig. Dette er en spiller med mye erfaring fra et høyere nivå, og som har (hatt?) et toppnivå langt over det vi er vant med i Start. At han ikke har spilt fotball på fryktelig lang tid er selvsagt bekymringsverdig.

Men pr. nå har vi ikke noe annet valg enn å stole på avgjørelsen Pedersen og co. tar. Også får de uten tillit heller håpe at vurderingen av- og planen med Reo-Coker er god. Hadde vært vanvittig kult om han holdt et helt annet nivå enn man frykter.

Han skaper i hvert fall en del blest i kommentarfeltet til TV2, ser jeg. Kanskje han kan bidra til litt billettinntekter?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av fonzie Vis innlegg
    Da er Nigel Reo-coker etter sigende klar for oss. Hva har noensinne en fallen stjerne med 2 år+ uten kamptrening å tilføre?

Videre, en slik spillertype (ballvinner ala f.eks Kantè) er jo helt avhengig av å fortsatt ha tempoet i kroppen, noe jeg tviler på at han har. Har chattet med en Villa-fan jeg kjenner, og han sier hans største styrke tidligere var fysikk, aggresivitet og arbeidskapasitet. Han har visst aldri vært verken noen tekniker eller pasningsmaskin og da klarer jeg ikke tro at han har noe å tilføre så lenge etter sin siste match.

Vi får håpe han kan kompensere noe av "det tapte" med god posisjoneringsevne, smartness og rutine. Nivået i Obos er jo ikke allverdens, og vår sentrale midtbane er svak, så det taler jo forsåvidt hans sak.
    Om han er tiltenkt en slik rolle som defensiv midtbanespiller, så er det en direkte konkurrent til Gummi?

Gummi har vel variert for mye de siste årene, så det kan være sundt med konkurranse i den rollen.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av fonzie Vis innlegg
    Hva har noensinne en fallen stjerne med 2 år+ uten kamptrening å tilføre?
    Det blir jo i det minste interessant å se. Men han skal jo ettersigende til Granada til sommeren, om det stemmer må han jo ha noe i seg.

Jeg forstår behovet for å fylle på en spiller til. De har erstattet to spisser med én, og flyttet en midtbanespiller opp. Med Hollingen ute med skade i tillegg har de jo heller ikke den dekningen de skulle hatt. Men jeg er skeptisk til slike signeringer. Start bør bruke tiden på nest øverste nivå til å utvikle sine egne spillere fremfor å hente fallerte stjerner på kortidskontrakter.

Men vi får håpe det blir en suksess når de først gjør dette.

Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Det blir jo i det minste interessant å se. Men han skal jo ettersigende til Granada til sommeren, om det stemmer må han jo ha noe i seg.
    Tony Adams, som har ytret ønske om å hente ham i sommer, er ikke kjent som noen spesielt velreflektert og dyktig manager. Hans forrige klubb var en aserbajdsjansk klubb for seks år siden. Dit kom han etter å ha fått sparken i Portsmouth etter 16 kamper. Men er helt enig i det du skriver, og at det er en interessant overgang.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs
    Om han er tiltenkt en slik rolle som defensiv midtbanespiller, så er det en direkte konkurrent til Gummi?

Gummi har vel variert for mye de siste årene, så det kan være sundt med konkurranse i den rollen.
    Gummi får jo helt klart mer konkurranse, men det spørs jo om det ikke er Segberg som går tapende ut av konkurransen.

Situasjonen på Starts sentrale midtbane fremstår ganske ugunstig. Gummi, Vorthoren og Reo-Coker er alle bosman etter sesongen. Hollingen og Segberg har kontrakt ut 2018, men Hollingen er jo omtrent permanent skadet og Segberg virker å være bakerst i køen.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Rea-Coker har kontrakt med Start ut sesongen så det blir ikke noe Granada til sommeren.

Jeg synes intervjuene han gjorde vitnet om en motivert type som ser sitt ansvar både på banen og utenfor banen. Kan nok vaere en god mann til å hjelpe klubbens yngre spillere også. Han er jo en kapteinstype som liker å ta ansvar og det er bra. Vorthoren er nok flyttet opp permanent som spiss og da blir han en direkte konkurrent til Segberg og Gummi. Akkurat nå tror jeg Segberg er den som er naermest å måtte vike - hvis Reo-Coker skal inn på midten.

