Viser resultater 1 til 15 av 15
    Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012

Spillerutvikling

For at start skal ha noen som helst mulighet til å holde plassen i tippeligaen neste sesong må flere av de unge spillerene ta steget denne sesongen. Da trenger de litt tillit. Jeg syntes Mjelde virker feig og tørr ikke sette inn ungguttene. Hvorfor fikk femi spille så lenge igår?

Dersom det ikke blir opprykk fordi start har satset for mye på de unge så hadde de uansett rykket rett ned igjen.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Starten Vis innlegg
    For at start skal ha noen som helst mulighet til å holde plassen i tippeligaen neste sesong må flere av de unge spillerene ta steget denne sesongen. Da trenger de litt tillit. Jeg syntes Mjelde virker feig og tørr ikke sette inn ungguttene. Hvorfor fikk femi spille så lenge igår?

Dersom det ikke blir opprykk fordi start har satset for mye på de unge så hadde de uansett rykket rett ned igjen.
    Vel, Nicolai Aas spilte vel nesten halvtimen så en unggutt fikk iallefall sjansen i går. Jeg tror at flere vil få muligheten ettersom stallen er så liten. Oladapo var svak i går og det er godt mulig at Nicolai Aas får sjansen mot Sandefjord. Ellers synes jeg det er for tidlig å felle noen dom om Mjeldes bruk av unggutter etter to kamper. La oss ta diskusjonen i sommerpausen - da vil jeg tro flere av de unge har fått spilletid!
    Sist endret av Frankieboy : 04-17-2012 kl 03:10

Junior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Høres fryktelig offensivt ut å starte med Asante og Aas på kantene borte mot Sandefjord.
    Såvidt jeg husker så var Håkon Opdal den eneste brukbare spilleren Mjelde fikk gjennom i Brann. Klarte jo å rote vekk Alex Valencia og Erik Mjelde.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Vis litt guts nå Mjelde, vis spillerne at de må gi maks i kamp for å komme med i første 11er! De som ikke gir alt på banen blir satt på benken.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    I tillegg slapp han nesten aldri til Huseklepp...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Nå har Jonas Werner lagt opp. Han "skylder" på Mjelde.

Ikke alle kan nå til topps! Men Mjelde er som nevnt av andre ikke kjent for å gi unge talenter mange muligheter.

http://m.fvn.no/mfotball/?art=233316#.T5G-Mydhic0

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg må innrømme at jeg ikke synes det skal mye til, hvis ti minutt spilletid på over halvannet år, er nok tillit, men ikke 0 minutt på et halvt år.
    Jeg mistenker at det var mer enn bare Mjelde som påvirket den avgjørelsen :-)

Og Mjelde har jo gitt ganske klart uttrykk for at det er en del unggutter som kommer til å bli brukt. Aas, Tronstad, Kristiansen og forsåvidt Dardan også.
    Det blir spennende å se hvordan det blir i realiteten :-)

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Søgne
    Sitat Opprinnelig skrevet av Spruce Vis innlegg
    Høres fryktelig offensivt ut å starte med Asante og Aas på kantene borte mot Sandefjord.
    Såvidt jeg husker så var Håkon Opdal den eneste brukbare spilleren Mjelde fikk gjennom i Brann. Klarte jo å rote vekk Alex Valencia og Erik Mjelde.
    Offensivt er bra jeg er av den oppfatning at hjemme/borte forskjellen ligger mest i hodet til spillerne, kanskje med en liten dæsj ekstra pågangsmot pga. gode og heiende supportere for hjemmelaget. Jeg har egentlig aldri skjønnt den greia med å legge seg bakpå og forsvare seg på bortebane hvis man mener man har ett godt nok lag til å vinne kampen i utgangspunktet.
    Idrettsklubben Start i hjerte

Junior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Kristiansand
    Hvorfor i all verden fikk ikke flere unggutter sjansen i går? Vi leder kampen klart og har full kontroll, det må vel være gull verdt for talentene å få mer enn to min spilletid (som Tronstad) samtidig som noen av førstelagsspillerne får seg litt hvile i ny og ne?

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Kolla Vis innlegg
    Hvorfor i all verden fikk ikke flere unggutter sjansen i går? Vi leder kampen klart og har full kontroll, det må vel være gull verdt for talentene å få mer enn to min spilletid (som Tronstad) samtidig som noen av førstelagsspillerne får seg litt hvile i ny og ne?
    Dette er jeg helt enig i. En perfekt kamp for eks. Tronstad å få minst en halvtime i...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg er veldig enig i det, men akkurat igår kan jeg forstå hvorfor det ikke skjedde.
    Hadde vi ikke fått reduseringen, så hadde Tronstad kommet inn tidligere, men jeg tror Mjelde ønsket å safe dette litt. Hadde det kommet et Strømmen mål til hadde det blitt skummelt igjen.
    Jeg er sikker på at ungguttene vil få mer spilletid utover i sesongen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg er helt enig. Start kjørte kampen fullstendig. Det er nesten pinlig når Tronstad blir avspist med overtiden. Mjelde sier han har en liten stall. Det blir ikke noe bedre utover sesongen dersom de unge ikke får spilletid slik at de utvikler seg.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg håper Tronstad starter mot Vard til onsdag.... Det samme med Tveit. Det er viktig at vi sparer spillere til kampen mot Kongsvinger til helga, og samtidig får våre unge spillere verdifull spilletid!

Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Hva skjer med Dardan? Han har jo puttet masse, og scoret til og med da han fikk sjansen for førstelaget ifjor. Han burde ihvertfall fått sjansen i cupen synes jeg. Håper han er nestemann i køen, altså etter Tveit og Aas.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    http://m.fvn.no/sport/Onsker-toppidr...a-2287546.html

Kjempetilltak av bård. Ingen tvil om at toppidrettsmiljøet i byen har mer og gå på. Fotballspillere har også mye og lære av individuelle utøvere.

Savner også veldig et fotball eller idretts- sfo. På vanlig sfo har jeg inntrykk av at ungene bare spiser pølser og spiller tv spill. Se til jerv i grimstad som til og med tjener penger på dette.

Lignende tråder

1. Spillerutvikling i Start
    By krs in forum IK Start
    Svar: 131
    Siste innlegg: 04-05-2015, 19:14

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •