PDA

Se full versjon : Hvorfor har styret gitt seg selvpålagt taushet på forumet?

Esben
03-15-2013, 20:51
På årsmøtet ble man fortalt at styret har bestemt at styremedlemmene ikke skal delta i debatter på forumet eller facebook siden, hvis jeg forstod det rett. Jeg er veldig nysgjerrig på hva som ligger bak dette. I mitt hode må det gå an å ha en mening privat selv om man er i styret, og engasjementet som etterlyses i avisen starter etter min oppfatning innenfra. Hvis ikke styret engasjerer seg i debatter, hvordan skal man da skape engasjement? En supporterklubb er idealistisk, og om styremedlemmer hisser til debatt i sitt eget navn uten å ha hele styret bak seg er det en god ting, det viser jo at man bryr seg, slik jeg ser det. Hvordan skal man få engasjement hvis man ikke evner å delta i debattene og få frem de ulike synspunktene, jeg skjønner det rett og slett ikke. Jeg hadde gjerne sett at styremedlemmer hadde deltatt i fullt monn. Det er bare positivt å ha en mening privat som ikke nødvendigivs får gjennomslag blant flertallet i styret, da vet jeg i hvert fall hva den enkelte står for. Håper styret revurderer dette, engasmentet starter innenfra. Hva mener folket om dette?

Leifen
03-15-2013, 21:30
Da jeg var med i fjor, var dette noe vi snakket om opptil flere ganger. Grunnen er vel relativt grei. Når styremedlemmer prater utad, blir de stort sett ikke sett på som privatpersoner, men som representanter fra styret, Tigerberget.

Dermed er det litt upraktisk om feks Tigerberget sier at vi vil ha hele familien på feltet, for så at to styremedlemmer går ut på forum og sier at de synes det burde være 18-årsgrense på feltet. Da virker det ikke bare som om de er engasjerte, men også at styret er veldig splittet, og kanskje det til og med kan virke som om de aktivt prøver å ødelegge, noe som sannsynligvis ikke er tanken i det hele tatt.

Men jeg tror det er trygt å si at i de aller fleste sakene vi hadde i fjor, fikk vi nok innblikk i mange forskjellige sider av sakene, og det er masse engasjement. Men jeg forstår at det er en ting å høre det fra meg, og en helt annen ting å se deres engasjement utfolde seg på feks forum.

Og styret er på forum og får med seg mellom mye og alt som skrives her inne :-) En del saker kom gjerne rett fra forum og inn på møter :-)

Esben
03-15-2013, 21:55
Jeg er helt uenig, og poenget er da engasjementet. Vi er ikke flere enn at vi må kunne ta diskusjonene og debattene offentlig, det er jo det som skaper engasjementet som etterlyses. Jeg er da oppegående nok til å skjønne at styret tar opp saker og bestemmer etter flertallsprinsippet, uavhengig av hva hver enkelt måtte mene. I tillegg legges jo ingen referat ut fra styremøter, slik som før, så jeg aner jo ikke hvilke saker styret diskuterer. For meg blir det da en distanse til styret, og jeg aner ikke hva verken styret samlet eller hver enklelt står for, men Tigerberget etterlyser engasjement fra supporterne. Jeg skjønner det ikke.

Jhonny Rockstar
03-16-2013, 01:44
Jeg har da fått svar på alt jeg har lurt på på tigerbergets facebookside.