Side 5 av 7 FørstFørst ... 34567 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 131
    Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    jeg tipper at de 30 millionene de har forpliktet seg til er et minstebelop.
    Det er mulig du har rett i det, men i henhold til avtalen er det vel snarere et maksimumsbeløp.

Skal Start øke sportslig satsing i tråd med de forventningene som er skapt, kreves det naturlig nok mye mer enn tre millioner i året. En slik sum vil nok knapt dekke årets driftsunderskudd, og på sikt knapt tilbakestille sportslig satsing til Mjelde-nivå.

I tillegg er det vel en viss fare for at investorenes inntog kan fortrenge andre kilder selv om eventuell sportslig suksess naturligvis øker inntektene. Konkurstrusselen er Startledelsens sikreste kort, og brukes flittig til å få gjennomslag uten at det nødvendigvis stilles spørsmål ved ledelsen som har ansvaret for klubbens situasjon. Med nye investorer blir det nok tyngre å få kommunen med på rabattert stadionleie i årene som kommer. Spesielt når pengene går til pokerspillere og skatteflyktninger. Og det er vel heller ikke gitt at en tung samfunnsaktør som Sparebanken Sør vil se seg like tjent med å være hovedsponsor fremover når det reises kritiske spørsmål rundt omdømme og etikk. Dessuten er det vel slik at Start i lengre tid har fått eksterne aktører til å finansiere spillerlønninger og overganger. Dette kan det vel også bli en slutt på nå. Så det er nok ikke gitt at investorenes avtalte innskudd på sikt er med på å sikre stort mer enn drift på dagens nivå.

Member
    Ble medlem
    Oct 2014
    Var rett og slett på tide å tørke støv av forumbrukeren min her på forumet, godt å se det fortsatt er i bruk.

Spennende å se hva det er som skjer i klubben om dagene. Gøy med investorer inn, men også rart at konkurstrusselen blir kjørt av styrelederen på det ekstraordinære årsmøtet mtp styret og Even ble rost for det arbeidet de har gjort på økonomi under årsmøtet tidligere i vår. Videre er det som FVN påpeker noe rart når de har fått klare signaler siste ukene om at klubben vil klare seg uten denne avtalen. 40m over 10 år med 10m rett på bordet nå, og 30m fordelt over resten av årene er kun et årsbudsjett splittet over 10 år, og virkelig en billig pris for klubben vår. Har rett og slett solgt sjela rimelig billig her.
    Så kan gjerne de nye investorene vise at de ikke er her for å leke med klubben, noe jeg heller ikke tror de er.

Overgangvinduet åpner den 20 juli. Tipper Inge Andre Olsen er på plass innen den tid. Videre vil det komme en målfarlig spiss inn, og en god midtbanespiller. Ja, Tripic hadde vært spennende, men det er ikke i den posisjonen vi sliter mest nå altså. Men det er veldig klare indikasjoner på at han også signerer for oss. Og han er en x-faktor som fort drar flere folk opp av sofaen og ut på stadion.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av oleh97 Vis innlegg
    Var rett og slett på tide å tørke støv av forumbrukeren min her på forumet, godt å se det fortsatt er i bruk.

Spennende å se hva det er som skjer i klubben om dagene. Gøy med investorer inn, men også rart at konkurstrusselen blir kjørt av styrelederen på det ekstraordinære årsmøtet mtp styret og Even ble rost for det arbeidet de har gjort på økonomi under årsmøtet tidligere i vår. Videre er det som FVN påpeker noe rart når de har fått klare signaler siste ukene om at klubben vil klare seg uten denne avtalen. 40m over 10 år med 10m rett på bordet nå, og 30m fordelt over resten av årene er kun et årsbudsjett splittet over 10 år, og virkelig en billig pris for klubben vår. Har rett og slett solgt sjela rimelig billig her.
    Så kan gjerne de nye investorene vise at de ikke er her for å leke med klubben, noe jeg heller ikke tror de er.