Blir spennened å hQre hvordan han klarer seg i Start-2 kampen i dag mot Floy! Noen som skal se denne kampen og som kan gi en fyldig oppdatering?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Rea-Coker har kontrakt med Start ut sesongen så det blir ikke noe Granada til sommeren.
    Så vidt jeg forstår har ikke Start mulighet til å tilby en kortere kontrakt enn ut året. Det kan godt ligge en avtale mellom klubb og spiller om at han skal videre til sommeren

Senior Member
    Ble medlem
    Feb 2015
    Blir spennened å hQre hvordan han klarer seg i Start-2 kampen i dag mot Floy! Noen som skal se denne kampen og som kan gi en fyldig oppdatering?
    Ser IK Start skriver de skal streame kampen på sin Facebook side
    Nå trenger han endel kamper før han er i kampform. Så vi kan ikke forvente alt med en gang. Men blir spennende å se ham mot Fløy uansett. Han er lovet minst en omgang ser jeg.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Akkurat nå tror jeg Segberg er den som er naermest å måtte vike - hvis Reo-Coker skal inn på midten.
    Men er det en god løsning? Segberg har potensiale til å bli en bra spiller, men trenger å få spille. Et år i OBOS passer han perfekt. Skal vi virkelig gi dyrebar spilletid til en spiller korttidsløsning?

Det kan hende frykten min er ubegrunnet, men jeg tillater meg å være skeptisk. Dette er året hvor vi skal bygge for fremtiden, ikke hente frem fordums minner.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Det er en helt naturlig tanke å tenke ..Hva med ungdommen!!
    Men, dette er kun positivt. Ungdommen må ha noe å strekke seg til. Når Tobias og Segberg står der fast i troppen som reiser rundt. Da tenker jeg at de trenger litt å jobbe mot.
    Gudmundur har null verdi i laget, jeg ville ofret han.
    I tillegg så har vi Ibrahim på vent og Franskmannen ...Dette kan bli j-vli artig. Heller noen som kan trekke litt publikum, folk vil se angrepsfotball og fest. Det kalles å satse og med på kjøpet får de unge lære en masse og se hvor lista ligger. Nå fikk jeg faktisk lyst å gå på kamp her østlandet igjen

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Det er en helt naturlig tanke å tenke ..Hva med ungdommen!!
    Men, dette er kun positivt. Ungdommen må ha noe å strekke seg til.)
    Enig. Jeg tror at spesielt Reo-Coker kan bli veldig viktig utenfor banen også denne sesongen. La merke til at når Christensen dundret frisparket i krysset så kom Reo-Coker bort og gav han en skikkelig bamse-klem. (noe ala Klopp).
    Jeg tror han er en god mentor og inspirasjon for de unge, selv om karrieren har gått litt i feil retning de senere år. Her kan han vaere med å utvikle noen spennende unggutter og det ser ut som han er motiver til det.

Synes de to siste signeringene viser en klubb som vil satse - uten at det koster skjorta. Virker som de har gjort god kartlegging utifra forutsetningene og så blir det spennend å se de i det hektiske kampprogrammet i resten av mai..

Senior Member
    Ble medlem
    Feb 2015
    Da var Abubakar Ibrahim endelig spilleklar. Akkurat i tide før det tette kampprogrammet starter.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Da har FVN ute en skrekkliste med potensielle spisskandidater og Start har en australsk midtbanespiller med ynkelig CV på prøvespill. Steinar klinker også til med utspill om at nå som det er halvannen måned til vinduet åpner må de begynne å kartlegge.

Jeg krysser fingrene for at de blinde hønene finner korn.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Kan han virkelig mene at de skal begynne å kartlegge nå? Grøss og gru... Må bare krysse det man har av fingre og tær for at dette skal gå veien i så fall.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Selvsagt kan han mene det. Det er jo bare å se på tidligere overgangsvinduer. Start har i en årrekke vist at de har null forståelse for hvor viktig det er å jobbe langsiktig i spillermarkedet. Så nå er tida kommet da Brandsdal sjekker eposten sin og henter inn diverse på prøvespill.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Skal man ha en god fangst... ta på skoa ut å se kamper i fjern og nær.
    Agenter som lager masseutsendelser er tvilsom fangst

Lignende tråder

1. Overgangsvinduet vinter/vår 2016
    By krs in forum IK Start
    Svar: 293
    Siste innlegg: 03-16-2016, 18:11
  2. Overgangsvinduet 2014/15
    By jbasma in forum IK Start
    Svar: 605
    Siste innlegg: 04-20-2015, 20:57
  3. Overgangsvinduet sommeren 2014
    By Frankieboy in forum IK Start