PDA

Se full versjon : Plan

Smurfen
10-21-2013, 18:02
spørsmål til Styret! Hva er den videre planen med tigerberget tanke på synliggjøring av supporterklubben?
Hvordan og hvilke tiltak settes i gang med og få flere medlemmer?
Hvordan bli mere samlet?

Kan ikke huske sist supporterkubben vår har vært så ræva!!!!!!!!!:mad:

Leifen
10-21-2013, 22:03
Nå skal det jo velges nytt styre neste år, så det er vel det kommende styre som burde kunne svare på det. Hvem det blir, vet vi strengt tatt ikke før valget er gjort. Det pleier ikke være særlig til valg, dog.. Og hvis det er noen som kunne tenke seg å bidra, så er det jo bare å stille opp til valg. Jeg tenker selv å stille, og det kan se ut som om det blir noen nye fjes. Men jeg har ikke helt troa på at det er bare nye engasjerte i styret som hjelper. Jeg tror at vi også er fullstendig avhengige av andre rundt oss også.

Vi har allerede begynt smått, ved å slenge opp noe banner på broer, gått noen turer med Gulrik i markens, og flere ting, men dersom man ikke får akkurat det med seg, så er vi ikke så synlige.

Jeg mener at dersom man synes det er dødt, burde man stille opp selv.

Forøvrig har nåværende styre sagt at de ikke ønsker å være tilstede på forum, så jeg tviler på at du får noe særlig til offisiell tilbakemelding.

Det vil, kanskje ikke veldig overraskende, være noe av det første jeg vil ta tilbake, og jeg vil heller gå i motsatt retning, og legge ut referat og saksliste til styremøtene på forum... Jeg mener selv at gjennomsiktighet kan være en god start :-)

Smurfen
10-22-2013, 16:13
Nå skal det jo velges nytt styre neste år, så det er vel det kommende styre som burde kunne svare på det. Hvem det blir, vet vi strengt tatt ikke før valget er gjort. Det pleier ikke være særlig til valg, dog.. Og hvis det er noen som kunne tenke seg å bidra, så er det jo bare å stille opp til valg. Jeg tenker selv å stille, og det kan se ut som om det blir noen nye fjes. Men jeg har ikke helt troa på at det er bare nye engasjerte i styret som hjelper. Jeg tror at vi også er fullstendig avhengige av andre rundt oss også.

Vi har allerede begynt smått, ved å slenge opp noe banner på broer, gått noen turer med Gulrik i markens, og flere ting, men dersom man ikke får akkurat det med seg, så er vi ikke så synlige.

Jeg mener at dersom man synes det er dødt, burde man stille opp selv.

Forøvrig har nåværende styre sagt at de ikke ønsker å være tilstede på forum, så jeg tviler på at du får noe særlig til offisiell tilbakemelding.

Det vil, kanskje ikke veldig overraskende, være noe av det første jeg vil ta tilbake, og jeg vil heller gå i motsatt retning, og legge ut referat og saksliste til styremøtene på forum... Jeg mener selv at gjennomsiktighet kan være en god start :-)

At et Styre velger og ikke være her på forumet er for meg en Gåte! Har vi ingen til og svare supporterne sine eller og fyre litt opp for at det skal bli et diskusjons forum så blir det slett! Har stilt opp 100 vis av timer på frivillilig arbeid iforbindelse med supporter klubben og Start tilbake i tid. Med tiltak og synliggjøring så er det Utrolig viktig at det er en systimatisert plan bak: nytter ikke og kaste ulrik gjenom markens en dag for så og være stille de neste 3 mnd:) Ettersom styret ikke vil svare sine supportere så mener jeg at Tigerberget nå bør legges ned. Eneste som funker for denne klubben med så mange grupperinger er en paraply organisasjon med et enkelt navn, Sa det før og etter at Tigerberget kom på banen(alt skulle bli så mye bedre sa de og at menigheden ikke var noe! Menigheden skaffet 3000 medlemmer,1 million på bok og et sinnsykt engasjement! Men når folk kritiserer navnet om og om igjen og at grupperingene ikke blir velkommen, ja da ryker alt!

Leifen
10-23-2013, 21:11
Vi har kjørt Gulrik en dag eller i et tilfelle også tre dager før kamp, hver kamp siden vi spilte mot Ulf.

Jeg er helt enig i at å holde seg unna forumet er galt, men ikke av den grunn at det er deres oppgave å lage liv på forumet. Forumet er jo en plass for alle, og dermed mener jeg det er alles ansvar at Det er aktivitet her. Det er ikke nok at noen ytterst få er her. De har nå vært vekke i snart et år, og jeg synes ikke det Har vært så mye dårligere i år enn i fjor, for eksempel.

Men jeg mener at de burde være her og kunne svare på spørsmål, for eksempel. Eller gi oppklaringer i ting.

Frankieboy
10-24-2013, 04:14
Jeg synes det er flott at folk som Leifen onsker å bidra. Jo flere som er interesserte i å bidra - jo bedre grunnlag har man for å lykkes, men hvis det til slutt ender opp med at en gjeng styrer supporterklubben fordi man ikke fant noen andre, så blir det fort labert. Er veldig bra at Leifen onsker å ta tak i kommunikasjonsproblemene som har vaert det siste året.

Jeg forstår at ikke styret har lyst til å vaere skyteskive her inne, men samtidig så må det finnes en mellomting og kommunikasjon mellom styre og medlemmer er utrolig viktig og slik det er nå blir det bare et stort gap mellom styret og resten av gjengen - og dermed blir det lett å kritisere eller å forsvinne.

Holder vi plassen - så håper jeg virkelig at supporterklubben virkelig tar nye steg det kommende året - uansett om det blir som Tigerberget eller en eller annen Paraply-organisasjon. Blir det en paraply-losning er det uansett viktig at det blir regler og retningslinjer som man kan enes om - og ikke minst at ALLE sammen onsker det beste for IK Start. Det er jo tross alt det viktigste!

En ting er sikkert: Det er himla enkelt å sitte her (eller på Facebook) og kritisere styret, men som Leifen sier så håper jeg virkelig at mange av dem som har tanker og meninger om hva som kan forbedre Supporterklubben - stiller til valg og bidrar med forbedringer innenfra - og ikke utenfra!
Jeg synes det er flott at noen i det hele tatt har sagt seg villige til å bidra denne sesongen, og selv om kritikken hagler så har de bidratt for laget i vårt hjerte!

Nå må vi avslutte sterkt - og redde plassen og så kan man de neste månedene gjore det man kan for å bedre supporterklubben slik at man kan nå nye hoyder i 2014!

Jhonny Rockstar
10-26-2013, 00:57
Noe sier meg at U1905 og GL hadde stilt seg motvillige til å gå inn i en paraplyordning med resten av Tigerberget.

Å ha flere forskjellige supportergrupper er forøvrig noe som blir mer og mer vanlig i fotballverden. Bare se på enga. Der har du blant annet Ikaros og Unge enga sammen med klanen.

Så vidt jeg har forstått det så legger medlemmene av disse grupperingene mye stolthet og ære i det, derfor tror jeg nok de ønsker å beholde sin identitet.

Det vi burde fokusere på er derfor ikke å motarbeide hverandre, men heller å se på og utnytte hvilke muligheter vi har når vi har flere grupper. Vi har jo allerede fått tålig dreisen på å rope og svare til hverandre. kreative og nytenkende sjeler kan helt sikkert komme på andre ting vi kan gjøre.

Uansett hvem som blir i styret til neste år, så håper jeg at man ser at de alternative supporterne absolutt er en gjeng å regne med på feltet, og at man åpner for en bedre dialog mellom dem og oss. Det nytter ikke at man står og skuler på hverandre og har fordommer.

Jeg har også før sagt at styret burde opprette en post for rekruteringsansvarlig, en person som er flink til å selge og å få folk med seg. Aktiv rekrutering rundt forbi kunne bidratt mye til økt medlemstall tror jeg.

Esben
12-06-2013, 18:05
Når man ser hvor lite folk som bryr seg her tross forsøk på å tenne et lite bål, så kan jeg heller ikke helt se fremtiden til denne organisasjonen. Engasjement må komme innenfra, og starte med at noen drar i gang. Derfor er saken med styrets vegring mot å delta på forumet symptomatisk med hva vi har fått - veldig lite engasjement over hele fjøla. Når det er sagt så lider Tigerberget under at ikke vi har et bedre samarbeid mellom grupperingene, som det dessverre, i mine øyne, har blitt. Men faktum er faktum, og da må også flere av de unge ivrige være med å ta ansvar og gjøre drittjobbene, som meg, Smurfen og mange andre har gjort i mange år. Aner ikke hvor mange konvolutter jeg har slikket, men det er et under at jeg fremdeles klarer å gape. Om supporterne heter det ene eller det andre er for meg revnende likegyldig, jeg skriker uansett på Start, men flere må hive seg på om det skal være liv laga, og skal det være en slags paraplygreie bør jo alle fraksjoner være representert. Uansett er det alltid noen drittjobber som må gjøres, og det er vel som over alt ellers, at dagens ungdom er så vant til å skumme fløten at de ikke gidder.

Som man reder ligger man, er det noe som heter....

Rebell
12-06-2013, 18:21
Aner ikke hvor mange konvolutter jeg har slikket, men det er et under at jeg fremdeles klarer å gape. Om supporterne heter det ene eller det andre er for meg revnende likegyldig, jeg skriker uansett på Start, men flere må hive seg på om det skal være liv laga, og skal det være en slags paraplygreie bør jo alle fraksjoner være representert.

Du er en mann som kan snu dette Esben, du kjenner mange, trekk i trådene og prøv å gjennreis et fundament alle kan stå bak.

Smurfen
12-11-2013, 06:59
Paraplyorganisasjon er en organisasjon hvor flere andre organisasjoner med felles interesser eller som arbeider innenfor samme tema/interesseområde/samfunnssektor er medlemmer. Paraplyorganisasjonen arbeider på vegne av medlemsorganisasjonene, som oftest overfor myndighetene og polititisk sektor, mens medlemsorganisasjonene arbeider overfor publikum. Paraplyorganisasjonen forplikter som regel ikke medlemsorganisasjonene da de fatter sine vedtak på selvstendig grunnlag.

Her MÅ det være representanter for hver eneste gruppering som lager noen veldig få enkle retningslinjer og regler!
Målet bør være og synnliggjøre klubben og Oss som supporterklubb på en god måte! Og da mener jeg ikke at vi skal bli kjent for den fantastiske barnevogn kulturen vi har i dag,de fantastiske Vaffel møtene eller de gode samtalene! Her skal vi bli kjent for DE som lager et helvetes liv, de som Virkelig kan lage show før og under kamp! De som blir husket for deres Tifo Show. Må ha et samlingspunkt som pr i dag kun kan være Kråga pub(Livet som man før fikk til der både ute og inne. Vi Må Innvitere Start til og være med og bidra til at dette skal bli noe bra,vi må innvitere til andre aktiviter utenom kamp dag. Vi må ha en egen gruppe som kommer med ideer hele veien. Innvitere gamle Start kjemper til og være med på festen,holde foredrag. Gjerne få til et supporter magasin igjen. Må også få inn penger for og klare og realisere disse målene(sponsorer,medl.skap,arrangere turneringer) Egen gruppe som holder på med dette! Egen Buss. få lov til og ha en butikk i Byen igjen der vi kan tjene noen slanter. Alle skjønner at det krever tid og innsats og ikke minst Penger for og gjennomføre Suksee! Men og få inn en gruppe med noen selgere som kan lage et sponsor marked/hvor vi i samarbeid med start kan få en liten plass på skjorta til dem. På den måten kan kanskje alle bussturer bli gratis! Dette er en begynnelse på mine ideer- mere kommer(krampe i fingrene :) Men alt stopper hvis grupperingene ikke gidder og være med på noe som helst,da får dere bare skrike 10 stk på hver kant fremover.

Leifen
12-11-2013, 21:23
Jeg er helt enig i tanken.
Det største problemet her er at selv ikke så grunnleggende ting som dem du nevner, er det enighet om.

Pub, for eksempel. Noen mener at det selvfølgelig ikke skal være noen bortesupportere i nærheten av vår egen pub, på samme måte som flere andre klubber ikke tar imot oss, imens andre mener at selvfølgelig skal vi ta imot bortesupportere, på samme måte som flere andre klubber tar imot oss med åpne armer.

Tifo kan da gjennomføres så det huskes, selv om man samtidig har "barnevognkultur", uten at jeg vet nøyaktig hva du legger i det? Dersom det bare er at man skal ha mulighet til å ta med seg familien på supporterfeltet, ser jeg ingen grunn til at dette ikke kan gjøres sammen. Hvis en del av "barnevognkultur" er at man IKKE skal bruke tifo, så er det selvfølgelig konflikt. Men det er en del andre konsekvenser av at familier skal bli godtatt på feltet, selv om jeg absolutt har sett familier med små barn sette (eller stille) seg svært nærme Ultras flere ganger, senest siste kampen.

Jeg vil gjerne at det skal være en paraplyorganisasjon, men man må på en måte ha noe grunnleggende enighet blant grupperingene da. Og for meg så virker det som om det strekker seg til noen svært generelle punkter. Vi vil alle støtte Start, og vise at vi er supportere (men til og med der, er det stor uenighet om hvordan, men AT er vi i det minste enige om), at vi vil ha engasjement, og at vi vil ha start som en stabil tippeligaklubb.
Jeg er litt presset på tid akkurat nå, så jeg kommer ikke på flere punkter, men det er nok flere, så lenge de blir lagt brede nok...

Esben
12-12-2013, 19:08
Det burde jo for lengst være satt ned ei arbeidsgruppe som kunne se på dette, med representanter fra de ulike grupperingene. Fra i høst burde dette vært satt fokus på, senest etter siste ballespark, og ikke vet jeg, det jobbes kanskje i kulissene? Kan ikke får sagt nok hvor viktig det er få ut informasjon, huffameg. Det eneste vi vet er at valgkomiteen, som alltid, jakter nye folk, men ingenting om på hvilket grunnlag man eventuelt stiller til valg. Det er jo et nokså viktig poeng. For min del er det ikke aktuelt å tre inn igjen. Mye på grunn av usikkerheten, hva stiller man egentlig på valg til. En prosess med å finne sammen med det utgangspunktet som foreligger vil ta sin tid, tid man ikke har. Ikke er jeg ung heller, som jeg etterlyste at dette bør springe ut fra bør med tanke på kontinuitet, og ikke har jeg den rette motivasjonen. For meg er det alt eller ingenting, ikke noe midt imellom. Men takk for tilliten Rebell.

Smurfen
12-26-2013, 21:03
Konflikter vil det altid være men det er viktig og prøve og få så lite som mulig! På vårt felt bør det stå at her forekommer det:!
1 .Banning
2.Tifo/røyk
3Krav om engasjement
4.berusede mennesker

Og takler dem som har barn da og ta dem med seg så er de hjertelig velkommen :) Jobbes litt i kulissene...... Men trenger endel personer som er på bølgelengde for og lage det beste livet på kryss av alle grupperingene! send meg gjerne en melding privat eller her om du vil bidra ! HASTER. mvh ALEXANDER FOSSDAL, MOB 98543921

Smurfen
12-26-2013, 21:04
Bør absolutt ikke bare være de unge men en god fordeeling i alder og gruppering! Er ikke alle repr så er denne ideen død