PDA

Se full versjon : Stemning på feltet

rooland
05-13-2013, 13:15
Var det ikke jævla bra stemning på feltet i går mot Viking?

Eller er det bare meg somn synes det. Fungerer utrolig godt med alle grupperinger på ett felt. Paraply neste?

jensm
05-13-2013, 14:18
Paraply er lurt. Enkle, men absolutte regler:

- Eneste formål med paraplyen og paraplyfeltet er å samle syngende supportere på ett sted for mest mulig trøkk
- Paraplyen har ikke på noen måte ansvar for enkeltpersoner eller fraksjoner som er tilstede på feltet
- Feltet er nøytalt. Det vil si forbud mot markedsføring/profilering av bedrifter og politiske partier. Forbudet gjelder også alle typer organisasjoner som ikke har en direkte sammenheng med supporterklubbene/fraksjonene eller IK Start.
- Supportergrupperinger og enkeltsupportere skal behandle hverandre med gjensidig respekt. Konflikter løses ved at involverte parter sender én representant hver til en hyggelig og løsningsfokusert prat på en eller annen pub. Den som er sintest/kommer sist/lukter vondest spanderer ei runde på de andre representantene som en icebreaker.
- For øvrig gjelder stadionreglement og norsk lov, som ellers på stadion.

Med disse enkle reglene kunne vi ha unngått tullet som var. Det diskuteres i en annen tråd, så vi tar ikke den diskusjonen her. Men med et enkelt reglement som dette ville ideen på forhånd ha endt med at kormedlemmene avtalte at de skulle støtte opp om Start ved å komme på feltet som en vennegjeng, "off duty". Ingen ville ha protestert på det.

Så kan hver supporterklubb/fraksjon under paraplyen velge om de skal ha egne regler/vedtekter for sine egne medlemmer, eller ikke. Disse reglene kan ikke i noen fall overstyre paraplyens regler.

rooland
05-13-2013, 14:29
Må også legge til at jeg synes TB styret gjør en veldig god jobb for tiden. Mye informasjon kommer ut. Om det i det hele tatt vil bedre seg med en paraply(at plutselig det kommer 200 ekstra engasjerte) er jeg usikker på..

Og hvem liker ikke å komme seg land å strand rundt i Norge for å se starts bortekamper for 100,- kroner?

Mental
05-13-2013, 16:50
Var årsbeste på tribunen i går, ingen tvil. Men uansett så er jeg enig i punktene over og at parapaly organisering er den beste løsningen for tribunelivet i Christianssand pdd og årene fremover.

Og hvem liker ikke å komme seg land å strand rundt i Norge for å se starts bortekamper for 100,- kroner?
Tja, men hvor lenge varer det ? Sannheten er vel egentlig at trust buddy ikke er helt i vater..

Mental
05-27-2013, 22:30
PS – Vi får også et eget felt på tribunen som er åpent kun for medlemmer av Tigerberget.
Blir det kontroll på dette feltet, om så kommer tb feltet til å bli sunget ut av rægestimen ...