Vis avstemningsresultater: Rykker Start ned denne sesongen?

Stemmere
10. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen
  • JA

4 40,00%
  • NEI

6 60,00%
Side 3 av 4 FørstFørst 1234 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 66
    Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Tor Vis innlegg
    Problemet med 3-5-2 er at verken Kabran eller Sigurdarsson passer inn i et slikt system, og det vil være et litt for stort nederlag å plassere de to største og mest profilerte kjøpene på benken. Vi har også for få rene midtspisser.

Wichne og Käck ville derimot fungert helt perfekt i et slikt system da de er mye bedre offensivt enn defensivt. Når vi har dårlige midtstoppere, hjelper det i det minste å ha tre av dem... Sentralt på midtbanen ville vi også blitt sterkere og hatt overtall. Slik det er i dag, blir det for tynt.
    Problemet kan løses med 3-4-2-1 da kunne Kabran, Sigurdarson, TC og Børufsen kjempe om de to plassene bak spydspissen. Tweum, Aremu og Adnan om de to sentrale. Skaanes kan vurderes i begge disse leddene, evt han og wichne konkurere om ytre høyre. Børufsen kan være back-up for kack på ytre venstre. 4 stoppere konkurerer om de tre plassene bak. På topp variere mellom
    Bringaker og Floki utfra kampbilde, men her bør vi nok ha inn noe nytt, noen som kan ktige og skape og være bedre i link-up spillet enn floki som i dag fremstår som meget begrenset. Synd og si det, menn tror Antwi hadde skapt mer uro, rom og sjanser og vørt et bedre alterntaiv på topp enn alt det vi har i stallen p.t.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av tigerberget4ever Vis innlegg
    https://www.vg.no/sport/fotball/i/21...t-det-er-tungt

På tide å kikke bak resultatene folkens ? 8 seiere på de 70 siste kampene på toppnivå, det er jo helt komisk, tragikomisk.

2015 5 seiere, 7 uavgjorte og 18 tap. 35-64 i målforskjell.
    2016 2 seiere, 10 uavgjorte og 18 tap. 23-59 i målforskjell.
    2018 1 seier, 1 uavgjort 8 tap, 7-24 i målforskjell

Vi har altså sluppet inn 147 mål på 70 kamper. Og vi scorer ikke 1 mål i snitt engang. Bare denne sesongen har vi scoret 4 mål i en kamp, etter det har det vært bom stopp. Vi har ikke scoret et mål på 360+ minutter. Jeg tror at mye er mye i fotball, men å kalle dette for noe annet enn katastrofalt dårlig over lang tid er vel det engelskmennene kaller understatement.
    Svake resultater over tid. Forskjellen er jo at 2015/2016 kan forklares med at klubben var et konkursbo og resultatene deretter. 2018 årgangen derimot svir av titalls millioner for å oppnå sportslig suksess.

TKKs tid i Start har vært sjokkerende og Start har endt opp med et helt hinsides dårlig komponert lag. Det er prioritert forsterkninger der man hadde det ok fra før (Robstad-Käck), man sitter passivt og ser Tripic gå til Viking, man overmøbler midtbanen med tenåringer, henter inn spillere som dekker samme rolle (Sandberg/Skaanes) og ikke minst lot man lagets viktigste spiller gå til Brann uten kamp. Så på tross av stor aktivitet så ender man opp med flere store mangler i stallen.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Jeg etterlyste det i høst og vinter, med alt det store snakket, om at andre klubber i Norge fryktet det Start driver med osv. Man begynte å hylle investeringene og eierne og tkk, kunne man ikke ihvertfall ha ventet til man hadde noen resultater å vise til før man begynner å snakke om å bra dette er. Fallhøyden hadde vært betraktelig mindre, nå er det jo bare helt tragisk å se på. Jeg skjønner godt at ikke folk gidder å kaste bort penger og 2 timer på en søndag for å kjede seg gjennom 2 timer. Det hadde ikke jeg giddet ihvertfall.

Member
    Ble medlem
    Jun 2017
    Sitat Opprinnelig skrevet av EternalSunshine Vis innlegg
    Svake resultater over tid. Forskjellen er jo at 2015/2016 kan forklares med at klubben var et konkursbo og resultatene deretter. 2018 årgangen derimot svir av titalls millioner for å oppnå sportslig suksess.

TKKs tid i Start har vært sjokkerende og Start har endt opp med et helt hinsides dårlig komponert lag. Det er prioritert forsterkninger der man hadde det ok fra før (Robstad-Käck), man sitter passivt og ser Tripic gå til Viking, man overmøbler midtbanen med tenåringer, henter inn spillere som dekker samme rolle (Sandberg/Skaanes) og ikke minst lot man lagets viktigste spiller gå til Brann uten kamp. Så på tross av stor aktivitet så ender man opp med flere store mangler i stallen.
    Som du sier blir det ikke helt riktig å ta med perioden der vi hele tiden måtte selge spillere for å dekke inn store utgifter til stadion. Rammebetingelsene ble mildt sagt veldig vanskelig å jobbe under.

Tripic har nå i Viking vist at han fremdeles er en meget god spiller, men det var et sjansespill med tanke på hans skadehistorikk. I Start husker man jo at han var en drittsekk da han var der sist, og vi hadde allerede kjøpt inn Kabran da han ble tilgjengelig. Nå som vi sitter på fasiten en god stund senere er det jo lett å være etterpåklok: Kabran er en flopp, Tripic er ikke skadet og spiller bra, og vi trenger en kar som skriker og hyler på banen og slåss på trening.

Er enig i at også jeg begynner å lure på hva TKK holder på med. Men kjøpet av Käck (som er TKKs beste) forstår jeg veldig godt. Om du tenker etter, vil du huske at Robstad var fryktelig svak i fjor - på et lavere nivå.

Forstår virkelig ikke hvordan spillere som Sandberg og Hammer Berger kan floppe så enormt i Start når de var divisjonens beste på middelmådige lag. Da er det sånn at TKK og/eller Dempsey har gjort en dårlig jobb. Så enkelt er det. Skånes har vært elendig, og Bringaker som lett sprintet fra raske Wichne i treningskampen mot Viking, løper nå sakte.

Du sier at Start lot Skålevik gå til Brann uten kamp, men han var altså på lån. Brann var helt klare på at han skulle tilbake, og da kan du kjempe så mye du bare vil. Var du på møtene?

Er helt enig angående Aremu og Twum. Jeg var vel den eneste her som ikke var overbevist etter treningskampene, og fikk kjeft for å si fra (ventet først med det til kampen mot Tromsø). Begge foretar mange dårlige avgjørelser i løpet av en kamp, og viser liten evne til å forbedre seg.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av EternalSunshine Vis innlegg

TKKs tid i Start har vært sjokkerende og Start har endt opp med et helt hinsides dårlig komponert lag.
    Velkommen tilbake på forumet

Slik laget fremstår nå, er det lett å være etterpåklok. Tilnærmingen på overgangsmarkedet fremstår som passe naiv, men jeg er ganske sikker på at det bor mye kvalitet i stallen. Her støtter jeg Tor.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Selve prosessen har vært dristig, men jeg hadde vært mer bekymret for situasjonen om økonomi var kjørt og laget var av tvilsomt karakter.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    <og hva skjer når/hvis eierne finner ut at dette gidder vi ikke lenger ?

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Eierne har forpliktet seg til minst 10 år - og håper på et enda lengre engasjement. De har hjertet i klubben og kommer garantert ikke til å gi seg - selv om vi rykker ned. De er nok mer motiverte nå enn noen gang på å få snudd dette!

Som Steinar sier hadde jeg vaert mye mer bekymret uten disse eierne i ryggen da hele klubbens eksistens hadde vaert i fare. Nå vet vi at det er penger til å takle både nedrykk og publikum-svikt.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Det kommer de til å trenge spesielt det siste, med publikums svikt.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Det kommer de til å trenge spesielt det siste, med publikums svikt.
    Og har man skrevet n skriftlig kontrakt som forplikter dem ? Jeg har aldri sett noen dokumentasjon på denne påstanden, heller ikke noen referanser til dette i media ? Du har gjentatt dette så mange ganger nå at du sikkert kan vise oss andre hvor dette står svart på hvitt at de har forpliktet seg til 10 år minst.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Ta kontakt med klubben og få det bekreftet, jeg er rimelig sikker på det foreligger en avtale og investorene ikke kan gjøre akkurat det de vil.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Og har man skrevet n skriftlig kontrakt som forplikter dem ? Jeg har aldri sett noen dokumentasjon på denne påstanden, heller ikke noen referanser til dette i media ? Du har gjentatt dette så mange ganger nå at du sikkert kan vise oss andre hvor dette står svart på hvitt at de har forpliktet seg til 10 år minst.
    Avtalen på ti år er referert i media mange ganger. Her er et eksempel.

https://www.aftenposten.no/100Sport/...r-237700b.html

Langeland har også flere ganger referert til avtalen. Uten at jeg har sett den selv, så virker avtalen å eksistere i aller høyeste grad.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Dette sitatet er fra Fevennen 24 april:

Du kan forsikre supporterne om at dere fortsatt er med i det lange løp?

– Vi er inne i et tiårig engasjement, og vi håper det kan bli enda lengre.

https://www.fvn.no/100Sport/fotball/...n-254098b.html

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Dette sitatet er fra Fevennen 24 april:

Du kan forsikre supporterne om at dere fortsatt er med i det lange løp?

– Vi er inne i et tiårig engasjement, og vi håper det kan bli enda lengre.

https://www.fvn.no/100Sport/fotball/...n-254098b.html
    Ja da er det jo godt de har mye penger, for det kommer til å trengs. Men hvis avtalen var så bombesikker og alle var kjent med den, så virker jo spørsmålet til fedrelanadsvennen litt dumt eller ?

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    https://www.fvn.no/100Sport/fotball/...d-255267b.html

Denne viser hvor sinnsykt stabile vi er, Start har etterhvert noen uslåelige rekorder.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Investorene har forpliktet seg til å stille 40 millioner til rådighet over en tiårsperiode. Den summen er nok allerede passert, så jeg tviler på de vil ha problemer med å trekke seg ut om det skulle være et ønske. Men det er vel ingenting som tyder på at så vil skje. Og om det skjer, er vel ikke Start noe spesielt dårligere stilt enn de var før overtakelsen.

Det eneste positive man kan si om kampen mot Sarpsborg var at den trigget EternalSunshine til å skrive på forumet igjen. Jeg stiller meg bak budskapet om at sportsdirektøren har mye å svare for.

Men det bor åpenbart mer i dette laget enn det som vises i kamp. Håpet er at en god prestasjon eller en heldig seier skal frigjøre energi og gi selvtillit. Jeg tviler på at det finnes en magisk formasjon, stil eller spillerkonstellasjon som endrer det store bildet. Og tror nok slagsiden er for stor til at man kan håpe på noen ketchupeffekt. Men ett poeng i snitt burde vel være innenfor rekkevidde. Så får vi satse på å ta igjen det tapte i sommervinduet. Gårsdagens laguttak viste nok at kaptein står høyt oppe på handlelista.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Investorene har forpliktet seg til å stille 40 millioner til rådighet over en tiårsperiode. Den summen er nok allerede passert, så jeg tviler på de vil ha problemer med å trekke seg ut om det skulle være et ønske. Men det er vel ingenting som tyder på at så vil skje. Og om det skjer, er vel ikke Start noe spesielt dårligere stilt enn de var før overtakelsen.

Det eneste positive man kan si om kampen mot Sarpsborg var at den trigget EternalSunshine til å skrive på forumet igjen. Jeg stiller meg bak budskapet om at sportsdirektøren har mye å svare for.

Men det bor åpenbart mer i dette laget enn det som vises i kamp. Håpet er at en god prestasjon eller en heldig seier skal frigjøre energi og gi selvtillit. Jeg tviler på at det finnes en magisk formasjon, stil eller spillerkonstellasjon som endrer det store bildet. Og tror nok slagsiden er for stor til at man kan håpe på noen ketchupeffekt. Men ett poeng i snitt burde vel være innenfor rekkevidde. Så får vi satse på å ta igjen det tapte i sommervinduet. Gårsdagens laguttak viste nok at kaptein står høyt oppe på handlelista.
    Nei Har man forpliktet seg i en skriftlig avtales kan man jo ikke bare trekke seg. Det som må til er å fjerne endel ubrukelige spillere, tkk, og kanskje andre i aparatet rundt laget. Og så bygge opp et nytt lag igjen. Simon Larsen er for dårlig, og hele forsvaret er elendig. 24 baklengs på 10 kamper i år, 147 baklengs på siste 70 kamper. Vi har nok også bnehov for en bedre keeper.
    Pluss 2-3 spillere som vet hvordan man scorer mål, for det har vi åpenbart ikke.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Tror disse eierne ikke er typene som trekker seg ut. Joda, de har svidd av mye mer penger enn det som trolig var planen, men millionene raser vel inn ganske jevnlig i selskapene deres som er i sterk vekst. Sammen er de gode for mange hundre millioner kroner i folge artikler i fevennen og andre steder.

Jeg er helt sikker på at det jobbes med forsterkninger for sommervinduet, men det er jo alltid en usikkerhet med alle signeringer. I ettertid så skulle man strukket seg lenger for å få Skålevik og man skulle kanskje provd å hente Christian Grindheim.

Ellers er jeg uenig i at hele forsvaret er elendig fordi man har sluppet inn mange mål. Jeg synes Elliott Kack har vaert en god signering, men han har også slitt med resten av laget etter en god åpning på sesongen.

La oss håpe det kommer inn noen rutinerte spillere i sommer, selv om disse må betales bra. Det ble sagt i intervju med TK at det ikke finnes noe lonnstak i Start, så da vil man nok strekke seg langt om man finner den rette spilleren!

Håper at vi kan klare å ta 6-9 poeng på de siste 5 kampene fQr vi er halvveis. Kampen til mandag blir spesielt viktig!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    NDet som må til er å fjerne endel ubrukelige spillere, tkk, og kanskje andre i aparatet rundt laget. Og så bygge opp et nytt lag igjen.
    Det er ikke løsningen. Det er fortsatt huller i stallen som må fylles, forhåpentligvis ti sommeren. Og en evaluering vil helt sikkert vise at enkelte at kjøpene har vært mislykket, og noen av dem vil nok forsvinne ut igjen. Men vi kan ikke starte på nytt igjen. Det er det heller ikke nødvendig å gjøre, jeg er fortsatt overbevist om at vi har mye kvalitet i laget. Men det haster å få det ut i kamp, vi kan ikke vente til sommeren med å snu trenden, da er vi fort kjørt av lasset allerede.

Senior Member
    Ble medlem
    Aug 2013
    Slik jeg ser det er dette noe av grunnen til at Start blir avkledd og pisset på:

1.Den fysiske duellkraften er altfor dårlig hos flere av spillerne.
    2. Pasningskvaliteten og hurtigheten med ball er altfor dårlig.
    3. Masse dårlige taktiske valg, og det er elendig samhandling.
    4. Mangler robuste folk i hver lagdel som tar tak og er mere direkte.

Tror desverre ikke det er noen rask medisin for dette laget. Håper jeg tar feil, men tror ikke det.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •