Side 2 av 3 FørstFørst 123 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 56
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Vi leverer en sterk bortekamp synes jeg. Tromsø var det beste laget spillemessig, men vi står bra defensivt og hindrer dem egentlig i å skape de helt store sjansene. Et par unntak var det, men ellers var det på dødball de skapte farlige situasjoner. Offensivt var det ganske svakt, men da passet det bra at vi fikk til et par gode dødballer. Spesielt den første var en perle.

Nå ser det veldig lyst ut med tanke på å overleve. Vi har hatt ekstremt bra poengfangst de siste månedene, og har fått i overkant godt betalt. Likevel har Rekdal helt rett i at vi må ha noen poeng til. Alle lagene bak oss har kvalitet nok i laget til at de kommer til å ta flere poeng fremover, Stabæk var for eksempel uheldig i går som ikke vant.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Supermann Vis innlegg
    Deilig med tre poeng - igjen
    Endelig klatrer vi litt oppover på tabellen.
    Er Lowe ute mot RBK Steinar? Det var jeg ikke klar over.

Enig med Frankieboy at det er Sandefjord kampen som er essensiell her - og at det er godt at Aremu og Lowe er med der. Jeg har ikke sett Sandefjord, men de har jo noen gode resultater i det siste. Vi tapte jo stort mot dem sist, til tross for at vi overkjørte dem den gang.
    Ja dessverre, fått bekreftet fra øvre organ i Start også nå. Lowe er ute pga kort mot Arendal og Glimt.
    2 kortsregel i cup

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Jeg hadde tenkt å inn på forumet å kommentere kampen og den enormt viktige seieren, men måtte i stedet bruke tid på å forsvare meg NOK EN GANG!!
    Nå er det vel ingen som må noe som helst. Du velger selv å bruke tid på å forsvare deg. Det kreves to for å holde igang en krangel, så jeg antar dette er noe du liker å drive med. Dette er jo på ingen måte helt ensidig. Du omfavner anledninger til å sende stikk i motsatt retning, og da må du vel tåle at dette vedvarer.

Hele forumet virker å være på din side her. Tigerberget4evers kritikk av deg har tydeligvis lite støtte blant øvrige deltakere. Så da er det vel ingen grunn til å dyrke noen offerrolle, og forfølge hver kommentar.

Personlig synes jeg på generelt grunnlag at Tigerberget4ever har et poeng. Hva er egentlig gleden ved å heie på Start hvis man hele tiden skal være mer opptatt av at våre motstandere taper, får skader og suspensjoner? Jeg vil jo at Start skal lykkes fordi klubbens drives bra og laget spiller godt. Ikke fordi det tilfeldigvis er to andre eliteserielag som er like rævva, eller fordi man er heldig med teminlisten. Jeg vil jo se Start mot motiverte lag og de beste spillerne.

Alt tyder på at årets sesong ender med fornyet kontrakt. Kanskje ender Start som nummer elleve. Kanskje blir det cupfinale og gull. Seierherrene skriver som kjent historien. Om sesongen pimpes opp til det ugjenkjennelige denne senhøsten fordi Rekdals antifotball kombinert med et lass av flyt og flaks gjør at kronestykket ramler ned på riktig side, kan det være lett å glemme hvor miserabelt dette egentlig har sett ut fra første treningskamp i januar til det røde kortet til Marius Amundsen. Men jeg håper virkelig det blir en tøff evaluering etter sesongen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Alt tyder på at årets sesong ender med fornyet kontrakt. Kanskje ender Start som nummer elleve. Kanskje blir det cupfinale og gull. Seierherrene skriver som kjent historien. Om sesongen pimpes opp til det ugjenkjennelige denne senhøsten fordi Rekdals antifotball kombinert med et lass av flyt og flaks gjør at kronestykket ramler ned på riktig side, kan det være lett å glemme hvor miserabelt dette egentlig har sett ut fra første treningskamp i januar til det røde kortet til Marius Amundsen. Men jeg håper virkelig det blir en tøff evaluering etter sesongen.
    Tiltredes. Det som har skjedd denne høsten er ekstraordinært, og vi har fått bedre betalt enn det hadde vært lov til å håpe på. Det verste vi kan gjøre etter sesongen er å tro at høstens prestasjoner er representativt for hva dette laget står for og deretter la det prege det som skal skje videre. Jeg tror for øvrig fortsatt at det er for tidlig å ta plassen for gitt, det er ingen enkle kamper igjen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av tigerberget4ever Vis innlegg
    At du ikke forstår ironi er jo ikke noe nytt. Samme fokus hver gang, hva i alle verden snakker du om, jeg poengterer faktiske ting som faktisk blir skrevet og det takler du og enkelte andre ikke. At du gang på gang går til person angrep på meg på vegne av en hviss annen bruker får stå for din regning...
    Hahaha! Så du kan kritisere Frank og alt han skriver, men ingen kan kritisere deg og det du skriver? Det kalles ikke ironi. Det heter hykleri!
    Morsom er du. Det skal du ha!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Personlig synes jeg på generelt grunnlag at Tigerberget4ever har et poeng. Hva er egentlig gleden ved å heie på Start hvis man hele tiden skal være mer opptatt av at våre motstandere taper, får skader og suspensjoner?
    Mer opptatt av? Den biten er vel ca 4 linjer blant en stor mengde tekst i enhver kamptråd. Det er ikke å være mer opptatt av, det er å ta med alle faktorer.

Og tigerberget4ever har kun to gjennomgående poeng her; Start er et dårlig lag, og Frank må slutte å være så optimistisk. Sjekk gjennom historikken hans, så finner du en av disse to tingene i postene hans. Det begynner å bli store hakk i den plata
    Sist endret av Espen K G : 10-22-2018 kl 13:07

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Morsomt med fres paa forumet igjen, nesten like artig som Starts makeloese snuoperasjon! Fem seire mot nordnorsk motstand....naa skal vi ikke ta tidlige bestillinger paa bjoernefitter foer binna er lagt i bakken med et definitivt naadeskudd, men dette begynner aa se virkelig bra ut, det harde gjenstaaende kampprogrammet til tross. Tankene gikk til aa begynne med til Karstens snuoperasjon og Sveins comeback i 1989, og til den sesongen da Heikkinen fikk Mjelde til aa fremstaa som rene geniet, men denne typen snuoperasjon kan da umulig kalles bare flaks?

Som Peder har nevnt tidligere kan programmet ogsaa virke lang vanskeligere enn det faktisk er, av den lykksalige grunn at disse lagene muligens ikke har allverden aa spille for, men det er jo ogsaa en konsekvens av at serien er voldsomt lang--vi er jo i ferd med aa bli hoestens Ranheim.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Espen K G Vis innlegg
    Mer opptatt av? Den biten er vel ca 4 linjer blant en stor mengde tekst i enhver kamptråd. Det er ikke å være mer opptatt av, det er å ta med alle faktorer.
    Absolutt. Dette hører hjemme i kamptrådene. Det er mer det generelle fokuset på alle andre jeg sikter til, som eksempelvis kommer til uttrykk i eliteserien 2018-tåden. Jeg vet ikke hvordan det står til på andre fora, men tviler litt på at LSK-fansen er like opptatt av Start som vi er av dem.

Jeg er sikkert ikke mye bedre enn andre på dette punktet. Men synes det er synd at å heie på Start har blitt synonymt med å heie på alle andre som møter andre lag som er like dårlige som oss.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg vet ikke hvordan det står til på andre fora, men tviler litt på at LSK-fansen er like opptatt av Start som vi er av dem.
    LSK-fansen har en egen tråd som heter nedrykkstråden og der diskuteres det på samme måte som hos de fleste klubber. De ønsker at lagene rundt seg skal tape, slik at sjansen for eliteseriespill i 2019 er størst mulig. Ta en titt her: https://www.kfl.no/debatt/forum/hove...stråden/page65

I den situasjonen Start var i for bare noen få kamper siden er det fantastisk at vi er der vi er, og målet er jo at vi ikke måtte trenge å se på andre resultater - men med 4 vanskelige kamper igjen - så kan det til slutt være akkurat et par andre resultater som gjør at Start fremdeles er et eliteserielag i 2019.

Start var så langt nede at de fleste eksperter og supportere hadde avskrevet muligheten for eliteseriespill i 2019. Start har tatt mange poeng, men pga elendig målforskjell så går vi bak alle lagene rundt oss om vi havner på samme poengsum.

Om det handler om nedrykk eller om å vinne seriegull - så er det alltid viktig hva som skjer rundt lagene på tabellen. Tror f.eks at Brann-fansen var rimelig opptatte av at RBK tapte poeng mot LSK i går...

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Ja, der tok jeg skammelig feil.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Himmel og hav tigerberget4ever... Kan du ikke fokusere på noe annet enn å kritisere meg i omtrent hvert eneste innlegg du har. Jeg tror de fleste begynner å bli lei av det nå!!!!

Det er da helt naturlig at vi som Start-supportere håper at våre motstandere mangler sine beste spillere når de skal spille med oss. Det er ingenting nytt der - og noe som skjer i hele fotball-Norge. Jeg er sikker på at Molde og deres supportere er veldig fornoyd med at vi mangler Lowe og Aremu i vår neste kamp. Ikke fordi de ikke tror på egne ferdigheter, men fordi at sjansen for seier er storre når vi motstanderen mangler gode spillere. For meg så er det en ting som gjelder - og det er at Start tar nok poeng for å holde plassen - og hvis sjansene er bedre hvis våre motstandere mangler sine beste spillere så vil jeg håpe det i hver eneste kamp. Jeg er ikke sikker på om vi hadde vunnet mot LSK om de hadde hatt med Lehne Olsen og Kippe. Det får vi aldri svar på, men at de var svekket i den viktige kampen er det ingen tvil om.

Helt utrolig at du klarer å lage et problem ut av dette!!!

Men jeg forstår kanskje hvorfor du skriver det du skriver. For nå som Start gjor det så bra, og er ligaens nest-beste lag de siste 6 kampene, så er det ikke så mye å kritisere laget for. Jeg har i hele sesongen vaert positiv og trodd at vi var gode nok til å redde plassen - for så nesten ukentlig bli latterliggjort av deg... Nå som det faktisk skjer, så måtte du finne noe annet å kritisere meg for - og utrolig nok klarer du å gjore et stort nummer ut av at jeg håper at våre motstandere mangler gode spillere når de spiller mot Start.

Jeg lurer på hva du skal kritisere neste gang..... eller kanskje Espen K G også er blitt din "fiende" nå???

Hvor ofte har jeg skrevet noe om det i mine innlegg/kommentarer? Eller kritisert ting du har skrevet? Jeg kunne gjort det utallige ganger, men mener at det ikke er noe poeng i å skape krangel. Jeg respekterer dine meninger - men forstår at du har problemer med å respektere mine....

Jeg hadde tenkt å inn på forumet å kommentere kampen og den enormt viktige seieren, men måtte i stedet bruke tid på å forsvare meg NOK EN GANG!!

Akkurat nå er Start et av de absolutte formlagene i eliteserien - og har vunnet 5 av sine 6 siste kamper. Det er rett og slett utrolig sterkt. Ikke alle seirene er fortjent, men det betyr ingenting. Vi leverer en solid kamp der vi kjemper bra over hele banen og er effektive. Og vi tar massevis av poeng. I de siste to rundene er Start det eneste av bunn-6 lagene som har vunnet. (bortsett fra Sandefjord som vant denne runden - men de kommer garantert ikke over oss). Kjetil Rekdal sa da han kom at man måtte kutte ned baklengsmålene - og man måtte score mer - og at man måtte slutte å tape kamper. Han tok over et lag blottet for selvtillit og som slet defensivt og offensivt - og har skapt et lag som er utrolig vanskelige å score på - og som har en evne til å score de nodvendige målene.
    TK har fått mye pepper - men det var en genistrek å hente Kjetil Rekdal, og det var en genistrek å hente Herolind Shala. Han fortjener masse ros for dette!

En annen ting jeg liker med Rekdal er at han nekter å ta av. Etter kampene vi har vunnet i det siste har han alltid fokusert på at jobben ikke er gjort og at det var mye å forbedre. Det er lett å ta av etter så mange seire, men han sier klart fra at jobben ikke er gjort. Vi må ta flere poeng - og dette vil han fortelle gutta hver eneste dag fram mot neste kamp mot Molde.

En annen ting: Joda, vi mangler Lowe og Aremu mot Molde, og det er trist, men da har vi de garantert i kampen mot Sandefjord og jeg mener at den er enda viktigere enn Molde. Sjansen for å slå Sandefjord er storre enn å slå Molde, og dermed er det i mine oyne viktigere at vi har Lowe og Aremu spilleklare i den kampen enn i kampen mot Molde. Hadde vi hatt dem mot Molde og de hadde fått gult kort der, ville det i mine oyne vaert verre å måtte spille uten dem i Sandefjord!
    Jeg har ikke nevnt deg med et eneste ord i denne tråden faktisk, så der tar du helt feil. At du ser på deg selv som Mr. Perfect er jo en kjent sak. Men jeg har i motsetning til visse andre latt være å si navn, jeg synes bare det er trist at noen skal glede seg over andres problemer. Dette gjelder ikke bare deg Frankie, det er felre som har nevnt dette utallige ganger. Så her har jeg ikke tenkt på deg spesifikt i det hele tatt, at du tar det personlig får være din sak. Det sier mest om deg, og at jeg kanskje har et poeng.
    Når det er sagt så gleder jeg meg som alle andre over at Start gjør det bra poengmessig, det er fortsatt mye å gå på, men det begynner å nerme seg et lag som kan klare seg med et nødskrik. Som jeg har sagt hele sesongen er 32 poeng det vi må ha, noe noen forskjellige folk har ment helt andre ting om, men det får være så.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Hahaha! Så du kan kritisere Frank og alt han skriver, men ingen kan kritisere deg og det du skriver? Det kalles ikke ironi. Det heter hykleri!
    Morsom er du. Det skal du ha!
    Du er også hysterisk morsom da jeg faktisk ikke har nevnt Frank i noen innlegg her i denne tråden.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012

Og tigerberget4ever har kun to gjennomgående poeng her; Start er et dårlig lag, og Frank må slutte å være så optimistisk. Sjekk gjennom historikken hans, så finner du en av disse to tingene i postene hans. Det begynner å bli store hakk i den plata
    Igjen skriver du så mye idiotisk at det ikke er sant. Hvor dårlige Start er, er det bare å se på tabellen så ser man det. Den lyver aldri. At vi har flere brukere med flere login's er jo også en kjent sak her inne. Merkelig at når noen nevnte en hvis bruker kunne være TKK så har det ikke vært mye snakk fra den brukeren, og det var ikke bare jeg som spurte om det. Jeg er langt fra sikker på at han var TKK, men synes sammentreffet er pussig.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg har ikke nevnt deg med et eneste ord i denne tråden faktisk, så der tar du helt feil. At du ser på deg selv som Mr. Perfect er jo en kjent sak. Men jeg har i motsetning til visse andre latt være å si navn, jeg synes bare det er trist at noen skal glede seg over andres problemer. Dette gjelder ikke bare deg Frankie, det er felre som har nevnt dette utallige ganger. Så her har jeg ikke tenkt på deg spesifikt i det hele tatt, at du tar det personlig får være din sak. Det sier mest om deg, og at jeg kanskje har et poeng.
    Når det er sagt så gleder jeg meg som alle andre over at Start gjør det bra poengmessig, det er fortsatt mye å gå på, men det begynner å nerme seg et lag som kan klare seg med et nødskrik. Som jeg har sagt hele sesongen er 32 poeng det vi må ha, noe noen forskjellige folk har ment helt andre ting om, men det får være så.
    Wow... Så sitatet under her handler ikke om meg?

Det var ironi fordi visse folk går rundt og okuserer på og håper på karantener for andre lag. Noen er så desperate at de ønsker alle andre det verste. De har ikke stor nok tro på eget lag. Slik som å fokusere på at noen lag blir slitne etter europa spill osv. Det er faktisk en skandale at Sarpsborg ikker får flyttetihvertfall noen av kampene sine etter europa spill.
    Jeg har skrevet at det er en fordel at Start spiller mot både Sarpsborg 08 og RBK kun dager etter at de spiller E-cup så regnet med det var meg du siktet til.
    De fleste andre her inne forstod jo at du mente meg... Man trenger ikke alltid å nevne navn for at det skal være klart hvem du sikter til...

Og ikke gidd å skrive at jeg ser på meg selv som Mr perfect. Det har jeg aldri sagt eller antydet. Jeg har mine meninger om fotball, men har absolutt kunne innrømme feil. Jeg er veldig langt fra perfekt - MEN jeg har hatt tro på at motgangen vi hadde tidligere i sesongen kunne snu og at det var fullt mulig å redde plassen. Det kan se ut som jeg hadde rett der - uten at det betyr at jeg er perfekt på noen som helst måte....

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Du er også hysterisk morsom da jeg faktisk ikke har nevnt Frank i noen innlegg her i denne tråden.
    At du kan kritisere Frank, men ingen kan kritisere deg har ikke noe med Frank å gjøre.

Igjen skriver du så mye idiotisk at det ikke er sant. Hvor dårlige Start er, er det bare å se på tabellen så ser man det. Den lyver aldri.
    Tabellen lyver ikke, men det vil ikke si at det ikke finnes lyspunkter her og der. Du er konstant fraværende når noe er bra, eller fokuserer på det som var negativt og ignorerer det som var bra.
    Igjen, det er dine fokus. Det er hva du velger å fokusere på. At du får kritikk for dette får du tåle, all den tid du kritiserer Frank for å gjøre det motsatte.

At vi har flere brukere med flere login's er jo også en kjent sak her inne. Merkelig at når noen nevnte en hvis bruker kunne være TKK så har det ikke vært mye snakk fra den brukeren, og det var ikke bare jeg som spurte om det. Jeg er langt fra sikker på at han var TKK, men synes sammentreffet er pussig.
    Relevans?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Men kjære, hvorfor skal TKK bruke tiden sin her inne! Det er hysterisk morsomt å komme med en slik uttalelse 😅

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Men kjære, hvorfor skal TKK bruke tiden sin her inne!
    Hvorfor ikke? Hadde han brukt litt tid her inne, hadde han kanskje gjort en bedre jobb. Kanskje det kunne forhindret noen av de mest groteske feilvurderingene hans, og reddet ham opp fra den klokkeklare eneren han har på terningen. Det kunne kanskje spart de nye eieren for 10-15 av millionene han har kastet ut av vinduet.

Forøvrig har vel både Tom Nordlie, Fredrik Strømstad og Marius Johnsen postet innlegg på forumet tidligere.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Hvorfor ikke? Hadde han brukt litt tid her inne, hadde han kanskje gjort en bedre jobb. Kanskje det kunne forhindret noen av de mest groteske feilvurderingene hans, og reddet ham opp fra den klokkeklare eneren han har på terningen. Det kunne kanskje spart de nye eieren for 10-15 av millionene han har kastet ut av vinduet.

Forøvrig har vel både Tom Nordlie, Fredrik Strømstad og Marius Johnsen postet innlegg på forumet tidligere.
    Da bør han ligge langt unna dine innlegg ihvertfall, du ville jo selge Kabran nå i sommer før han sank videre i verdi.
    Du har sådd tvil om det meste, du gir han terningkast 1. Det innbærer at du er missfornøyd med alt han har hentet, gjort og at det er null potensiale å finne.
    Kan du ikke like godt ta på deg høstens gode resultater som et resultat av Peder Den Store sine kloke ord på forumet?
    For det er vel ikke TKK sine gutter som presterer!

Ta deg sammen

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Da bør han ligge langt unna dine innlegg ihvertfall, du ville jo selge Kabran nå i sommer før han sank videre i verdi.
    Tja, om man skal tro svenske aviser, ser det ut til at han har fulgt det rådet. Kabran har vært skandaløst svak i Start. At han pirket inn noen mål på sensommeren forandrer ikke på det.

Å gi terningkast 1 innebærer ikke at man er misfornøyd med alle kjøp. Karlsen har vel snart hentet 30 spillere for 40 millioner. Da er det rett og slett ikke praktisk mulig å bomme på alt. Og knapt nok praktisk mulig å ha noen svakere hitrate enn Karlsen. For det er vel kun Lowe, Shala og Deumeland som er value for money til nå. Og Lowe var vel en prosess innledet av forrige regime. Mens Shala, som forøvrig var Rekdals ønske, og Deumeland ble hentet som midlertidige løsninger på korttidskontrakt.

Alle debattantene på Tigerberget ville gjort en bedre jobb enn Karlsen. Dels fordi det ikke er mulig å gjøre det dårligere. Dels fordi kun en mann med Karlsens ego og nettverk evner å hente så mye rask for så mye penger på så kort tid. Derfor hadde det vært best for Start om han hadde brukt mest mulig av tiden sin her inne. Ikke for å få gode råd, men fordi det blir så fryktelig dyrt når han bruker tiden sin på det han er ansatt for å gjøre.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Du skal få dyrke din simple mening i fred og ro her inne

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •