Vis avstemningsresultater: Hvilket terningkast vil du gi Kjetil Rekdal så langt?

Stemmere
9. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen
  • Terningkast 6

2 22,22%
  • Terningkast 5

4 44,44%
  • Terningkast 4

2 22,22%
  • Terningkast 3

0 0%
  • Terningkast 2

1 11,11%
  • Terningkast 1

0 0%
Side 2 av 2 FørstFørst 12
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Aner ikke hva du mener her. Er litt morsomt å lese Frankie kommentere mine skrivefeil, det skal jeg ordne neste gang. Men en som konsekvent skriver etternavnet på en av våre spillere feil, og i flere innlegg skriver uten norsk tegnsetting... på et norsk forum, haha. Ja jeg har lest at du er bosatt i statene men norsk tastatur kan man ordne uansett hvor man befinner seg.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Selv Rekdal er forbanna på Larsen, enstemmig ekspertpanel slakter Larsen.
    Skal bli godt å få Jørgensen inn neste år, Larsen kan ikke fortsette dette.
    Mest absurde er 2-0 målet..
    Er det ikke er det helt ubrukelig.
    Så kjefter han på andre på andre, helt uakseptabelt.
    Uansett skal man heve balltempo og stresse Vålerenga mer om man vil ha poeng på intility.
    Vif er relativt gelé når man får til dette.
    Shala er imponert over oppmøte vårt, det er jeg også. Det viser at troa er der.
    Får jeg annonsere Bringaker og Sandberg fra start av i neste kamp!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Får jeg annonsere Bringaker og Sandberg fra start av i neste kamp!
    Bringaker har i hvert fall bevist at han fortjener å spille. Eller kanskje han trives best som super-innbytter mot slutten av kampene? På rett sted til rett tid, litt som Solskjær...uten sammenligning forøvrig
    Sandberg er jeg mer i tvil om, men Tobias er ikke et bedre valg i en kamp som i dag. Han forsvant helt og vi diskuterte om han i det hele tatt var på banen i andre omgang. Skulle gjerne sett at noen av de andre i den posisjonen hadde vært gode nok, men våre to beste (Børufsen og Kabran) er begge skadet, og de bak er nettopp det; det stykke bak.

Vårt største problem er midtforsvaret, og har vært det i flere år. Simon forsvinner ikke ut av førsteelleveren i neste kamp, for Robstad klarte kunststykket å pådra seg sitt fjerde gule kort og må sone neste kamp. Etter det finnes det ikke en eneste midtstopper å ta av. Jeg vil helst ikke se Hadzic der en gang til, og vi kan ikke slippe til juniorspillere på dette tidspunktet i sesongen.

Å score to mål mot VIF på Intility er sterkt, men det er fånyttes når man slipper inn tre...som så mange ganger før

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Store Tå Vis innlegg
    Så topp at Frankieboy fortsetter med kamptrådene.
    Støtter den!

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Espen K G Vis innlegg
    Simon forsvinner ikke ut av førsteelleveren i neste kamp, for Robstad klarte kunststykket å pådra seg sitt fjerde gule kort og må sone neste kamp.
    Det var vel først da Robstad forsvant ut av laget i høst at resultatene begynte å komme. Det er vel absolutt ingen grunn til å tro at Robstad er løsningen på Starts defensive problemer.

Simon Larsen har skuffet stort etter overgangen fra Vålerenga, og har i mine øyne sluppet billig unna svake prestasjoner i lang tid. Samtidig synes jeg kanskje pendelen svinger litt i overkant langt over til den andre siden etter gårsdagens kamp. Første målet er et uhell. Han treffer ballen litt feil. Sånt skjer. Målsjansen kommer av at Hammer Berger følger mannen sin til midtstreken, og etterlater seg et hav av rom som Lowe ikke får dekket. De må ta mye av skylden.

På det andre målet glipper Larsen markeringen, og kjefter på medspillerne sine. Det ser dumt ut. Vi har sett det flere ganger før. Da så det enda dummere ut for da var han atpåtil kaptein. Ryggmargsrefleksen hans er å kjefte på andre når han tabber seg ut. Det lever de sikkert greit med. Larsen skulle naturligvis holdt markeringen og hindret scoring. Men hvilken Startspiller siste førti år hadde vært først på dette utsøkte innlegget mellom keeper og stopper, perfekt timet til Johnsons bevegelse? Forventer man at Simon Larsen eller noen annen av dagens Startspiller skal rydde unna den situasjonen, kan man neppe ha fulgt særlig med på hva som har skjedd i Starts sekstenmeter siste tolv år. Balltapet i forkant er det nok betraktelig enklere å eliminere.

Forøvrig synes jeg Start gjorde en ok førsteomgang. I andre gikk de noe høyere i banen for å utligne, men mistet kontroll på Abu og Holm sentralt, og ble stort sett overspilt. Ut fra spill og sjanser var dette en kamp Vålerenga etterhvert dominerte stort, og slik sett var det ganske flatterende at det i det hele tatt ble spennende på slutten. For Start skapte vel knapt en sjanse første 85, og målene som kom deretter var jo rene gavepakker etter at Vålerenga åpenbart trodde kampen var ferdig. Likevel kan nok disse reduseringene ha en viss psykologisk effekt, og tas til inntekt for god moral og godt treningsgrunnlag. I tillegg til at de jo også i ytterste konsekvens kan bety forskjell på obos og elite om målforskjellen blir avgjørende.
    Sist endret av Peder A. Sten : 10-01-2018 kl 09:47

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Det var vel først da Robstad forsvant ut av laget i høst at resultatene begynte å komme. Det er vel absolutt ingen grunn til å tro at Robstad er løsningen på Starts defensive problemer.
    Så absolutt ikke. Jeg mener Robstad er den dårligste midtstopperen vi har, men det finnes ingen andre alternativer dersom Simon blir benket pdd. Vi sliter derfor med to midtstoppere som kontinuerlig gjør skjebnesvangre personlige feil, som gjør det vanskelig å sette opp en stabil forsvarsrekke med tre midtstoppere. Jørgensen er dypt savnet denne høsten

Målsjansen kommer av at Hammer Berger følger mannen sin til midtstreken, og etterlater seg et hav av rom som Lowe ikke får dekket. De må ta mye av skylden.
    Hvis du får sett hele den situasjonen på nytt vil du se at Hammer Berger faktisk snubler mens han rygger og ligger på rygg når Johnson løper inn bak Lowe. Det at Hammer Berger faller og derfor ikke kan følge løpet er det som skaper hele situasjonen dessverre. Mulig Simon kunne løst det bedre, men han skaper ikke situasjonen.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Espen K G Vis innlegg
    Det at Hammer Berger faller og derfor ikke kan følge løpet er det som skaper hele situasjonen dessverre.
    Jeg så at Berger falt, men er usikker på om fallet skaper situasjonen. Har ikke sett tv-bilder av dette, men fra min posisjon så det ut som om Berger ga bort veldig mye bakrom mens Lowe og Larsen så dypt uten å sideforskyve. Mulig Berger kunne løpt opp situasjonen om han hadde holdt seg på beina, men for meg så det ut som om han var ute av posisjon og på etterskudd. Og det var vel kanskje grunnen til at han falt. Bilder av hele forløpet mottas med takk!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Jeg så at Berger falt, men er usikker på om fallet skaper situasjonen. Har ikke sett tv-bilder av dette, men fra min posisjon så det ut som om Berger ga bort veldig mye bakrom mens Lowe og Larsen så dypt uten å sideforskyve. Mulig Berger kunne løpt opp situasjonen om han hadde holdt seg på beina, men for meg så det ut som om han var ute av posisjon og på etterskudd. Og det var vel kanskje grunnen til at han falt. Bilder av hele forløpet mottas med takk!
    Ikke lett å finne bilder og video av den situasjonen ser det ut til. Høydepunktene har kun med fra Johnson mottar ballen.
    Fra der jeg stod så det ut som om Hammer Berger var cirka på linje med Lowe, mulig litt lenger fremme. Han rygger/sideforflytter og snubler i gresset/egne bein og lander på rygg. Det rommet utnytter Johnson, men jeg er ganske sikker på at det rommet ikke hadde fantes hadde H-B holdt seg på beina.
    Men, som du sier, det hadde vært kjekt å se hele situasjonen i reprise.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av tigerberget4ever Vis innlegg
    Aner ikke hva du mener her. Er litt morsomt å lese Frankie kommentere mine skrivefeil, det skal jeg ordne neste gang. Men en som konsekvent skriver etternavnet på en av våre spillere feil, og i flere innlegg skriver uten norsk tegnsetting... på et norsk forum, haha. Ja jeg har lest at du er bosatt i statene men norsk tastatur kan man ordne uansett hvor man befinner seg.
    Dette er en kamptråd så du burde vel heller fokusere på å diskutere kampen - men for å svare på det du skriver så kan du godt si fra hvilken spiller jeg skriver konsekvent feil, så kan jeg rette opp i det. Jeg pleier å lese over en eller to ganger før jeg publiserer.
    Ang tastatur, så bruker jeg macbook, og selv om det sikkert er mulig å få en med norsk tastatur, så har jeg ikke det, og dermed må jeg kopiere inn norske bokstaver. Jeg gjør dette i alle kamptrådene, men ikke på alle innleggene mine. Jeg regner med at det er mulig å forstå det jeg mener..

Jeg ville gi deg sjansen til å lage kamptråd til cupkampen siden du tydeligvis mente du kunne lage det bedre, men jeg personlig ble veldig skuffet. Var tydeligvis ikke lagt veldig mye tid i det. Jeg bruker normalt 60-90 minutter på hver kamptråd jeg lager.. Og i og med at du ikke gadd å lage en litt mer detaljert kamptråd til cupkampen så mente jeg det var greit at jeg tok tilbake ansvaret.
    Hvis du fremdeles vil lage kamptråder, så kan vi kanskje lage en poll og se hva de andre debattantene her inne vil ha.. Hvis flertallet vil at du tar over er det greit nok det.

Over til kampen. Jeg spilte kamp selv, så fikk bare sett 1.omgangen + høydepunkter. Etter en OK åpning på kampen ble vi presset mer og mer bakover og vl slet etter at VIF tok ledelsen, og spesielt Sam Johnson var god synes jeg. Men samtidig så ble vi ikke utspilt og det faktum at vi fikk et par scoringer på slutten av kampen viser at det er kondisjon i laget. Jeg er enig i at Simon Larsen skuffet i denne kampen (selv om jeg ikke mener han kan klandres for 1-0 scoringen), men bortsett fra denne kampen så har vi forbedret oss kraftig defensivt (og det gjelder også Simon Larsen). Men det er ingen tvil om at vi savner mer konkurranse på stopperplassen - spesielt med dette systemet med 3 midtstoppere. Nå er Robstad ute mot Sarpsborg så da er det trolig de samme tre som spiller igjen, men jeg kunne godt tenke meg å se Hadzic få muligheten. Tror han kunne blitt en bra midtstopper, men det er kanskje sent nå. Utrolig kjiipt at vi ikke fikk ned Jørgensen fra Sarpsborg i sommer.

Lenger framme så burde man jobbe mer med Akinyemi's timing av løpene sine. Han går i offside altfor ofte, og dermed spolerer mange gode muligheter. Det er synd at vi ikke får utnyttet farten hans bedre. Det er nok et dilemma for Rekdal inn mot neste kamp om man skal starte med brennhete Bringaker eller fortsette å gi tillit til Akinyemi. Bringaker er tydeligvis et godt våpen å sette inn mot slutten når motstanderne blir slitne, men det kan jo også Akinyemi bli... Bringaker har helt klart selvtillit nå, og det er viktig. Blir spennende å se hva Rekdal tenker...

Kjiipt at LSK snudde kampen i går, men det er ennå kort vei opp. LSK har vanskeligere motstand i de neste to rundene (Brann og RBK) mens Start har SA08 og TIL. Vi har gode sjanser til å komme oss opp på trygg grunn ganske kjapt. Blir ulidelig spennende framover - det er helt sikkert.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Siden Start bruker Frank som skribent og har han med inn i prematch synes jeg han skal stå med hovedrollen.

Robstad kom jo halsende etter Finne ved 3-1 målet, helt uakseptabelt å være så til grader på hælen i en rekke på 3.
    Uansett tror jeg Rekdal signaliserte med å bytte Larsen ved 63 minutter at Simon lever farlig nær mistillit, fra før er han degradert kaptein.
    Alle ser hvor dette går.

Grunnspillet i Start er godt, men det mangler fortsatt relasjoner i spillet slik at Akinyemi får god ball å jobbe på.
    Start har ikke helt evnen til å gå ut fra Grunnspillet og inn i fasen der de kan legge tilstrekkelig press på et velfungerende Vif lag fortiden,. da blir det også vanskelig mot Mfk, og Rbk*2.
    Det lover ikke godt men vi har alltid et håp og det er fult mulig

Senior Member
    Ble medlem
    Aug 2013
    Reagerer litt på kaptein Segberg sitt spill. Han er altfor svakt defensivt i egen bok, følger ikke spillerne tett nok og blir for ofte stående for langt unna motspiller. Når de så kommer i angrep, så holder han for mye igjen. Forcen hans er ro med ballen og ballfordeling, men han har desverre ennå masse igjen til å bli en solid Tippeligaspiller. Han burde nok benkes av og til, men problemet er som jeg tidligere har nevnt at han er valgt til kaptein. Veldig sjeldent å sette ut kapteinen etter svakt spill.

Member
    Ble medlem
    Aug 2018
    Enig.
    Håper å få se Aremu med Shala sentralt på midten snart. Den duoen har potensial til å dominere mot de fleste lag i eliteserien, etter min mening. Spørs bare hvem som kan ta den offensive plassen til Shala.
    Jeg hadde virkelig håpet at Mensah skulle være den spilleren, men han har spilt for lite til at jeg kan bedømme ham. Er det noen her som har sett ham på trening eller i reservekamper?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det er vel nevnt tidligere at Shala neppe flyttes bak på banen før Børufsen eller Kabran er tilbake fra skade.
    Mulig formen til Bringaker kan endre dette. Ser uansett ut som han er før Arafat i køen.

Tror ikke Rekdal legger prestisje i å beholde kapteinen i førsteelleveren. Han er for resultatorientert til det, heldigvis.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Det ville vært komplett galskap å flytte Shala ned sentralt på midten, Han er den eneste velfungerende offensive spilleren på laget, og har målpoeng siste fem kamper. Forbedringen Shala vil utgjøre sentralt på midten vil være beskjeden i forhold til tomrommet han etterlater seg fremme. Shala bør spille fremme inntil både Børufsen og Kabran er tilbake for fullt.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •