Side 6 av 6 FørstFørst ... 456
Viser resultater 101 til 114 av 114
    Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Jammen dette tyder på at sportslig hos Start gikk inn i deadline week/day godt forberedt med en 15-20 navn på blokka.
    Eller?

stallen trenger jo å tette hullet etter sin beste spiller i fjor - så en nivåhever inn i bakre 4er.
    Foran er man tynn, så en nivåhever som er måltyv inn der.
    Kanskje også en dirigent på midtbanen, det har man jo egentlig ikke.

Nå vet jo ikke vi hva som har skjedd!hva som er prøvd og feilet - men resultatet er jo tynn suppe!

hvem er i tillegg til sportssjefen med i sportslig utvalg, eller er han opplyst eneveldig?

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Daland må ikke erstattes for at dette forsvaret skal kunne være solid nok til opprykk. Midtbanen er mer enn god nok. Det er bredden på topp dansken skal bidra til. Enig i at det er for tynt der, men hva hjelper det å være godt forberedt og ha mange navn på blokka om det er null å handle for?

Forsterkninger i hver lagdel på tampen av et overgangsvindu er totalt urealistisk, og heller ikke ønskelig.

Nøkternhet må nok være det viktigste stikkordet i lang tid fremover. Og jeg tror det kan bidra til positiv utvikling for de unge. Dette gir meg mer troa en om det hadde ramla inn 3-4 usikkre kort i går.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Dette var "underwhelming", som det heter på godt norsk.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Samtidig sier det også kanskje litt om status på supporterfronten og tilliten til klubbdriften når ARH nettopp har solgt en spiller for ny klubbrekord til en topp10-liga, og det vi holder på med er å klage. En spiller som kom for nærmest ingenting, har kjempet seg gjennom et langt skadeavbrekk, fått tillit i klubben av Joey og co., blomstret og ønsket av "alle". Det er ikke sportslig ledelse ARH og Joey som skal klages på iallefall. Frustrasjonen må rettes mot den tilstanden SED har satt klubben i etter flere år med vannstyre. Det er forgjengerne og FM-tendensen i de første årene av SED som er grunnen til at den gode jobben ARH nå gjør ikke fører til økte middler til spillerlogistikk. Her ser man hvor galt det kan gå med dualmodellen. La oss håpe kapittelet snart er over..

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av iekksil Vis innlegg
    Daland må ikke erstattes for at dette forsvaret skal kunne være solid nok til opprykk. Midtbanen er mer enn god nok. Det er bredden på topp dansken skal bidra til. Enig i at det er for tynt der, men hva hjelper det å være godt forberedt og ha mange navn på blokka om det er null å handle for?

â€â€‹ Ja da er vi uenige om forsvaret. La oss skrives midtveis i sesongen, og se hvordan det gikk!

Forsterkninger i hver lagdel på tampen av et overgangsvindu er totalt urealistisk, og heller ikke ønskelig.

​​Så lenge det er nivåhevere så pleier det å gå bra. Rart det ikke er ønskelig å forsterke laget.

Nøkternhet må nok være det viktigste stikkordet i lang tid fremover. Og jeg tror det kan bidra til positiv utvikling for de unge. Dette gir meg mer troa en om det hadde ramla inn 3-4 usikkre kort i går.
    ​​Enig, men da bør jo Start komme ut å si at opprykk er ønskelig i 23 sesongen. Det er smart, så slipper man kamskje mer jojo!

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Det er forgjengerne og FM-tendensen i de første årene av SED som er grunnen til at den gode jobben ARH nå gjør ikke fører til økte middler til spillerlogistikk.
    Nå var det vel strengt tatt Tor Kristian Karlsen som hentet Daland til Start, og all den tid SED sitter på de kommersielle rettighetene er det vel formelt sett dem som selger spillere.

Det virker åpenbart at Start har hatt behov for å selge Daland nå, og det virker vel også som at Daland og Karadas har vært villige til å hoppe på ethvert tilbud fra utlandet. Hvilken rolle Håland har hatt i dette, er vanskelig å vurdere, men jeg ser vel ingen stor grunn til å trekke frem ham i denne suksesshistorien.

Start har alltid vært vanstyrt. Jeg tror ærlig talt ikke SED er stort verre enn sine forgjengere og etterfølgere, men handlingsrommet øker naturligvis med budsjettet man disponerer. Det er begrenset hvor mange bomkjøp man kan gjøre når saldoen er null, men det blir ikke mindre viktig å være grundig av den grunn.

Er det lurt å vente til Deadline Day når man skal hente inn spillere? Tror vi at noen i Start har sett Buch Jensen spille fotball? Er det smart å hente inn en spiller som mangler kampform, og som pga karanteneregler neppe kan bidra særlig før runde 5 på et lån som går ut etter runde 13?

Jeg synes dette fremstår som en panikkhandling. At den økonomiske nedsiden er lav, kan bli en mager trøst om Start må spille med Pedersen junior på høyrekanten i vårsesongen.

Men for all del. Noen av de beste spillerne i eliteserien de siste årene har vært danske rejects. Buch Jensen kan bli en hit. Men det kommer nok i så fall like overraskende på Håland som på oss andre.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Regnet med Joey ville hente noen vasse islendinger på tur opp, og som vil bruke Start som springbrett.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Peder: Kortsiktige lån uten å ha sett spilleren var vel nærmest den mest vanlige signeringsstrategien på tampen av et historisk merkelig timet overgangsvindu med korona-restriksjoner.
    Om du skal gi TKK æren for at han signerte Daland, synes jeg du bør gi ARH æren for at han solgte han. Sportsdirektører begge to. Riktignok med et ulikt forhold til eierne, men vi unngikk at Daland havnet i Molde, som kun bidro til å presse prisen opp. Tviler på det hadde skjedd om det kun var SED som skulle styre dette alene.

Når det er sagt: tror ikke vi skal forvente noe haleluja-stemning i år. Dagens bortekamp mot Ulf ser vanskelig ut. Det er mange lag som har forsterket seg og er i bedre posisjon enn start. Oddsen på start-opptykk må være litt basert på klubbnavnet og tradisjon for å rykke rett opp, ikke på vurderingen av troppen. Ser at flere tipper start på 3-6 plass. Dette blir nok tøft.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Hvor mye fikk Start for Daland?

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Om du skal gi TKK æren for at han signerte Daland, synes jeg du bør gi ARH æren for at han solgte han.
    Jeg vet ikke om TKK fortjener æren, men han hadde i hvert fall det formelle ansvaret og var den som uttalte seg til media da overgangen ble kjent. All den tid jeg gir Karlsen skylden for alle de begredelige spillerkjøpene som skjedde på hans vakt, synes jeg det er fair å gi ham litt av æren for de som var bra.

Det er mulig jeg er naiv og dårlig informert. Men å selge spillere er vel noe helt annet enn å kjøpe? Håland har vel ingenting han skulle ha sagt når det gjelder salget av Daland? Jeg ser ikke hvordan Molde bidro til å presse prisen opp - Start har vel akseptert ethvert bud på Daland?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Da er vinduet godt og vel lukket og kan vel kort oppsummeres slik:
    10 utespillere forlatt klubben, hvor rundt halvparten var blant førsteelleveren.
    4 utespillere inn, hvor minst 2 må regnes som backup selv om de har startet de første kampene.

Vi er særdeles svekket i forhold til det laget som rykket ned i fjor. Det største problemet er dybden i laget. Ikke mange som banker på døra rett bak de første 11-12 spillerne.

Skuffende på mange måter, selv om klubben gjennomførte et rekordsalg. Jeg hadde håpet på minst en offensiv spiller til inn, og gjerne noe annet enn et foreløpig lån frem til 31. juli. Krysser fingrene for at det siste kun var en formalitet for å få gjennomført overgangen på vinduets siste dag.

Så, når sommervinduet åpner håper jeg klubben har forberedt seg på å hente i hvert fall en spiller til inn fremst på banen i tillegg til forlengelse av lånet på Sebastian dersom han viser seg å være god nok.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    [QUOTE=Espen K
    Så, når sommervinduet åpner håper jeg klubben har forberedt seg på å hente i hvert fall en spiller til inn fremst på banen i tillegg til forlengelse av lånet på Sebastian dersom han viser seg å være god nok.[/QUOTE]

Spørsmålet er vel om det er forberedelsene det har stått på, eller om det rett og slett er pengesekken som er snurpet igjen. Det siste later ihvertfall å være tilfelle. Klubb og investorer har en jobb å gjøre med å få samarbeidet til å fungere. Hvis ikke kan vi bare glemme at det frigjøres midler i sommer heller, selv om det skulle dryppe inn midler gjennom et salg av Ajer.

Ellers enig. Start er klart svekket fra fjoråret. Elleveren er god nok til opprykk, men bredden er fraværende.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Klubb og investorer har en jobb å gjøre med å få samarbeidet til å fungere.
    Tja. Poenget her er vel at Start går minimum 10 millioner kroner i driftsunderskudd på en ordinær opprykkssesong i Obos. Så da er det nok ikke så rart at Daland-pengene brukes til å dekke løpende kostnader i stedet for spillerkjøp. Selv om det naturligvis er svært uvandt at Start ikke bruker penger de ikke har.

Er det noen som vet hva klubben fikk for Daland? Ryktene sier drøye ti millioner i overgangssum, men det kan jo fort være totalramme inklusiv bonuser og milepæler. Og hva med Stabæk som vel lot Daland dra vederlagsfritt tilbake til Sørlandet - det høres merkelig ut om ikke Inge Andre skaffet seg en videresalgsklausul her?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Tja. Poenget her er vel at Start går minimum 10 millioner kroner i driftsunderskudd på en ordinær opprykkssesong i Obos. Så da er det nok ikke så rart at Daland-pengene brukes til å dekke løpende kostnader i stedet for spillerkjøp. Selv om det naturligvis er svært uvandt at Start ikke bruker penger de ikke har.
    Absolutt. Men om målet er rask retur og dermed økte inntekter fremstår det som lite lurt å ikke re-investere en liten del i det minste.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •