Side 44 av 52 FørstFørst ... 344243444546 ... SisteSiste
Viser resultater 861 til 880 av 1031
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Apostrof Vis innlegg
    - Det var to grunner til at vi la om. Vi ønsket å slippe inn mindre mål. I tillegg kler 4-5-1-formasjonen de spillerne vi har her bedre. Da får vi fram flere av styrkene dette mannskapet har, sier Mjelde.

Tok deg tre år i Start, samt at Castro/Sarr ble skiftet ut med Oluf før du fant ut hva som kledde laget? Sitatet er forøvrig hentet fra fvn der han snakker om neste sesong.
    Tja, 4-4-2 fungerte jo meget bra i Adeccoligaen og i siste halvdel av 2013, så vi kan jo ikke si at vi har slitt i hele denne perioden. Jeg tror også mye endret seg ved at Tripic og nå Ajer kom til klubben. Jeg tror behovet for å bruke både Asante, Tripic og Borufsen - i tillegg til en spiller som Ajer gjorde at man byttet formasjon. Det er ikke sikkert dette trekket hadde fungert like godt i Adeccoligaen mot lag som legger seg langt bak på banen... I Tippeligaen har det fungert bra mot lag som onsker å angripe - og spesielt etter at vi fikk inn Ajer. Han passer veldig bra i dette systemet som et anker/ryddegutt med 2 indrelopere i naerheten.

Mjelde sier jo at man trolig burde ha gjort denne endringen tidligere, men er helt uenig i at dette systemet nodvendighvis hadde fungert i 2012 og 2013...

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Tidligere trener ikke være flere år tidligere... Det kan være flere måneder tidligere, eller flere uker tidligere... Vet ikke om han har sagt noe om tidsperspektivet?
    IK Start te æ dør.
    Støtter laget uansett.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    "Lykkes ikke en spiller i kamp er terskelen nå mye lavere for å bytte ut spillere." - MIM

Haha... Morsomt....

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Sitat Opprinnelig skrevet av Swans Till I Die Vis innlegg
    "Lykkes ikke en spiller i kamp er terskelen nå mye lavere for å bytte ut spillere." - MIM

Haha... Morsomt....
    Ser ikke helt hva som er så morsomt med det. Sitter en spiller som er nesten like god på benken er det selvfølgelig lettere enn hvis han på benken er mye dårligere. Og med nesten fullt mannskap er jo benken vår mye bedre

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Har Mim endret hele sin trener filosofi?
    Eller er grunnen at han må sette kjæledeggene hans på benken og at det er lettere å sette de inn enn å ta de ut.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av jbasma Vis innlegg
    Ser ikke helt hva som er så morsomt med det. Sitter en spiller som er nesten like god på benken er det selvfølgelig lettere enn hvis han på benken er mye dårligere. Og med nesten fullt mannskap er jo benken vår mye bedre
    Ser ikke helt hva som ikke er morsomt med det...

Spiller en spiller så dårlig at han ikke hadde gjort seg bemerket i 5. divisjon, så får han likevel sjansen i neste kamp dersom han har et navn. Får en spiller (uten dette store navnet) sjansen og i tillegg gjør det bra, havner han rett på benken igjen så snart som mulig. Sett bort fra de siste kampene så har dette vært Mjeldes filosofi gjennom hele sin startkarriere.

Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012
    Ja som i dag der Sandnes ble benket rett etter god kamp mot Brann for en Vikstøl som hadde en av sine svakeste kamper i dag.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Sitat Opprinnelig skrevet av vinne Vis innlegg
    Ja som i dag der Sandnes ble benket rett etter god kamp mot Brann for en Vikstøl som hadde en av sine svakeste kamper i dag.
    Vile du seriøst ha startet med Sandnes fremfor Vikstøl? Vikstøl er vel kanskje den mest stabile vi har i forsvar, og så skal han vrakes fordi han har hatt 1 kamps karantene? Ingen kunne vel gjette seg til at han skulle ha sin dårligste kamp for sesongen i dag? En ting er spillere som har spilt dårlig over tid, og som har "spilt seg ut av laget", men det har ikke Vikstøl gjort i mine øyne

Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Her har MIM forklaringen http://www.fvn.no/fvntv/start/Mjelde...K-2693575.html Hadde vel håpt på en trener som var mer taktisk klok, en trener som motiverte, en trener som tente spillerene. Men her har vi en kar som "bygger stein på stein" 1 år igjen av kontrakten, vi må vel ikke slite med han videre?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Mjelde er en sånn type person som har famlet i flere år med å skulle tviholde på 4-4-2 formasjonen sin.

Når dette ikke har funket på drøye 3 år og alt som kan krype og gå i Kristiansand med omegn presser frem endringer så får vi servert en defansiv 4-5-1. Flott det Mjelde, 4-5-1 eller 4-3-3 passer troppen mye bedre. MEN! Det må gå ann å variere litt etter om det er hjemme eller bortekamp? Se litt ann hvordan motstanderen kommer til å spille??

Når Mjelde endelig fant ut at 3 sentralt på midten var en nødvendighet så virkerhan plutselig låst til det systemet. Eller i verste fall når han ser denne nå feilet så er det rett tilbake til gode gamle4-4-2.

Med andre ord så evner ikke MIM å ha to tanker i hodet samtidig. Når plan A feiler er det famling i blinde gang etter gang. Og når jeg sier plan A så betyr det at det ikke eksisterer noe plan B.

Nå uttaler han til FVN at reservene ser ut til å være i form og varsler endringer mot Lillestrøm.
    Betyr dette at vi igjen får inn Owello, Olofinjana og Hoff?
    Hvorfor ikke satse ungt på minst 1 plass til i tillegg til Ajer nå som plassen er sikret?
    JA jeg sikter til Salvesen blant annet!

MIM, du er meg litt av en underfundig gomp som jeg sliter med å skjønne megpå!

Junior Member
    Ble medlem
    Feb 2014
    Mine kilder, nevner at både ledelse og spillere er lei av Mjelde. Problemet er at vi ikke har penger til å gi han sparken.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Sven_Kloster Vis innlegg
    Mine kilder, nevner at både ledelse og spillere er lei av Mjelde. Problemet er at vi ikke har penger til å gi han sparken.
    Slik jeg forstår det ble det gjort en avtale ved kontraktinngåelsen om hvordan en oppsigelse skulle gjennomføres. Det vil vel si at de skal betale et visst antall månedslønner til Mjelde dersom de gir han sparken. 6 mnd ville vært naturlig, men jeg var ikke der da kontrakten ble undertegnet, så det er jo ikke sikkert at stemmer. Siden han bare har et halvt år igjen av kontrakten sin ved årsskiftet kan jeg ikke se at det vil koste for mye. Styret må jo da spørre seg selv hva de tjener/sparer mest på. La Mjelde gå ut tiden og se den samme utviklingen både på banen og blant tilskuerene, eller få inn en ny trener som kan gi både spillere og tilskuere litt sårt trengt entusiasme.

Uten å tolke altfor mye, så virket Vilhjalmsson veldig frustrert da han ble byttet ut i går, og det så ut som om det var rettet direkte mot MIM.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2014
    håper virkelig dette stemmer. kan jeg få spør hvem disse kildene er?

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg har vel egentlig inntrykk av at Vilhjalmsson hadde blitt sur for å byttes av uansett. Han liker ikke å bli byttet av, og ønsker å fighte videre. Jeg kan ikke huske å ha sett ham synes det var greit å bli bytta av, selv ikke med skader...

Jeg tipper også at hvis du spør for eksempel Tripic, vil han ha et rimelig annerledes syn på Mjelde, enn for eksempel Glenn, Hoff, Asante eller Acosta. Ikke fordi jeg tror noen av disse spesielt støtter Mjelde noe mer eller mindre, men jeg har på følelsen at Tripic er litt slik som Mathisen var på den alderen. Men Tripic virker ha mer temperament. Asante virker nesten helt motsatt igjen. Imens jeg tipper spesielt Hoff hadde gitt et veloverveid politisk korrekt svar, for eksempel.

Fra hva jeg har hørt så langt i korridorene på Sør Arena, er det ikke noe som tyder på at ting har forandra seg i noen særlig grad de siste fem kampene. Eller siden i sommer... I hvert fall ikke i forhold til holdningen ovenfor Mjelde.
    Når det er sagt, graver jeg ikke akkurat så mye jeg kan, heller.

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Er det samme kilden som hadde Teemu Tainio på papiret?
    Det er vel den eneste av spillerene som ble ryktet på den tiden, som Start ikke har sagt noen ting om, og som det synes at Fvn plukket opp her fra forumet.

Member
    Ble medlem
    Feb 2014
    Sted
    Oslo
    At forholdet mellom Matti og Mjelde ikke er det beste har vel vært en dårlig skjult hemmelighet i lengre tid. Matti har moral og er vel kanskje den mest seriøse på laget når det kommer til egentrening, synd han ikke får det mer ut i kamp.
    Sist endret av PrimitivAlternativ : 10-27-2014 kl 22:46

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    http://www.ikstart.no/news/article/n...es-til-mot-vif

Da ser det ut til at Mjelde plutselig velger å satse på de unge likevel. Det er vel ganske tydelig at han har fått noen klare signaler fra ledelsen om hva de forventer, og jeg kan ikke skjønne at Mjelde skal kunne trene denne gjengen neste sesong. Verken Mjelde selv eller ledelsen kan være spesielt fornøyd med situasjonen.

Jeg håper også at de unge ikke blir avskrevet dersom de ikke gjør en god kamp nå til helga. Ideelt sett skulle de vært matchet en og en inn i førsteelleveren, ikke alle på en gang. Mjelde har hatt mange muligheter til å matche ungguttene inn mot neste sesong, men nå skal plutselig/muligens Salvesen, Hodnemyr og Rasmussen alle inn i laget samtidig. Jeg ser for meg at Mjelde kan bruke dette til sin fordel uansett utfall. Dersom ungguttene leverer kan han si at de har levert i det siste, at han har vært modig som har latt de få sjansen og at dette viser at han er villig til å satse på unge. Dersom de ikke leverer kan han si at det har vært en grunn til at han ikke har latt de få spilletid tidligere.

Når det er sagt er jeg selvfølgelig veldig glad for å se at ungguttene endelig får litt spilletid!

Heia Start!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Mjelde om Brann i dagens VG: "Endringene kom for sent."

Han har nesten ikke lov til å si det der...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Mjelde får terningkast 2 av 100% fotball: http://www.fvn.no/100Sport/fotball/e...1-476853_1.snd
    "Mjelde har ikke lyktes i å utvikle stallen. Nesten alle spillerne hadde en svakere sesong i år enn i fjor. Mjelde har heller ikke i år lyktes i å etablere et solid forsvarsspill, og det er ofte vanskelig å spore en klar plan offensivt. Sjelden eller aldri foretar han taktiske grep underveis som endrer kampbildet."

Høres ut som en oppsummering av kritikken her inne

Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012
    2 er greit. Det fotballfaglige er 1, men får litt for å holde sammen gruppa

Lignende tråder

1. Bra uttalelse fra Mjelde angående neste sesong
    By Swans Till I Die in forum IK Start
    Svar: 29
    Siste innlegg: 11-26-2014, 23:24
  2. Svar: 11
    Siste innlegg: 08-20-2014, 03:04