Viser resultater 1 til 9 av 9
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

Spillertråd: Damian Lowe - midstopper fra Jamaica.

For en utrolig spennende signering.

Damian Lowe har signert for Start for de neste 3.5 årene. Han er landslagspiller for Jamaica og spilte nylig i Gold Cup. Der kom de helt til finalen etter bl.a å ha slått ut Mexico 1-0 i semifinalen. I finalen tapte de 2-1 mot USA. Damian Lowe spilte hver eneste kamp - og den motstanden som er i Gold Cup er mange hakk bedre enn det han vil få oppleve i OBOS-ligaen.

Han er ung, rask og med sin høyde er han også en trussel på offensiv dødball.

Trolig blir han ikke spilleklar med en gang da det er endel papirarbeid som må ordnes, men i løpet av 2-3 uker er han nok klar. Dette er helt klart en spiller vi vil få veldig glede av, og som fort kan få muligheten i større ligaer etterhvert.

Utrolig positiv til dette, og det gjør heller ikke noe at han spilte for Minnesota United i fjor (jeg var på noen få kamper så har nok sett han da)

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Dette er fantastisk spennende. Jeg har lenge gnålt om å få inn høye midtstoppere. Først kom Simon og nå dette. Bra! Tapio, Vikstøl og Gummi bør spille andre plasser. Kan vi nå få se Tapio i en sentral midtbane rolle? Jeg tror han kunne løst det bra.

Hva gjelder vår Jamaica-man, synes jeg kanskje han kan minne litt om Clay?
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Man kan vel vente seg ytterligere spillere ved opprykk.
    Gummi og Tapio tror jeg er ferdig etter sesongen

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Ganske mye mer informasjon om hva Lowe har slitt med siden oppkjøringen.
    https://www.fvn.no/100Sport/fotball/...d-254575b.html

Han gjennomgikk tester og operasjoner både i København og i Kristiansand. Blant annet svidde han av noen tråder i hjertet. Han har også fått satt inn et apparat som overvåker hjerterytmen.
    Skjønner godt at han ikke var på topp da serien startet med dette bakteppet.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sånn i ettertid tror jeg både han og Mark Depsey innser at man ikke skulle latt Lowe spilt disse kampene.. Men det er veldig bra at han er i ferd med å spille seg tilbake i den formen han hadde i vinter...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Sånn i ettertid tror jeg både han og Mark Depsey innser at man ikke skulle latt Lowe spilt disse kampene.. Men det er veldig bra at han er i ferd med å spille seg tilbake i den formen han hadde i vinter...
    Det er nok en vanskelig situasjon for alle parter. Om ikke han hadde spilt, ville de risikert at han stod uten kampform og ville ta flere måneder før han var 100% igjen. Denne løsningen gjorde at han ikke spilte på topp i noen kamper, men beholdt kampformen. I umiddelbar ettertid kan man si at det var en dårlig løsning, men det virker som om Lowe var glad for å ha fått spille, så langsiktig kan det ha vært bra for Lowe som individuell spiller.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    https://www.fvn.no/start/i/KvOwLE/No...ta-trenger-meg

Fantastisk lesning - og akkurat det vi trenger nå. En som ser verdien i en kontrakt - og som tar ansvar.

Jeg vil tro at populariteten til Lowe steg mange hakk med dette!

Han blir utrolig viktig - og har et toppnivå som er veldig hoyt! Får han bort noen av de tåpelige kortene sine, så blir han en spiller som kan spille i bedre ligaer enn den norske!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Lowe på allstarlaget i Gold Cup

Men la ut et bilde på vei inn i en ambulanse på Insta i går. Grøsser med tanken på en langtidsskade på Damion
    --

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •