Vis avstemningsresultater: Hvis du kunne hente EN ny mann til Start i dette vinduet. Hva ville du hentet?

Stemmere
5. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen
  • Ny trener

1 20,00%
  • Ny spiss

3 60,00%
  • Ny midtbanespiller

1 20,00%
  • Ny forsvarspiller

0 0%
  • Ny keeper

0 0%
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

16.Serierunde: START - KONGSVINGER (kamptråd)

TID: Søndag 23 juli kl.1800
    STED: Sparebanken Sør Arena

TABELLEN
    3. Start............ 15...8-3-4...29-17..27
    10. Kongsvinger. 15...4-5-6...24-24..17

KONGSVINGER IDRETTSLAG
    Kongsvinger har hatt en skuffende sesong så langt. Etter cupfinale og kvalik i fjor, så var de absolutt regnet som et av lagene som ville slåss om direkte opprykk. Men, etter halvspilt serie ligger laget på en 10 plass - hele 11 poeng bak Ranheim på 2.plass. Samtidig er det kun 5 poeng opp til 6 plassen som gir kvalik, så Kongsvinger har alt å spille for framover.

Hos Kongsvinger mangler Martin Vinjord som soner for 3 gule kort, men ellers stiller de nok med sitt sterkeste lag.
    Toppscorer for laget er Maikel Nieves med 6 scoringer og i tillegg har han 3 assist så dette er nok en spiller vi må passe godt på. Adem Guven og Mats Cato Moldskred er også en farlig spissduo som må passes på.

KONGSVINGER's 5 SISTE KAMPER
    4 juni: Ullensaker/Kisa - Kongsvinger 0-3 (serie)
    10.juni: Kongsvinger - Levanger 0-1 (serie)
    20 juni: Fredrikstad - Kongsvinger 1-1 (serie)
    25 juni: Kongsvinger - Elverum 1-1 (serie)
    2 juli: Kongsvinger - Åsane 2-0 (serie)

IK START
    Hos Start så soner kaptein Simon Larsen karantene og dermed blir det nok Vikstøl og Heikkila som spiller i midtforsvaret. Espen Børufsen er tilbake fra karantene og går helt sikkert inn igjen på venstrekanten. Er litt mer usikkert på motsatt side der det nok står mellom Abu og Daniel Aase. Abu var vår beste spiller mot Elverum og fungerer klart best på høyrekanten. Daniel Aase har hatt litt formsvikt de siste kampene og jeg vil tippe at Kongsvinger ikke kommer til å legge seg bakpå, og dermed kunne jeg tenke meg å starte med Abu på høyrekanten. I midten blir det vel gjerne Segberg og Gummi som vanlig, med mindre Vorthoren tar en av disse plassene. Framme kunne jeg tenke meg å se Dennis Antwi i denne kampen. Han var god da vi spilte mot KIL sist og med N'Guessan borte så tror jeg Antwi er vårt beste kort. Makker til han blir vel enten Tobias Christensen eller Vorthoren. Jeg ville startet med disse 11:

Håkon Opdal

Eirik Wichne
    Rolf Daniel Vikstøl
    Tapio Heikkila
    Henrik Robstad

Abubakar Ibrahim
    Erlend Segberg
    Gummi Kristjanson
    Espen Børufsen

Niels Vorthoren
    Dennis Antwi

I FARESONEN
    Her er spillerne på Start og vår kommende motstander som er i faresonen for å måtte sone karantene i neste runde. I neste runde spiller vi borte mot Sandnes Ulf, og disse spillerne må unngå kort i denne runden hvis de skal få spille den kampen:
    Start: Gudmundur Kristjánsson, Daniel Aase, Tobias Christensen, Niels Vorthoren
    Sandnes Ulf: Kenneth Sola, Tomas Kristoffersen, Vidar Nisja

NOEN TANKER TIL SLUTT
    Da var sommerpausen over og vi går i gang med en veldig spennende høst-sesong. Siden sist har et medlemmene i Start bestemt at man ville gå for forslaget om å starte et eget AS der toppfotballen blir skilt ut. Dermed er Start En Drøm AS en realitet og det har kommet noen millioner med frisk kapital inn i klubben. Vi har sett lite til det så langt, men jeg håper og tror at vi får se minst en ny spiller den kommende uka. Uansett var det en god beslutning og det er bare å ønske de 5 nye investorene velkommen og lykke til. Det er ingenting som er bedre enn lokale gutter med kapital og med hjerte for Start.

Skal drømmen om å se Start som et topplag i norsk fotball nåes, så må det jobbes knallhardt både på styrerom men ikke minst på banen. Det er på banen poengene blir delt ut, og det betyr ingenting om bankkontoen sier 50 millioner hvis ikke gutta på banen gjør jobben. Det er helt klart at vi nå kan styrke stallen og dermed kan ingen av de spillerne som får sjansen mot Kongsvinger føle seg trygge på at de får sjansen i neste kamp. Nå er det opp til enhver spiller å bevise at man ønsker å bli med på det som nå er i ferd med å skje. Det kommer helt sikkert spillere inn og noen har allerede forlatt klubben. Flere kan forsvinne i tiden som kommer, og dermed er det utrolig viktig at hver eneste spiller nå virkelig blør for drakta. At man tar de ekstra løpene, at man følger sin mann uansett hvor sliten man er, og at man er fokuserte foran begge målene. Det ser ut som Bodø/Glimt er i ferd med å stikke av og dermed er det en eneste plass igjen som gir direkte opprykk. Den skal vi ta, men vi har sett at ingen kamper er enkle i denne divisjonen. Det er det laget som vil mest og som løper mest som oftest får med seg de 3 poengene. Da betyr det null og niks hva slags navn som står på lagoppstillingen til de respektive lag.

Først ute er Kongsvinger. De har hatt en skuffende sesong, men sesongen i fjor viste at dette er et lag som kan slå alle, og jeg tror at samtlige Kongsvinger spillere vet at de kan få med seg poeng fra Kristiansand. Er ikke Start 100 % skjerpet så kan det veldig fort ende med borteseier i denne kampen.

I forrige hjemmekamp kom det i underkant av 5000 tilskuere mot Arendal. Det var ganske bra. Etter dette leverte vi en svak kamp mot Elverum, MEN jeg håper inderlig at alle som bryr seg om klubben nå virkelig viser at man vil bli en del av den endringen som nå kommer i kjølvannet av årsmøtet. La oss vise disse gutta som nå bruker flere millioner kroner på klubben at vi ønsker å bli med på dette. La oss ikke fokusere på de svake kampene Start har hatt tidligere og heller se framover. Start trenger ikke medgangssupportere - de trenger supportere som er med i tykt og tynt. Etter årsmøtet mener jeg at vi har lov til å tenke litt positivt. Det kommer 5 vinnerskaller inn i klubben med penger og med kunnskap - og ikke minst engasjement. La oss ønske dem velkommen ved å stille opp på kamp. Søndag kveld kommer fjorårets cupfinalist - og et av lagene vi kan møte om vi havner i kvalifisering på besøk. De tror helt klart at de kan få med seg 3 poeng fra Kristiansand. La oss gi dem en leksjon både på banen og på tribunen. Nå er tiden for å samle seg rundt IK Start.

For å se Start lykkes (som vi alle vil) så må alle bidra. Både investorer, ansatte, trenere, spillere og publikum. La oss starte høst-sesongen på en god måte. La oss vise fotball-Norge at vi virkelig VIL opp en divisjon og at vi virkelig VIL se Start i topp-sjiktet av norsk fotball.

Velkommen på kamp søndag kveld og måtte det bli en klar hjemmeseier!!
    Sist endret av Frankieboy : 07-22-2017 kl 17:15

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    BG bommet i dag og fikk med seg 1 poeng, vinner Start denne i morgen er dette en kamp som kan virkelig bety mye.
    En seier betyr at den fine luka på nr5 forblir.
    Fortsatt ferie så under 2000 er vel å forvente?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Vi fortsetter der vi slapp før sommeren. Desverre. Prestasjoner som denne omgangen holder ikke om vi skal rykke opp.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Må sies at det er kjipt å se at vi spiller som om SSA var KILs hjemmebane

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Vet ikke om det var byttet som gjorde det, men etter at Abu kom innpå ble det en helt annen energi i laget. Veldig rart å se på, for Abu har vært god men ikke så god at han løfter hele laget.

Vi er uansett der vi skal være, med 3 poeng mot KIL hjemme på SSA! Godt å se at laget kan løfte seg etter å ha ligget under. Det har vi ikke sett mye av de siste årene.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Kommer start unna med 3 p her så har det vært en godt runde mtp andre resultater.
    Folk som må skjerpe seg er Antwi og Wichne. Holder ikke nivå.
    Antwi med generell bevegelse og spilleforståelse.
    Kanskje det kan forsvares med mangel på en offensiv læremester ..
    Wichne pasninger og pasningsvalg.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2013
    Håper virkelig vi får inn en ny spiss snart, en litt mer fysisk sterk og god i lufta spiss som kan ta imot pasninger feilvendt og tilrettelegge for vingene våres, litt sånn Vilhjalmson type for det trenger vi.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Utrolig viktig seier i en vanskelig hjemmekamp. KIL er et bra lag som har under prestert denne sesongen. At vi i tillegg kommer tilbake etter å ha lugget under er er veldig bra. Som Espen KG skriver så hevet vi oss etter at Abu kom inn for Antwi. Mulig han må få sjansen i neste kamp også?
    Ellers så var det morro å se glimt av hva Zernichow kan etter at han kom inn. Tydelig at han passer bedre i 4-3-3 så håper vi fortsetter i det systemet framover. Han har et herlig driv med ball og det kan bli viktig i neste kamp borte mot Sandnes Ulf som trolig vil sende mange framover.

