PDA

Se full versjon : Trustbuddy

Mental
02-04-2014, 21:25
På tide at tigerberget trekker seg ut fra dette dritt selskapet? (som påpekt fra mange før)

http://www.fvn.no/lokalt/kristiansand/Ble-rik-pa-bank-som-Forbrukerradet-advarer-mot-2549475.html

Leifen
02-05-2014, 02:24
Jeg kan si det slik, at grunnen til at vi i utgangspunktet takket ja til Trustbuddy, var fordi Fredrik Strømstad kom til oss personlig, og spurte meget fint om vi ville bli sponset. Han er medeier i selskapet.

Mental
02-05-2014, 17:29
Ikke godt nok svar. Fredrik ville sikkert bare hjelpe men er lov å sjekke opp i rundt firma og sette seg inn i ting før man sier ja til en slik avtale og reklame. Men uansett ikke noe du eller jeg kan gjøre noe med så får bare håpe det nye kommende styret bruker vettet og kaster denne avtalen før sesongen sparkes i gang.
God kveld!

bhnilsen
02-05-2014, 21:05
Synes Trustbuddy har gjort en god jobb som sponsor. hvorfor i alle dager skal vi skifte? Ikke akkurat som at andre står i kø for å sponse oss.

Leifen
02-06-2014, 05:24
De gir oss en svært gunstig avtale, i hvert fall. Jeg må innrømme at jeg ser kritikken. Men da jeg var i styret, var jeg godtroende nok til å faktisk synes at når Strømstad tar turen fra Frankrike for å møte personlig, for å høre om en svært økonomisk gunstig avtale, så tenkte jeg at det var ypperlig, og spesielt med Strømstad i front.

Etter hva jeg husker, så var det en to års avtale med opsjon, så reforhandling er vel aktuelt i dette tidsrommet.

Frankieboy
02-06-2014, 14:46
Uavhengig hva som er lovlig og hva som er på kanten av det Trustbuddy driver med, så er det jo en veldig gunstig avtale for Tigerberget og Start-interesserte som vil dra på bortekamper. At de tilbyr gratis buss, der deltakerne betaler et minimalt belop som går i kassa til Tigerberget er jo gunstig for alle. Jeg tror ikke det er enkelt å finne noen sponsorer som vil betale alle borteturene, slik at det blir nesten gratis for Starts supportere å dra på bortekamper!

Jeg las ikke hele artikkelen, men det står jo at selskapet er onsket velkommen i andre land som Sverige, Spania og Polen og har stor vekst der. Igjen, jeg har ikke lest gjennom hele artikkelen, men det er vel slik at de ikke tvinger folk å låne hos dem. Det er vel et frivillig valg for folk og da gjor de jo ikke så mye galt?

Hvis det er en avtale som strekker seg 2 år, så kan vel ikke Tigerberget bare trekke seg ut av den heller, med mindre de 2 årene er gått. Hvis det har gått 2 år så kan jo Tigerberget se etter andre aktorer som vil sponse på lignende måte, men jeg har folelsen at firmaer ikke står i kQ for å betale borteturer for Starts supportere...

Er enkelt for dem som ikke drar på bortekamper eller som kjorer selv å kommentere, men samtidig er vel denne avtalen veldig gunstig for Tigerberget og for Sorlendinger som onsker busstilbud til bortekamper i Tippeligaen!

BobbySands
02-06-2014, 22:57
Uavhengig hva som er lovlig og hva som er på kanten av det Trustbuddy driver med, så er det jo en veldig gunstig avtale for Tigerberget og Start-interesserte som vil dra på bortekamper. At de tilbyr gratis buss, der deltakerne betaler et minimalt belop som går i kassa til Tigerberget er jo gunstig for alle. Jeg tror ikke det er enkelt å finne noen sponsorer som vil betale alle borteturene, slik at det blir nesten gratis for Starts supportere å dra på bortekamper!

Merkelig hvordan alle andre supporterklubber kan dra på bortetur uten å være sponset av en eller annen lyssky virksomhet. Hvis folk ikke er villig til å bruke noen hundrelapper på å reise på bortetur, så får de heller holde seg hjemme.

Leifen
02-06-2014, 23:01
Joda, men tror du at grunnen til at andre ikke har det, er fordi de alle sammen har fått tilbudet, men takket nei?

Det er på mange måter en drømmeavtale å kunne tilby supporterene sine å reise hvor som helst til 250 kroner inklusive kampbillett.

Mental
02-06-2014, 23:20
Joda, men tror du at grunnen til at andre ikke har det, er fordi de alle sammen har fått tilbudet, men takket nei?

Det er på mange måter en drømmeavtale å kunne tilby supporterene sine å reise hvor som helst til 250 kroner inklusive kampbillett.
Ja det tror jeg. Uten å ha fakta på bordet vil jeg tror at tradisjonsrike og respekterte supporterklubber som feks Klanen,Kjernen og Kanarifansen alle en gang og sikkert opptil flere ganger har blitt tilbudt slike "ekslusive" avtaler.

Et annet eksempel på at man ikke skal selge sjela si er Kjernen i år som sa neitakk til pengene fra NFF til årets cupfinale tifo. De mener at pengene skal komme av lomma av egne supportere. Heller en cupfinale uten tifo enn sponset tifo fra forbundet (jeg digger tifo). Litt avsporing men kun for å sette ting litt i perspektiv.

Stig Hornnes
02-07-2014, 07:02
Jeg skjønner godt at det er lett å la seg friste av et godt tilbud, spesielt når sponsorene ikke akkurat står i kø. Men dette er et firma som ikke har lov til å markedsføres sine tjenester i Norge. Tigerberget har fått en gunstig avtale nettopp derfor. Avtalen som er inngått er en måte for dette firmaet å omgå markedsføringsforbudet på.