Side 2 av 4 FørstFørst 1234 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 64
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av FredrikH Vis innlegg
    Etter å ha sett Lsk slå Tromsø 1-0, er jeg faktisk enda mer overbevist om at de rykker ned. Det var visst årsbeste i 2.omgang...
    Det sier litt...
    Enig. De imponerte ikke i forhold til at de ligger på nedrykksplassen. Forbanna synd at de fikk straffe, men de skulle vel i hvert fall hatt ett til tidligere i kampen. Uavgjort hadde vært ok. At de fikk seieren var en strek i regningen

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Tja. LSK ble vel på mange måter den største vinneren denne runden. De hadde et vanvittig press på seg som siste lag ut. Forskjellen på tap og seier har vel sjeldent vært større. Laget hadde ikke vunnet hjemme siden starten av mai. Med tap ville de vært akterutseilt og soleklar dumpefavoritt. Seieren sender dem opp i rygg på de andre, og gjør dem til et av fem lag som kjemper om å unngå siste nedrykksplass.

Start er definitivt ikke bedre enn de øvrige bunnlagene, og de har trolig det tøffeste programmet inn. Men de har forhåpentligvis treneren som er best egnet til å bikke dette i deres favør. Det er håpet.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2013
    De tre hjemmekampene vi har igjen tror jeg det blir ekstremt viktig å få poeng ut av. Sarpsborg er helt ute av form for tiden og skal spille europacup noen dager før de møter oss, her må vi ha seier, Moldekampen blir tøff, Molde vil nok kjempe for å få en europacupplass neste år, men de er ikke så sterke på bortebane som på hjemmebane, får vi poeng her er det greit. Forhåpentligvis har Rbk allerede innkassert et seriegull når vi møter de i nest siste serierunde, et Rbk i seiersrus tror jeg det er mulig å komme på talefot med og kanskje ta en seier mot.

Tar vi 5-7 poeng på disse kampene tror jeg det holder med 3-4 poeng på bortekampene for å nå sikker plass. Av bortekampene som er igjen mener jeg vi har desidert best mulighet for 3 poeng mot et kanskje allerede demoralisert og nedrykksklart Sandefjord, mulighet for poeng tror jeg det også finnes mot et Tromsø i elendig høstform og som antageligvis har sikret plassen når vi møter de. Vålerenga og Haugesund blir tøft, poeng i disse kampene regner jeg som ekstra bonus.

Tror direkte nedrykk vil ligge på 28-29 poeng i år, kvalik 30-31 og sikker plass 32-33.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Jeg er ikke så sikker på om LSK fikk noe særlig selvtillit av å vinne 1-0 mot Tromsø hjemme, og måtte ha straffe for å få ballen i mål. De hadde nok muligheter til å score, men som andre lag i motgang, så vil ballen ikke inn.
    Neste runde blir en skikkelig indikasjon på hvilken effekt det hadde. Hjemme mot et Stabæk som er minst like desperate etter poeng, er nok en vanskeligere motstander enn et Tromsø som kom fra 0-0 mot Stabæk hjemme og egentlig ikke har mye mer å spille for denne sesongen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Ser på kampen mellom Molde og RBK. Det er greitt at vi har hjemmekamp mot disse to lagene, men skrekk og gru de holder et mye høyere nivå enn vi gjør. Dersom Molde gjenskaper det de viser i dag mot oss, vil det ikke bare stå ett mål til Molde 75 minutter ut i kampen!

Kampene mot Tromsø, SA08, Sandefjord og Haugesund er nok der vi bør satse på poengene, for jeg kan ikke se at vi klarer å stå imot Molde og RBK dessverre.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Tja.. Husk at RBK har E-cup 3 dager fQr de skal spille mot oss - og det er mulig de har vunnet ligaen på det tidspunktet også. Hvis de slipper seg ned til 90 % og vi har en god dag, så er ingenting umulig, men det er liten tvil om at det blir en vanskelig kamp..
    Sist endret av Frankieboy : 10-01-2018 kl 15:30

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Joda, det kan være vi møter dem på en dårlig dag. Men selv bunnivået til RBK er ganske så høyt. De er ikke umulige å slå, men særdeles vanskelige.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det blir uansett vanskelig. Men det hjelper oss at de har E-cup noen dager tidligere, og at de kanskje har vunnet serien når vi spiller mot dem. Og vi har hjemmebane...

Member
    Ble medlem
    Aug 2018
    Molde er heldigvis et lag som knuser de beste og "rundspilles" av de dårligste. Her kan vi nesten kalles favoritt

Start må slå et utslitt Sarpsborg, som spiller hjemme mot Genk på Torsdag.
    Og vi bør nok ha en seier mot Tromsø eller Haugesund, i tillegg til den for lengst forskutterte seieren mot Sandefjord.
    Da har vi 32 poeng. Absolutt innen realistisk rekkevidde.