Ser vi på tabellen nå, er det oss, Ranheim og Sandnes Ulf som har stukket fra de andre lagene. Det er 7 poeng ned til 5 plass, så nå må vi bare kjore på. Det var utrolig viktig med et godt resultat i dag - selv om det er mye som kan forbedres spillemessig.

Til neste kamp får vi Simon Larsen tilbake, vi har vel Hadzic klar og jeg blir ikke overrasket om det kommer minst en spiller til. At det kommer lite folk er jo kjiipt, men med en kald og regnfull sommerdag er det ikke noen bombe.

Dette var positiv start på andre halvdel av sesongen - og vi er tilbake på opprykksplass!!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    At det kommer lite folk er jo kjiipt, men med en kald og regnfull sommerdag er det ikke noen bombe.
    Kjipt, men fullt forståelig. Start spiller fotball som kun en supporter kan elske, og egentlig knapt det. Når vi ikke klarer å levere underholdning må vi ihvertfall klare å levere resultater, men det er jo såvidt vi klarer det også. Gårsdagens kamp føyer seg jo inn i rekken av kamper hvor vi ikke skrur på tenningen før det er spilt en god time. Vi er riktignok ganske ok i perioden etter utligningen, men vi kan ikke fortsette på denne måten om vi skal rykke opp. Og nå venter en knallhard bortekamp mot Sandnes Ulf.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Tror man går på kamp av gammel vane i dag. Neppe for underholdning. Men jeg tror noe er på gang.
    Man har har tilsynelatende ett ønske om å hente spillere med verdiøkning samtidig vil man underholde.
    Helst 90 minutter og ikke vente 60 minutter hver kamp!
    Gudmundur skal få skylda for gå -fotball med usedvanlig dårlig retningsans på pasningene.
    Det er ofte når Tobias kommer inn laget får løft, Søndag var det Thomas. Herlig innhopp som ga spillet den farta den trengte.
    Må bare lære seg å spille ballen litt før
    ( Overblikk og samhandling) så blir mange av overgangene kanskje vårt fremste våpen!!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Det er ofte når Tobias kommer inn laget får løft,
    Totalt motsatt inntrykk av det jeg har. Vi har mye lavere poengsnitt med Tobias på banen enn med han på benken. Og når han har kommet inn har vi sluppet inn flere mål enn vi har scoret.
    Zernikow i denne kampen derimot, han bidro til å løfte laget. Håper han får flere sjanser, og da i en 433 som var nøkkelen til at vi snudde kampen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Som jeg skrev på søndag, så hevet laget seg idet Abu kom på banen, altså før Zernichow var kommet innpå. At Zernichow var med på å heve tempoet og innsatsen enda noen hakk skal jeg være med på, men det fremstår i hvertfall på meg som om snuoperasjonen allerede var igang før det. Vi kan godt se Z på banen igjen, for det er spirit i han, men jeg vil først og fremst ha Antwi på benken fra start i neste med Abu på topp.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Det virker ihvertfall slik at 4-3-3 løfter laget betraktelig.
    Men virker som Pedersen velger en mer trygg løsning og senker midtbanen til det ytterste som igjen gir færre alternativ når ballen vinnes. Og flere pasninger uten adresse og litt for ofte lemping.
    Man ser jo ofte gudmundur vrir og vender og sender støttepassnig.
    Spillere som "z" og Christensen har evne til å tenke fremover og gjøre noe på egenhånd. Spesielt i 4-3-3.
    Pedersen spillestil er alt for feig, særnorsk og destruktiv.
    Til enn viss grad er det lønnsomt å være feig, det taler tabellen for. Men det er ikke slik man utvikler spillere

Lignende tråder

1. 2. Serierunde: KONGSVINGER - START (kamptråd)
    By Frankieboy in forum Kamptråder
    Svar: 31
    Siste innlegg: 04-11-2017, 13:32
  2. 29.Serierunde: Start - Kongsvinger (kamptråd)
    Svar: 7
    Siste innlegg: 11-04-2012, 20:12
  3. 29.Serierunde: Start - Kongsvinger (kamptråd)
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 7
    Siste innlegg: 11-04-2012, 20:12
  4. 6.Serierunde: Kongsvinger - Start (kamptråd)
    Svar: 26
    Siste innlegg: 05-14-2012, 17:17
  5. 6.Serierunde: Kongsvinger - Start (kamptråd)
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 26
    Siste innlegg: 05-14-2012, 17:17

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •