Side 2 av 3 FørstFørst 123 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 43
    Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012

tiden får vise

Det vil jo vise seg, men med historikken, så sier jeg som veldsig mange med meg, jeg vil se resultater mer enn snakk, leverer man resultater så kommer troa blant de som ikke ser på tingene med veldig gule briller. Hittil, har man ikke vist noe som helst, at man har klart å låne en spiller som ikke er god nok for Brann og fått han til å prestere, har ingen ting med Karlsen sin jobb å gjøre, heller ikke Pedersen's, det er tilfeldigheter. Men nå må man prestere resultatmessig mer enn i det verbale. Så får vi se om resultatene gjenspeiler de store ord.

Senior Member
    Ble medlem
    Aug 2013
    Godt oppsumert Frankieboy. Endelig fikk jeg støtte for at vi må ikke la oss blende av at vi ligger på 2 plass. Start har fått bra betalt i poeng i år, i forhold til spill og sjanser. De har ikke klart å drepe kamper, og har latt seg presse totalt over av middelmådige lag mot slutten av kampene.

Blir vel ikke lett å lage kamptråd denne gangen Frankieboy. Med stengte treninger og nye trenere blir det spennende å se Startelveren. Hvilke omrokkeringer tror dere de gjør? Tipper Tobias og Adnan spiller sammen på midtbanen, blir det 4-4-2 eller 4-3-3?? Tror at både Floki og Skålevik spiller dersom Skålevik er meldt kampklar.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Det er ikke tid for gråt, nå starter drømmen og manageren som kommer inn får drømmejobben.
    Han må være en god lagbygger. En relasjonens mester samt tydelig leder.

SP har satt norgesrekord i tap UTEN å få sparken. Mye fordi Start hadde ikke råd til å avskjedige.
    I år har det vært på mange måter underprestasjon mtp hva som har kommet inn som nytt.
    I tillegg så har man ikke vunnet på 3 kamper i opprykksituasjon.
    Det er folk som har satt penger på Start, da er de frie til å beskytte verdiene i klubben.
    Uten disse ville klubben ligget nå uten opprykksjanser i et meget dårlig økonomisk sideleie.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    SP burde allerede etter fjoråret, og egentlig lenge før det vist litt selvinnsikt og ikke minst satt klubben først og trukket seg.
    SP mener også at TKK allerede ved ankomst nærmest hadde bestemt å sparke han. Hvilken annen oppegående leder hadde ikke det?.

Når du underpresterer til til grader og knapt tar poeng i løpet av sesongen i fjor, og i tillegg ikke ser spor av forbedring i løpet av et par år, hva taler da for at han skal fortsette?. SP virker som om han er mere opptatt av å være kompis med spillerne enn å være leder og sette krav. Alle disse tulleintervjuene hans der han snakker om hvor steinhardt de jobber hele tiden, blir nesten som å høre komiske Ali i sin tid.

Og hver gang laget har tapt, så virker det ikke som det er så nøye. Laget virker blottet for vinnerkultur. Virker ikke som om det er så nøye om du taper eller vinner i Start. Heldigvis virker det som om TKK er i ferd med å ta tak i kulturen i Start. Er noe med kulturen i den klubben som er alt for dårlig. Vi må være en av de eneste av de større klubbene i Norge som aldri har vært i nærheten av en cupfinale eksempelvis.

Valgspråket til SP tror jeg må være noe sånt som; "tap og vinn med samme sinn". Heldigvis viser TKK baller der klubben er tuftet på kameraderi og sparker mannen som er fra Kristiansand og har en far som jobber som keepertrener. Gode ledere gjør alltid det som er best for klubben. SP klager i intervjuet etter sparkingen på begrunnelsen. At han gidder. Enhver oppegående mann som hadde levert så dårlig, og vist så lite progresjon hadde lagt seg flat i stedet for å være så opptatt av begrunnelsen.

Selvfølgelig kunne TKK vært ærlig og sagt rett ut SP hadde gjort en elendig jobb og har vært ubrukelig, er det det SP ville ha som begrunnelse?. TKK er selvfølgelig profesjonell leder og har ikke behov for å ydmyke SP. Men dessverre er ikke SP smart nok til å forstå dette.

Nå er det langt i fra sikkert at TKK blir noe suksess heller, men per dags dato er jeg veldig fornøyd med de avgjørelsene som er tatt. SP bør ta det som læring hvis han har noe ambisjoner videre som trener. SP er fortsatt ung som trener, og kan selvsagt bli en god trener, men per dags dato er han ikke på det nivået som kreves i Start. Jeg mener han i tillegg til økonomien har vært den største flaskehalsen i tiden han har vært trener i Start.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Jeg er i utgangspunktet for å gi trenere tid til å sette sitt preg på et lag og liker ikke at de blir sparket over en lav sko. Når det er sagt så synes jeg ikke denne avgjørelsen kom som noen stor overraskelse. SP har fått ganske god tid og har fått hente inn en del spillere, men jeg synes spillet har stagnert og laget har ikke utviklet seg slik det burde. Det lå vel i kortene at han skulle få fyken fra den dagen sportslig leder kom inn og hadde med seg Priest. Fikk en følelse av at SP ble overkjørt der. Vedr. timing så har de vel bare ventet på en periode med dårlig form.

Så blir det en ennå mer spennende avslutning på sesongen. Så vidt meg bekjent viser forskning at det at man får en boost ved bytte av trener ikke stemmer. Man ser ingen signifikant forskjell, slik jeg har forstått det.. Det er absolutt en risiko å sparke SP 5 runder før slutt, men jeg vil tro at eierne har kikket på statistikken rundt dette allerede ☺️

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Fvn med en ok oversikt over aktuelle kandidater:

https://www.fvn.no/100Sport/fotball/...r-243235b.html

Nordli - Det ville begeistre enkelte stort. Men er han fortsatt like sulten? Det kommer skjeldent noe godt ut av å rote med eks-er. Men det er vel kun BB igjen av de som var her i 2005. Ja, jeg forutsetter at Erik Rutford Pedersen også trekker seg nå, pga behandlingen av sønnen. Han hadde et godt forhold til både Steinar og Bård, så kanskje BB blir asistenttrener? Det blir sirkus og folk kommer på kamp. Hjertet (for mange) tilsier nok Nordli.
    Ridderholm vil nok passe perfekt inn i strategien til de nye eierne. Hjernen til tilsier nok Ridderholm.
    Priest - Det var nok en god grunn til at han ble hentet. Jeg har en mistanke om at TKK har planlagt dette lenge.
    Axén - "433-mann" som har ok erfaring. Var hjelptreneren til Benny i katastrofeåret 2007.
    Priseke og Skovdahl- Er IMO for uerfaren som hovedtrener, og ambisjonene til de nye eierne er garantert større enn dette.

Men "som vanlig" trekker nok TKK opp noe helt uventet og mer meritert enn hva vi kunne håpet på.

Han har et veldig godt forhold til Claudio Ranieri, og slik ting er nå er 0,01% sjanse for at Claudio kommer til SørArena, det er vesentlig bedre odds enn bare for noen måneder siden. Poenget er at vi nå kan tørre å tro på noe annet enn resirkulerte norske tippeligatrenere som Kjetil Rekdal, Per Mathias Høgmo, Kjell Jonevret og Fagermo. Selv om Fagermo hadde vært et ok, valg.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Riddersholm ville vært spennende.
    Men kan vi helt avskrive Nils Johan Semb?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Ikke dybdekjent i situasjonen til H Berg men min favoritt. Tipset Brandsdal allerede i Mai

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Store Tå Vis innlegg
    Riddersholm ville vært spennende.
    Men kan vi helt avskrive Nils Johan Semb?
    Folkene bak Start en drøm AS har vært klare på at de skal begeistre. Hvordan er det forenelig med Niels Joahn Semb????

Ingen av de nevnte tidligere tippeligatreneren gjør det, med et mulig unntak av Fagermo og sef Tom Nordli.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Ikke dybdekjent i situasjonen til H Berg men min favoritt. Tipset Brandsdal allerede i Mai
    Henning Berg er virkelig en håpløs type - så han håper jeg virkelig vi styrer unna. Fagermo har jo kvaliteter som trener, men karisma er ikke en av de. Samme med Rekdal.
    Nordli hadde vært noe - la oss gjenskape 2004 og 2005 sesongene (med litt bedre resultat...). Nils Johan Semb er jo også et håpløst valg - det måtte kun være for å "ta en for laget" for å få han ut i fra NFF

Junior Member
    Ble medlem
    May 2016
    La meg først og fremst gratulere forumfolket, IK Start og Sørlandet for at Brandsdal og Karlsen har kommet til fornuften og da sparke tidenes dårligste Starttrener! I vår nest siste bortekamp i år, mot FFK, manifesterte det seg en gang for alle: IK Start har ikke utviklet seg på nesten 2 år.Smak på den dere! 2 år UTEN UTVIKLING. Ingen leder er leder for noen organisasjoner hvis han ikke kan vise til progresjon. SP har ikke fått satt et grunnspill en gang og det i en dårlig liga med mye mer ressurser enn de andre lagene. Karlsen har helt rett i at spillerne mangler disiplin. SP har heller ingen autoritet og oppfattes som vinglete og utydelig. I bakspeilet ser vi nå at Start signerte en hype da de inngikk kontrakt med Jervtreneren.Jeg tror hvem som helst kunne gjort det samme som SP gjorde med Jerv i 2014 og 2015. Husk på at Sandstø også førte Jerv til play off i 2016 men med dårligere forutsetninger. Mitt tips er at Brandsdal og Karlsen går for en autoritær og erfaren trener som gjerne får mye ut av lite. Fagermo er et godt eksempel på dette. Tenk hva han kan få til med mye ressurser, som han vil få i Start.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2013
    Om VIF rykker ned får vel Deila fyken 😊 Han bygget jo et godt lag i Godset i sin tid, og er en fyr som kan engasjere.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Nå har vi diskutert Pedersen litt opp og ned. Men er det noen som har noen tanker om hvor Pedersen havner neste år? Får vi se han i TL sammenheng der han tar innersvingen på Start! Hva er potensialet!

Angående Deila så er jeg vel naturlig nok skeptisk med VIF sin form og ikke minst moral.
    Men jeg kjenner til en ungdomspiller som var i klubben og han mener det er helt jævlig personal behandling i klubben. Mye uenighet..
    Ungdommen slipper ikke til og man får kun èn sjanse.

Junior Member
    Ble medlem
    May 2016
    Steinar Lindgren: Steinar Pedersen er definitivt ferdig på toppnivå. Han ble funnet for lett og er nå fullstendig avkledd av TKK og EØB. Hva har SP å vise til? Kanskje han får et tilbud fra Arendal om de rykker ned ellers tror jeg han er ferdig med trenergjerningen, som jeg skriver innledningsvis.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Men Even la jo 1 mill på bordet og var rimelig stolt. Og han gjorde jo mye bra også.. Men ikke så bra at det var dette Start trengte for å realisere drømmene.
    Så det er vel å ta i om han ses som ferdig

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Mye var kanskje å ta litt..

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Han er nok ikke ferdig som trener, men jeg tviler sterkt på om han får noen trenerjobb på øverste nivå. Jeg regner med han får jobbtilbud fra en annen Obos klubb som ikke har ambisjoner om å rykke opp på første forsøk, eller nivået under fra et lag som har ambisjoner om å rykke opp til Obos.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg tror at SP ikke er ferdig som trener og deler ikke meningene til LaughingStock. Han leverte bra ting i Jerv, men i Start tok han over en elendig stall - helt blottet for selvtillit. At han ikke klarer å trylle betyr ikke at han er en elendig trener, og at du kaller han tidenes verste Start-trener mener jeg enten er historielost eller at du ikke har fulgt Start veldig lenge. Det finnes flere elendige trenere som herjet klubben på slutten av 90-tallet og begynnelsen og fram til 2004...

Jeg tipper Steinar får ny jobb i en OBOS-klubb og at han vil lykkes der. Hos Start var det ikke tålmodighet nok til å vente og se hva han kunne få til med bedre spillere, og det at vi lå på 2.plass da SP ble sparket var mer tilfeldig synes jeg. Vi er ligaens mest effektive lag og har hatt flaks i mange kamper... Vi var i elendig form da SP måtte gå med uavgjort mot Glimt - i en kamp vi skulle tapt. Vi leverte så årsverste i Fredrikstad og deretter klarte vi kun 1 poeng hjemme mot Levanger. Jeg er langtfra sikker på at vi hadde vunnet i Strommen om SP hadde fortsatt.

Når det er sagt så tror jeg alle vet at SP er en som jobber enormt hardt og han har mye kunnskap fra tiden i Dortmund, Lillestrom og i Start og jeg tror absolutt at han vil trene en eliteklubb i Norge en dag... Men han må nok ta et steg tilbake forst...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Høres fornuftig ut Frankieboy.
    Han er jo fortsatt ung og samler erfaring.
    Jeg tror neppe det hadde blitt seier i strømmen med SP. Og jeg vet selv at jeg ikke hadde stilt opp på stadion

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av LaughingStock Vis innlegg
    La meg først og fremst gratulere forumfolket, IK Start og Sørlandet for at Brandsdal og Karlsen har kommet til fornuften og da sparke tidenes dårligste Starttrener! I vår nest siste bortekamp i år, mot FFK, manifesterte det seg en gang for alle: IK Start har ikke utviklet seg på nesten 2 år.Smak på den dere! 2 år UTEN UTVIKLING. Ingen leder er leder for noen organisasjoner hvis han ikke kan vise til progresjon. SP har ikke fått satt et grunnspill en gang og det i en dårlig liga med mye mer ressurser enn de andre lagene. Karlsen har helt rett i at spillerne mangler disiplin. SP har heller ingen autoritet og oppfattes som vinglete og utydelig. I bakspeilet ser vi nå at Start signerte en hype da de inngikk kontrakt med Jervtreneren.Jeg tror hvem som helst kunne gjort det samme som SP gjorde med Jerv i 2014 og 2015. Husk på at Sandstø også førte Jerv til play off i 2016 men med dårligere forutsetninger. Mitt tips er at Brandsdal og Karlsen går for en autoritær og erfaren trener som gjerne får mye ut av lite. Fagermo er et godt eksempel på dette. Tenk hva han kan få til med mye ressurser, som han vil få i Start.
    Nå har jeg ikke sett Start på år og måned og uke og dag, så denne mangelen på utvikling får stå, men har ikke Daniel Aase tatt steg under Pedersen?

Er det også folks inntrykk at autoriteten igjen er ankepunkt? Mener du at disiplinen er slapp, at treningsarbeidet ikke er sterkt nok, at kondisen ikke holder?

Isåfall ligger det vel i kortene at sydamene jobber overtid for å lappe sammen en treningsdress som passer til bamsen som presterte halvanstendige resultater i 2004 og 2005?

Vel. Jeg skulle kjøpt sesongkort for ti år framover dersom Viggo Strømme og Erik Mykland ble hentet inn nå. Det er bajastankespinn (helt edru!), men du verden... Jeg tror spillerne hadde løpt mye og smart under en slik duo, istedetfor å løpe som gale slik de gjorde under Tom. Erik har innestemme og et hyggelig vesen, Tom er for ubehagelig for sørlendingene.

Nostalgi er sett på som noe negativt, men om man kunne solgt to tusen ekstra sesongkort, er det til å forsvares.

Lignende tråder

1. Ny trener til 2018
    By Harry G in forum IK Start
    Svar: 80
    Siste innlegg: 12-03-2017, 14:49
  2. Steinar Pedersen ny start trener
    By pelle in forum IK Start
    Svar: 36
    Siste innlegg: 06-12-2016, 20:40
  3. Erik Ruthford Pedersen
    By krs in forum IK Start
    Svar: 16