Side 5 av 29 FørstFørst ... 3456715 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 562
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sparer sikkert endel lønnsutgifter på dette.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Neppe, viking ligger på et helt annet niva enn oss. Vi må sikkert dekke dette pluss muligens noe til viking. ALH gikk gratis. Håper vi går i null

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av pjusken Vis innlegg
    Snillismen .... vi var på konkursens rand mann !
    Hvordan kunne vi ellers ha knyttet han til oss. Samme med Søgård, kan ikke forvente at ansatte kan redusere x antall % i lønn uten at klausuler legges. Nei, fyr løs på ledelsen igjen. Er bare å holde seg fast..
    Ja jeg synes det er hårreisende å ikke ha i kontrakten at dersom han går midt i kontraktstiden skal Start ha en viss kompensasjon, men snillisme var kanskje et litt for kraftig uttrykk her sørpå. Tipper han hadde godtatt det selv om det stod 500.000 i overgangssum. Ingen brøler akkurat, men det er kanskje bedre at man ikke sier hva man mener.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Esben Vis innlegg
    Ja jeg synes det er hårreisende å ikke ha i kontrakten at dersom han går midt i kontraktstiden skal Start ha en viss kompensasjon, men snillisme var kanskje et litt for kraftig uttrykk her sørpå. Tipper han hadde godtatt det selv om det stod 500.000 i overgangssum. Ingen brøler akkurat, men det er kanskje bedre at man ikke sier hva man mener.
    Nff hadde ikke godtatt det. Ikke lov i norske kontrakter.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Starten Vis innlegg
    Nff hadde ikke godtatt det. Ikke lov i norske kontrakter.
    Riktig det. Men det er vel neppe tvil om at slike klausuler foreligger, om enn bare muntlig. Slike avtaler vil være bindende mellom klubb og spiller, selv om de er uforenelige med NFFs regelverk.

Det var flere som mente at Moa hadde en slik avtale når han gikk til Bundesliga.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Det skjer nok, men vil vi egentlig at start skal inn i gråsona av regler. Føler vi har sett nok av det.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Da ble det som Rebell spådde, overraskende på mange måter!

Jeg skjønner ikke helt ALH sin hige etter å igjen innta benken i RBK, for det er 90% sikkert at det er på benken han havner. Dama spiller håndball i utlandet så det kan ikke være at han vil nærmere henne, med mindre hun er på vei til Byåsen. Han har sikkert litt familie i Trondheim, men jeg tror nok han får en feit lønningspose ift det han nå har i Start etter kuttet, og at det er hovedgrunnen. Uansett synd, for jeg tror Lund Hansen bare hadde blitt bedre og bedre for oss. Spesielt feltarbeidet har imponert meg!

Østbø hentes på lån, det tror jeg det er en grunn til. Start ønsker å se an situasjonen for å se om han kan gjøre en jobb for oss også i TL neste år, fornuftig! Som flere sier er jo Udjus ledig på markedet etter sesongen, så er vel endel som taler for at han blir å finne på Sør Arena neste sesong som førstekeeper, all den tid han er sørlending og tidligere har snakket om spill i Start som noe han ønsket seg.

Ønsker Lund Hansen lykke til videre, og velkommen til Østbø! Ruthford skryter veldig av han, og han er fast U21 keeper selv om han sliter benken bak Jarstein i Viking, det må da bety kvalitet. Føler dog ikke dette er en keeper med stor rekkevidde og høyde til å ruve i feltarbeidet, det kan fort straffe seg litt konta Lund Hansen.

Uansett spesielt at klausuler dukker opp en etter en nå. Vet vi med sikkerhet at Start ikke får en krone for Lund Hansen? Noen som vet?
    Hvem er neste mann ut?
    Kan Hoff plutselig forsvinne gratis til Odd?
    Owello gratis til utlandet?
    Andersen gratis til Godset?
    Strømstad gratis til Donn?

We`ll never know... MEN jeg frykter det eksiterer flere slike avtaler enn de to som allerede er blitt benyttet!

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Med de to byttene vi nå har gjort, Søgård (33 i år) mot Strømstad (30) og Lund Hansen (30 i år) mot Østbø (21), har gjort at gjennomsnittsalderen har droppet ytterligere. Det er 12 år nedover på to spillere.

Snittalderen på troppen på 20 mann har en gjennomsnittsalder på 23,5 år, forutsatt at alle allerede har fylt, som er et stykke fra sannheten :-)
    IK Start te æ dør.
    Støtter laget uansett.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Esben Vis innlegg
    Man sitter med ganske dårlige kort på hånda som klubb når man ber egne spillere godta vesentlige lønnskutt. Klausuler for enkelte av spillerne var nok noe man måtte finne seg i. Jeg regner med disse klausulene forsvinner ut av verden når opprykket er sikret og spillerne skal reforhandle i vinter.

Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Stokkelien har jo en tilsvarende klausul om at vi kan hente han hjem gratis når som helst.

Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lynet Vis innlegg

Østbø hentes på lån, det tror jeg det er en grunn til. Start ønsker å se an situasjonen for å se om han kan gjøre en jobb for oss også i TL neste år, fornuftig! Som flere sier er jo Udjus ledig på markedet etter sesongen, så er vel endel som taler for at han blir å finne på Sør Arena neste sesong som førstekeeper, all den tid han er sørlending og tidligere har snakket om spill i Start som noe han ønsket seg.
    Det siste Østbø gjorde før han dro til Kristiansand var å forlenge kontrakten med Viking. Så vi sitter litt med svarteper her: Hvis han spiller bra så henter Viking ham tilbake, og hvis han spiller dårlig... ja da har vi vel bare skaffet oss en midlertidig andrekeeper. Jeg vil ha en stabil førstekeeper på langtidskontrakt!

Udjus derimot - dét hadde vært fint. Ønsketanke eller har noen hørt noe? Sogndal er jo ikke lønnsledende ihvertfall.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    RBK forhørte seg om Udjus før de hentet Lund Hansen, men Udjus takket nei, magefølelsen avgjorde. Han vil bli i Sogndal ut sesongen. Men Sogndal sier de ser etter ny keeper allerede fordi de har forstått at Udjus er ferdig etter sesongen. Jeg tror ikke det er langt ifra at vi kan si at Udjus blir Startkeeper 1. januar! Det er ren spekulasjon, men jeg tror det er både Starts og Udjus selv sin tanke, og jeg tror partene allerede har snakket sammen...

http://fotball.fvn.no/eliteserien/article246186.ece

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lynet Vis innlegg
    RBK forhørte seg om Udjus før de hentet Lund Hansen, men Udjus takket nei, magefølelsen avgjorde. Han vil bli i Sogndal ut sesongen. Men Sogndal sier de ser etter ny keeper allerede fordi de har forstått at Udjus er ferdig etter sesongen. Jeg tror ikke det er langt ifra at vi kan si at Udjus blir Startkeeper 1. januar! Det er ren spekulasjon, men jeg tror det er både Starts og Udjus selv sin tanke, og jeg tror partene allerede har snakket sammen...

http://fotball.fvn.no/eliteserien/article246186.ece
    Høres lovende ut.

Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    At Udjus forlater Sogndal ligger jo i kortene. Men at han skriver under for Start er jeg ikke like sikker på. Det er mange klubber der ute.

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Da begynner vi å få en utrolig lokal spillergruppe.

Og en veldig ung spillergruppe.

Dersom vi slår igjennom med den gruppa, er det virkelig en bragd for sørlandet! :-)

Høres jo nesten rasistisk ut, men å bytte ut Owello med Tronstad, Asante med Aas, Nouri med Jones, Matti med Dardan og Hoff med Isak Isaksen, så er faktisk hele laget lokalt. Selv om jeg regner med det er en stund til de byttene faktisk kan gjøres og forsvares, da :-) Men dersom de lokale er trofaste, kan faktisk laget vårt være hellokalt i løpet av to-tre år :-)
    Men vet ikke om vi hadde blitt et topplag av den grunn, da, selv om både Jones, Tronstad, Aas og Isaksen er kjempetalenter :-)
    IK Start te æ dør.
    Støtter laget uansett.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Owello ut er en meget stor sjanse å ta. Da MÅ vi ha en midtbanespiller av klasse inn. Og gjerne en god spiss i tillegg for den store pengesummen vi bør få for Solo. Men håper ikke det blir noe av.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av SpennEnde Vis innlegg
    Owello ut er en meget stor sjanse å ta. Da MÅ vi ha en midtbanespiller av klasse inn. Og gjerne en god spiss i tillegg for den store pengesummen vi bør få for Solo. Men håper ikke det blir noe av.
    Det blir ikke mange kronene for en spiller med 4-5 mnd igjen av kontrakten, og med overflod av gode spillere på markedet.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Sitat Opprinnelig skrevet av Rebell Vis innlegg
    Det blir ikke mange kronene for en spiller med 4-5 mnd igjen av kontrakten, og med overflod av gode spillere på markedet.
    Jacobsen virker ihvertfall opptatt av pris på Adeccoligaens beste spiller, og det er bra. Fredrik Haugen går altså til Sandefjord, og Brann erstatter ham med Owello. Da må vi ihvertfall ha en midtbanespiller inn som er minst minst like god som Haugen, mener nå jeg. Selv om vi har spillere som kan gå bra i tospann med Fredrik allerede. Muligens styrker man heller andre lagdeler først?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Da har vi mistet ALH, Søgård og kanskje Owello. Alle har vært bærebjelker i sesongen så langt.

Inn har vi fått andrekeeperen til Viking (kun lån), og Fredrik Strømstad. Jeg er fortsatt litt usikker på formen til Fredrik.

Så langt, er vi klart svekket.
    Sist endret av krs : 08-10-2012 kl 09:40
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg har ingen tro på at det kommer inn noen spillere i dette vinduet, selv om Owello skulle gå. Til det er økonomien for presset. Opprykk blir det vel uansett, men da trengs minst 4 spillere (keeper, stopper, sentral midtbane og spiss) som kan gå rett inn og heve laget til det nødvendige nivå før comebacket i tippeligaen. Det blir en svært vanskelig oppgave når det kun er bosman spillere som er aktuelle.

Lignende tråder

1. Overgangsvinduet - sommeren 2017
    By krs in forum IK Start
    Svar: 124
    Siste innlegg: 10-14-2017, 11:59
  2. Overgangsvinduet vinter/vår 2016
    By krs in forum IK Start
    Svar: 293
    Siste innlegg: 03-16-2016, 18:11
  3. Overgangsvinduet 2014/15
    By jbasma in forum IK Start
    Svar: 605