Overgangvinduet åpner den 20 juli. Tipper Inge Andre Olsen er på plass innen den tid. Videre vil det komme en målfarlig spiss inn, og en god midtbanespiller. Ja, Tripic hadde vært spennende, men det er ikke i den posisjonen vi sliter mest nå altså. Men det er veldig klare indikasjoner på at han også signerer for oss. Og han er en x-faktor som fort drar flere folk opp av sofaen og ut på stadion.
    Velkommen tilbake Vi trenger flere dyktige debattanter her inne

Det er mulig investorene har fått klubben billig, men det er ganske tydelig at det her dreier seg om mer enn bare menn med penger. Det er unge "vinnerskaller" som har lykkes med et produkt som kom i akkurat rett tid. Jeg synes ikke det er så etisk umoralsk så lenge eliteserien i veldig mange år har blitt sponset av Norsk Tipping - som handler om gambling med penger det også. Hvorfor skal det ikke rettes samme kritikk til dem? Bare fordi de gir tilbake til klubbene? Det er nok helt garantert mange som har blitt spilleavhengige pga norsk tipping, og det er nok mange som har gamblet seg fra det ene og det andre så at man går ut og kaller dette samarbeidet umoralsk - men samtidig ikke ser noe galt i norsk tipping som sponsor synes jeg er rart. Det kom jo også fram på årsmotet at norsk tipping hadde invitert GIG til å komme med anbud på enkelte tjenester som norsk tipping bruker i sin virksomhet...

Jeg har skrevet det flere ganger, men disse gutta er gode for langt enorme summer og mens jeg skriver disse ordene er nok verdien deres i ferd med å okes ytterligere. Hvis disse gutta er glade i Start og virkelig mener alvor med at de skal få Start i norgestoppen, så er de nok klare for å spytte inn mer enn 40 mill - HVIS det trengs. De sier at de ikke har gått inn i Start for å tjene penger, men for å hjelpe klubben til å lykkes.

Ellers så håper jeg oleh97 har rett i sine spådommer - at Inge Andre Olsen er klar ganske snart og at vi får inn en målfarlig spiss i tillegg til en god midtbanespiller. (og gjerne Tripic) Da vil vi nok score flere mål, vinne flere kamper og klare det opprykket - som er utrolig viktig denne sesongen. Deretter kan vi se etter ny keeper og ny midtstopper bl.a - men en god spiss og en midtbanespiller + x-faktor i Tripic er det vi trenger i forste omgang (i tillegg til Inge Andre Olsen)

Jeg gleder meg til fortsettelsen og håper virkelig at dette kan gi hele landsdelen et skikkelig loft - slik det har skjedd med Vipers. Hele laget hever seg, vi treffer på overgangene og folk kommer lopende tilbake til stadion!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    I utgangspunktet er jeg positivt innstilt til alle som er interessert i å bruke penger på Start. For meg personlig er det ikke så problematisk at de har bakgrunn i bettingindustrien, men jeg er redd det kan ha noe å si for andre investorer og sponsorer. Det er jo ikke tvil om at det er etisk omdiskutert, og det er nok av folk som reagerer på dette (om det er dobbeltmoralsk av NFF er en annen diskusjon). Det er nok fare for at aktuelle sponsorer er mer lunkne til å inngå sponsoravtaler med oss etter dette, noe som går ut over økonomien i klubben. Investorene sier på direkte spørsmål at de ikke er her for å tjene penger, men hadde noen av dere alvorlig talt trodd at de hadde sagt på et årsmøte hvor det skal stemmes for eller imot at de sa "ja, vi er her for å tjene mest mulig penger på Start"? Det ville jo være å skyte seg selv i foten med tanke på den kommende avstemningen. At de er "vinnerskaller" betyr ingenting. Både Soler og Ravnaas var vinnerskaller... Det jeg derimot mener er spennende her er at vi kan nyte godt av de algoritmer og program de råder over til å innføre en slags "moneyball". Det har jo vært forsøkt i Leicester og FC Midtjylland med stor suksess, og kan godt fungere her også. Nå kan vi også endelig ansette en sportsdirektør, så er det bare å håpe at vi er flinkere til å ansette riktig person der enn vi har vært ved ansettelse av trenere og spillere. Feil mann inn der vil jo bare gjøre ting værre. Blir en utrolig viktig ansettelse for klubben. Et par nye spillere inn er det forhåpentligvis også økonomi til, og da øker sjansene for opprykk.
    Det er ikke første gang Start får presentert muligheter, men med tanke på tidligere resultater er det ingen garantier for at de nok en gang kjører hele greia i grøfta. 40 millioner på 10 år er småpenger hvis f.eks Sparebanken Sør trekker seg ut fra samarbeidet, eller andre sponsorer skremmes vekk. Vi er avhengig av sportslig suksess og positivt fokus.
    Spennende tider dere. Gøy at det skjer noe rundt klubben!
    Sist endret av jbasma : 07-08-2017 kl 09:07

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Enig i at RIKTIG sportsdirektør er avgjørende. Feiler vi der kan det være over for godt. Se bare hva Egil Østenstad gjorde i Viking og Hoftun i RBK, sammenlignet med hva som er nå gjøres i SA08, og tidligere i FKH og Godset. Sportsdirektør må nok være på plass før overgangsvinduet åpner.

Hva gjelder tilknytning til bettingindustrien, så er vel selskapet et IT-selskap, som leverer datasystemer til spillselskapene. Skal man. Begynne å assosiere alle underleverandører på denne måten får man store problemer med å skaffe seg oversikt. Det er tross alt lovlig virksomhet dette.

Jeg liker også at det kommer inn noen som ønsker og evner å bruke "big data". Som det nevnes, har FCM og Leicester hatt stor suksess med dette.

Får vi se IAO og Zlatko ila neste uke?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av EternalSunshine Vis innlegg
    Jeg håper fremdeles klubben blir det eliteserielaget klubben ønsker å være, men jeg har innsett de siste ukene at klubben aldri blir den klubben jeg drømmer om og det knekker min motivasjon på en helt annen måte enn å tape mot Strømmen.
    Jeg har også drømt om en klubb eid av medlemmene som er demokratisk styrt. Men jeg har innsett at det ikke er realistisk. Jeg tror rett og slett ikke det finnes nok folk som har stort nok engasjement. Og sånn er det vel stort sett de fleste steder her til lands. Jeg blir derimot mer og mer positiv til de nye planene. Unge lokale eiere som kommer med spennende kompetanse, og som har tilhørighet og ekte engasjement for klubben. Og som i tillegg tenker langsiktig. Når det først skal være et AS kan jeg ikke komme på noe som kunne vært bedre egentlig.

Det er utrolig synd om du gir deg. Du er en av de som har sørget for at dette forumet har vært interessant å være en del av.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av jbasma Vis innlegg
    Det er nok fare for at aktuelle sponsorer er mer lunkne til å inngå sponsoravtaler med oss etter dette, noe som går ut over økonomien i klubben.
    Jeg tror derimot at dette kan få flere interesserte til å bli med i Start. Disse gutta har et mål og det er å få klubben opp i toppen av norsk fotball, og klarer de det, så vil vi komme mer på TV, mer i media, mer i avisene og det vil da også trolig bli interesse for å kjope våre spillere. Dette er jo fantastisk eksponering for aktuelle sponsorer. At folk er lunkne når vi vager i OBOS-ligaen er forståelig, men nå skal det satses og klarer man å lykkes med å få laget opp i toppen av norsk fotball så vil det bli enda mer lukrativt for sponsorer å bli med.
    Jeg tror heller ikke at man vil bli skremt bort fordi de har tjent penger for å selge tjenester til bettingselskaper. Norsk Tipping er også et selskap der mange bruker altfor mye penger i håp om å vinne de store pengene. Norsk Tipping var sågar hovedsponsor for eliteserien i mange år og kalte da serien TIPPELIGAEN. Da var det altså et enda storre fokus på å eksponere en bransje der flere og flere ble offer for drommen om å tjene lettvindte penger på tipping eller lotto. Det blir jo feil å si at utelandske bettingselskaper er så ille men samtidig å frikjenne Norsk Tipping.

Ang sponsorinntekter så sier jo investorene at Start sal doble sponsorinntektene i tiden som kommer. Dermed er dette noe de tar veldig alvorlig og ser behovet for.
    https://www.fvn.no/100Sport/fotball/...e-238457b.html

Nei, jeg gleder meg enormt til denne reisen videre og har stor tro på det som nå er i ferd med å skje.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Å, selv pessimistene vil være med på festen til slutt 😉
    Jeg bryr meg ikke om trofé, bare en bærekraftig økonomi til å være med å prege toppfotballen.
    Nå har man prøvd nåværende variant i årevis uten en meter frem. Man har kun slått rekorder i negativ forstand.

Inge Andre med familie er godt etablert i bærum. Jeg tror neppe han forlater stb.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Spennende om der skjer noe i morgen. Tipper inge andre Olsen er klar men kommer ikke før etter sesongen. Og at tripiz er klar. Men hvem andre kommer????

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Unge lokale eiere som kommer med spennende kompetanse, og som har tilhørighet og ekte engasjement for klubben.
    To av investorene har vel tilsynelatende ingen tilknytning til hverken Start eller Kristiansand. I så måte er det vel litt vanskelig å se for seg at dette er folk som ønsker å gi noe tilbake til byen. Det er vel naturlig å anta at investorgruppa er samstemte hva gjelder motivasjon og ambisjoner for eierskapet.

Jeg tror nok heller dette er nyrike gutter som ønsker å spille FM med virkelige spillere, og som faktisk tror de har kompetanse til å skape suksess og tjene penger på sitt eierskap.

Samtidig kommuniserer den nye styrelederen veldig klart at de ikke skal blande seg inn i sportslige avgjørelser, og at de ikke har spilt inn forslag til nye spillere eller sportslige ledere. Hvilket fremstår veldig rart når de som styrer slike ting i klubben i dag helt åpenbart er fullstendig uegnet til oppgaven, og styrelederen selv hevder å sitte på software som regner ut Starts sannsynlighet for opprykk som funksjon av konkrete spillerkjøp.

I skrivende stund er det vel utelukkende spørsmålstegn knyttet til hvilke planer de nye investorene har for klubben fremover. Vi får nok vite mer i tiden som kommer. Signeres Tripic er det i hvert fall åpenbart at algoritmer og big data ikke har funnet veien til Sør Arena ennå. Da er det de blinde hønene som har fått ansvaret for å forvalte de ti friske millionene. I så fall er det bare å be til Gud om at Inge Andre Olsen snart er på plass.

I lys av Stengelsaken er han jo virkelig den perfekte sportsdirektøren for Start en drøm AS.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Olsen sa vel i Mai ang overgang at han ikke var fornøyd med ikke å vite hvem som er Daglig leder. Nå blir det Brandsdal som blir hans nærmeste.
    Vi får se om det er godkjent.
    Nå skal vel også NFF godkjenne noe her?
    Før man kan ta å hive seg rundt!
    Godkjenner Stb tb at Olsen sitter ut sesongen med kontrakt i Start!
    Jeg tror det kan ødelegge mye for Stb sine tanker og arbeid mot neste sesong.
    Det vil også være idioti å la Brandsdal ha ansvaret for den posten ut sesongen.
    Jeg ser ikke Brandsdal særlig kompetent på spiller logistikk, resigneringer og signeringer.
    Om han kommer bør Stb frigjøre han kjapt.

Member
    Ble medlem
    Oct 2014
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    I lys av Stengelsaken er han jo virkelig den perfekte sportsdirektøren for Start en drøm AS.
    Ang denne saken er det helt klart at agent Jim Solbakken har stått for mye av det røret som skjedde, og IAO har kun gjort en fryktelig god jobb som leder for det sportslige i STB, som på et tidspunkt slet mye mer enn det gjorde på et annet. Jeg mener at en mann som IAO virkelig er det Start har bruk for på det sportslige, da vi virkelig ikke har hatt kontroll på slik i alt for mange år. Å tro at slik ting foregikk i Stengel overgangen ikke skjer i flere overganger både i Norge og resten av verden er naivt. Sjekk ut agent Jorge Mendes f.eks.
    Sist endret av oleh97 : 07-09-2017 kl 22:22

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    To av investorene har vel tilsynelatende ingen tilknytning til hverken Start eller Kristiansand. I så måte er det vel litt vanskelig å se for seg at dette er folk som ønsker å gi noe tilbake til byen. Det er vel naturlig å anta at investorgruppa er samstemte hva gjelder motivasjon og ambisjoner for eierskapet.
    Tre av fem er lokale gutter, så da er det vel rimelig å anta at de to som er i mindretall vet hva de har begitt seg ut på. Hva ellers de ønsker å få ut av dette, foruten en mulighet til å ta Start til toppen av norsk fotball gjenstår å se. Det et ingen signaler om at de tror at de skal tjene penger. Noe som forøvrig ville vært eksepsjonelt naivt å tro.

Jeg tror ikke poenget her er at disse gutta skal inn og overta styringen av det sportslige. Men de har kompetanse og verktøy som kan brukes av klubben. At klubben sportslig sett er vanstyrt virker det som om de skjønner at de personlig ikke kan fikse. Foruten å sørge for at det ansettes en kvalifisert person.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det er jo klart at disse gutta vil innfQre Big data og andre verktoy i klubben og DERSOM de opplever suksess med Start så vil de nok merke en storre ettersporsel fra andre klubber i Norge.
    Så det er nok et poeng i at de gjor merkevaren/verktoyene sine mer kjent gjennom denne investeringen!

Ellers så snakkes det om at det er 2 investorer som ikke er fra Kr.sand. Jeg vil tro at dette er gutter som er interesserte i fotball, og selv om de ikke er fra Kr.sand så må det jo vaere goy å få muligheten til å investere i en potensiell toppklubb i Norge. Det er ikke mange muligheter til dette og når de nå fikk muligheten vil jeg tro at det er en fin mulighet - selv om pengene som spyttes inn trolig ikke gir avkastning med det forste...

Dette er nok en kombinasjon av at de har "gamblere" i seg, at de har sett hva investorer i England har fått til (eks i Chelsea), at de vil gjore sine produkter mer kjent og at de har masse penger (uten at de trenger å bekymre seg om at de skal ta slutt med det forste)

Ang IAO, så har han vel 3 mnd'ers oppsigelsestid som folk flest, men som andre sier så er det nok usikkert om Stabaek vil ha en sportslig leder på oppsigelse veldig lenge. Er godt mulig at de blir enige om at IAO kan dra så fort de får inn en erstatter, og med den kommende sommerpausen så er det kanskje et greit tidspunkt å ta tak i dette? Jeg har lite tro på at han blir i Stabaek ut sesongen - hvis han sier opp og blir enig med Start.

Ang Tripic så tror jeg fort at det kan ordne seg, og synes det er helt greit hvis det gjor det. Tripic er en lokal helt, som var veldig god sist han var her. Han er nok veldig revansjesugen etter fadesen i Tyskland og han er fremdeles ung. Han må i tillegg jobbe hardt for å kjempe seg til en plass på banen i og med at vi har god dekning på kantene. Det vil nok ytterligere skjerpe Borufsen og de andre da de vet at det er hard konkurranse på benken. Dersom vi spiller 4-3-3 kan jo en spiller som Espen Borufsen spille indreloper - og det kan åpne opp for Tripic på venstrekanten..

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Lederstillinger har vel 6 mnd oppsigelse Frankieboy 🤗
    Vanlig arbeidstakere har 1 mnd med 3mnd etter 5 år ansettelse.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Nå har også start sagt at en sportslig leder skal inn i løpet av året. Dette styrker vel inntrykket av at det er iao som kommer men at han må forholde seg ( foreløpig) til en oppsigelse på 6 mnd.

Senior Member
    Ble medlem
    Feb 2015
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Lederstillinger har vel 6 mnd oppsigelse Frankieboy ��
    Vanlig arbeidstakere har 1 mnd med 3mnd etter 5 år ansettelse.
    Da spekulasjonene startet i våres så gikk Stabæk ut og sa IAO har 3 mnd oppsigelse. Nå er nok de midt i forhandlinger om spillere med tanke på sommervinduet og ønsker nok at sportssjefen sin skal fullføre det. IAO er nok profesjonell nok til å gjøre jobben sin ut oppsigelsestiden sin. Stabæk ønsker nok å ha ham der frem til de har funnet en erstatter. Han har mange arbeidsoppgaver utenom kjøp og salg av spillere, f.eks oppfølging av de som er i stallen mm.

Personlig håper jeg at Start får ham på plass før sommervinduet, men det er jo litt lite tid for han å få satt seg inn i hva Start trenger og så finne de rette alternativene på den lille tiden. Men jeg regner ikke med at han kan komme før eventelt etter en oppsigelsestid. Man må bare være tålmodig når man skal få rett type til rett stilling. Viktigere med kvalitet enn hastverk. Selv om alle som brenner for klubben ønsker at ting skal skje umiddelbart. Nå skal Start bygges opp igjen over de neste årene.

Member
    Ble medlem
    Oct 2014
    Selvfølgelig har IAO oppsigelsestid som de fleste andre arbeidstakere med godkjente arbeidsforhold. Men det er ingenting som hindrer Start fra forhandle frem en kompensasjon som kan betales STB for å slippe IAO før tiden. Vi kan ikke gå å vente på IAO over sommeren, bare se på hvor dårlige vi har vært de siste overgangsvineduene, og det er uten nye millioner som kan brukes. Jeg er sikker på at disse nye eierne er lite giret på å se på at pengene deres blir klattet bort nå i sommer, vi er ikke like desperate som et visst lag i vest..

Member
    Ble medlem
    Oct 2014
    Ang Tripic så er han denne uken på treningsopphold i Molde, men både han selv og admin. dir. i Molde bekrefter at det kun gjelder et treningsopphold. Andre spillere som Vegard Forren og Magne Hoseth er og på besøk.

https://www.fvn.no/100Sport/fotball/...e-238593b.html

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Tre av fem er lokale gutter, så da er det vel rimelig å anta at de to som er i mindretall vet hva de har begitt seg ut på. Hva ellers de ønsker å få ut av dette, foruten en mulighet til å ta Start til toppen av norsk fotball gjenstår å se. Det et ingen signaler om at de tror at de skal tjene penger. Noe som forøvrig ville vært eksepsjonelt naivt å tro.
    Det er rimelig å tro at mindretallet vet hva de har begitt seg ut på. Derfor synes jeg det fremstår lite sannsynlig at disse investorene kommer til å sprøyte inn penger for å gjøre Start til en toppklubb. Det kunne man kanskje tro om en lokal patriot med lommene fulle av penger, men ikke om forretningsfolk uten tilknytning.

Så hva driver en pokerspiller fra Drøbak til å spytte inn millioner i Start? Jeg tenker det er en kombinasjon av ønsket om å drive fotballklubb og drømmen om å lykkes og tjene penger.

Derfor har jeg vanskelig for å tro på at disse ikke kommer til å ta et langt mer aktivt eierskap enn hva styreleder Langeland hevder. Det er styret som ansetter og avsetter ansatte. Det er styret som godkjenner kjøp og salg av spillere. At disse gutta skal sitte på styrerommet og tilby rammebetingeler i form av penger og software uten å ta del i konkrete avgjørelser virker i mine øyne lite troverdig selv om det altså er dette Langeland hevder.

At Langeland har nektet å kommentere hvorvidt investorene har mål om profitt kan vel også tolkes som et signal om at dette er en motivasjon. Det femstår kanskje naivt. Men ikke mer naivt enn målsettingen om å gjøre Start best på overganger og doble sponsorinntektene. Lykkes de med dette, er jo profitten langt på vei sikret.

Personlig synes jeg det er fullstendig uinteressant å få inn en rik støttespiller med årlige bidrag som fører Start opp i toppen av norsk eliteserie. Hvis ikke klubben drives bærekraftig kan det heller være det samme. I så måte er jeg jo glad for at Langeland snakker om bærekraft og måtehold, og håper investorene drives av profitt.

For meg blir det direkte pinlig om klubben dundrer løs med nye forsterkninger i sommervinduet. På papiret er Starts spillermateriell overlegent sammenlignet med opprykksrivalene, og budsjettet er allerede milevis over dem man kjemper mot. Jeg håper virkelig ikke Start skal kaste penger etter middelmådigheter for å kjøpe seg opprykk.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •