Viser resultater 1 til 11 av 11
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo

Spillere i Eliteserien 2018

Ser at fvn har en sak om spillere i klubben som er på utgående kontrakt og ikke har hørt noe om fornyelse. Disse er vel Salvesen, Skogmo, Vorthoren og Gummi.

Jeg skulle gjerne ha sett at Salvesen tok steget i år, men skade ødela den drømmen. Jeg kunne tenke meg å få sett han ett år skadefri som backup i Eliteserien i det minste, for han har noe eget ved seg.

De resterende har jeg egentlig ikke noe imot at finner seg andre klubber. Gummi har aldri vært noe annet enn en solid squad spiller, med glimt her og der, og har i tillegg tapt seg de siste årene. Skogmo hører hjemme i Obos. Han falt rett gjennom i Eliten. Vorthoren er jeg mer usikker på, men tror ikke han vil bli savnet neste år, på tross av pangstart i klubben.

Andre tanker om laget neste år? Og vi må selvfølgelig ha Eliteserie som utgangspunkt når dette diskuteres

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Espen K G Vis innlegg
    Ser at fvn har en sak om spillere i klubben som er på utgående kontrakt og ikke har hørt noe om fornyelse. Disse er vel Salvesen, Skogmo, Vorthoren og Gummi.

Jeg skulle gjerne ha sett at Salvesen tok steget i år, men skade ødela den drømmen. Jeg kunne tenke meg å få sett han ett år skadefri som backup i Eliteserien i det minste, for han har noe eget ved seg.

De resterende har jeg egentlig ikke noe imot at finner seg andre klubber. Gummi har aldri vært noe annet enn en solid squad spiller, med glimt her og der, og har i tillegg tapt seg de siste årene. Skogmo hører hjemme i Obos. Han falt rett gjennom i Eliten. Vorthoren er jeg mer usikker på, men tror ikke han vil bli savnet neste år, på tross av pangstart i klubben.

Andre tanker om laget neste år? Og vi må selvfølgelig ha Eliteserie som utgangspunkt når dette diskuteres
    Jeg tror du selv har gitt fasiten her. Men alt avhenger jo selvfølgelig av hvem som kommer inn, og hvilken formasjon man til slutt bestemmer seg for.

Satser man på 433 og benytter utkjøpsklausulen for Skålevik, vil Salvesen fort være tredjevalg bak Floki og Skålevik. Vi har fryktelig mange midtbanespillere i klubben nå, så Gummi og Vortoren lever farlig. Skogmo falt igjennom i eliten sist, og har ikke blitt bedre. Han er jeg sikker på at ikke blir med opp.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    Vi har fryktelig mange midtbanespillere i klubben nå, så Gummi og Vortoren lever farlig.
    Når vi prater slutten av november har vi kun en mer enn vi begynte med denne sesongen (Adnan), da Conor kun har kontrakt ut sesongen såvidt jeg har fått med meg. Gummi og Niels sin fremtid ligger vel mer i om det kommer inn forsterkninger vil jeg tro. Av de resterende er det kun Segberg og Hollingen som har noe som ligner Eliteserie-erfaring, og førstnevnte ser ut til å slite i Obos, så jeg ser ikke han som noe førstevalg etter et opprykk. Hollingen hadde en gang potensial, men om det fremdeles finnes etter et år uten kamper er veldig usikkert.
    Adnan er et friskt pust, men er fremdeles veldig ung og uerfaren. Zernichow har kun erfaring fra 2. divisjon før dette året i Obos. Da står vi igjen med Byklum og Ugland, som med henholdsvis alder på 18 og 17 år ikke akkurat kan regnes som noen klare bjærebjelker i Eliteserien.

Så, det ser for min del ut som om det må hamstres litt på sentral midtbaneplass i vinter, dersom både Gummi og Vorthoren forsvinner ut døren. De to representerer erfaringen i den lagdelen, resten er unge, uerfarne, uprøvde, eller skadeutsatt. Ikke noe jeg ville basert videre Eliteseriespill på.

På høyre back mener jeg vi behøver en erstatning når (ikke dersom) Skogmo er ute av kontrakt. Wichne er et stort talent, men han kan ikke bære den plassen alene. Simon har spilt der før, men jeg er ikke sikker på om han er så trygg på den plassen lenger, men han duger kanskje som backup.

Helt fremme på banen bør vi ha ok kvalitet som ikke vil dominere, spesielt hvis Skålevik fortsetter. Jeg visste ikke det fantes en utkjøpsklausul engang, men om han fortsetter slik han har gjort til nå bør den være veldig høy for at han ikke bør knyttes til klubben permanent.

Så, per dags dato ser jeg dette laget som mulig førsteoppstilling i Eliteserien neste år (med 4-3-3):
    --------------- Opdal ----------------

Wichne - Larsen - Lowe - Robstad

Ny spiller - Ny spiller - Adnan/Hollingen/Zernichow/Segberg

Abu - Skålevik/Floki - Børufsen

Fet skrift er de som bør holde nivået. De resterende må det vurderes å finne erstatninger, eller gode backupløsninger for.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Jeg tror børufsen vil blomstre med kvalitet rundt seg. Nå har han prøvd å dra lasset i flere år med blandet suksess.
    Derimot har Abu mye mer å gå på. Mulig han har potensiale men noen sikkert kort. Nei 🙂

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Jeg tror børufsen vil blomstre med kvalitet rundt seg. Nå har han prøvd å dra lasset i flere år med blandet suksess.
    Derimot har Abu mye mer å gå på. Mulig han har potensiale men noen sikkert kort. Nei ��
    Børufsen er dessverre på hell. Han klarer seg sikkert helt ok i Eliteserien en sesong eller to til, men noen storspiller på det nivået blir han nok ikke. Abu derimot er ung og har vist at han har noen veldig spennende kvaliteter, så han vil (formodentlig) bli bedre med mer kamptrening på et høyere nivå.

Nå ser jeg også at Start skal ut og speide i Afrika i høst. Da virker det på meg som om de er mest interesserte i å signere talenter for fremtiden, og ikke forsterkninger. Det er kanskje lov å håpe at de har såpass med kontroll på mulige forsterkninger i nærområdene, at det ikke er nødvendig med speiding i den vestlige verden. Vi behøver derimot mer enn et lass av afrikanske talenter for å overleve i Eliteserien slik det ser ut nå.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Gitt at Start klarer opprykk, så er jeg glad for at det er en god stund til seriestart i 2018. Det vi har sett av prestasjoner i år tilsier at vi har en vei å gå før vi er på det nivået som kreves i Eliteserien, tror jeg ihvertfall. Det er for få av spillerne som presterer godt over tid og jeg synes laget mangler ledertyper som klarer å dra meg seg resten av laget. Personlig synes jeg blant annet at det er litt for stor avstand i kvalitet mellom Start og Glimt, hvor jeg synes Glimt fremstår med et langt bedre grunnspill og langt bedre samhandling enn det Start klarer. For Start sin del gjelder det å bruke tiden godt frem mot neste sesong for å bli rustet til Eliteserien.

Det er mange spillere jeg er usikker om er gode nok til å levere på det nivået som kreves neste år. Per i dag synes jeg egentlig bare Simon Larsen, Espen Børufsen og Håkon Opdal som jeg føler meg rimelig trygg på. I tillegg vet vi at spillere som Floki, Hadzic, Christensen, Zernichow, Wichne og Lowe er spillere som har stort potensiale. Ellers er det stor usikkerhet, selv om vi vet at flere har et bra nivå inne; Robstad har nivået inne, men varierer. Aase har vært strålende i år, men det hviler en viss usikkerhet på om han også kan levere på høyeste nivå. Salvesen og Sigurdsen har antakelig blitt satt langt tilbake, og vi kan neppe ha store forventninger der til neste år.

Jeg tenker at flere spillere bør ut før neste sesong. Gummi og Vorthoren bør vike for å kunne ha Zernichow, Hadzic og Segberg som satsningsspillere og i tillegg kunne hente inn en til to tydelige forsterkninger i midtbaneleddet. Antwi, Abu og Skogmo holder ikke nivået etter min mening og kan godt sendes vekk. Jeg tror Hollingen også antakeligvis er ferdig etter sesongen, oppholdet hans i Start har dessverre blitt et langt skademareritt. O'Brien har ikke vist noe voldsomt så langt, og jeg vil tro det neppe er aktuelt å ta han med videre i 2018. Ihvertfall ikke slik stå er nå. Dersom dette blir en realitet har vi frigjort 7 spillere, noe jeg tror er nødvendig for å kunne bygge laget videre i riktig retning. Og vi kan legge til enda en plass dersom Skålevik ikke blir aktuell for en permanent overgang, noe jeg antar Start forsøker seg på dersom det finnes muligheter.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Bør vel sjekke ut typer som Schultze og Ryerson i midtbaneposisjon. Sørlendinger som ikke er altfor dyre i drift og som er i en tidlig fase i karrieren. Men vi må også ha en Maestro inn så fort nyttårsrakettene har stilnet.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Det er mange spillere jeg er usikker om er gode nok til å levere på det nivået som kreves neste år. Per i dag synes jeg egentlig bare Simon Larsen, Espen Børufsen og Håkon Opdal som jeg føler meg rimelig trygg på.
    Sistnevnte begynner å synge på siste verset etter min mening. Han har noen feberredninger som det er klasse over, ellers er han middelmådig eller under middels på resten. Feltarbeid, særskilt på corner skiller seg klart ut. Og i år vet jeg ikke hvor mange frispark som har gått inn i keeperhjørnet. Er det 3 eller 4?
    Det er nok ikke strengt nødvendig å skifte ut Opdal, men det bør heller ikke være så vanskelig å få tak i en erstatter som er minst like god.

Jeg tenker at flere spillere bør ut før neste sesong. Gummi og Vorthoren bør vike for å kunne ha Zernichow, Hadzic og Segberg som satsningsspillere og i tillegg kunne hente inn en til to tydelige forsterkninger i midtbaneleddet. Antwi, Abu og Skogmo holder ikke nivået etter min mening og kan godt sendes vekk.
    Jeg er delvis enig med deg her. Segberg og Abu er de jeg er i tvil om. Segberg må ta en lang rekke steg til før han er en fullverdig elitespiller, og jeg har ikke sett så mye bedring på spesielt pasningsspill og overblikk som jeg hadde forventet etter å ha blitt satset på.
    Abu har vist at han har det lille ekstra, så er det om å gjøre å få han til å kombinere dette med lagspillet. Han kan bli virkelig god, men han kan også bli en flopp. En sesong i Obos-ligaen er ikke nok til å bedømme det for min del.

At det må inn forsterkninger over hele fjøla for å overleve i Eliteserien er hevet over enhver tvil derimot.

Member
    Ble medlem
    Dec 2012
    For meg virker trenerrollen nå som Starts absolutt største svakhet, og jeg håper og tror Start en drøm og TKK har planer om å erstatte ham uansett om det blir opprykk eller ikke. Eventuelt kunne han kanskje fått en mer erfaren og dreven Manager "over" seg. Selv om den modellen ikke er så vel ansett i Norge som i andre land har det selvsagt noe for seg all den tid det blir ansett som det optimale oppsettet i de store fotballnasjonene. SP er ikke i nærheten på det taktiske, og blir avslørt gang på gang. Kommer til å bli fuglemat i Eliteserien dersom han får fortsette.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Ser at Start fortsetter med den lokale profilen på stallen i 2018. Not.
    Men håper den kommer gradvis tilbake hvis de klarer å stabilisere seg i nullte divisjon.

Start skal vel være målet eller delmålet for alle fotballspillere i Agder som vil opp og frem?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Start må også opp på et lønnsomt nivå.
    Det innebærer å gå bredt ut og innse at Agder alene ikke kan drive frem et representabelt nivå.
    Jeg er fornøyd med at Christensen, Wichne og Robstad nå har tatt steget.
    Alt annet blir hysterisk furt ��

Lignende tråder

1. Overgangsvindu vinteren 2017-2018
    By krs in forum IK Start
    Svar: 424
    Siste innlegg: 04-20-2018, 18:21
  2. Ny trener til 2018
    By Harry G in forum IK Start
    Svar: 80
    Siste innlegg: 12-03-2017, 14:49
  3. Spillere på utgående kontrakt 2016
    By Swans Till I Die in forum IK Start
    Svar: 54
    Siste innlegg: 11-10-2016, 08:13
  4. Bekreftet avganger,fornyede kontrakter og nye spillere.
    By Ole Gilboe Hermansen in forum IK Start
    Svar: 9
    Siste innlegg: 01-28-2013, 19:06

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •