Vis avstemningsresultater: Hvis alle disse var skadefrie, hvem ville du startet med på topp?

Stemmere
5. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen
  • Dennis Antwi

1 20,00%
  • Dany N'Guesan

2 40,00%
  • Lasse Sigurdsen

2 40,00%
  • Annen spiller

0 0%
Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

12.Serierunde: START - STRØMMEN (kamptråd)

TID: Lørdag 10.juni kl.1530
    STED: Sparebanken Sør Arena

TABELLEN
    3. Start........ 11...7-1-3...25-14..22
    9. Strømmen.11...4-3-4...12-14..15

STRØMMEN IL
    Strømmen ble stiftet under navnet Strømmen FK den 25 september 1911. Klubben skiftet navn i 1914 til FK Norrøna. Etter noen flere navnebytter fikk klubben sitt endelige navn i 1945.
    Klubben spilte i toppdivisjonen fra 1949 til 1955, fra 1956 til 1961 samt sesongene 1986 og 1988. Klubben har også rekorden for lavest antall tilskuere på en toppseriekamp med 202 tilskuere.
    Så sent tilbake som i 2006 spilte klubben i tredjedivisjon, men har etter dette stort sett gjort det litt bedre hver eneste sesong. I 2007 og 2008 ble de nr 12 og 11 i 2.divisjon, mens de i 2009 vant avdelingen og rykket opp i Adeccoligaen. Der ble de nr 7 i første sesongen, mens de i sesongene etter dette har endt som nummer 12,11,11,10,8 og 7.

Denne sesongen har de variert endel fra å vinne borte mot Jerv og Levanger, til å tape 0-4 hjemme mot KIL og tape hjemme for Kjelsås i cupen. De kommer dog fra en god kamp sist, der de slo FFK med 4-1. Toppscorer for klubben er Stian Rasch med 3 scoringer. En annen profil er Pål Steffen Andresen med lang erfaring fra LSK.

De har litt skadeproblemer og Espen Rødsand, Pål Steffen Andresen og Martin Trøen blir ikke klare til denne kampen.

Start har spilt to offisielle kamper mot Strømmen og vunnet begge (3-1 hjemme og 2-1 borte).

STRØMMEN'S 5 SISTE KAMPER
    16 mai: Elverum - Strømmen 2-1 (serie)
    21 mai: Strømmen - Kongsvinger 0-4 (serie)
    24 mai: Strømmen - Kjelsås 0-1 (cup)
    28 mai: Åsane - Strømmen 2-2 (serie)
    4 juni: Strømmen - Fredrikstad 4-1 (cup)

IK START
    Hos Start begynner det å lysne på skadefronten. Både Lasse Sigurdsen og Dany N'Guessan er skadefrie og med i troppen. Gummi er småskadet og vil nok ikke bli klar til denne kampen. Mye tyder på at Tobias Christensen vil ta plassen som hengende spiss mens Niels Vorthoren vil bli trukket ned på sentral midtbane. Jeg kunne veldig gjerne tenkt meg et bytte i forsvaret. Tapio Heikkila har hatt flere svake kamper og jeg synes Rolf Daniel Vikstøl burde få sjansen igjen sammen med kaptein Larsen.

Jeg ville startet med dette laget: (4-4-1-1)

Håkon Opdal

Eirik Wichne
    Simon Larsen
    Rolf Daniel Vikstøl
    Henrik Robstad

Daniel Aase
    Niels Vorthoren
    Erlend Segberg
    Espen Børufsen

Tobias Christensen

Dennis Antwi

I FARESONEN
    Her er spillerne på Start og vår kommende motstander som er i faresonen for å måtte sone karantene i neste runde. I neste runde spiller vi borte mot Levanger, og disse spillerne må unngå kort i denne runden hvis de skal få spille den kampen:
    Start: Simon Larsen, Erlend Segberg, Gudmundur Kristjánsson, Daniel Aase
    Levanger: Tom Erik Nordberg, Kim-Robert Nyborg, Horenus Tadesse, Adria Lopez, Aniekpeno Udoh, Robert Stene

NOEN TANKER TIL SLUTT
    Kampen mot Mjøndalen var en skikkelig nedtur. I første omgang spesielt lot vi hjemmelaget gjøre som de ville og vi var griseheldige som ikke lå under med mer enn ett mål. Steinar Pedersen gjorde to bytter i pausen og det hjalp endel. Vi var betydelig bedre i 2.omgang og fikk en litt ufortjent utligning kun minutter før slutt. Men, langt på overtid så rotet vi bort ballen på midten og lot hjemmelaget få avgjøre kampen. Her burde vi selvfølgelig roet ting ned og ikke sendt alle mann i angrep. Joda, det hadde smakt godt med 3 poeng og Antwi burde nok ha avgjort, men mot en opprykksrival som Mjøndalen burde vi kontrollert inn 1 poeng.

Ellers så synes jeg det var veldig skuffende at Steinar Pedersen igjen brukte samme mannskap som har slitt i mange uker. Når noe ikke fungerer så må man foreta bytter. Det ble gjort i pausen, men jeg synes at disse byttene burde blitt gjort foran kampstart, så vi hadde sluppet å bruke 2 av 3 bytter til halvtid. Hadde de samme 11 spilt bra i flere kamper i forkant så er det forståelig, men det laget vi startet med har ikke spilt bra siden vi var i Bodø for over en måned siden. Jeg mener at en av jobbene til en trener er å endre på et lag som ikke fungerer, i stedet for å håpe at det en gang skal snu. En spiller som Tobias Christensen har levert nesten hver gang han har fått sjansen og var vår klart beste spiller mot Fløy i cupen. Jeg synes det er helt feil at han kun skal få 3-4 minutters innhopp på slutten av kampene. Han hadde fortjent å starte både mot Jerv og mot Mjøndalen. Nå ser det ut som han får sjansen mot Strømmen - men det er vel mest på grunn av at Gummi er skadet. Hvis ikke så ville det ikke overrasket meg om vi hadde startet med akkurat samme mannskap som har slitt i det siste.
    Der fikk jeg ut den frustrasjonen.

Det som er hyggelig er at både Dany N'Guessan og Lasse Sigurdsen er tilbake fra skade og er med i troppen. Dette vil sette press på Dennis Antwi som ikke har imponert i det siste. Jeg håper minst en av disse får spille tid mot Strømmen.

Dette blir en kamp der det er utrolig viktig at vi er skjerpet bakover, men at vi i tillegg er tålmodige framover. Jeg er rimelig sikker på at vi får se et bortelag som legger seg langt bak og satser på kontringer og dødballer.
    Skulle vi derimot få en eller to kjappe scoringer, så kan det fort bli en morsom ettermiddag på Sparebanken Sør Arena.
    Det er 4 kamper igjen før sommerpausen. Det er hjemme mot Strømmen, borte mot Levanger, hjemme mot Arendal og borte mot Elverum. Dette er kamper der vi absolutt er gode nok til å vinne. Dersom vi tar 10-12 poeng på disse 4 kampene så har vi et meget bra utgangspunkt foran høstsesongen, men dersom vi tror at noen av disse kampene vil bli enkle, da kommer vi til å bli overrasket!

Jeg håper Steinar Pedersen virkelig får kommunisert at det er nå grunnlaget for 2018 legges. Det som vi gjør i de fire neste kampene vil ha stor betydning om vi neste år skal spille mot samme type lag, eller om vi kan bytte dem ut med Rosenborg, Brann og Vålerenga.

Skal vi spille Eliteserien neste sesong så må vi vinne mot Strømmen. Og det skjer ikke om vi ikke er 100 % klare i hodet og bena. Det gjelder spillerne og det gjelder trenerapparatet. Vi har ikke råd til å starte med feil lagoppstilling og de som får sjansen må nå bevise at de vil opp i Eliteserien.

Etter mange svake kamper trenger vi nå en skikkelig opptur og fornyet tro på at dette laget er gode nok for et opprykk! Jeg håper vi får se det mot Strømmen!

God kamp alle Start-venner!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Det taler for Tobias sin kamp dette.
    Det er latterlig hvor lite han har spilt når man ser hvor lite Niels bidrar med av offensive twists.
    Endelig skal jeg få Niels ned på midten og Gummi ut. Hadde vært gøy å sett hvordan Nguessan og Christensen fungerer. Kan blir meget hot.

Senior Member
    Ble medlem
    Aug 2013
    Ja, Niels må ned på midtbanen. Han og Antwi kommuniserer veldig dårlig på topp, og det virker som om Steinar ble blendet av kampen Niels scoret mange mål. Niels er en smart god spiller, men er en midtbanespiller, dermed basta!

Antwi har jo ingen ballkontroll, og virker anspenmt og tar masse dumme valg. Hans sjanser er oppbrukt for mange kamper siden, slik han opptrer nå. Inn med franskmannen fra start av, og Tobias i samme spann. Tobias er jo en av de meget få kreative spillerne vi har. Gummi sin kreativitet er det ingen som savner, og i forrige kamp var han virkelig helt på jordet.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Enig i at det er på tide at Christensen får sjansen igjen. De konstellasjonene som har spilt i det siste har ikke fungert. Forhåpentligvis har vi litt å spille på utover i kampen også, med både Sigurdsen og N'Guessan på benken.

Det er viktig at vi slår tilbake i dag, og ikke bare vinner men samtidig leverer en god kamp. Prestasjonene i det siste har vært svake, det blir rett og slett ikke opprykk om vi ikke hever presentasjonene. Vi kommer til å tape poeng dersom vi bare spiller jevne kamper.

Jeg har ikke sett Strømmen spille, så hva vi kan forvente aner jeg ikke.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Endelig får Tobias sjansen fra start. Gleder meg veldig til å se det. Ellers så er dette siste kampen Antwi starter - dersom han ikke leverer varene. Med både Lasse og Dany skadefrie, så kan det fort bli en av disse som starter neste kamp. Jeg håper Antwi tar seg sammen og får til noe av det han viste for Jerv i fjor. Kanskje det hjelper med Tobias Christensen som makker...?

Start stiller slik: (4-4-2)

1. Håkon Opdal

27. Eirik Wichne
    28. Rolf Daniel Vikstøl
    6. Simon Larsen
    15. Henrik Robstad

9. Daniel Aase
    7. Niels Vorthoren
    23. Erlend Segberg
    14. Espen Børufsen

20. Tobias Christensen
    33. Dennis Antwi

Benken: 45. Benjamin Boujar, 2. Jens Kristian Skogmo, 3. Tapio Heikkilä, 5. Nigel Reo-Coker, 19. Abubakar Aliyu Ibrahim, 30. Lasse Sigurdsen, 91. Dany N'Guessan

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Endelig får Tobias sjansen fra start. Gleder meg veldig til å se det. Ellers så er dette siste kampen Antwi starter - dersom han ikke leverer varene. Med både Lasse og Dany skadefrie, så kan det fort bli en av disse som starter neste kamp. Jeg håper Antwi tar seg sammen og får til noe av det han viste for Jerv i fjor. Kanskje det hjelper med Tobias Christensen som makker...?

Start stiller slik: (4-4-2)

1. Håkon Opdal

27. Eirik Wichne
    28. Rolf Daniel Vikstøl
    6. Simon Larsen
    15. Henrik Robstad

9. Daniel Aase
    7. Niels Vorthoren
    23. Erlend Segberg
    14. Espen Børufsen

20. Tobias Christensen
    33. Dennis Antwi

Benken: 45. Benjamin Boujar, 2. Jens Kristian Skogmo, 3. Tapio Heikkilä, 5. Nigel Reo-Coker, 19. Abubakar Aliyu Ibrahim, 30. Lasse Sigurdsen, 91. Dany N'Guessan
    Skal si du traff med uttaket ditt 👍
    Sist jeg så Tobias og Antwi spille så løp di i hælene på hverandre. Ble oppriktig trist og lei meg.
    Mulig tiden er mer moden nå...
    Ellers får vi nok se både Nguessan og Reo i dag ?!

Senior Member
    Ble medlem
    Aug 2013
    Kjempebrøler i feltet av Opdal. Der viser han igjen at han er uhyre svak i feltet. Detter er rett og slett lavmål.!!! Seriøst bør vi vurdere å bytte keeperen snart.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Antwi igjen en skandale. Ikke en dritt bidrar han med. Synd treneren vår ikke evner eller vil se det.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Vaskelig å si hvor dårlig Antwi er. Han blir ikke brukt riktig, vanskelige oppgaver fra egne spillere som han løser svært dårlig.
    Annulerte målet er det ingen nevneverdige protester. Hvor er råskapet og engasjementet?
    Ligger mål i lufta men det er så latterlig upresist

Senior Member
    Ble medlem
    Aug 2013
    Hvorfor skal han alltid bytte ut forsvarsspiller. Dersom ikke Wickne er skadet, bør han få spille. Her må det satses offensivt.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Det var vel for å få mer offensiv støtte.
    Pedersen lever fortsatt med minnene fra Skogmo sin tid i Follo Fk.
    Totalt misslykket

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Dette er vel det tydeligste problemet til Start i Obos. Å slippe inn mål imot er drepen, for det finnes ikke nok kvalitet i troppen til å spille seg gjennom etablert forsvar. Angrepsspillet baserer seg kun på innlegg, og det har vi heller ikke sterke nok spillere til å ta imot

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Nok en gang er Opdal årsaken til at vi slipper inn billige mål. I dag var det feltarbeidet. Tidligere har det vært frispark i mot, som har vært achilleshælen.

Offensivt består strategien av å slå innlegg, koste hva det koste vil. Det finnes ikke kreativitet eller annen offensiv samhandling til noe annet... Gud bedre det er trist å se på....
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg så ikke kampen, men referatene tyder på at vi hatt nok sjanser til å score. Men det hjelper jo ikke mye når vi ikke gjør det. I bunn og grunn synes jeg vi blir avslørt på at vi ikke har nok kvalitet på banen. Når Opdal i tillegg forærer mål til motstanderen... Opdal hatt gjort mye godt i Start-drakten de siste sesongene, men i år har det vært altfor mange tabber.

Den gode seriestarten vår er i ferd med å bli ødelagt. Vi hatt ikke egentlig spilt en eneste god kamp siden seieren mot Florø 13. mai, på tross av et par seire etter det også. Det er spilt seks kamper i den perioden. Trenden er urovekkende, og prestasjonene våre avslører et lag som har store svakheter. På vårt beste er vi gode, men vi leverer sjelden 90 gode minutter.

Jeg må innrømme at jeg er bekymret nå.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Det var få opplakte sjanser. Men det var spill en vei, og mange visitter til 16 meteren. Sykt mange cornere.
    Strømmen var faktisk nærere mål i 2 omg med sitt stang ut.
    Det blir for lite offensive ferdigheter som ikke klarer å knekke ett hardt og kjempende Strømmen forsvar.
    Skulle Ranheim og BG vinne i morgen.
    Start møter Levanger som slipper inn minst mål i Obos, i neste kamp.
    Tapes den blir det litt stress

Senior Member
    Ble medlem
    Aug 2013
    Vi blir avslørt på altfor lite balltempo, og upresise pasninger. Vi har altfor lite kreativitet i dette laget desverre kun satses på innlegg fra kantene. Og i boksen har vi ingen sterke og høye hodespillere som kan ta imot. Vi hadde ingen 100% sjanser, og det sier mye om dagens Startlag. Ustabilt og upresist, og en keeper som er direkte frynsete nå, sier vel alt om dagens mannskap. Tenker de hadde hatt 0 poeng i eliten til nå!!

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Vi var klart best og tapet bar et lite ran, trener Espen Olsen til strømmen sa nettopp det etter kampen. Vi hadde masse trykk men ikke drøssevis av store sjanser. Men to i stanga pluss ett amulett som en godt kan diskutere. Det har to straffesituasjonen vi ikke fikk noe ut av som kanskje burde gitt iallfall ett straffe til oss. Men det er ikke enkelt når Steinar igjen starter med antwi på topp etter at han vel stort sett kunn har hatt for oppmøte tidligere i sesongen. Vi spiller med andre ord med 10 mann de gangene antwi starter. Vi har også en trener med nesten null erfaring og som viser seg heller ikke mestrer dette. Hvordan han kan klare å ikke satse på Tobias Christensen når han i dag er dagens spiller og han har også hvert god de få gangen han har hatt innhopp på laget. Helt utrolig at han ikke er satset på tidligere lokal og ung som han også er. Hadde det ikke vært for skader så hadde nok også Daniel aase sittet på benken. Jeg er veldig skeptisk til fortsettelsen med Steinar som trener, for han er nok fredet i minst to sesonger til.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Sitat Opprinnelig skrevet av kaptein Vis innlegg
    Vi var klart best og tapet bar et lite ran, trener Espen Olsen til strømmen sa nettopp det etter kampen. Vi hadde masse trykk men ikke drøssevis av store sjanser. Men to i stanga pluss ett amulett som en godt kan diskutere. Det har to straffesituasjonen vi ikke fikk noe ut av som kanskje burde gitt iallfall ett straffe til oss. Men det er ikke enkelt når Steinar igjen starter med antwi på topp etter at han vel stort sett kunn har hatt for oppmøte tidligere i sesongen. Vi spiller med andre ord med 10 mann de gangene antwi starter. Vi har også en trener med nesten null erfaring og som viser seg heller ikke mestrer dette. Hvordan han kan klare å ikke satse på Tobias Christensen når han i dag er dagens spiller og han har også hvert god de få gangen han har hatt innhopp på laget. Helt utrolig at han ikke er satset på tidligere lokal og ung som han også er. Hadde det ikke vært for skader så hadde nok også Daniel aase sittet på benken. Jeg er veldig skeptisk til fortsettelsen med Steinar som trener, for han er nok fredet i minst to sesonger til.
    Synes langtifra at det var et ran. Strømmen er uhyre nær 0-2 med stolpeskuddet, mens vi skaper lite. Hvor mange ganger ble deres keeper satt på prøve? Synes ikke vi skulle hatt straffe. Den med Tobias er pinlig filming som burde gitt gult på han og kjeft i garderoben. Ikke slik filming vi ønsker å bli assossiert med (ihvertfall ikke meg). Annuleringen har jeg hørt er for offside, og at det så riktig ut (selv om det ikke er Robstad som står i den).
    Antwi har vært svak, men i dag var det ikke så mange andre alternativer. Får han fortsette når Sigurdsen og Danny er tilbake derimot...
    Tobias har vært på banen i 13 av 14 kamper denne sesongen, og startet 5. Det er ikke så gærnt for en 16/17-åring synes jeg. Han har variert veldig i prestasjonene, og ikke vist nok til å være soleklart førstevalg synes jeg. Lett å se seg blind på at han slår noen gode dødballer og at han er teknisk, og glemme at han (akkurat som Aase) bidrar veldig lite defensivt. Det har med balanse i laget å gjøre. Det er neppe uten grunn at han har vært på banen i alle 5 kampene vi har tapt i år, og at han har vært på banen i det motstanderen har scoret vinnermålet i alle 5...

Jeg er også veldig skeptisk til SP, og spesielt hans taktiske valg underveis i kampene. Jeg er ofte helt uenig i byttene han gjør. Av en eller annen grunn er han fast bestemt på at Tobias skal inn uansett motstander og kampbilde. Som mot Jerv hvor vi presses bakover på slutten av kampen, og han setter han inn som spiss det skal slås langt på. Man trenger ikke være rakettforsker for å skjønne at Tobias vil slite med å holde på ballen og vinne dueller mot Jerv-stopperne. Dermed får vi bare mer trykk på oss, og Tobias får en meget dårlig opplevelse. Andre ting han ofte gjør på slutten av kamper hvor vi presses tilbake og midtbanen sliter er at han nekter å sette innpå en ekstra midtbanespiller, eller i det minst setter innpå rutine i form av f.eks Reo-Coker. Jeg har ikke sett nok av Reo-Coker til å uttale meg så mye om hor god han er, men er det noe jeg vet om han så er det at han har rutine, ro og fysikk til å holde på ballen og vinne dueller. Istedenfor er det stakkars Tobias som byttes inn og blir løpende imellom. Når vi ligger unner virker han også rimelig fortapt når det gjelder å ta grep. Som oftest bytter han en spiss mot en spiss, en kant mot en kant osv, basert på hvor god spilleren har vært. Senest i går så vi et eksempel på dette da Antwi (som hadde vært svak) ble byttet ut til fordel for Sigurdsen. Hva ønsket han å oppnå med det byttet? Hva fikk han til å tro at dette var en kamp for Sigurdsen? Sigurdsen er liten og rask, mens Start satset på innlegg i boks. Hva skulle Sigurdsen bidra med der? Ikke var det noe bakrom han kunne løpe i heller. Vi så alle hvor mer effektivt det var med Danny da han kom inn og vant dueller i feltet. Men slike analyser av en kamp virker SP helt ute av stand til å ta.
    Det som trengs nå er å foreta et par signalbytter til neste kamp. Ut med Opdal, Robstad og Antwi for å markere at de ikke har prestert bra nok. Inn med Boujar, Vikstøl på backen og Danny. Og borte mot Levanger kan vi ikke ha både Aase og Tobias på laget. Regner med Tobias benkes og at Gummi kommer inn på midten, og så flyttes Vorthoren frem.

Senior Member
    Ble medlem
    Aug 2013
    Meget god analyse av kampen JBASMA. Steinar sine taktiske vurderinger er mildt sagt meget spesielle. Ellers må jeg bare få si at 80% av våre spillere er rene OBOSSPILLERE, som ikke hører hjemme noen annen plass. Det er desverre realiteten.

Håper nå at Steinar har nok mot til å ta ut Opdal i neste kamp. Skal vedde hus og bilen på at han ikke gjør det!!

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Det annulerte målet var ikke offside men noe som dommeren så i feltet, tvilsom avgjørelse. To straffesituasjonen en med Espen i første omg. Satt ett stykke i fra men det kan være keeper var først på ballen før han meide ned Espen. Store protester fra både publikum og start spillere ( naturlig nok). Den andre straffesituasjonen var helt klar satt like i nærheten. Men Desverre så overspiller Tobias og dommeren lar seg lure av det. Start hadde også to i stanga pluss en hel del innlegg som godt kunne gitt noe mer. Vi styrte også så og si hele kampen uten å score. Jo et ran som også trener for strømmen sier. Tobias viser at han burde få spille mer på bekostning av antwi. At fevennen igjen gir han to poeng forstår jeg ikke, ett er nok etter en slik kamp.

Lignende tråder

1. 26.Serierunde: STRØMMEN - START (kamptråd)
    By Frankieboy in forum Kamptråder
    Svar: 12
    Siste innlegg: 10-01-2017, 23:16
  2. 19.Serierunde: Strømmen - Start
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 16
    Siste innlegg: 08-27-2012, 00:32
  3. 19.Serierunde: Strømmen - Start
    By Frankieboy in forum Kamptråder
    Svar: 16
    Siste innlegg: 08-27-2012, 00:32
  4. 5.Serierunde: Start - Strømmen