Men, LSK har gitt optimisten i meg en skikkelig ørefik de siste ukene... Må vi over 32 poeng for å holde plassen?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Vålerenga seier på Nadderud hadde gjort godt i dag!

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av FredrikH Vis innlegg
    Molde er heldigvis et lag som knuser de beste og "rundspilles" av de dårligste. Her kan vi nesten kalles favoritt

Start må slå et utslitt Sarpsborg, som spiller hjemme mot Genk på Torsdag.
    Og vi bør nok ha en seier mot Tromsø eller Haugesund, i tillegg til den for lengst forskutterte seieren mot Sandefjord.
    Da har vi 32 poeng. Absolutt innen realistisk rekkevidde.

Men, LSK har gitt optimisten i meg en skikkelig ørefik de siste ukene... Må vi over 32 poeng for å holde plassen?
    Mest sannsynlig må man over 32 poeng for sikker plass denne sesongen, og det har jeg og noen få andre sagt over lang tid. Mens andre igjen sier, nei da vi trenger ikke så så mange poeng, vi må bare komme over 2 andre lag.Det ble tilogmed hevdet at med mye flaks ville det holde med 23 poeng, skal ikke nevne navn, men dette ble faktisk skrevet av en bruker.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av tigerberget4ever Vis innlegg
    Mest sannsynlig må man over 32 poeng for sikker plass denne sesongen, og det har jeg og noen få andre sagt over lang tid. Mens andre igjen sier, nei da vi trenger ikke så så mange poeng, vi må bare komme over 2 andre lag.
    Det er jo fakta. Så lenge man havner over to andre lag, vil man ikke rykke direkte ned. Det er jo udiskutabelt. Hvor mange poeng som kreves for å oppnå dette varierer derimot fra sesong til sesong.

Det ble tilogmed hevdet at med mye flaks ville det holde med 23 poeng, skal ikke nevne navn, men dette ble faktisk skrevet av en bruker.
    Jøss. Hvem kan det ha vært? Gidder du?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Uavgjort til Stabæk og tap for Godset. Molde-, Brann- og Startseier i morgen hadde gjort susen denne runden

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Espen K G Vis innlegg
    Uavgjort til Stabæk og tap for Godset. Molde-, Brann- og Startseier i morgen hadde gjort susen denne runden
    Ja, dette ble en god dag for oss. Viktig at ikke Stabaek vant mot VIF. Med Start seier og LSK tap, så er vi på trygg grunn, med bare målforskjell bak Godset - og kanskje kun poenget bak Glimt. Det hadde smakt utrolig godt!!

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Espen K G Vis innlegg
    Det er jo fakta. Så lenge man havner over to andre lag, vil man ikke rykke direkte ned. Det er jo udiskutabelt. Hvor mange poeng som kreves for å oppnå dette varierer derimot fra sesong til sesong.

Jøss. Hvem kan det ha vært? Gidder du?
    Tenker hvem som helst her inne kan tenke seg hvem det er, finnes kun en person som er så virkelighetfjern.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av tigerberget4ever Vis innlegg
    Tenker hvem som helst her inne kan tenke seg hvem det er, finnes kun en person som er så virkelighetfjern.
    Igjen; gidder du?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    For å pense inn igjen på det tråden skal handle om:
    Ser Brann-LSK nå. Skuffende at Brann ikke lykkes med det spillet de kan. Får håpe Svampebob på sidelinjen kan trekke frem noen ess fra ermet.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2013
    Lsk fikk poeng, synd det, men vi må gjøre jobben selv. Glimt spiller seg inn i nedrykkstriden og virker kanskje som det laget som er i verst form for tiden sammen med Godset. Mot Tromsø tror jeg det er mulig å hente poeng, de er vel så og si på sikker plass og ikke i spesielt godt slag for tiden, men vi må være skjerpet og ikke tro at tingene går av seg selv, slipper vi oss ned 10% i disse kampene så taper vi, men dette virker Rekdal til å være en mester på.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sjekk formtabellen de siste fem rundene:

https://www.transfermarkt.co.uk/tipp...&min=20&max=25

Glimt er på vei ned i sumpa. Men LSK virker å ha snudd trenden.

Start på en knallsterk femteplass.

Jeg tror vi kan havne foran Sandefjord, Godset og Stabæk.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    og for de fire siste rundene er det enda bedre:

https://www.transfermarkt.co.uk/tipp...&min=22&max=25

Sterk tredjeplass på oss.
    --

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg