Vis avstemningsresultater: Var det riktig å sparke Steinar Pedersen?

Stemmere
8. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen
  • JA

8 100,00%
  • NEI, man burde ventet til etter sesongen

0 0%
  • NEI, man burde fortsatt med Steinar utover denne sesongen

0 0%
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

26.Serierunde: STRØMMEN - START (kamptråd)

TID: Søndag 1 oktober kl.1500
    STED: Strømmen Stadion

TABELLEN
    2. Start.......... 25...13-7-5...47-29...46
    10. Strømmen. 25...8-8-9....28-33...32

STRØMMEN
    Strømmen ligger på 10 plass med 9 poeng ned til kvalik-plassen for å holde plassen og 4 poeng opp til Ull/Kisa som ligger på 6.plass og har den siste kvalikplassen som kan gi opprykk til eliteserien. Det er vel omtrent der laget har kjempet det meste av denne sesongen. Laget har dog ikke vunnet på sine 5 siste kamper. Det har endt med 2 tap og 3 uavgjorte kamper.

Laget har ingen karantener og så vidt meg bekjent, ingen spesielle skadeproblemer.

Toppscorer for Strømmen er Stian Rasch med 4 scoringer. Samme mann har også to målgivende og dermed en av spillerne vi må passe på i denne kampen.

I det omvendte oppgjøret i Kristiansand endte det med 0-1 i en kamp der Start spilte en av sesongens svakeste kamper og der bortelaget tok godt vare på muligheten de fikk. Magnus Solum scoret kampens eneste mål etter 15 minutter.

STRØMMEN's 5 SISTE KAMPER
    19 august: Mjøndalen - Strømmen 3-0 (serie)
    3 september: Strømmen - Elverum 0-0 (serie)
    10 september: Kongsvinger - Strømmen 0-0 (serie)
    17 september: Strømmen - Åsane 2-2 (serie)
    24 september: Sandnes Ulf - Strømmen 2-0 (serie)

IK START
    Hos Start så har mye skjedd de siste dagene. Torsdag kveld ble det klart at Steinar Pedersen var ferdig som Start-trener med umiddelbar virkning. Det jobbes med å finne en ny trener, men i kampen mot Strømmen er det Mick Priest og Joey Hardarson som skal lede laget. Jeg vil anta at man fortsetter med stort samme lag som startet i forrige kamp i og med at man ikke har fått mye tid til å gjøre noen spesielle endringer. Steffen Lie Skålevik har slitt med en stiv rygg, men man håper vel at han blir klar til kampstart. Hvis han må kaste inn håndkleet, så vil Floki komme inn på topp.
    Jeg ville satt inn Damion Lowe i midtforsvaret og håper vi starter med disse:

Håkon Opdal

Eirik Wichne
    Simon Larsen
    Damion Lowe
    Henrik Robstad

Niels Vorthoren
    Conor O'Brien
    Thomas Zernichow

Daniel Aase
    Steffen Lie Skålevik
    Espen Børufsen

I FARESONEN
    Her er spillerne på Start og vår kommende motstander som er i faresonen for å måtte sone karantene i neste runde. I neste runde spiller vi hjemme mot Ranheim, og disse spillerne må unngå kort i denne runden hvis de skal få spille den kampen:
    Start: Tobias Christensen, Niels Vorthoren, Tapio Heikkila, Erlend Segberg, Gudmundur Kristjansson, Steffen Lie Skålevik
    Ranheim: Christian Rismark, Magnus Blakstad, Kim Ove Norum Riksvold, Michael Karlsen

NOEN TANKER TIL SLUTT
    Etter at det kom nye eiere/investorer i Start har man forsterket administrasjonen betydelig. Man har hentet Tor-Kristian Karlsen som sportslig leder og man har nå også hentet Morten Aa Djupvik som skal få en HR rolle etter nyttår. Man har også hentet flere andre personer i tillegg til hele 5 nye spillere. Etter mange kamper der vi har slitt både spillemessig og poengmessig var det endel som hadde begynt å rope på ny trener, så det var ingen bombe at Steinar Pedersen nå måtte gå. Når det er sagt så tror jeg alle synes litt synd på vår sympatiske trener i dag. Han fikk drømmejobben i favorittklubben sin og har lagt ned enormt mange timer for å få dette laget til å fungere. Det var også imponerende når han kontaktet en supporter som hadde kommet med kritikk på Facebook og endte opp med en over 3 timer lang samtale om Start, fotball og andre ting. Det er ikke mange trenere som hadde tatt seg tid til dette og for det fortjener Steinar Pedersen enormt med respekt for.

Men, til syvende og sist er det det sportslige som er det viktigste og uten seier i noen av våre 3 siste kamper, så ser det ikke like lyst ut med tanke på opprykk. Når i tillegg klubben har ambisjoner om å hevde seg i den ypperste eliten i Norge, så ble det besluttet at tiden var inne for se etter ny trener. Jeg tror dog at alle er klar over hvor hjertet til Steinar Pedersen ligger og at vi alle håper han får nye muligheter til å lykkes som trener et annet sted.

Mot Strømmen er det Mick Priest og Joey Hardarson som skal lede gutta og forhåpentligvis vil dette gi en slags forløsning på banen og at vi kan få med oss 3 poeng hjem til Kristiansand. Skulle vi tape denne, kan Sandnes Ulf gå forbi oss - og med kun 5 kamper igjen av sesongen er det nå utrolig viktig at vi er 100% skjerpet. Med ambisjonene til våre nye eiere er det mer og mer klart at vi må rykke opp denne sesongen. Da kan vi hente toppspillere - noe som blir vanskelig hvis vi må spille en til sesong i OBOS-ligaen.

Et trenerbytte som dette kan slå begge veier, men her håper jeg gutta er profesjonelle og viser at de er villige til å blø for drakta - uansett hvem som står på sidelinjen. Det er dog store muligheter for at den som skal overta som hovedtrener vil følge med på kampen enten fra tribunen eller fra sofaen, så her må gutta vise at de vil gjøre alt de kan for å beholde plassen på laget - og hjelpe Start til å få med seg 3 poeng.

Til slutt: Det er selvfølgelig delte meninger om sparkingen av Steinar Pedersen. Mange mente det var riktig mens andre mente det var feil, MEN det er viktig at vi står sammen framover - uansett hva slags mening vi har om det som har skjedd. Skal Start nå toppen av norsk fotball må vi stå sammen og huske på følgende:

Spillere og trenere kommer og går - men klubben består!

La oss sette IK START først - og satse på en utrolig viktig 3-poenger mot Strømmen søndag ettermiddag.

HEIA START!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Jeg er sikker på at katalysatoren vil bli varm offensivt. Mot normal som det heter...
    Spennende å se laguttaket og hvem Priest mener er gode nok.
    Personlig synes jeg Christensen har fått lite tillit, og ikke usannsynlig at TK har pushet SP litt forrige uke ang dette.
    Det er ikke alltid verdens tid til omgjøring for Priest men at laget er 3 målseier bedre enn strømmen er udiskutabelt sant. Jeg tror på noe slikt

Senior Member
    Ble medlem
    Aug 2013
    Grei første omragn av Start. Hadde hovedspillet, og ville mest. Må bare ikke bli feige etterhvert. Denne kampen må de drepe og vinne.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Må si jeg liker det jeg har sett til nå. Noen små glipper her og der bakover, men stort sett har vi dominert kampen og jeg ser ingen antydninger til at laget legger seg bakpå og forsøker å kontrollere til 0 - 1.

Mye trøkk og vilje i laget i denne kampen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Crap! Så lenge varte det

Hvis laget bare fortsetter i samme sporet som første omgang vinner vi denne derimot.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Oooh! Snakk om å gi bort målsjanse! Usedvanlig svakt av Vorthoren slik kampen står!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Uavgjort i Trøndelag senere i dag vil gjøre godt!

En ok kamp av laget, selv om vi fremdeles ser samme tendensen selv uten SP på sidelinjen. Dominerer første omgang og fortsetter å spille på tross av 1 - 0. Andre omgang trekker vi oss dessverre litt mer bakover og vi ser noen nesten hjernedøde avgjørelser mot slutten av kampen når vi skal være smarte (ie. Vorthorens pasning og Skogmo som lager frispark).

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Bra kamp, men er det virkelig ikke mulig å lære Oppdal å treffe innenfor banen når han spiller ut? Tror jeg telte 5 ganger hvor han upresset skyter ballen ut til innkast 😤

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2013
    Vel, brukbar kamp, synes presset var mye mer aggressivt enn under Pedersen, også mer bevegelse offensivt, Christensen burde få spille mer, eneste på laget som kan skyte gode frispark. Forventer å se et aggressivt og tent lag som vil spille fotball i neste hjemmekamp mot Ranheim.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Fra en live plass i dag så jeg sterk dominans og et Start lag som plukka Stømmen lett ned.
    Veldig mye positivt men bekymret for de gangene Start går for innlegg fra kant, stopper lett opp i mangel på timing, fart og bevegelse.
    Med mindre ikke Aase og Børufsen ikke har rom og er på løp bør man i større grad tenke inn mot center.
    Takk og lov at Tobias får muligheten igjen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sandnes Ulf putta på overtid
    😣

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012

Det er bare bra

Det er kjempebra at Sandnes Ulf vant, for det første så er det kun de vi kjemper mot nå, og for det andre så må Start prestere mye bedre enn de har gjort de siste kampene fremover, det kan bli morro. Bra for speniningen i serien, og dermed bra for oss. Og med et lag som har som ambisjoner om å klare øvre halvdel i eliteserien neste år som enkelte hevder, så kan ikke dette sees på annet enn plankekjøring, eller ?

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Det er jo opplagt det verste resultatet vi kunne fått. Uavgjort hadde vært optimalt (kun 2 poeng som deles ut). Nest beste hadde vært Ranheim - seier da de hadde ett poeng mindre i utgangspunktet, samt at de ser ut til å være i noe dårligere form enn Ulf for tiden. Man skal heller ikke avskrive Mjøndalen helt som har 6 seiere på rad nå...

Lignende tråder

1. 12.Serierunde: START - STRØMMEN (kamptråd)
    By Frankieboy in forum Kamptråder
    Svar: 23
    Siste innlegg: 06-12-2017, 17:31
  2. 19.Serierunde: Strømmen - Start
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 16
    Siste innlegg: 08-26-2012, 23:32
  3. 19.Serierunde: Strømmen - Start
    By Frankieboy in forum Kamptråder
    Svar: 16
    Siste innlegg: 08-26-2012, 23:32
  4. 5.Serierunde: Start - Strømmen