PDA

Se full versjon : Virus på forumet?

TroNnY
01-28-2014, 02:26
Jeg får alltid virusvarsel når jeg går inn her. Er det kun meg som får det? Hvis andre også får det, så er det jo ikke akkurat noe som bidrar til å få opp aktiviteten her vil jeg tro... :)

Edit: Ifølge denne siden er tigerberget.no infisert med litt av hvert..
http://sitecheck.sucuri.net/results/www.tigerberget.no/

Leifen
01-28-2014, 03:38
Det jeg vet, er at jeg ser langt mer avanserte spambotter som dukker opp. De har gått fra å bare skrive en enkelt setning på engelsk som spesielt ikke gir mening i kontekst, til å faktisk klippe ut og til og med modifisere litt på ting som allerede er skrevet tidligere. Jeg skal sende en mail til ansvarlig, og se hva han sier, men jeg vet ikke en gang om den siden du linker til er til å stole på? Det ser veldig rart ut.
Selv får jeg ingen som helst varsel.
Og jeg er litt skeptisk til akkurat den linken der, siden den strengt tatt til og med linker sider uten innhold.... Som bare er lenker..

TroNnY
01-28-2014, 11:49
Jeg vet ikke om den siden jeg linker til selv er til å stole på, så skal ikke si noe sikkert der :)

Men noe rart er det hvertfall med siden her. Forsiden på tigerberget.no vil ikke laste, og forumet laster bare "halvveis" men kan fortsatt brukes. Men irriterende å få virus-varsel hver gang man åpner en side. Jeg bruker Avast hvis det skulle ha noe å si.

Nå vet ikke jeg om det faktisk er virus her, eller om det er Avast som er litt vel ivrig hos meg, men greit å finne ut av det uansett :)

Rebell
01-28-2014, 12:08
Jeg vet ikke om den siden jeg linker til selv er til å stole på, så skal ikke si noe sikkert der :)

Men noe rart er det hvertfall med siden her. Forsiden på tigerberget.no vil ikke laste, og forumet laster bare "halvveis" men kan fortsatt brukes. Men irriterende å få virus-varsel hver gang man åpner en side. Jeg bruker Avast hvis det skulle ha noe å si.

Nå vet ikke jeg om det faktisk er virus her, eller om det er Avast som er litt vel ivrig hos meg, men greit å finne ut av det uansett :)

Har ingen problemer med siden jeg.

Clicker
01-30-2014, 21:16
Sliter med at jeg får masse advarsler jeg også, og har gjort det en god stund nå. Og som Tronny bruker jeg Avast.

TroNnY
01-30-2014, 23:52
Fikk denne mailen av Avast som kan forklare problemet:

Hi,

Avast complains about using certain extensions (such as "sharethis"),
which use bad practice (hidden links). Either disable them, or delete
the code that hides the links (function dnnViewState() { var
a=0,m,v,t,z,x=new Array('9091968376'............)
More info can be found here: http://forum.joomla.org/viewtopic.php?t=795946

Best Regards
Novak

Altså, det er ikke virus på siden men noen instillinger som gjør at Avast blir litt ivrig på å melde fra om virus. Jeg satt avast til å slutte å se etter virus på tigerberget.no, så da slipper jeg de slitsomme varslene hele tiden :)